Baby slaapt niet
zaterdag 11 april 2020 om 14:57
Hallo allemaal,
Het zoveelste mijn baby slaapt niet topic. Ik heb een baby dat nooit een goede slaper is geweest, inmiddels is hij 4 maanden, en hij is wakker van 0600 s ochtends tot 20.00 s avonds. Overdag wil hij alleen maar bij mij zijn. Ik moet hem dan de HELE dag dragen, 10 minuten alleen spelen lukt hem niet. Als ik dat niet doe, krijst hij. Soms valt hij dan 10 minuten in slaap, in mijn armen. Ik heb inmiddels polsklachten, rugklachten, mijn knieën doen zeer en ik ben mentaal gewoon uitgeput. Ik probeer iedere dag weer met hem te gaan slapen, ik blijf dan naast hem liggen en zing voor hem en zeg lieve dingen en ik heb huid contact. Hij blijft huilen. Ik heb hem ook wel eens laten huilen, dat resulteert in 3 uur krijsen met mij ernaast. Een combinatie van beiden heb ik ook geprobeerd eerst drie uur erbij en daarna twee uur alleen. dit resulteerde in 5 uur non stop huilen. Dat voelt ook niet goed. Ik lieg, hij sliep 10 minuten. Inbakeren heb ik geprobeerd, muziek geprobeerd, naast m liggen, autorijden, kinderwagen, alles laat hem huilen, tenzij hij gedragen wordt (met daarbij rondlopen zodat hij wat te zien heeft, anders is hij verveeld).
Wat in godsnaam kan ik nog doen.
Snachts slaapt hij overigens goed (6 keer wakker ongeveer) maar hij slaapt in ieder geval weer in.
Het zoveelste mijn baby slaapt niet topic. Ik heb een baby dat nooit een goede slaper is geweest, inmiddels is hij 4 maanden, en hij is wakker van 0600 s ochtends tot 20.00 s avonds. Overdag wil hij alleen maar bij mij zijn. Ik moet hem dan de HELE dag dragen, 10 minuten alleen spelen lukt hem niet. Als ik dat niet doe, krijst hij. Soms valt hij dan 10 minuten in slaap, in mijn armen. Ik heb inmiddels polsklachten, rugklachten, mijn knieën doen zeer en ik ben mentaal gewoon uitgeput. Ik probeer iedere dag weer met hem te gaan slapen, ik blijf dan naast hem liggen en zing voor hem en zeg lieve dingen en ik heb huid contact. Hij blijft huilen. Ik heb hem ook wel eens laten huilen, dat resulteert in 3 uur krijsen met mij ernaast. Een combinatie van beiden heb ik ook geprobeerd eerst drie uur erbij en daarna twee uur alleen. dit resulteerde in 5 uur non stop huilen. Dat voelt ook niet goed. Ik lieg, hij sliep 10 minuten. Inbakeren heb ik geprobeerd, muziek geprobeerd, naast m liggen, autorijden, kinderwagen, alles laat hem huilen, tenzij hij gedragen wordt (met daarbij rondlopen zodat hij wat te zien heeft, anders is hij verveeld).
Wat in godsnaam kan ik nog doen.
Snachts slaapt hij overigens goed (6 keer wakker ongeveer) maar hij slaapt in ieder geval weer in.
marchuba wijzigde dit bericht op 11-04-2020 15:58
4.25% gewijzigd
zaterdag 11 april 2020 om 17:27
Zeker doen! Ik heb zo'n consult gedaan en vond het het geld absoluut waard. Veel geleerd, goede drager die bij ons past en we dragen echt met plezier. 14 uur per dag is extreem veel, ik beloof je niet dat dat pijnvrij gaat lukken

Als je in Leeuwarden of omgeving woont heb ik wel een goede consulent voor je trouwens.
pergamon wijzigde dit bericht op 11-04-2020 17:27
8.68% gewijzigd
zaterdag 11 april 2020 om 17:27
Hahaha, ja hij snapte Buik slapen ook niet, maar ik heb hem even borstvoeding gegeven terwijl hij op zijn buik lag, zodat hij een beetje begreep dat hij niet met zijn neus in het matras moet maar juist zijn hoofd opzij moet doen. Ik gaf altijd op omdat hij het niet snapte.Herfstblaadje19 schreef: ↑11-04-2020 17:24Geloof het of niet, maar ik wilde nét opperen om hem op zijn buik proberen te laten slapen.![]()
Betekent wel dat ik hem even goed in de gaten moet houden
zaterdag 11 april 2020 om 17:29
Ik woon in het oosten dus dat wordt niet zo wat, ik denk dat het heel persoonlijk is hè?Pergamon schreef: ↑11-04-2020 17:27Zeker doen! Ik heb zo'n consult gedaan en vond het het geld absoluut waard. Veel geleerd, goede drager die bij ons past en we dragen echt met plezier. 14 uur per dag is extreem veel, ik beloof je niet dat dat pijnvrij gaat lukkenmaar het kan absoluut beter dan wat je nu hebt!
Als je in Leeuwarden of omgeving woont heb ik wel een goede consulent voor je trouwens.
Ik hoop wel dat ze in de Corona tijd langskomen of dat ik daarheen kan.
zaterdag 11 april 2020 om 17:31

zaterdag 11 april 2020 om 17:41
Vraag eens medicatie bij de huisarts voor verborgen reflux. Klinkt namelijk allemaal zoooo bekend. Onze dochter had continue, echt continue, afleiding nodig van haar ongemak en pijn. Ze keek ook nooit ontspannen, maar heel alert. Altijd rechtop en veel huilen. Niks was goed. Ze ging savonds na veel huilen half zittend slapen en dan konden we haar plat leggen, maar overdag plat was ondenkbaar. Ze knapte erg op van hoge dosering nexium.
zaterdag 11 april 2020 om 17:45
wittereiger schreef: ↑11-04-2020 17:41Vraag eens medicatie bij de huisarts voor verborgen reflux. Klinkt namelijk allemaal zoooo bekend. Onze dochter had continue, echt continue, afleiding nodig van haar ongemak en pijn. Ze keek ook nooit ontspannen, maar heel alert. Altijd rechtop en veel huilen. Niks was goed. Ze ging savonds na veel huilen half zittend slapen en dan konden we haar plat leggen, maar overdag plat was ondenkbaar. Ze knapte erg op van hoge dosering nexium.
Hij is wakker, maar de eerste 45 minuten dag slapen zijn binnen.
Die medicatie is enkele via de huisarts?
zaterdag 11 april 2020 om 18:04
zaterdag 11 april 2020 om 18:09
Medicatie kan soms via huisarts, meestal via kinderarts. Maar ik moest echt op mn knieën daar. Ze hebben het bij mij tot 7 maanden weggewuifd want hij huilde niet de hele dag. Die van mij heeft overigens tot 11 maanden veel gespuugd, rustig nog 2 uur na zijn voeding en dat waren ook geen kleine beetjes. Maar die medicatie gaf zoveel verlichting.
Door het maagzuur wat elke x meekomt gaat de slokdarm branden. Ze kunnen er zelfs een soort van brandwondjes van krijgen als ik het goed begrepen heb.
Hopelijk helpt het buikslapen. Hier heeft het echt geholpen overdag!
En in zijn ledikantje hadden wij ook wat onder het hoofdeinde van het matras liggen zodat hij iets schuiner lag. Hij sliep trouwens alleen in een slaapzak want hij trok al in de eerste week elke x zijn dekens los en lag dwars in bed. Heel eng vond ik dat.
Hij is nu ruim anderhalf en nog steeds een echte buikslaper.
Johannesbroodpitmeel heeft hier ook wel deels geholpen. Is voor jou wat lastiger met de allergie. Maar er is volgens mij ook een andere variant van. Zou ik wel in overleg doen met een arts
Door het maagzuur wat elke x meekomt gaat de slokdarm branden. Ze kunnen er zelfs een soort van brandwondjes van krijgen als ik het goed begrepen heb.
En in zijn ledikantje hadden wij ook wat onder het hoofdeinde van het matras liggen zodat hij iets schuiner lag. Hij sliep trouwens alleen in een slaapzak want hij trok al in de eerste week elke x zijn dekens los en lag dwars in bed. Heel eng vond ik dat.
Johannesbroodpitmeel heeft hier ook wel deels geholpen. Is voor jou wat lastiger met de allergie. Maar er is volgens mij ook een andere variant van. Zou ik wel in overleg doen met een arts
zaterdag 11 april 2020 om 18:14
Ja precies, wellicht helpt dat een hoop ik moet daar gewoon echt mee aan de slag.
zaterdag 11 april 2020 om 18:17
Oké dat wordt nog wat dan.. ik ga het gewoon proberen te krijgen. Vervelend hoor dat je niet gehoord wordt. Het is het proberen waard.NM1717 schreef: ↑11-04-2020 18:09Medicatie kan soms via huisarts, meestal via kinderarts. Maar ik moest echt op mn knieën daar. Ze hebben het bij mij tot 7 maanden weggewuifd want hij huilde niet de hele dag. Die van mij heeft overigens tot 11 maanden veel gespuugd, rustig nog 2 uur na zijn voeding en dat waren ook geen kleine beetjes. Maar die medicatie gaf zoveel verlichting.
Het matras ligt inderdaad al omhoog, dus ik had er al wel iets geprobeerd.
Ik ga eens zoeken naar wat mocht helpen ipv johannesbroodpitmeel

zaterdag 11 april 2020 om 18:41
Het was een oprechte vraag. Maar vreemd dus. Hebben wij ook eens mazzel.

Maar TO, hij was dus een echte huilbaby tot we medicatie kregen voor reflux en overstapten van BV naar Pepti: in het begin hebben we ook alleen maar wanhopig met hem rondgelopen in de draagzak. Dus laat dat echt uitsluiten, want ze kunnen daar veel pijn van hebben. Heel veel sterkte en moed voor jullie in deze zware tijd!
anoniem_376628 wijzigde dit bericht op 11-04-2020 18:42
3.12% gewijzigd

zaterdag 11 april 2020 om 18:49
Ja medicatie voor reflux ga ik ook even achteraan.Adelaide schreef: ↑11-04-2020 18:41Het was een oprechte vraag. Maar vreemd dus. Hebben wij ook eens mazzel.Hij zal het wel van mijn vrouw hebben - die is ontzettend onafhankelijk.
Maar TO, hij was dus een echte huilbaby tot we medicatie kregen voor reflux en overstapten van BV naar Pepti: in het begin hebben we ook alleen maar wanhopig met hem rondgelopen in de draagzak. Dus laat dat echt uitsluiten, want ze kunnen daar veel pijn van hebben. Heel veel sterkte en moed voor jullie in deze zware tijd!
Pepti kan hij ook niet verdragen, ondanks dat de eiwitten verknipt zijn, heeft hij er nog ontzettend veel last van. Ik moet echt de neocate maar daar zitten niet alle voedingsstoffen in dus die mag niet langer dan 8 weken. Misschien wat eerder over op vaste voeding?
zaterdag 11 april 2020 om 18:56
Ik vind het niet vreemd hoor, deed de mijne ook. Inmiddels is ze bijna anderhalf, en ze kan nog steeds best goed een tijdje alleen spelen. Wat best handig is als alleenstaande in quarantaine tijd.Adelaide schreef: ↑11-04-2020 18:41Het was een oprechte vraag. Maar vreemd dus. Hebben wij ook eens mazzel.Hij zal het wel van mijn vrouw hebben - die is ontzettend onafhankelijk.
En eens met reflux check. Sommige huis/kinderartsen doen er erg moeilijk over, maar niet allemaal hoor.
zaterdag 11 april 2020 om 19:09
zaterdag 11 april 2020 om 19:35
Ja ik ga de reflux check proberen.nausicaa schreef: ↑11-04-2020 18:56Ik vind het niet vreemd hoor, deed de mijne ook. Inmiddels is ze bijna anderhalf, en ze kan nog steeds best goed een tijdje alleen spelen. Wat best handig is als alleenstaande in quarantaine tijd.
En eens met reflux check. Sommige huis/kinderartsen doen er erg moeilijk over, maar niet allemaal hoor.
Ja ik dacht ook dat baby’s opzicht wel even 10 minuten rustig konden liggen/spelen, maar nee, mijne iig niet
zaterdag 11 april 2020 om 19:52
Wij moesten voor reflux medicatie naar de kinderarts, via de huisarts. En ik moest ook heel erg aandringen.. maar uiteindelijk hielp dat wel tegen het gekrijs. Na 5 lange lange maanden. Precies zoals bij jou: altijd huilen, nooit 1 minuut neer kunnen leggen, mee naar de wc, samen onder de douche, enz enz. Op de buik slapen hielp misschien iets maar niet voldoende. Overigens ook koemelkallergie hier. Nouja in elk geval: maak werk van die reflux medicatie inderdaad. Na een aantal dagen (ik denk dat de slokdarm echt al aangetast was) werd het huilen minder en bleek er stiekem een vrolijke baby onder te zitten. Nog steeds niet dol op alleen spelen maar toen kon hij even op t kleed, in de wipper, etc zodat je even wat zelf kon doen. Overigens is dat oorzaak gevolg pas vanaf 6 (of misschien zelfs 9) maanden dus maak je daar niet te druk over, je hebt hem heus niet verwend!
zaterdag 11 april 2020 om 19:57
Oh, ik bedoelde niet dat alle babies dat moeten kunnen. Ik reageerde alleen op iemand die deed alsof het echt onzinnig was om te denken dat een baby dat zou kunnen. Terwijl er dus ook heel veel babies zijn die dat inderdaad kunnen. Nou alleen de jouwe nog zo ver krijgen

zaterdag 11 april 2020 om 21:16
Ik zou zeker laten uitsluiten dat er toch niet iets medisch aan de hand is hoor!
Ken je de fb groep ; borstvoeding aan een baby met voedselintolleranties? Een hele fijne groep waar dus vele kindjes bv krijgen met verschillende allergieen.
En neocate niet genoeg voedingsstoffen? Dat is dus echt onzin! Onze dochter heeft het meer dan een jaar gedronken. Je hebt van 0-12 maand en voor 1+.
Verder zijn hier al veel goede tips genoemd! Hopelijk kun je er wat mee. En het is zwaar! Ik lees dat je het (grotendeels) zonder man moet doen. Ik vind het dan nog knap dat je je kindje maar 1 keer hebt laten huilen. Je doet het super!
En maak je niet druk om het ‘verwennen’
Wij staan altijd direct klaar om onze kinderen te troosten. Resultaat is zeer relaxte kinderen die zich veilig voelen bij ons. En ja met het in slaap vallen heeft de jongste ons nog nodig. Handje vast houden etc. Maar zo is het bedritueel altijd relaxt en zonder huilen. Ze leren vanzelf wel zelf in slaap vallen. De ene met 1 jaar en de ander met 3 jaar.
Het word makkelijker.. echt! Je gaat over een paar maanden meer interactie krijgen met je kind. Dan zie je ook de leukere kanten. En ook dan zullen er momenten zijn dat het zwaar is! Vooral een kindje met allergieën.
Maar ik zou zeker verder kijken want het klinkt toch echt alsof je kindje nog niet lekker in zn vel zit.
Succes!!
Ken je de fb groep ; borstvoeding aan een baby met voedselintolleranties? Een hele fijne groep waar dus vele kindjes bv krijgen met verschillende allergieen.
En neocate niet genoeg voedingsstoffen? Dat is dus echt onzin! Onze dochter heeft het meer dan een jaar gedronken. Je hebt van 0-12 maand en voor 1+.
Verder zijn hier al veel goede tips genoemd! Hopelijk kun je er wat mee. En het is zwaar! Ik lees dat je het (grotendeels) zonder man moet doen. Ik vind het dan nog knap dat je je kindje maar 1 keer hebt laten huilen. Je doet het super!
Wij staan altijd direct klaar om onze kinderen te troosten. Resultaat is zeer relaxte kinderen die zich veilig voelen bij ons. En ja met het in slaap vallen heeft de jongste ons nog nodig. Handje vast houden etc. Maar zo is het bedritueel altijd relaxt en zonder huilen. Ze leren vanzelf wel zelf in slaap vallen. De ene met 1 jaar en de ander met 3 jaar.
Het word makkelijker.. echt! Je gaat over een paar maanden meer interactie krijgen met je kind. Dan zie je ook de leukere kanten. En ook dan zullen er momenten zijn dat het zwaar is! Vooral een kindje met allergieën.
Maar ik zou zeker verder kijken want het klinkt toch echt alsof je kindje nog niet lekker in zn vel zit.
Succes!!
zondag 12 april 2020 om 01:55
Ja ik mag, na de Corona crisis, weer naar de kinderarts.Kacheltje90 schreef: ↑11-04-2020 21:16Ik zou zeker laten uitsluiten dat er toch niet iets medisch aan de hand is hoor!
Succes!!
De kinderarts van het consultatiebureau zei dat ik de neocate zeker niet langer dan 8 weken mocht gebruiken. Overigens maakt dat niet veel uit, het was enkel om te testen of hij het daar beter op zou doen dan op borstvoeding.
Ik ga eens kijken op facebook, dankjewel.
Ja het is best heel zwaar alleen. Hij heeft wel vaker gehuild overigens natuurlijk, alleen heb ik hem altijd getroost, zelfs in die mate totdat ik hem ook echt stik had, dat betekende vaak blijven lopen, geen seconde stil zitten. Dat trek ik dus niet meer zo goed dus ben ik er gewoon naast gaan liggen en hem getroost; dat hielp totaal niet. Toen ben, compleet tegen m’n gevoel on, ik maar helemaal uitgestapt en heb ik hem laten huilen. Heel duidelijk werkte ook niet. Dus toen maar Viva forum opgezocht.
Het zal niet helpen als ik op dat moment alles geprobeerd hebben uitgeput ben, dat ik dan gestresst raak. Hij zal het wel aanvoelen.
Nog even doorbijten dus. Ik blijf nog wel even bij mijn ouders maar ik zie er tegenop om straks te moeten werken en hij naar de gastouder moet. Zit nu in mijn verlengde verlof maar daar zit een einde aan te komen.
Het consultatiebureau gooit het nu wel vooral op mijn stress en geen medische dingen (meer). Ik geloof niet dat hij ook nog echt pijn heeft, ik merkte wel dat toen hij het RS virus had en die dingen met koemelk, dat het echt pijn was. Maar wellicht is hij wel geïrriteerd van een verborgen reflux?
Ik ga toch proberen medicatie te krijgen.bedankt in ieder geval voor je reactie!