Napraattopic deel 127
woensdag 18 maart 2020 om 13:19
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

zondag 12 april 2020 om 11:19

zondag 12 april 2020 om 11:27
Ik denk dat veel mensen het heel heftig vinden dat ze in hun bewegingsvrijheid beknopt worden hierdoor.
Natuurlijk maak je op persoonlijk vlak wel eerder heftige(r) dingen mee, maar zo collectief als dit hebben denk ik veel mensen nog nooit ervaren. Bij andere heftige gebeurtenissen was het toch vaak een 'ver van m'n bed schow'. Nu raakt het mensen in grote getale in hun directe omgeving.
Maar dat is mijn invulling.

zondag 12 april 2020 om 11:41
O.*Pauze* schreef: ↑12-04-2020 11:27Ik denk dat veel mensen het heel heftig vinden dat ze in hun bewegingsvrijheid beknopt worden hierdoor.
Natuurlijk maak je op persoonlijk vlak wel eerder heftige(r) dingen mee, maar zo collectief als dit hebben denk ik veel mensen nog nooit ervaren. Bij andere heftige gebeurtenissen was het toch vaak een 'ver van m'n bed schow'. Nu raakt het mensen in grote getale in hun directe omgeving.
Boeit me echt niet dat mijn buren ook binnen zitten.
Vond de kanker van mijn ouders toch echt wel ingrijpender, of de geboorte van mijn kind, etc

zondag 12 april 2020 om 11:48
Ik ook. Dat ik door corona niet naar mijn zieke moeder mag, vind ik wel vervelend.
Maar niet uit eten kunnen, zoveel mogelijk binnen blijven, niet op vakantie en noem maar op. De gevolgen voor bedrijven enzo, dat is toch wel anders en ingrijpend voor heel veel mensen. Totale lockdown in België. Het is vreemd allemaal.
zondag 12 april 2020 om 11:51
Dat is inderdaad jouw invulling.*Pauze* schreef: ↑12-04-2020 11:27Ik denk dat veel mensen het heel heftig vinden dat ze in hun bewegingsvrijheid beknopt worden hierdoor.
Als dít het heftigste is wat je in 20 jaar hebt meegemaakt, dan ben je, óf net 20, of.je hebt een rete-inspiratieloos leven.
Ik heb huizen gekocht, verkocht, verbouwd en bewoont, dramatische relaties achter de rug, naasten verloren, kinderen geboren, 9m mensen gelachen en om mensen getreurd.
2 weken op je erf blijven kan daar écht niet aan tippen hoor!
jouw leven is een keuze
zondag 12 april 2020 om 12:06
Nou ik denk dat het voor heel veel mensen in de zorg wel het heftigst is dat ze ooit hebben meegemaakt of gaan meemaken. Mensen die bij bosjes op je afdeling overlijden laat je niet zomaar van je afglijden.
Ondernemers die hun bedrijf in rook zien op gaan. Ik vind het best wel heftig voor veel mensen. Kan je lullig over doen maar een ongekende gebeurtenis ook nog van wereldomvang is het wel.
En nee ik ben niet bang en ik houd het best vol maar kan me goed voorstellen dat dat niet voor iedereen zo is.
Ondernemers die hun bedrijf in rook zien op gaan. Ik vind het best wel heftig voor veel mensen. Kan je lullig over doen maar een ongekende gebeurtenis ook nog van wereldomvang is het wel.
En nee ik ben niet bang en ik houd het best vol maar kan me goed voorstellen dat dat niet voor iedereen zo is.
I like being a mess. It's who I am.

zondag 12 april 2020 om 12:12
Natuurlijk. Maar die lopen niet te mekkeren op Viva dat het zo vervelend is dat ze met Pasen niet naar de Keukenhof kunnen.AllyMcBeal schreef: ↑12-04-2020 12:06Nou ik denk dat het voor heel veel mensen in de zorg wel het heftigst is dat ze ooit hebben meegemaakt of gaan meemaken. Mensen die bij bosjes op je afdeling overlijden laat je niet zomaar van je afglijden.

zondag 12 april 2020 om 12:22
Natuurlijk is dat op persoonlijk vlak veel heftiger.
Juist omdat het persoonlijk is, zal dat niet zo snel de neiging oproepen om er een topic over te openen.
Dat we nu collectief iets ondergaan dat we nog nooit hebben meegemaakt, nodigt blijkbaar meer uit om een topic te openen gezien het aantal topics en het aantal reacties op de coronapijler.

zondag 12 april 2020 om 12:26
Tuurlijk niet! In dat licht gezien reageert TO errug mild en geheel terecht. Heel intelligent ook want zo hou je je relatie goed en zuiver.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras

zondag 12 april 2020 om 12:28
Dit inderdaad.AllyMcBeal schreef: ↑12-04-2020 12:06Nou ik denk dat het voor heel veel mensen in de zorg wel het heftigst is dat ze ooit hebben meegemaakt of gaan meemaken. Mensen die bij bosjes op je afdeling overlijden laat je niet zomaar van je afglijden.

zondag 12 april 2020 om 12:30

zondag 12 april 2020 om 12:38

zondag 12 april 2020 om 12:41
Voor zorgmedewerkers is het wel echt heel heftig.AllyMcBeal schreef: ↑12-04-2020 12:06Nou ik denk dat het voor heel veel mensen in de zorg wel het heftigst is dat ze ooit hebben meegemaakt of gaan meemaken. Mensen die bij bosjes op je afdeling overlijden laat je niet zomaar van je afglijden.
En ik denk dat voor veel mensen het ingrijpendste nog moet komen, mocht er inderdaad een hele grote economische crisis komen, zoals sommigen voorspellen. Ik hoop dat dat meevalt. Maar het zou kunnen dat dat echt erg gaat worden.
zondag 12 april 2020 om 12:48
Ik kan me wel voorstellen dat dit heftig is voor mensen. Zeker in het begin was er zoveel onduidelijkheid en angst voor dat virus. Hoe dodelijk was het, hoe snel zou het rondgaan, hoelang gaat dit duren en ga zo maar door. Je hele routine valt weg en je leven verandert opeens. Kan me voorstellen dat je even helemaal niet weet hoe mee om te gaan.
En dan de zorg natuurlijk. Ziekenhuizen, woonzorgcentra,... Voor die mensen is het verschrikkelijk, denk ik.
Ik heb er zelf niet veel last van en mijn omgeving ook niet echt. Hier gaat het leven gewoon door eigenlijk.
En dan de zorg natuurlijk. Ziekenhuizen, woonzorgcentra,... Voor die mensen is het verschrikkelijk, denk ik.
Ik heb er zelf niet veel last van en mijn omgeving ook niet echt. Hier gaat het leven gewoon door eigenlijk.
doornroosje9 wijzigde dit bericht op 12-04-2020 12:49
0.70% gewijzigd
Life is short. Eat dessert first.

zondag 12 april 2020 om 12:48
Ik vind dat jullie behoorlijk laatdunkend praten over mensen die het heftig vinden dat we allemaal thuis moeten blijven omdat er een eng virus rondwaart, en dat de IC's uitpuilen van mensen die op sterven liggen. Hierboven presteert iemand het zelfs om te beweren dat je dan maar een inspiratieloos leven hebt. Dat vind ik best ver gaan.

zondag 12 april 2020 om 12:50
O, waar laat ik me laatdunkend uit? Quote graag.RikM schreef: ↑12-04-2020 12:48Ik vind dat jullie behoorlijk laatdunkend praten over mensen die het heftig vinden dat we allemaal thuis moeten blijven omdat er een eng virus rondwaart, en dat de IC's uitpuilen van mensen die op sterven liggen. Hierboven presteert iemand het zelfs om te beweren dat je dan maar een inspiratieloos leven hebt. Dat vind ik best ver gaan.