Baby slaapt niet
zaterdag 11 april 2020 om 14:57
Hallo allemaal,
Het zoveelste mijn baby slaapt niet topic. Ik heb een baby dat nooit een goede slaper is geweest, inmiddels is hij 4 maanden, en hij is wakker van 0600 s ochtends tot 20.00 s avonds. Overdag wil hij alleen maar bij mij zijn. Ik moet hem dan de HELE dag dragen, 10 minuten alleen spelen lukt hem niet. Als ik dat niet doe, krijst hij. Soms valt hij dan 10 minuten in slaap, in mijn armen. Ik heb inmiddels polsklachten, rugklachten, mijn knieën doen zeer en ik ben mentaal gewoon uitgeput. Ik probeer iedere dag weer met hem te gaan slapen, ik blijf dan naast hem liggen en zing voor hem en zeg lieve dingen en ik heb huid contact. Hij blijft huilen. Ik heb hem ook wel eens laten huilen, dat resulteert in 3 uur krijsen met mij ernaast. Een combinatie van beiden heb ik ook geprobeerd eerst drie uur erbij en daarna twee uur alleen. dit resulteerde in 5 uur non stop huilen. Dat voelt ook niet goed. Ik lieg, hij sliep 10 minuten. Inbakeren heb ik geprobeerd, muziek geprobeerd, naast m liggen, autorijden, kinderwagen, alles laat hem huilen, tenzij hij gedragen wordt (met daarbij rondlopen zodat hij wat te zien heeft, anders is hij verveeld).
Wat in godsnaam kan ik nog doen.
Snachts slaapt hij overigens goed (6 keer wakker ongeveer) maar hij slaapt in ieder geval weer in.
Het zoveelste mijn baby slaapt niet topic. Ik heb een baby dat nooit een goede slaper is geweest, inmiddels is hij 4 maanden, en hij is wakker van 0600 s ochtends tot 20.00 s avonds. Overdag wil hij alleen maar bij mij zijn. Ik moet hem dan de HELE dag dragen, 10 minuten alleen spelen lukt hem niet. Als ik dat niet doe, krijst hij. Soms valt hij dan 10 minuten in slaap, in mijn armen. Ik heb inmiddels polsklachten, rugklachten, mijn knieën doen zeer en ik ben mentaal gewoon uitgeput. Ik probeer iedere dag weer met hem te gaan slapen, ik blijf dan naast hem liggen en zing voor hem en zeg lieve dingen en ik heb huid contact. Hij blijft huilen. Ik heb hem ook wel eens laten huilen, dat resulteert in 3 uur krijsen met mij ernaast. Een combinatie van beiden heb ik ook geprobeerd eerst drie uur erbij en daarna twee uur alleen. dit resulteerde in 5 uur non stop huilen. Dat voelt ook niet goed. Ik lieg, hij sliep 10 minuten. Inbakeren heb ik geprobeerd, muziek geprobeerd, naast m liggen, autorijden, kinderwagen, alles laat hem huilen, tenzij hij gedragen wordt (met daarbij rondlopen zodat hij wat te zien heeft, anders is hij verveeld).
Wat in godsnaam kan ik nog doen.
Snachts slaapt hij overigens goed (6 keer wakker ongeveer) maar hij slaapt in ieder geval weer in.
marchuba wijzigde dit bericht op 11-04-2020 15:58
4.25% gewijzigd
zaterdag 11 april 2020 om 15:28
JenBarber schreef: ↑11-04-2020 15:23Koop een draagzak. Een draagdoek is alleeb maar fijn als je hem heel goed kan knopen. Mijn dochter heb ik de eerste tijd non stop gedragen bijna. Leuk is anders, maar het gaat voorbij. Voor je het weten willen ze gaan ontdekken, en word het geplak beetje bij beetje minder.
Hij heeft verder nergens last van? Mijn kinderen wilde wel constant gedragen worden, maar sliepen dan wel gewoon urenlang.
Ik heb ook een draagzak, daar huilt hij in, de draagdoek niet, als ik tenminste in beeeging blijf. Anders huilt ie ook in de draagdoek
zaterdag 11 april 2020 om 15:28
Dat ken ik niet daar wil ik wel eens naar kijken. Het consultatiebureau zelf weet het ook niet meer
zaterdag 11 april 2020 om 15:29
Nee ook niet, alleen rustig als ik hem de hele dag draag, maar dat kan ik echt fysiek niet meer
zaterdag 11 april 2020 om 15:29
Hier net zo. Een goede draagzak was hier een life saver. En hij sliep soms in de kinderwagen of auto.
Heb je een zwakke rug dat je rugpijn krijgt van het dragen? Wat voor drager gebruik je en draag je voor of op je rug? Als het fysiek kan, zou ik me eerst daar op focussen. Geeft je iig bewegingsvrijheid.
zaterdag 11 april 2020 om 15:30
In Amsterdam ken ik 2 mensen die het doen. Weet niet waar je woont, maar anders kan ik via een pb hun naam doorgeven.
Maar weet zeker dat het op meer plekken in Nederland is.
zaterdag 11 april 2020 om 15:34
Ja wil alleen rechtop inderdaad, snachts ligt hij wel
zaterdag 11 april 2020 om 15:34
zaterdag 11 april 2020 om 15:36
Bykay, zowel de draagzak als draagdoek. Ik heb sowieso een zwakke (te holle) rug. 14 uur sjouwen lukt echt niet_horizon_ schreef: ↑11-04-2020 15:29Hier net zo. Een goede draagzak was hier een life saver. En hij sliep soms in de kinderwagen of auto.
Heb je een zwakke rug dat je rugpijn krijgt van het dragen? Wat voor drager gebruik je en draag je voor of op je rug? Als het fysiek kan, zou ik me eerst daar op focussen. Geeft je iig bewegingsvrijheid.
zaterdag 11 april 2020 om 15:39
Hij oversteekt trouwens niet, wel toen hij nog koemelk via mij kreeg, maar dat kan het probleem niet meEr zijn. Hij trapte dan ook hevig van zich af tijdens het borstvoeden, liet stinkscheten, spuugde veel, en kon niet poepen. Dat bleek de koemelk allergie, op die signalen ben ik dus alert, maar die heeft ie nu niet. Wel ontzettend veel meegemaakt (keizersnede rs virus, opname ziekenhuis, koemelk allergie) dat maakte ook dat ik heel heel heel erg betrokken op hem was. Ik heb hem de eerste 4 maanden nooit laten huilen. Maar nu kan ik echt niet meer sjouwen met hem, en ik zie ook geen pijn signalen oid meer, dus heel even wegleggen zou fijn zijn, en slapen nog fijner. Maarja
zaterdag 11 april 2020 om 15:42
Misschien ben ik wel te responsief geweest dat hij nu geleerd heeft dat hij altijd geholpen wordt bij iedere kick. Madrid maanden gaan ze oorzaak gevolg leren toch. Maar laten huilen werkt ook niet want hij geeft gewoon niet op. Misschien ook maar trots zijn dat hij dat niet doet, als hij merkt dat huilen niet werkt dan gaat ie opgeven en geeft ie straks niks meer aan
zaterdag 11 april 2020 om 15:42
Wat een nare situatie zeg, voor jullie allemaal.
Ik zou hem toch een aantal nachten in het ziekenhuis laten slapen. Een kennis van mij, had hetzelfde probleem als jij en die opname heeft ervoor gezorgd dat de baby een stuk rustiger werd.
De kinderarts heeft een stappenplan met ze opgesteld waarin stond hoeveel hij mocht drinken (ze is toen ook met bv gestopt) en hoe lang hij rechtop moest zitten na het drinken en wanneer in bed gelegd moest worden.
Natuurlijk is het zwaar om dit te doen, maar het maakt je geen slechte moeder.
Dit hou je ook niet langer vol.
Daarbij, heeft hij geen honger? Heb je wel eens extra kv gegeven? Of flesje bv?
Ik zou hem toch een aantal nachten in het ziekenhuis laten slapen. Een kennis van mij, had hetzelfde probleem als jij en die opname heeft ervoor gezorgd dat de baby een stuk rustiger werd.
De kinderarts heeft een stappenplan met ze opgesteld waarin stond hoeveel hij mocht drinken (ze is toen ook met bv gestopt) en hoe lang hij rechtop moest zitten na het drinken en wanneer in bed gelegd moest worden.
zaterdag 11 april 2020 om 15:43
Nee joh maak jezelf dat alsjeblieft niet wijs.Marchuba schreef: ↑11-04-2020 15:42Misschien ben ik wel te responsief geweest dat hij nu geleerd heeft dat hij altijd geholpen wordt bij iedere kick. Madrid maanden gaan ze oorzaak gevolg leren toch. Maar laten huilen werkt ook niet want hij geeft gewoon niet op. Misschien ook maar trots zijn dat hij dat niet doet, als hij merkt dat huilen niet werkt dan gaat ie opgeven en geeft ie straks niks meer aan
Honey, you should see me in a crown

zaterdag 11 april 2020 om 15:51
Neejoh. Internet staat vol met soortgelijke verhalen van ouders die hun kinderen wel gewoon in bed legde vanaf het begin en gecontroleerd lieten huilen.Marchuba schreef: ↑11-04-2020 15:42Misschien ben ik wel te responsief geweest dat hij nu geleerd heeft dat hij altijd geholpen wordt bij iedere kick. Madrid maanden gaan ze oorzaak gevolg leren toch. Maar laten huilen werkt ook niet want hij geeft gewoon niet op. Misschien ook maar trots zijn dat hij dat niet doet, als hij merkt dat huilen niet werkt dan gaat ie opgeven en geeft ie straks niks meer aan
Het komt echt vanzelf wel goed. Het is alleen de vraag hoe je deze tijd op zo'n gezonde manier door gaat komen. Ik heb verder helaas geen tips voor je. Het was voor mij de tijd uitzitten. Ik wou achteraf gezien dat ik mij er wat meer aan had kunnen overgeven maar dat is ook makkelijk praten nu. En echt de allermoeilijkste tijd ben je voorbij. Als het goed is word het nu iedere maand beetje bij beetje wat makkelijker.
zaterdag 11 april 2020 om 15:53
Ik reageerde op ieder huil, altijd troosten, tot 4 maanden lang. In de hoop dat hij uiteindelijk dingen zelf kon doen. S nachts zat ik nog met hem overeind om hem te supporten te poepen, want zelfs dat kon hij niet alleen. Misschien is hij dat na 4 maanden gewoon gewend, ook omdat ze dus na drie maanden die oorzaak gevolg verbanden gaan leggen. En geeft hij zich nu gewoon niet over om te slapen omdat huilen voor hem altijd nabijheid betekende?
zaterdag 11 april 2020 om 15:53
Hij moet straks ook naar de gastouder, en ik ben bang dat zij dit zo ook niet aan kanJenBarber schreef: ↑11-04-2020 15:51Neejoh. Internet staat vol met soortgelijke verhalen van ouders die hun kinderen wel gewoon in bed legde vanaf het begin en gecontroleerd lieten huilen.
Het komt echt vanzelf wel goed. Het is alleen de vraag hoe je deze tijd op zo'n gezonde manier door gaat komen. Ik heb verder helaas geen tips voor je. Het was voor mij de tijd uitzitten. Ik wou achteraf gezien dat ik mij er wat meer aan had kunnen overgeven maar dat is ook makkelijk praten nu. En echt de allermoeilijkste tijd ben je voorbij. Als het goed is word het nu iedere maand beetje bij beetje wat makkelijker.
zaterdag 11 april 2020 om 15:55
Ik vind hem alleen achterlaten zo heftig, en dan ook nog in een vreemde omgeving. Heeft die kennis van jou dat stappenplan nog en kan die algemeen gebruikt worden? Of was het totaal afgestemd op haar baby?Mintel88 schreef: ↑11-04-2020 15:42Wat een nare situatie zeg, voor jullie allemaal.
zaterdag 11 april 2020 om 15:56
Nee heeft geen honger, ik voed hem veel en check zelfs nog of mijn borsten nog melk hebben als hij klaar is met drinken om te kijken of hij niet tekort komt.Mintel88 schreef: ↑11-04-2020 15:42Wat een nare situatie zeg, voor jullie allemaal.

zaterdag 11 april 2020 om 15:57
Ik zou toch opname in het ziekenhuis overwegen. Dat kan ook een negatief patroon doorbreken, en jij trekt het niet meer, lees ik in je antwoorden.
Wij hadden dit de eerste twee maanden met onze zoon - bij ons was er zowel een koemelkallergie als (verborgen) reflux. Daarna een wolk van een kind. Als het nog langer was doorgegaan, en de dieetvoeding en medicijnen niet hadden geholpen, weet ik zeker dat wij ook op de huilpoli terecht waren gekomen, hoe moeilijk dat ook is. Want dit hou je niet lang vol. Doe wat je kan voor je kind. Bescherm ook jezelf.
Wij hadden dit de eerste twee maanden met onze zoon - bij ons was er zowel een koemelkallergie als (verborgen) reflux. Daarna een wolk van een kind. Als het nog langer was doorgegaan, en de dieetvoeding en medicijnen niet hadden geholpen, weet ik zeker dat wij ook op de huilpoli terecht waren gekomen, hoe moeilijk dat ook is. Want dit hou je niet lang vol. Doe wat je kan voor je kind. Bescherm ook jezelf.
zaterdag 11 april 2020 om 16:02
Ik heb inderdaad ook een diëtist enzo, en prelogopedist, en de kinderarts wil nog een keer doorverwijzen naar het zkh in verband met allergieën. Maar dat kan nu niet ivm Corona.Adelaide schreef: ↑11-04-2020 15:57Ik zou toch opname in het ziekenhuis overwegen. Dat kan ook een negatief patroon doorbreken, en jij trekt het niet meer, lees ik in je antwoorden.
Verder heb ik nog geen medicatie geprobeerd
zaterdag 11 april 2020 om 16:03
Ze hebben in het ziekenhuis ook dagopnames volgens mij. Dit zouden ze bij mijn zoontje ook doen. Uiteindelijk heb ik medicatie meegekregen tegen reflux omdat het bij hem heel duidelijk was.
Ik snap dat het heel vervelend is als jij en je kindje voor even gescheiden zijn, maar het is voor een goed doel. Ik zou het toch nog eens overwegen. In het beste geval zijn jullie allebei een stuk relaxter daarna.
Verder... probeer echt te ontspannen. Die kleintjes voelen alles zo goed aan.
Onze kleine kon tot een maand of 10 heel slecht in slaap vallen uit zichzelf, dus deden we meestal bij een van ons en dan legden wij hem over. Bij mijn man was hij altijd binnen 5 minuten vertrokken en bij mij duurde het regelmatig dik een uur. Alleen maar omdat ik aan het stressen was omdat hij bij mij altijd zo slecht in slaap viel.
Hier lag hij overdag ook vaak op zijn buik in de box. Altijd met toezicht van ons natuurlijk. Dit is iets wat je wel moet willen natuurlijk. Onze man werd hier vaak rustig van en had minder last van zijn reflux.
Ik zou sowieso het ziekenhuis even bellen en vragen of je toch nog in aanmerking kan komen voor die observatie. De verplegers en artsen zullen echt goed voor hem zorgen en jij kan ook even een dagje bijkomen!
Ik snap dat het heel vervelend is als jij en je kindje voor even gescheiden zijn, maar het is voor een goed doel. Ik zou het toch nog eens overwegen. In het beste geval zijn jullie allebei een stuk relaxter daarna.
Onze kleine kon tot een maand of 10 heel slecht in slaap vallen uit zichzelf, dus deden we meestal bij een van ons en dan legden wij hem over. Bij mijn man was hij altijd binnen 5 minuten vertrokken en bij mij duurde het regelmatig dik een uur. Alleen maar omdat ik aan het stressen was omdat hij bij mij altijd zo slecht in slaap viel.
Hier lag hij overdag ook vaak op zijn buik in de box. Altijd met toezicht van ons natuurlijk. Dit is iets wat je wel moet willen natuurlijk. Onze man werd hier vaak rustig van en had minder last van zijn reflux.
Ik zou sowieso het ziekenhuis even bellen en vragen of je toch nog in aanmerking kan komen voor die observatie. De verplegers en artsen zullen echt goed voor hem zorgen en jij kan ook even een dagje bijkomen!
zaterdag 11 april 2020 om 16:10
Ik heb bij mij ook wel een vermoeden van reflux, hij kwijlt zo ontzettend veel al maanden. Toen hij nog melk kreeg was het echt zichtbaar, dan kwam het er echt uit.NM1717 schreef: ↑11-04-2020 16:03Ze hebben in het ziekenhuis ook dagopnames volgens mij. Dit zouden ze bij mijn zoontje ook doen. Uiteindelijk heb ik medicatie meegekregen tegen reflux omdat het bij hem heel duidelijk was.
Mijn stress zal sowieso invloed hebben. Heel veel dagen houd ik me ook staande maar zo’n dag als vandaag als alles me pijn doet, en mijn vader uit huis is en ik er daardoor alleen voor sta, dan lukt het gewoon niet.
Ik had zo gehoopt dat het na drie maanden beter ging dus daar heb ik ook gewoon op gewacht en daarbij constant echt heel heel heel veel liefde gegeven. Maar na 4 maanden gaat het gewoon nog steeds niet.
Bij de eerste opname in het ziekenhuis waar ik dus enkele uren ben geweest, toen wisten we nog niet van de koemelk allergie. Dus ik dacht ook toen ik daar weken later zelf achter kwam en met de kinderarts contact had opgenomen, nou dat is het dus, dus ik dacht als alle melk uit mijn systeem is gaat het vast beter. Maar nee.
Toch maar even nadenken of het ziekenhuis dan de oplossing is. Ik vind moeder en kind scheiden terwijl hij zoveel stress heeft en dan ook nog in een vreemde omgeving ook zo niet eerlijk voor hem
zaterdag 11 april 2020 om 16:14
Ik zou toch overwegen of het mogelijk is dat de slapeloosheid voortkomt uit jullie dynamiek. Het kind kan ook overprikkeld zijn. Als ik het zo lees dan zit je er erg bovenop en ik kan me zo voorstellen dat je je kindje - met de beste bedoelingen - te vaak oppakt zodat je het proces van inslapen verstoord. Ik heb een keer een dag op de nicu gezeten met mijn baby en daar met een verpleegkundige gesproken. Zij zei dat 90% van de huilbaby’s die daar worden opgenomen geen medische problemen heeft, maar dat het meer om een vaste volgorde van handelingen en rust gaat. Daarom mogen ouders er niet bijblijven. Ik wil niet hard zijn, je houdt van je kindje en doet je best. Maar een slaapcoach of huilpoli in het ziekenhuis kan je echt helpen. Ook om zelf even tot rust te komen. Sterkte.