Napraattopic deel 127
woensdag 18 maart 2020 om 13:19
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
zondag 12 april 2020 om 12:50
Dit en dat gaat niet makkelijk worden.Maud*de*Braose schreef: ↑12-04-2020 12:41Voor zorgmedewerkers is het wel echt heel heftig.
En ik denk dat voor veel mensen het ingrijpendste nog moet komen, mocht er inderdaad een hele grote economische crisis komen, zoals sommigen voorspellen. Ik hoop dat dat meevalt. Maar het zou kunnen dat dat echt erg gaat worden.
Life is short. Eat dessert first.

zondag 12 april 2020 om 12:54

zondag 12 april 2020 om 12:55
Zolang het geen Corona is mag je niet klagen.
Sorry, zo is de wet.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

zondag 12 april 2020 om 12:56
Mysterie. Ik denk ananas, meloen, mango of maracuja.

zondag 12 april 2020 om 13:07
Nou, zo'n beetje in al je posts van de afgelopen twee bladzijden. Je vindt het 'bijzonder' als dit mensen heftig raakt, mensen 'mekkeren' hier kennelijk alleen maardat ze niet naar de Keukenhof kunnen en aangezien het jou niet boeit dat je buren ook binnen zitten moet het andere mensen ook maar niet boeien. Vind ik persoonlijk redelijk laatdunkend allemaal.
Ik vind het verder prima hoor, maar waarom ontkennen dat je op mensen neerkijkt die dit om wat voor reden dan ook heel heftig vinden als dat overduidelijk wél zo is?

zondag 12 april 2020 om 13:11
Dit is echt jouw invulling hoor. Ja ik vind het bijzonder/opvallend/het verbaast me. Zit geen waardeoordeel aan.Griebus67 schreef: ↑12-04-2020 13:07Nou, zo'n beetje in al je posts van de afgelopen twee bladzijden. Je vindt het 'bijzonder' als dit mensen heftig raakt, mensen 'mekkeren' hier kennelijk alleen maardat ze niet naar de Keukenhof kunnen en aangezien het jou niet boeit dat je buren ook binnen zitten moet het andere mensen ook maar niet boeien. Vind ik persoonlijk redelijk laatdunkend allemaal.
Ik vind het verder prima hoor, maar waarom ontkennen dat je op mensen neerkijkt die dit om wat voor reden dan ook heel heftig vinden als dat overduidelijk wél zo is?
Ja, ik vind het mekkeren dat je niet naar de Keukenhof kan als je weet dat dat niet kan, omdat de IC medewerkers al zo overbelast zijn en we ze niet over het randje willen duwen. Waardeoordeel over gedrag inderdaad.
Ik zeg dat mij het niet boeit. Ik zeg bergen dat anderen het niet mag boeien.
Jouw invulling dus.
zondag 12 april 2020 om 13:13
Ik vind het vooral heel laagdunkend om allerlei zaken uit hun verband te rukken, om vervolgens jezelf boven alles verheven te voelen en anderen wegvte zetten als laatdunkend. Beetje sneu ook.RikM schreef: ↑12-04-2020 12:48Ik vind dat jullie behoorlijk laatdunkend praten over mensen die het heftig vinden dat we allemaal thuis moeten blijven omdat er een eng virus rondwaart, en dat de IC's uitpuilen van mensen die op sterven liggen. Hierboven presteert iemand het zelfs om te beweren dat je dan maar een inspiratieloos leven hebt. Dat vind ik best ver gaan.
IC puilen niet uit, en al helemaal niet van mensen dien op sterven liggen. We zijn geen derdewereldland als Italië!
Als mensen thuiszitten, je weet, op een bank, met 300 rollen wc papier, je volle koelkast, 3 TV's, en een netflix-abonnement en met dat thuiszitten een nuttige bijdrage kan leveren door helemaal niks te doen, als mensen dát het méést heftig vinden dat ze in de laatste 20 jaar hebben meegemaakt...... ja dan hebben die mensen een verrekte saai leven ja!
jouw leven is een keuze

zondag 12 april 2020 om 13:16
En gewoon doorbetaald worden, dus de koelkast vol kan blijven en er een huis is voor een netflixaansluiting.2east schreef: ↑12-04-2020 13:13Ik vind het vooral heel laagdunkend om allerlei zaken uit hun verband te rukken, om vervolgens jezelf boven alles verheven te voelen en anderen wegvte zetten als laatdunkend. Beetje sneu ook.
IC puilen niet uit, en al helemaal niet van mensen dien op sterven liggen. We zijn geen derdewereldland als Italië!
Als mensen thuiszitten, je weet, op een bank, met 300 rollen wc papier, je volle koelkast, 3 TV's, en een netflix-abonnement en met dat thuiszitten een nuttige bijdrage kan leveren door helemaal niks te doen, als mensen dát het méést heftig vinden dat ze in de laatste 20 jaar hebben meegemaakt...... ja dan hebben die mensen een verrekte saai leven ja!
zondag 12 april 2020 om 13:17
De eikenprocessierups is weer bezig. Ze hebben nog steeds de kettingzaag niet in die eindeloze eikenlanen gezet. Het wordt erger dan vorig jaar. Ook als we Coronatechnisch gezien weer naar buiten mogen kunnen we beter binnen blijven.
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)