Passieve vriend
zaterdag 11 april 2020 om 16:35
Goedemiddag, ik heb sinds 5 jaar een vriend waarvan de eerste 3 jaar een latrelatie en nu 2 jaar samenwonend. Ik heb uit een eerdere relatie een dochter van 8 jaar en 2 hondjes. Heb met haar vader nog heel fijn contact en een goede regeling. Mijn vriend vindt dochter en honden vaak teveel en druk. Hij is er lief en vriendelijk tegen maar verdwijnt vaak uren om te fietsen, sluit zich op op slaapkamer om te internetten. Dit begint meer en meer aan mij te knagen. Ik zou in de toekomst graag nog een kindje willen en hij geeft aan dat dit voor hem geen optie is.
Ik vraag hem weinig tot niet om iets te doen met dochter en hondjes. Soms een keer buiten laten of dochter van school halen als hij eerder thuis is maar dan spreken we over hooguit eens in de week.
Seks is ook iets wat erg op en neer gaat. Soms is dit een keer in de week en soms maanden niet maar altijd op mijn iniatief en vraag. Hij heeft regelmatig last van erectie problemen en voordat er penetratie is moet ik bijna een hele orale reanimatie doen.
Voor mijn gevoel zijn wij meer broer en zus of hele goede vrienden dan partners. Herkent iemand dit.
Ik vraag hem weinig tot niet om iets te doen met dochter en hondjes. Soms een keer buiten laten of dochter van school halen als hij eerder thuis is maar dan spreken we over hooguit eens in de week.
Seks is ook iets wat erg op en neer gaat. Soms is dit een keer in de week en soms maanden niet maar altijd op mijn iniatief en vraag. Hij heeft regelmatig last van erectie problemen en voordat er penetratie is moet ik bijna een hele orale reanimatie doen.
Voor mijn gevoel zijn wij meer broer en zus of hele goede vrienden dan partners. Herkent iemand dit.
zaterdag 11 april 2020 om 19:39
Leuke huisgenoot en mede-huurbetaler, maar meer lijkt er niet te zijn tussen jullie.
Waarom is hij trouwens bij je ingetrokken als hij van tevoren wist van kind en de honden? Ik neem aan dat hij die van tevoren al kende en tijdens het latten al bij jullie over de vloer kwam.
Waarom niet gewoon ordinair simpel blijven latten?
En nope, ik zou ook geen extra kind maken met hem.
Dit is namelijk niet de kerel waar je gezellig en als koppel 80 mee wordt.
Voor nu lijkt de relatie vrij "dood" te zijn helaas.
Dan kan je gaan trekken en sleuren en dat werkt misschien een tijdje.
Maar ik zou er na 5 jaar, weinig seks en blijkbaar weinig gesprek en altijd vluchten geen zin meer in hebben.
Waarom is hij trouwens bij je ingetrokken als hij van tevoren wist van kind en de honden? Ik neem aan dat hij die van tevoren al kende en tijdens het latten al bij jullie over de vloer kwam.
Waarom niet gewoon ordinair simpel blijven latten?
En nope, ik zou ook geen extra kind maken met hem.
Dit is namelijk niet de kerel waar je gezellig en als koppel 80 mee wordt.
Voor nu lijkt de relatie vrij "dood" te zijn helaas.
Dan kan je gaan trekken en sleuren en dat werkt misschien een tijdje.
Maar ik zou er na 5 jaar, weinig seks en blijkbaar weinig gesprek en altijd vluchten geen zin meer in hebben.
zaterdag 11 april 2020 om 19:42
Knetter. Echt.hallohoihey567 schreef: ↑11-04-2020 18:44Als je écht van hem houdt kan je overwegen om de hondjes aan een ander liefdevol huisje te geven zodat je vriend zich ook kan ontspannen thuis. Misschien wilt hij wel naar de dokter voor zijn andere probleem?
Maar eerlijk er straalt geen liefde uit je post. Je gebruikt niet eens de standaard "ik hou onwijs veel van hem en zie een toekomst met hem maar..."
En ik hou niet eens van honden als huisdier.
zaterdag 11 april 2020 om 19:47
redbulletje schreef: ↑11-04-2020 19:32Ik snap niet dat je vriend bij je in is getrokken als hij je kind en honden niet trekt.
Waar stond ook alweer dat hij bij haar is ingetrokken?
anoniem_185993 wijzigde dit bericht op 11-04-2020 19:48
37.59% gewijzigd
'SORRY, DE PAGINA DIE JE ZOEKT BESTAAT NIET! Kunnen we je blij maken met een andere pagina?'
zaterdag 11 april 2020 om 19:49
Cinderella00 schreef: ↑11-04-2020 19:18Jezus, mensen doen ook alles om maar een relatie te hebben. Sjongejonge
Ik ben nog steeds op zoek naar het wetsartikel waarin staat dat een vrouw per se een kerel moet hebben en houden. Koste wat kost.
zaterdag 11 april 2020 om 19:51
Oh, het was dus niets anders dan een aanname van jou...
Zo kan ik er ook wel eentje bedenken:
Wie weet stond de niet-meer-reagerende-thread-starter wel op straat met kind en honden en heeft hij haar toen bij hem laten intrekken?
'SORRY, DE PAGINA DIE JE ZOEKT BESTAAT NIET! Kunnen we je blij maken met een andere pagina?'
zaterdag 11 april 2020 om 20:39
Oke ik kreeg veel haat om mijn reactie dat ze de hondjes naar een ander liefdevol thuis kan brengen. Dit gaf ik als oplossing om hem meer tegemoet te komen, ik vind het namelijk niet normaal dat je overlast ervaart van de thuis situatie en je partner niet mee wilt denken aan een oplossing. Ik benoemde dit ook gewoon als een optie die nog niet benoemd was en waar TO over na kan denken (of niet).
Ik heb een vriendin die haar katten nooit weg wilde doen en onwijs veel van ze hield. Zodra ze een vriend kreeg die allergisch was gingen de katten gelijk de deur uit. Dat zou ook niets voor mij zijn maar mensen zijn verschillend, misschien vindt TO het wel een goed idee. Misschien niet.
Ik heb een vriendin die haar katten nooit weg wilde doen en onwijs veel van ze hield. Zodra ze een vriend kreeg die allergisch was gingen de katten gelijk de deur uit. Dat zou ook niets voor mij zijn maar mensen zijn verschillend, misschien vindt TO het wel een goed idee. Misschien niet.
zaterdag 11 april 2020 om 20:45
Voor kind ook maar ander liefdevol thuis zoeken dan?hallohoihey567 schreef: ↑11-04-2020 20:39Oke ik kreeg veel haat om mijn reactie dat ze de hondjes naar een ander liefdevol thuis kan brengen. Dit gaf ik als oplossing om hem meer tegemoet te komen, ik vind het namelijk niet normaal dat je overlast ervaart van de thuis situatie en je partner niet mee wilt denken aan een oplossing. Ik benoemde dit ook gewoon als een optie die nog niet benoemd was en waar TO over na kan denken (of niet).
TO jullie passen blijkbaar niet bij elkaar hij vind jouw kind en honden te druk, jij zou graag nog een kindje willen en hij niet. Lijkt me geen leuke relatie zo.
anoniem_63cc40bea39de wijzigde dit bericht op 11-04-2020 20:47
7.53% gewijzigd
zaterdag 11 april 2020 om 20:47
Nee hoor, geen haat (??!!). Gewoon het ongeloof dat je je huisdieren zomaar weg zou doen voor een man waarmee het eigenlijk helemaal niet lekker gaat.hallohoihey567 schreef: ↑11-04-2020 20:39Oke ik kreeg veel haat om mijn reactie dat ze de hondjes naar een ander liefdevol thuis kan brengen. Dit gaf ik als oplossing om hem meer tegemoet te komen, ik vind het namelijk niet normaal dat je overlast ervaart van de thuis situatie en je partner niet mee wilt denken aan een oplossing. Ik benoemde dit ook gewoon als een optie die nog niet benoemd was en waar TO over na kan denken (of niet).
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
zondag 12 april 2020 om 00:29
Ja ik herken het wel van andere vriendinnen. Hij had waarschijnlijk verwacht dat jullie gingen samenwonen en dat jij wel voor je kind en de hondjes zou zorgen en het zal hem wel tegenvallen met de drukte.
Daarom zal hij ook wel geen kind erbij willen, want hij weet nu wat het in houdt en dan wordt het nog drukker met een baby erbij.
Ik zou zelf ook nooit mijn dieren weg doen, maar als iemand 2 stink honden had (lees onzindelijke die constant alles binnen doen) zou ik ook zeggen die honden er uit of ik er uit.
En dan ga ik er ook wel vanuit dat ik zelf ga want ik ben van mening, als je voor dieren heb gekozen moet je ervoor zorgen ook.
Net als met kinderen die doe je ook niet weg als ze tegenvallen
Daarom zal hij ook wel geen kind erbij willen, want hij weet nu wat het in houdt en dan wordt het nog drukker met een baby erbij.
Ik zou zelf ook nooit mijn dieren weg doen, maar als iemand 2 stink honden had (lees onzindelijke die constant alles binnen doen) zou ik ook zeggen die honden er uit of ik er uit.
En dan ga ik er ook wel vanuit dat ik zelf ga want ik ben van mening, als je voor dieren heb gekozen moet je ervoor zorgen ook.
zondag 12 april 2020 om 01:00
Arnhem1982 schreef: ↑11-04-2020 22:58Let op, komt TS zo aan om te vertellen dat behalve deze dingen het écht een geweldige vent is![]()
Dat zou dan de tweede post van "Emilykiki" op dit forum zijn.
zondag 12 april 2020 om 09:08
Dat is gewoon te leren hoor, net als zindelijkheid bij een kind.Selina0102 schreef: ↑12-04-2020 00:29Ja ik herken het wel van andere vriendinnen. Hij had waarschijnlijk verwacht dat jullie gingen samenwonen en dat jij wel voor je kind en de hondjes zou zorgen en het zal hem wel tegenvallen met de drukte.
zondag 12 april 2020 om 09:08
Iedereen bedankt voor adviezen en inzichten. Uiteraard heeft mijn partner ook zijn goede kanten maar daar ging mijn post niet over. Hij is een hele verstandige rustige introverte mens. Als mijn dochter bij haar vader is de dynamiek anders maar als zij bij ons is trekt hij zich veel terug. De ene hond was er voor ik hem kende en de tweede is er in de latperiode in samenspraak gekomen. Het gaat overigens over uiteraard zindelijke dwergpoedels dus geen grote bakbeesten. Hoe hard dan ook kind en honden gaan altijd voor en nee die gaan onder geen voorwaarde weg.
Hij is overigens bij mij ingetrokken in mijn huis.
Hij is overigens bij mij ingetrokken in mijn huis.
zondag 12 april 2020 om 09:14
Wat een onzin. Dochter heeft toch gewoon een vader waar zij en haar moeder goed contact mee heeft? "nieuwe" partner hoeft dan toch niet perse een ouderrol op zich te nemen? En hij trekt zich regelmatig terug is dus niet altijd.
Klaar mee
zondag 12 april 2020 om 10:50
Honden weg als partner dat niet trekt zou ik zelf best overwegen. Il weet dat dat op viva niet mag, maar in de echte wereld is er geen wet die dat verbied. Ik vind dat als je relatie je wat waard is je samen kijkt wat er mogelijk is. Naar een asiel zou ik ze niet brengen. Naar een nieuw lief baasje gerust.
Kind is van jou, ik vind helemaal niet dat hij die van school hoeft te halen. Als hij het zelf wil is dat fijn, maar als hij daar geen zin in heeft is dat zijn goed recht. Hij moet wel lief thuis tegen haar zijn en als hij haar niet altijd trekt kan hij wmb beter even gaan fietsen dan haar dat te laten merken. Ik snap niet waarom mensen vinden als je samenwoont met stiefkinderen je daar van alles mee moet, behalve gewoon normaal doen.
Nog een baby zit er niet in, je man wil niet. Aan jou de vraag of je je je relatie echt wil houden of een andere partner zoeken die wel een kind wil samen.
Kind is van jou, ik vind helemaal niet dat hij die van school hoeft te halen. Als hij het zelf wil is dat fijn, maar als hij daar geen zin in heeft is dat zijn goed recht. Hij moet wel lief thuis tegen haar zijn en als hij haar niet altijd trekt kan hij wmb beter even gaan fietsen dan haar dat te laten merken. Ik snap niet waarom mensen vinden als je samenwoont met stiefkinderen je daar van alles mee moet, behalve gewoon normaal doen.
Nog een baby zit er niet in, je man wil niet. Aan jou de vraag of je je je relatie echt wil houden of een andere partner zoeken die wel een kind wil samen.