Oudere man
donderdag 9 april 2020 om 19:35
Dag allemaal,
Ik ben Stassie 27 jaar en woon op mijzelf in de randstad. Na een relatie van 3 jaar ben ik al een hele tijd single. Ik heb hier en daar wel gedate maar dat is uiteindelijk niks geworden.
Sinds vorig jaar december date ik met een man die in december 50 is geworden. Hij heeft 4 kinderen en is vrijgezel. In het begin dacht ik nou dit word niks dus heb ik het voor mijzelf maar gelaten om meer te verwachten dan alleen daten. Echter blijkt dat ik hem meer leuk vind dan ik dacht en hij mij ook. We hebben het echt heel erg leuk samen en doen veel leuke dingen weekenden weg, shoppen etc. Op dit moment zien we elkaar nog vaker dan voorheen ivm covid-19 hij is zelfstandig ondernemer en ontzettend druk met zijn bedrijf waarbij hij ook veel naar het buitenland moet. Dit is nu natuurlijk door het covid minder.
Aangezien we nu veel meer tijd met elkaar doorbrengen begon ik steeds meer na te denken over de toekomst en of dit wel gaat werken. Ik heb hem gevraagd of hij een kinderwens heeft en of hij open staat voor een relatie op beiden vragen kreeg ik een duidelijke ja. Alleen nu begin ik te twijfelen of het wel verstandig is, en wat er gebeurt over 10 of 20 jaar.
Ik zou graag willen weten of hier vrouwen zijn of mannen die een relatie hebben waarvan de partner ouder is dan 10 jaar en hoe dat is of hebben ervaren. Ik probeer voor mijzelf te kijken waar ik aan wil beginnen wel verstandig is. Daarbij wil ik er ook bij vermelden dat ik verliefd ben op deze man alleen nu ineens de twijfels toeslaan en wat ik ermee moet doen.
Alvast bedankt!
Ik ben Stassie 27 jaar en woon op mijzelf in de randstad. Na een relatie van 3 jaar ben ik al een hele tijd single. Ik heb hier en daar wel gedate maar dat is uiteindelijk niks geworden.
Sinds vorig jaar december date ik met een man die in december 50 is geworden. Hij heeft 4 kinderen en is vrijgezel. In het begin dacht ik nou dit word niks dus heb ik het voor mijzelf maar gelaten om meer te verwachten dan alleen daten. Echter blijkt dat ik hem meer leuk vind dan ik dacht en hij mij ook. We hebben het echt heel erg leuk samen en doen veel leuke dingen weekenden weg, shoppen etc. Op dit moment zien we elkaar nog vaker dan voorheen ivm covid-19 hij is zelfstandig ondernemer en ontzettend druk met zijn bedrijf waarbij hij ook veel naar het buitenland moet. Dit is nu natuurlijk door het covid minder.
Aangezien we nu veel meer tijd met elkaar doorbrengen begon ik steeds meer na te denken over de toekomst en of dit wel gaat werken. Ik heb hem gevraagd of hij een kinderwens heeft en of hij open staat voor een relatie op beiden vragen kreeg ik een duidelijke ja. Alleen nu begin ik te twijfelen of het wel verstandig is, en wat er gebeurt over 10 of 20 jaar.
Ik zou graag willen weten of hier vrouwen zijn of mannen die een relatie hebben waarvan de partner ouder is dan 10 jaar en hoe dat is of hebben ervaren. Ik probeer voor mijzelf te kijken waar ik aan wil beginnen wel verstandig is. Daarbij wil ik er ook bij vermelden dat ik verliefd ben op deze man alleen nu ineens de twijfels toeslaan en wat ik ermee moet doen.
Alvast bedankt!
zondag 12 april 2020 om 12:08
Je hebt groot gelijk.Stassie12 schreef: ↑12-04-2020 12:04Je mag een mening hebben en dat is prima. Maar op dit moment kom jij bij mij over alsof mijn keuze erg abnormaal is of zelfs bijna verboden moet zijn. Je komt heel erg negatief over dat vind ik jammer. Ik heb hier veel voor en nadelen gelezen. Maar bij jou lees ik of vooroordelen of vervelende opmerkingen naar mij of mijn vriend. Nergens voor nodig.
Weet vooral dat je hier een heel gepolariseerd beeld te zien krijgt. In de normale wereld draait het gewoon om hoe jullie als koppel werken.
zondag 12 april 2020 om 12:09
Hoezo is dat raar leg mij dat uit. En leg mij uit waarom JIJ het raar vindt. Waarom is het raar om een relatie te hebben met een man van 50 en daarmee kinderen te willen krijgen. Als je mij dat kan uitleggen zonder vervelende opmerkingen of beledigingen te maken ben ik bereid met jou te discussiëren en het ook van een andere kan te zien.
S-Meds schreef: ↑12-04-2020 12:03maar het is toch raar dat een (volgens jou) intelligente, succesvolle, geld als water verdiendende man met een meisje van 27 is die nog geen enkel werkzaam leven heeft gehad en erg naïef overkomt? Ik denk dat jij vanuit je weinige ervaring hem meer succes en intelligentie toedicht dan er is.
zondag 12 april 2020 om 12:11
Thanks. We zijn geregistreerd partners, bruiloft heb ik niet zoveel mee
Mijn man heeft al een zoob van bijna 20 en die woont ook fulltime bij ons thuis.
Och al die vooroordelen hier. Ik zie genoeg relaties om me heen van mensen zonder leeftijdsverschil waar ik écht niet mee zou willen ruilen.
Maar natuurlijk denk ik soms ook, was hij naar jonger. Niet omdat hij zich nu oud gedraagt, totaal niet. Maar je weet wel gewoon dat je minder jaren samen hebt.
zondag 12 april 2020 om 12:13
Dat vind ik ook. Echt. Met heel mijn hart keur ik jouw vriend af.Stassie12 schreef: ↑12-04-2020 12:04Je mag een mening hebben en dat is prima. Maar op dit moment kom jij bij mij over alsof mijn keuze erg abnormaal is of zelfs bijna verboden moet zijn. Je komt heel erg negatief over dat vind ik jammer. Ik heb hier veel voor en nadelen gelezen. Maar bij jou lees ik of vooroordelen of vervelende opmerkingen naar mij of mijn vriend. Nergens voor nodig.
zondag 12 april 2020 om 12:15
Zo dat is leuk! Hoe is jou band met zijn zoon is die goed. En natuurlijk moet ik er maar erbij vragen want dat werd mij hier ook gevraagd, heb je goed contact met de moeder van zijn zoon? Is zijn zoon beschadigd of heeft hij een laag zelfbeeld omdat jij en zijn vader samen zijn.
En nu een echte vraag zonder sarcastisch te zijn. Willen jullie meer kinderen in de toekomst?
En nu een echte vraag zonder sarcastisch te zijn. Willen jullie meer kinderen in de toekomst?
karzou schreef: ↑12-04-2020 12:11Thanks. We zijn geregistreerd partners, bruiloft heb ik niet zoveel mee
Mijn man heeft al een zoob van bijna 20 en die woont ook fulltime bij ons thuis.
Och al die vooroordelen hier. Ik zie genoeg relaties om me heen van mensen zonder leeftijdsverschil waar ik écht niet mee zou willen ruilen.
Maar natuurlijk denk ik soms ook, was hij naar jonger. Niet omdat hij zich nu oud gedraagt, totaal niet. Maar je weet wel gewoon dat je minder jaren samen hebt.
zondag 12 april 2020 om 12:15
het is raar dat een succesvolle en intelligente man een kind wil met een vrouw zonder levens- of werkervaring en niet zo hoog opgeleid (is een aanname op basis van je schrijfstijl). Dan is hij niet op zoek naar gelijkwaardigheid, of hij is minder succesvol en intelligent dan jij denkt. En voor dat laatste heeft hij je nodig, een vrouw die hem bewondert en hem het gevoel geeft dat hij succesvol en intelligent is. Want dat kan hij niet krijgen in een relatie met een vrouw die zijn gelijke is.Stassie12 schreef: ↑12-04-2020 12:09Hoezo is dat raar leg mij dat uit. En leg mij uit waarom JIJ het raar vindt. Waarom is het raar om een relatie te hebben met een man van 50 en daarmee kinderen te willen krijgen. Als je mij dat kan uitleggen zonder vervelende opmerkingen of beledigingen te maken ben ik bereid met jou te discussiëren en het ook van een andere kan te zien.
anoniem_287855 wijzigde dit bericht op 12-04-2020 12:17
0.22% gewijzigd
zondag 12 april 2020 om 12:16
één verbroken huwelijk is iets anders dan vier verbroken lange relaties waarvan twee met hele jonge kinderen in het spel, dan spreek je over een patroon
anoniem_287855 wijzigde dit bericht op 12-04-2020 12:16
1.74% gewijzigd
zondag 12 april 2020 om 12:16
Ja inderdaad. Ben jij van plan te willen trouwen met jou vriendin. En Kunnen jou kinderen het goed vinden met jou vriendin?
zondag 12 april 2020 om 12:18
En hoe is dat in godsnaam relevant???Hippiemeisje schreef: ↑12-04-2020 12:13Dat vind ik ook. Echt. Met heel mijn hart keur ik jouw vriend af.
zondag 12 april 2020 om 12:20
Van jou krijgt ze alleen maar jouw eigen, zeer persoonlijke top-ervaring.
Wat ze hier verder te zien krijgt is, met 780 berichten, een prima gemiddelde van de samenleving.
zondag 12 april 2020 om 12:21
Let’s agree to disagree dan maar he.
Hippiemeisje schreef: ↑12-04-2020 12:13Dat vind ik ook. Echt. Met heel mijn hart keur ik jouw vriend af.
zondag 12 april 2020 om 12:23
Het is misschien jammer dat mensen er wat negatief op reageren, maar inmiddels kun je wel zo'n beetje een optelsom maken en daaruit je antwoord destilleren. Welke tegenargumenten zijn hier aangevoerd?Stassie12 schreef: ↑12-04-2020 12:04Je mag een mening hebben en dat is prima. Maar op dit moment kom jij bij mij over alsof mijn keuze erg abnormaal is of zelfs bijna verboden moet zijn. Je komt heel erg negatief over dat vind ik jammer. Ik heb hier veel voor en nadelen gelezen. Maar bij jou lees ik of vooroordelen of vervelende opmerkingen naar mij of mijn vriend. Nergens voor nodig.
1. Een oude vader is zielig (voor het kind, en ook een beetje voor de vader zelf, en voor de moeder).
2. Een drie keer gescheiden man is niet in staat om een langdurige relatie te onderhouden.
3. Een man die al vier kinderen heeft uit twee eerdere relaties, heeft voor één leven wel genoeg kinderen gekregen.
4. Met een man die je krap een jaar kent, ga je geen baby's maken.
De eerste drie tegenargumenten vallen af, omdat het abstracte theorieën zijn, en die komen niet aan als je verliefd bent. Jij bent verliefd. Jij kent die man, jij ziet een toekomst met hem voor je, en in je verliefdheid (lees: verblinding) vind jij dat hij juist heel leuk met zijn vier kinderen omgaat, jij stelt je voor dat hij straks als vitale tachtiger met jou van de skipiste sjeest, jij denkt dat zijn eerdere drie huwelijken zijn gestrand omdat die dingen nu eenmaal gebeuren, kortom: jij kunt niets met statistieken, abstracte theorieën en meningen van mensen die níet verliefd zijn op jouw vriend. En dat is allemaal logisch.
Maar punt 4 staat nog steeds recht overeind, of je nou verliefd bent of niet. Zelfs jij snapt, ondanks alle gevoelens en toekomstfantasieën, dat het een bijzonder slecht idee is om een baby te krijgen met een man die je nauwelijks kent (en die om 3 andere reden ook niet de beste keuze is, maar dat leggen we dus even terzijde), en daarom zou ik, als ik jou was, gewoon even pas op de plaats maken. Als deze man over twee jaar nog steeds jouw droomman is, en de ideale vader van je kind, ben je nog steeds jong genoeg (onder de 30!) om je kinderwens te vervullen. Tot die tijd leer je hem (en zijn 4 kinderen, en zijn 3 ex-vrouwen) wat beter kennen en heb je een leuke tijd.
zondag 12 april 2020 om 12:30
Ik moet er trouwens bij vermelden dat ik het enorm waardeer de mensen die mij een PB sturen of een PB willen sturen. Lijkt mij erg leuk om ervaringsverhalen te lezen ipv alleen maar vervelende opmerkingen en vooroordelen. Ik krijg meer vooroordelen op het forum dan irl.
anoniem_63b56b6e19f86 wijzigde dit bericht op 12-04-2020 12:33
7.90% gewijzigd
zondag 12 april 2020 om 12:32
IRL zeggen mensen niet wat ze denken. Dit forum geeft wel een mooi inkijkje in wat ze echt zullen vindenStassie12 schreef: ↑12-04-2020 12:30Ik moet er trouwens bij vermelden dat ik het enorm waardeer de mensen die mij een PB sturen of een PB willen sturen. Lijkt mij erg leuk om ervaringsverhalen te lezen ipv alleen maar vervelende opmerkingen en vooroordelen. Ik moet er nog wel bij vermelden dat ik meer vooroordelen hier krijg op het forum dan irl.
zondag 12 april 2020 om 12:34
Dat jij een relatie met die man wil is op zich niet raar. Hij is/ lijkt intelligent en zakelijk succesvol. Dat zal best, maar wat alarmbellen doet afgaan is dat hij zo veel relaties achter de rug heeft, kinderen heeft met twee vrouwen en als het gelukt was met drie. Het is een rusteloze man, die op jonge vrouwen valt, bij wie de alarmbellen nog niet af zijn gegaan.Stassie12 schreef: ↑12-04-2020 12:09Hoezo is dat raar leg mij dat uit. En leg mij uit waarom JIJ het raar vindt. Waarom is het raar om een relatie te hebben met een man van 50 en daarmee kinderen te willen krijgen. Als je mij dat kan uitleggen zonder vervelende opmerkingen of beledigingen te maken ben ik bereid met jou te discussiëren en het ook van een andere kan te zien.
Zal het met jou anders zijn? De tijd zal het leren. Mijn ervaring is dat rusteloze mannen rusteloos blijven. En in mijn familie zie ik dat het leeftijdsverschil uiteindelijk wel degelijk een hindernis wordt.
Verder hoor ik mijn kinderen praten over hun vader. En zie ik wat dit met name met mijn oudste kind doet. Ik hoop oprecht dat ze er aan wennen uiteindelijk. Ik gun ze een vader waar ze respect voor hebben.
Vooroordelen zijn geen teken van intelligentie. Het is maar dat je het weet.S-Meds schreef: ↑12-04-2020 12:15het is raar dat een succesvolle en intelligente man een kind wil met een vrouw zonder levens- of werkervaring en niet zo hoog opgeleid (is een aanname op basis van je schrijfstijl). Dan is hij niet op zoek naar gelijkwaardigheid, of hij is minder succesvol en intelligent dan jij denkt. En voor dat laatste heeft hij je nodig, een vrouw die hem bewondert en hem het gevoel geeft dat hij succesvol en intelligent is. Want dat kan hij niet krijgen in een relatie met een vrouw die zijn gelijke is.
Irl zullen mensen het verzwijgen. Naar, maar waar. Als jij zwanger blijkt van een 50 plusser zullen mensen daar wel hun wenkbrauwen van op trekken en ontzettend veel grapjes over maken. (Dat meen je toch niet, een 5e kind op zijn 51ste!!) of je moet in een bepaalde omgeving zitten. Op het kamp gebeuren dit soort dingen vaker. Ook naar maar waar.Stassie12 schreef: ↑12-04-2020 12:30Ik moet er trouwens bij vermelden dat ik het enorm waardeer de mensen die mij een PB sturen of een PB willen sturen. Lijkt mij erg leuk om ervaringsverhalen te lezen ipv alleen maar vervelende opmerkingen en vooroordelen. Ik moet er nog wel bij vermelden dat ik meer vooroordelen hier krijg op het forum dan irl.
zondag 12 april 2020 om 12:35