Baby slaapt niet

11-04-2020 14:57 162 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Het zoveelste mijn baby slaapt niet topic. Ik heb een baby dat nooit een goede slaper is geweest, inmiddels is hij 4 maanden, en hij is wakker van 0600 s ochtends tot 20.00 s avonds. Overdag wil hij alleen maar bij mij zijn. Ik moet hem dan de HELE dag dragen, 10 minuten alleen spelen lukt hem niet. Als ik dat niet doe, krijst hij. Soms valt hij dan 10 minuten in slaap, in mijn armen. Ik heb inmiddels polsklachten, rugklachten, mijn knieën doen zeer en ik ben mentaal gewoon uitgeput. Ik probeer iedere dag weer met hem te gaan slapen, ik blijf dan naast hem liggen en zing voor hem en zeg lieve dingen en ik heb huid contact. Hij blijft huilen. Ik heb hem ook wel eens laten huilen, dat resulteert in 3 uur krijsen met mij ernaast. Een combinatie van beiden heb ik ook geprobeerd eerst drie uur erbij en daarna twee uur alleen. dit resulteerde in 5 uur non stop huilen. Dat voelt ook niet goed. Ik lieg, hij sliep 10 minuten. Inbakeren heb ik geprobeerd, muziek geprobeerd, naast m liggen, autorijden, kinderwagen, alles laat hem huilen, tenzij hij gedragen wordt (met daarbij rondlopen zodat hij wat te zien heeft, anders is hij verveeld).

Wat in godsnaam kan ik nog doen.

Snachts slaapt hij overigens goed (6 keer wakker ongeveer) maar hij slaapt in ieder geval weer in.
marchuba wijzigde dit bericht op 11-04-2020 15:58
4.25% gewijzigd
AaltjeR schreef:
11-04-2020 16:14
Ik zou toch overwegen of het mogelijk is dat de slapeloosheid voortkomt uit jullie dynamiek. Het kind kan ook overprikkeld zijn. Als ik het zo lees dan zit je er erg bovenop en ik kan me zo voorstellen dat je je kindje - met de beste bedoelingen - te vaak oppakt zodat je het proces van inslapen verstoord. Ik heb een keer een dag op de nicu gezeten met mijn baby en daar met een verpleegkundige gesproken. Zij zei dat 90% van de huilbaby’s die daar worden opgenomen geen medische problemen heeft, maar dat het meer om een vaste volgorde van handelingen en rust gaat. Daarom mogen ouders er niet bijblijven. Ik wil niet hard zijn, je houdt van je kindje en doet je best. Maar een slaapcoach of huilpoli in het ziekenhuis kan je echt helpen. Ook om zelf even tot rust te komen. Sterkte.
Ja ik Lees dat de meeste mensen er goede ervaringen mee hebben hier. Ik ga er maar eens over nadenken..
viva-amber schreef:
11-04-2020 15:13

Natuurlijk kan een baby geen 10 min alleen spelen.
Waarom niet? Er zijn vast een hoop babies die dat niet kunnen, maar een heleboel kunnen best even 10 minuutjes rondkijken, met een rammelaar spelen oid hoor. Moeders moeten ook wel eens onder de douche/naar de wc, en dat doet echt lang niet iedereen met kind aan zich best geplakt.
Dus zo’n onredelijke hoop vind ik dit niet.

TO: ik snap best dat je er doodmoe van wordt. Ik zou denk ik proberen of het reflux is, wellicht kun je op proef wat medicatie krijgen? Ik heb daar zelf best vaak last van, en ik kan me heel goed voorstellen dat je dan niet wilt liggen.

En anders toch ook ziekenhuis overwegen. Sommige mensen doen hier net alsof ze dan kind in bed leggen en de deur achter zich dicht trekken tot de volgende ochtend, maar zo gaat het echt niet. En omdat het vaak een wisselwerking is tussen moeder en kind (daarmee bedoel ik níet dat het jouw schuld is, maar kind voet jouw stress bij ieder huiltje ook, gaat weer meer huilen enz), en die doorbreken is voor beiden soms gewoon de beste oplossing. Dus je doet hem niet iets aan, je doet iets wat ook voor hem het beste is.
TO wat rot dat je baby niet kalm wordt overdag :(
Over de 10 minuten iets zelf doen: ik heb nu 3 kinderen en pas rond de twee jaar konden de oudsten iets zelf doen. De derde is nu ongeveer 1 en kan ook echt niet lang iets zelf doen. Dus dat heb ik bij nummer 3 gewoon opgegeven ;)
Eet je ook melk-vrij? Want écht koemelk vrij leven is super lastig, zeker als je bij anderen in huis woont. Zit in koekjes in brood in van alles waar je het niet verwacht...
En overstappen van bv naar poedermelk kost ook tijd. Je zegt dat je het een week geprobeerd hebt en dat dat niet hielp. Is een week proberen niet te kort?
Een zebra is geen paard met strepen
nausicaa schreef:
11-04-2020 16:22
Waarom niet? Er zijn vast een hoop babies die dat niet kunnen, maar een heleboel kunnen best even 10 minuutjes rondkijken, met een rammelaar spelen oid hoor. Moeders moeten ook wel eens onder de douche/naar de wc, en dat doet echt lang niet iedereen met kind aan zich best geplakt.
Dus zo’n onredelijke hoop vind ik dit niet.

TO: ik snap best dat je er doodmoe van wordt. Ik zou denk ik proberen of het reflux is, wellicht kun je op proef wat medicatie krijgen? Ik heb daar zelf best vaak last van, en ik kan me heel goed voorstellen dat je dan niet wilt liggen.

En anders toch ook ziekenhuis overwegen. Sommige mensen doen hier net alsof ze dan kind in bed leggen en de deur achter zich dicht trekken tot de volgende ochtend, maar zo gaat het echt niet. En omdat het vaak een wisselwerking is tussen moeder en kind (daarmee bedoel ik níet dat het jouw schuld is, maar kind voet jouw stress bij ieder huiltje ook, gaat weer meer huilen enz), en die doorbreken is voor beiden soms gewoon de beste oplossing. Dus je doet hem niet iets aan, je doet iets wat ook voor hem het beste is.
Ik neem hem inderdaad zelfs mee naar de wc, douchen doe ik samen maar echt fijn is dat niet.

Ja ik overwoog ook naar aanleiding van meerdere berichten (ook privé) om eens medicatie te proberen en om de kinderwagen om te bouwen tot buggy zodat hij wat rechter op zit.

En anders misschien toch het ziekenhuis of juist wel de gastouder, andere omgeving en minder uitgeput en brengt wellicht minder stress over op mijn kind dan dat ik inmiddels doe
Jamaarhoe schreef:
11-04-2020 16:23
TO wat rot dat je baby niet kalm wordt overdag :(
Over de 10 minuten iets zelf doen: ik heb nu 3 kinderen en pas rond de twee jaar konden de oudsten iets zelf doen. De derde is nu ongeveer 1 en kan ook echt niet lang iets zelf doen. Dus dat heb ik bij nummer 3 gewoon opgegeven ;)
Eet je ook melk-vrij? Want écht koemelk vrij leven is super lastig, zeker als je bij anderen in huis woont. Zit in koekjes in brood in van alles waar je het niet verwacht...
En overstappen van bv naar poedermelk kost ook tijd. Je zegt dat je het een week geprobeerd hebt en dat dat niet hielp. Is een week proberen niet te kort?
Ja maar 10 minuten rondkijken lukt dus inderdaad ook niet. 10 minuten alleen zijn kan gewoon echt niet, constant lijfelijk contact wil hij.

Mijn ouders eten veganistisch, dat scheelt, ik eet daarentegen maar wel wat vlees want ik mag ook geen soja, en ik heb een diëtist die me geholpen heeft om koemelk en soja vrij te eten
Oef wat zwaar. Klinkt inderdaad wel alsof er iets onderliggends speelt.

Maar ga alsjeblieft niet jezelf kwalijk nemen dat je je baby hebt getroost is de afgelopen 4 maanden. Ja, er kan soms een wisselwerking zijn die huilen in de hand werkt, maar je hebt hem echt niet gewend ergens aan. Behalve aan een moeder die er voor hem was toen hij het nodig had.

Al wel eens aan alternatieven ook gedacht, een strikmutsje van wol/zijde bijvoorbeeld? Gaat geen wonderen verrichten, maar geeft hem misschien net een beetje rust om even te slapen en de wereld beter te kunnen verwerken.

Heb je een rekbare of geweven draagdoek?

En inderdaad eet je echt koemelkvrij al helemaal?
Mijn zoontje kan in een goede bui (niet elke dag) zich bijna een uur alleen vermaken met een speeltje of twee. Hij is 10 maanden. Maar dat lukte ook al wel een half uurtje toen hij vier maanden was, hoor, met een speelboog op de grond, of lekker rondkijken in de box. Is dat heel vreemd?
Adelaide schreef:
11-04-2020 16:36
Mijn zoontje kan in een goede bui (niet elke dag) zich bijna een uur alleen vermaken met een speeltje of twee. Hij is 10 maanden. Maar dat lukte ook al wel een half uurtje toen hij vier maanden was, hoor, met een speelboog op de grond, of lekker rondkijken in de box. Is dat heel vreemd?
HOe heet hij, Snowflake?
Gavia schreef:
11-04-2020 16:31
Oef wat zwaar. Klinkt inderdaad wel alsof er iets onderliggends speelt.

Maar ga alsjeblieft niet jezelf kwalijk nemen dat je je baby hebt getroost is de afgelopen 4 maanden. Ja, er kan soms een wisselwerking zijn die huilen in de hand werkt, maar je hebt hem echt niet gewend ergens aan. Behalve aan een moeder die er voor hem was toen hij het nodig had.

Al wel eens aan alternatieven ook gedacht, een strikmutsje van wol/zijde bijvoorbeeld? Gaat geen wonderen verrichten, maar geeft hem misschien net een beetje rust om even te slapen en de wereld beter te kunnen verwerken.

Heb je een rekbare of geweven draagdoek?

En inderdaad eet je echt koemelkvrij al helemaal?
Ja ik ga dat inderdaad denken dat hij nu snapt dat als hij ook maar even piept dat ik er ben. De eerste maanden kon hij dat verband toch niet leggen maar nu gaat zich dat ontwikkelen. Daarom liet ik hem een keer huilen, overigens totaal tegen mijn principes, maarja, dat hielp duidelijk ook niet.

Ja eerst was het het RS virus dat er onder lag, toen dacht ik klaar te zijn, toen koemelk, maar nu nog iets? Tsja ik weet het niet, wellicht verborgen reflux? Ik las ook al eens op zijn buik leren slapen, daar ga ik ook maar eens nee oefenen want dat snapt hij nog niet. Steevast zijn hoofd recht in het matras.
En idd echt geen koemelk, en voor de zekerheid ook geen noten, ei en vis. Eentonig dieet maar ik wil voor hem eerst rust creëren en dan weer langzaam dingen toevoegen
Bedankt in ieder geval iedereen, ik heb wel weer wat dingen om te proberen en alleen de erkenning geeft al moed en energie
Oh en iemand vroeg wat voor draagdoek ik had, dat is er een met stretch
Arme Marchuba... 😘 Wat jammer dat er nog geen verbetering is. Ik heb verder ook geen tips voor je, behalve dat je ook echt aan jezelf moet denken. Overweeg toch om op het aanbod van het ziekenhuis in te gaan, in mijn beleving heeft een baby meer aan een stabiele moeder die ook wat tijd voor zichzelf neemt dan een doodvermoeide en gestresste moeder.

Maar ik weet het zelf ook niet hoor. Zit nu ik dit type in een donkere kamer in een zeer ongemakkelijke houding met slapende baby op me. ☺️ Maar hij slaapt dan tenminste wel en ik weet dat mijn man wel weer een avondwandeling kan maken met hem in de draagzak. Dus dat is weer makkelijker...
Marchuba schreef:
11-04-2020 16:48
Dragen met een stretch doek is ook wel zwaarder dan een geweven doek.
Bontbekplevier schreef:
11-04-2020 16:54
Arme Marchuba... 😘 Wat jammer dat er nog geen verbetering is. Ik heb verder ook geen tips voor je, behalve dat je ook echt aan jezelf moet denken. Overweeg toch om op het aanbod van het ziekenhuis in te gaan, in mijn beleving heeft een baby meer aan een stabiele moeder die ook wat tijd voor zichzelf neemt dan een doodvermoeide en gestresste moeder.

Maar ik weet het zelf ook niet hoor. Zit nu ik dit type in een donkere kamer in een zeer ongemakkelijke houding met slapende baby op me. ☺️ Maar hij slaapt dan tenminste wel en ik weet dat mijn man wel weer een avondwandeling kan maken met hem in de draagzak. Dus dat is weer makkelijker...
Ja dat is echt zo, de Corona maakt ook dat ik niet echt een beroep op derden kan doen omdat ik bij ouders inwoon tijdelijk, ik heb een eigen huis maar dat trek ik nu dus niet, maar m’n moeder is een risicopatient.

Het is gewoon alles samen.

Maar betrokken berichten van iedereen zijn eigenlijk al helpend
Mensen, ik denk dat hij slaapt!!!!

Op z’n buik, kan die zichzelf ook wat minder makkelijk wakker trappen en zwaaien.

Tis voor t eerst ook überhaupt op z’n buik, hopelijk houdt hij het even vol
:cheer:
Vervelende situatie! Ik weet niet of het al genoemd is maar misschien kan een osteopaat hulp bieden
rieta schreef:
11-04-2020 17:03
Vervelende situatie! Ik weet niet of het al genoemd is maar misschien kan een osteopaat hulp bieden
Was nog niet genoemd maar was er al wel bij geweest, hij krijst alles bij elkaar en zet zich zo schrap dat hij niks kan doen. Had hij overigens nog nooit zo heftig meegemaakt.

Hij slaapt nog steeds....
Marchuba schreef:
11-04-2020 16:48

Wat rot dat je kindje zoveel huilt!! Daarvoor heb ik helaas geen tips, sorry. Voor een elastische doek is hij nu wel echt te zwaar. Dat verklaard ook waarom je hem niet meer goed kan dragen. Heb je al eens met een draagconsulent gesproken? Gaat geen wonderen verrichten, maar als het fysiek voor jou beter te doen wordt, win je toch iets. Sterkte!!
Pergamon schreef:
11-04-2020 17:17
Wat rot dat je kindje zoveel huilt!! Daarvoor heb ik helaas geen tips, sorry. Voor een elastische doek is hij nu wel echt te zwaar. Dat verklaard ook waarom je hem niet meer goed kan dragen. Heb je al eens met een draagconsulent gesproken? Gaat geen wonderen verrichten, maar als het fysiek voor jou beter te doen wordt, win je toch iets. Sterkte!!
Ah dat wist ik niet, draagconsulent is wel een goed idee dan ja. Het is vooral fysiek dat het niet lukt. Het bij me houden vind ik echt niet erg. Maar wel dat mijn lijf op instorten staat, en daardoor moet ik hem wegleggen en dat is mentaal dus niet te doen. Ik ga een draagconsulent raadplegen, goed idee
Marchuba schreef:
11-04-2020 17:20
Ah dat wist ik niet, draagconsulent is wel een goed idee dan ja. Het is vooral fysiek dat het niet lukt. Het bij me houden vind ik echt niet erg. Maar wel dat mijn lijf op instorten staat, en daardoor moet ik hem wegleggen en dat is mentaal dus niet te doen. Ik ga een draagconsulent raadplegen, goed idee

Ik kan goed dragen (fysiek), maar 7 kilo in een elastische doek trek ik ook niet. Echt, een goede doek of de juiste drager maakt een wereld van verschil, voor jezelf! Daar wordt het dragen echt makkelijker van.
Hij slaapt nog steeds, zou het dan tóch reflux zijn waardoor hij liever op zijn buik slaapt?
Geloof het of niet, maar ik wilde nét opperen om hem op zijn buik proberen te laten slapen. :P
Pergamon schreef:
11-04-2020 17:21
Ik kan goed dragen (fysiek), maar 7 kilo in een elastische doek trek ik ook niet. Echt, een goede doek of de juiste drager maakt een wereld van verschil, voor jezelf! Daar wordt het dragen echt makkelijker van.
Ik ben zo naief dat ik daar niet over nagedacht heb. Ik ging kapot van de pijn. Ik ga er gelijk mee aan de slag

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven