Passieve vriend
zaterdag 11 april 2020 om 16:35
Goedemiddag, ik heb sinds 5 jaar een vriend waarvan de eerste 3 jaar een latrelatie en nu 2 jaar samenwonend. Ik heb uit een eerdere relatie een dochter van 8 jaar en 2 hondjes. Heb met haar vader nog heel fijn contact en een goede regeling. Mijn vriend vindt dochter en honden vaak teveel en druk. Hij is er lief en vriendelijk tegen maar verdwijnt vaak uren om te fietsen, sluit zich op op slaapkamer om te internetten. Dit begint meer en meer aan mij te knagen. Ik zou in de toekomst graag nog een kindje willen en hij geeft aan dat dit voor hem geen optie is.
Ik vraag hem weinig tot niet om iets te doen met dochter en hondjes. Soms een keer buiten laten of dochter van school halen als hij eerder thuis is maar dan spreken we over hooguit eens in de week.
Seks is ook iets wat erg op en neer gaat. Soms is dit een keer in de week en soms maanden niet maar altijd op mijn iniatief en vraag. Hij heeft regelmatig last van erectie problemen en voordat er penetratie is moet ik bijna een hele orale reanimatie doen.
Voor mijn gevoel zijn wij meer broer en zus of hele goede vrienden dan partners. Herkent iemand dit.
Ik vraag hem weinig tot niet om iets te doen met dochter en hondjes. Soms een keer buiten laten of dochter van school halen als hij eerder thuis is maar dan spreken we over hooguit eens in de week.
Seks is ook iets wat erg op en neer gaat. Soms is dit een keer in de week en soms maanden niet maar altijd op mijn iniatief en vraag. Hij heeft regelmatig last van erectie problemen en voordat er penetratie is moet ik bijna een hele orale reanimatie doen.
Voor mijn gevoel zijn wij meer broer en zus of hele goede vrienden dan partners. Herkent iemand dit.
zondag 12 april 2020 om 10:59
Heb je zelf huisdieren?LoveLucy schreef: ↑12-04-2020 10:50Honden weg als partner dat niet trekt zou ik zelf best overwegen. Il weet dat dat op viva niet mag, maar in de echte wereld is er geen wet die dat verbied. Ik vind dat als je relatie je wat waard is je samen kijkt wat er mogelijk is. Naar een asiel zou ik ze niet brengen. Naar een nieuw lief baasje gerust.
Kind is van jou, ik vind helemaal niet dat hij die van school hoeft te halen. Als hij het zelf wil is dat fijn, maar als hij daar geen zin in heeft is dat zijn goed recht. Hij moet wel lief thuis tegen haar zijn en als hij haar niet altijd trekt kan hij wmb beter even gaan fietsen dan haar dat te laten merken. Ik snap niet waarom mensen vinden als je samenwoont met stiefkinderen je daar van alles mee moet, behalve gewoon normaal doen.
Nog een baby zit er niet in, je man wil niet. Aan jou de vraag of je je je relatie echt wil houden of een andere partner zoeken die wel een kind wil samen.
zondag 12 april 2020 om 13:11
Zeker! Altijd gehad ook. Honderden euro’s neergeteld voor dieetvoer en operaties. Sterker nog ik eet zo goed als vegan omdat ik de bioindustrie verschrikkelijk vind.
Ik weet dat de meeste mensen er anders over denken maar ik vind een goed huis vinden een prima oplossing als een huisdier een probleem is geworden. Of dat nou om allergie, kinderen, financiën, kleiner gaan wonen of nieuwe partner is. Ik mis dat gen wat vind dat je koste wat kost een dier perse zelf moet houden. Nogmaals ik zou mijn dier niet naar een asiel brengen, dat is echt een noodstation (na overlijden baasje bv). Een nieuw liefdevol huis vinden vind ik onvergelijkbaar.
zondag 12 april 2020 om 13:17
Bedankt iedereen voor alle inzichten. Ik ga er is goed en diep over nadenken en nogmaals met partner het gesprek aangaan hoe we het voor iedereen prettiger kunnen maken. Discussie hondjes al dan niet wegdoen is niet nodig dat is voor mij absoluut uitgesloten. Eerste hond was ervoor vriend en de 2de heeft hij mee wezen uitzoeken.
zondag 12 april 2020 om 13:23
Dan hecht jij je denk ik niet aan je huisdieren zoals veel mensen dat wel doen. Ik zou voor niemand de dieren wegdoen. Daarvoor hou ik veel te veel van ze. Als ik een nieuwe partner zou krijgen die er moeite mee heeft, mag hij gewoon vertrekken.LoveLucy schreef: ↑12-04-2020 13:11Zeker! Altijd gehad ook. Honderden euro’s neergeteld voor dieetvoer en operaties. Sterker nog ik eet zo goed als vegan omdat ik de bioindustrie verschrikkelijk vind.
Ik weet dat de meeste mensen er anders over denken maar ik vind een goed huis vinden een prima oplossing als een huisdier een probleem is geworden. Of dat nou om allergie, kinderen, financiën, kleiner gaan wonen of nieuwe partner is. Ik mis dat gen wat vind dat je koste wat kost een dier perse zelf moet houden. Nogmaals ik zou mijn dier niet naar een asiel brengen, dat is echt een noodstation (na overlijden baasje bv). Een nieuw liefdevol huis vinden vind ik onvergelijkbaar.
zondag 12 april 2020 om 15:04
Alleen lijkt een kind me meer impact hebben op je relatie dan twee kleine honden. Die bemoeien zich niet met je gesprekken, vragen in dat opzicht minder aandacht. Maarja een kind breng je niet naar een nieuw liefdevol huis/eigenaar.LoveLucy schreef: ↑12-04-2020 13:11Zeker! Altijd gehad ook. Honderden euro’s neergeteld voor dieetvoer en operaties. Sterker nog ik eet zo goed als vegan omdat ik de bioindustrie verschrikkelijk vind.
Klaar mee
zondag 12 april 2020 om 23:24
Ik ben wel dol op mijn dieren maar ik denk inderdaad niet zoals veel mensen dat doen. Als ik lees dat het de 8ste sterfdag van Plukkie of Coco is dan kan ik mij niets voorstellen bij dat gapende gat wat die hond of vogel heeft achtergelaten.
Kind kan dan niet weg, maar nieuwe vlam hoeft daar weinig mee behalve aardig doen. Als hij het even teveel vind gaat hij zoals hij nu al doet even lekker fietsen.
Kind kan dan niet weg, maar nieuwe vlam hoeft daar weinig mee behalve aardig doen. Als hij het even teveel vind gaat hij zoals hij nu al doet even lekker fietsen.
maandag 13 april 2020 om 06:38
Honden gaan voor?Emilykiki schreef: ↑12-04-2020 09:08Iedereen bedankt voor adviezen en inzichten. Uiteraard heeft mijn partner ook zijn goede kanten maar daar ging mijn post niet over. Hij is een hele verstandige rustige introverte mens. Als mijn dochter bij haar vader is de dynamiek anders maar als zij bij ons is trekt hij zich veel terug. De ene hond was er voor ik hem kende en de tweede is er in de latperiode in samenspraak gekomen. Het gaat overigens over uiteraard zindelijke dwergpoedels dus geen grote bakbeesten. Hoe hard dan ook kind en honden gaan altijd voor en nee die gaan onder geen voorwaarde weg.
Hij is overigens bij mij ingetrokken in mijn huis.
Dat is toch een vreemde prioritering als je het mij vraagt.