Oudere man

09-04-2020 19:35 1527 berichten
Dag allemaal,

Ik ben Stassie 27 jaar en woon op mijzelf in de randstad. Na een relatie van 3 jaar ben ik al een hele tijd single. Ik heb hier en daar wel gedate maar dat is uiteindelijk niks geworden.

Sinds vorig jaar december date ik met een man die in december 50 is geworden. Hij heeft 4 kinderen en is vrijgezel. In het begin dacht ik nou dit word niks dus heb ik het voor mijzelf maar gelaten om meer te verwachten dan alleen daten. Echter blijkt dat ik hem meer leuk vind dan ik dacht en hij mij ook. We hebben het echt heel erg leuk samen en doen veel leuke dingen weekenden weg, shoppen etc. Op dit moment zien we elkaar nog vaker dan voorheen ivm covid-19 hij is zelfstandig ondernemer en ontzettend druk met zijn bedrijf waarbij hij ook veel naar het buitenland moet. Dit is nu natuurlijk door het covid minder.

Aangezien we nu veel meer tijd met elkaar doorbrengen begon ik steeds meer na te denken over de toekomst en of dit wel gaat werken. Ik heb hem gevraagd of hij een kinderwens heeft en of hij open staat voor een relatie op beiden vragen kreeg ik een duidelijke ja. Alleen nu begin ik te twijfelen of het wel verstandig is, en wat er gebeurt over 10 of 20 jaar.
Ik zou graag willen weten of hier vrouwen zijn of mannen die een relatie hebben waarvan de partner ouder is dan 10 jaar en hoe dat is of hebben ervaren. Ik probeer voor mijzelf te kijken waar ik aan wil beginnen wel verstandig is. Daarbij wil ik er ook bij vermelden dat ik verliefd ben op deze man alleen nu ineens de twijfels toeslaan en wat ik ermee moet doen.

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
hannaa45 schreef:
12-04-2020 14:35
Het grote probleem is, dat TO voor haar dertigste zwanger wil zijn/een baby in haar armen wil hebben.
Ze moet om die reden wel met deze vent door, de tijd ontbreekt om rustig naar een kerel uit te kijken die beter bij haar wensen past,
Waarschijnlijk schat ze haar kansen op de relatiemarkt ook niet al te hoog in.
Dus pakken wat je pakken kan.
Binnen nu en een jaar kan ze haar wens vervullen, daarom stelt ze zich alles veel mooier voor dan het in werkelijkheid is.
Als TO van haar idee af zou kunnen stappen, dat een baby na je 30ste moeilijker gaat en zich niets aantrekt van haar omgeving die ook vindt dat een kind voor je 30ste moet, dan gunt ze zichzelf de tijd om tot bezinning te komen.
Het lijkt me juist lastiger als ze nog lang niet toe is aan kinderen en ze pas rond haar 35e wil, dan is de oudere man namelijk nog ouder.
Ik vind oude mannen met jonge vrouwen ook echt niet ideaal, maar ik zie om me heen genoeg voorbeelden waar het prima gaat (wel allemaal eerste leg).
Isolde123 schreef:
12-04-2020 15:03
Het lijkt me juist lastiger als ze nog lang niet toe is aan kinderen en ze pas rond haar 35e wil, dan is de oudere man namelijk nog ouder.
Ik vind oude mannen met jonge vrouwen ook echt niet ideaal, maar ik zie om me heen genoeg voorbeelden waar het prima gaat (wel allemaal eerste leg).
Dat lijkt me een significant verschil.
Isolde123 schreef:
12-04-2020 15:00
Die van mij had nog nooit een langdurige relatie gehad, wel goede relatie met exen. Zegt ook niets over hoe hij met mij is.
Dat is toch niet te vergelijken met de vriend van TO.
Jouw man/vriend was in feite nog een groentje. Dan heb je een veel gelijkwaardigere start met elkaar.
Hippiemeisje schreef:
12-04-2020 14:13
Weet je To, natuurlijk staat dit topic bol van de vooroordelen. En ik ben best bereid om die te laten varen. En om deze man als een prima kerel te zien.
Maar.

Nou zeg, wat enorm aardig van je na al dat opdringen van jouw mening aan TO, dat jij daartoe bereid bent. Wauw.. knap hoor.
huisduif schreef:
12-04-2020 13:18
Als je echt verliefd was, trek je je van niemand iets aan en had je deze twijfels niet. Je kunt het toch gewoon gezellig hebben voor zo lang het goed gaat en over een jaar of drie nog eens verder kijken? Het leven is niet altijd planbaar. Na een jaar aan kinderen beginnen vind ik in iedere relatie te snel, je kent elkaar niet door en door.

En verder eens met mijn voorgangers dat ik het op de lange termijn niet zie slagen.
Dit ja.
Als je echt verliefd bent heb je geen twijfels hoor.
hannaa45 schreef:
12-04-2020 14:35
Het grote probleem is, dat TO voor haar dertigste zwanger wil zijn/een baby in haar armen wil hebben.
...Bladibla...

Hoezo, HET grote probleem is.... dat is wat jij ervan maakt. En blijft maken, en een aantal met jou,
Volgens mij zijn alle nadelen van een oudere partner inmiddels echt wel gegeven. Waarom dan toch dat fanatisme om maar door te blijven gaan met steeds opnieuw die nadelen te roepen ... verwacht je dan dat TO ineens zegt dat je gelijk hebt en die man aan de kant zet? Omdat een aantal dames op het forum maar blijven pushen?
Parallella schreef:
12-04-2020 15:35
Hoezo, HET grote probleem is.... dat is wat jij ervan maakt. En blijft maken, en een aantal met jou,
Volgens mij zijn alle nadelen van een oudere partner inmiddels echt wel gegeven. Waarom dan toch dat fanatisme om maar door te blijven gaan met steeds opnieuw die nadelen te roepen ... verwacht je dan dat TO ineens zegt dat je gelijk hebt en die man aan de kant zet? Omdat een aantal dames op het forum maar blijven pushen?
Omdat hier kinderen bij betrokken zijn.
Daveotion schreef:
12-04-2020 15:39
Omdat hier kinderen bij betrokken zijn.

En je denkt oprecht niet dat het averechts gaat werken? Dat het zinvol is om haar steeds opnieuw hem en hun relatie te laten verdedigen? Want dat is wat er al vele pagina’s gebeurt....
Parallella schreef:
12-04-2020 15:44
En je denkt oprecht niet dat het averechts gaat werken? Dat het zinvol is om haar steeds opnieuw hem en hun relatie te laten verdedigen? Want dat is wat er al vele pagina’s gebeurt....
Iemand die verliefd is, is zelden voor rede vatbaar.
Maar TO moet wel enige twijfels hebben, anders zou ze allang niet meer reageren. Ze wil graag over voorbeelden horen waarbij het wel goed heeft uitgepakt. Die voorbeelden heb ik nog niet voorbij zien komen. In elk geval niet waarbij de man in kwestie al kinderen bij 2 andere vrouwen had.
Isolde123 schreef:
12-04-2020 15:03
Als de date van TO niet bereid was om nog aan kinderen te beginnen, was hij meteen een ex geweest.

Ouder zijn en nog geen kinderen hebben, is toch een compleet andere situatie?
De bereidheid van de 50-jarige vriend om nog een kind te maken in de nabije toekomst wordt gebruikt als middel om TO bij zich te houden.
Want welke man van die leeftijd met al 4 kinderen heeft serieus trek in een vijfde?
hannaa45 schreef:
12-04-2020 16:10
Als de date van TO niet bereid was om nog aan kinderen te beginnen, was hij meteen een ex geweest.

Ouder zijn en nog geen kinderen hebben, is toch een compleet andere situatie?
De bereidheid van de 50-jarige vriend om nog een kind te maken in de nabije toekomst wordt gebruikt als middel om TO bij zich te houden.
Want welke man van die leeftijd met al 4 kinderen heeft serieus trek in een vijfde?
Stel, de vriend was 35 geweest en had al kinderen bij andere vrouwen, had het dan wel gemogen? Of als zijn eerste en tweede vrouw waren overleden? Of als hij 50 was geweest en trek in een 9e kind met zijn eerste vrouw had gehad? Jij kan er van alles van vinden, dat betekent nog niet dat dat voor een ander ook zo is. Misschien is hij gewoon ontzettend gek op kinderen. Weten wij veel.

Ik vind het echt geneuzel, dat gezemel over statistische feiten (leeftijd, hoeveelheid kinderen, exen). Ik lees nergens dat to en vriend niet goed met elkaar kunnen praten, elkaar niet in de waarde laten, of andere alarmsignalen.
Ik lees nu een boek, geschreven naar dagboekaantekeningen, over de familie Platter, waarvan de pater familias als 72-jarige weduwnaar opnieuw huwde met een vrouw van 25 en in 8 jaar tijd 6 kinderen bij haar verwekte.
In de 16 de eeuw, dus wat jaartjes geleden.
Maar je ziet: alles kan.
Hippiemeisje schreef:
12-04-2020 11:07
Oh sorry. Dit irriteert MIJ ;-)
Niet doen hé. Slecht voor de gezondheid :-)
Oriander schreef:
12-04-2020 14:45
Hippiemeisje, zullen we samen weg gaan uit dit topic? :couple:
Gewoon, "let it go"? ;-D

Ben jij haar moeder?
Sjulia schreef:
12-04-2020 13:43
Flauwe kleinerende conclusie. We schaamde ons oprecht. En we vonden/vinden hem maar een oude viespeuk. Ik hoop dat het voor jou mag werken. Mijn ervaringsdeskundige advies voor jou is als volgt; veel mensen proberen maar te doen alsof het 1 compleet samengesteld gezin in, iedereen hoort erbij. Kinderen voelen heel goed aan dat dat niet zo is, er is wel degelijk een nieuw gezin bijgekomen waar jij af en toe deel van uitmaakt. Blijf het originele gezin intact houden, niet continu proberen te verenigen. Blijf maar dingen alleen doen met je kinderen, wanneer die nieuwe erbij is.
Sowieso zijn mijn kinderen al vooral bij mij. En een tweede leg is helemaal nog niet aan de orde.

Jammer dat je mijn opmerking als kleinerend ziet. Maar dat jij ermee gepest bent zegt niets. Als je gepest wordt, dan zoeken ze iets wat afwijkend is. Iedereen heeft wel iets afwijkends.
Isolde123 schreef:
12-04-2020 16:18
Stel, de vriend was 35 geweest en had al kinderen bij andere vrouwen, had het dan wel gemogen? Of als zijn eerste en tweede vrouw waren overleden? Of als hij 50 was geweest en trek in een 9e kind met zijn eerste vrouw had gehad? Jij kan er van alles van vinden, dat betekent nog niet dat dat voor een ander ook zo is. Misschien is hij gewoon ontzettend gek op kinderen. Weten wij veel.

Ik vind het echt geneuzel, dat gezemel over statistische feiten (leeftijd, hoeveelheid kinderen, exen). Ik lees nergens dat to en vriend niet goed met elkaar kunnen praten, elkaar niet in de waarde laten, of andere alarmsignalen.
Dit dus.
Ik zou het zelf nooit doen. Maar ik ben TO niet.
Alleen lijkt het dat ze haar beslissing allang gemaakt heeft, en dat deze niet veranderd is door de pagina's lange herhalingen van zetten.
Dus ik snap het nut van het topic niet zo goed
hannaa45 schreef:
12-04-2020 17:00
Ben jij haar moeder?
Ben jij mijn moeder?
Als ik aan een oudere man met een jonge pop denk, dan komt het beeld bij me op wat ik al ooit in het echt heb gezien:

Een kunstmatig gebruinde ouderling (waardoor elke rimpel in zijn gezicht wordt geaccentueerd), met een zware gouden ketting rond zijn verrimpelde hals. Kleding die eigenlijk niet meer bij zijn leeftijd en lijf past. En aan zijn arm dan een vrouw die ook graag volgens de mode gekleed gaat. Hoge hakken waarop zij moeilijk gaat en mijnheer kan haar stappen niet volgen (want loopt al wat moeilijker). Decolleté bij de vrouw. En die man doet of hij niet ziet dat iedereen naar het koppel kijkt. Hij denkt, dat is bewondering, misschien jaloezie. Dat de andere mannen denken, hing die vrouw maar aan mijn arm.

TO, dat is bij jullie voorlopig niet het geval, maar ik neem aan dat (zeker jij) van plan bent om bij deze meneer te blijven. Hij is de liefde van je leven. Maar zie jij jezelf al in bovenstaand verhaal de hoofdrol spelen?

Zoals er is gezegd, die man wil tegenover de buitenwereld pochen wat hij nog aan zijn haak kan slaan. Prestige! Tot jij ook zijn gedrag doorkrijgt, en dan ruilt hij jou in voor een nieuwe Stassie.
anoniem_653cd36ee8f8d wijzigde dit bericht op 12-04-2020 19:56
12.93% gewijzigd
mammezel schreef:
12-04-2020 17:23
Als ik aan een oudere man met een jonge pop denk, dan komt het beeld bij me op wat ik al ooit in het echt heb gezien:

Een kunstmatig gebruinde ouderling (waardoor elke rimpel in zijn gezicht wordt geaccentueerd), met een zware gouden ketting rond zijn verrimpelde hals. Kleding die eigenlijk niet meer bij zijn leeftijd en lijf past. En aan zijn arm dan een vrouw die ook graag volgens de mode gekleed gaat. Hoge hakken waarop zij moeilijk gaat en mijnheer kan haar stappen niet volgen (want loopt al wat moeilijker). Decolleté bij de vrouw. En die man doet of hij niet ziet dat iedereen naar het koppel kijkt. Hij denkt, dat is bewondering, misschien jaloezie. Dat de andere mannen denken, hing die vrouw maar aan mijn arm.

TO, dat is bij jullie voorlopig niet het geval, maar ik neem aan dat (zeker jij) van plan bent om bij deze meneer te blijven. Hij is de liefde van je leven. Maar zie jij jezelf al in bovenstaand verhaal de hoofdrol spelen?

Dit zegt vooral ontzettend veel over jou, jouw manier van denken en jouw vooroordelen. En echt helemaal niets over TO en haar vriend.
Echt, waarom zou dit iets toevoegen voor TO om over te denken?? Waarom post je zoiets?

En het verhaal over je dochter gaat ook alleen maar over jou.
Waarom ik zoiets post, Parallella?

Omdat een mens niet eeuwig jong blijft en die man dan (noodgedwongen) alles uit de kast moet halen om bij zijn veel jongere vrouw te passen.
Natuurlijk is het voorbeeld wat ik beschrijf een persiflage, maar dat het toch op een zekere realiteit gebaseerd is, dat zul je toch niet ontkennen?

Er is hier ook niemand die een weddenschap afsluit dat het tussen TO en haar vriend definitief niet zal lukken, dat ze samenblijven tot de dood hen scheidt. Maar iedereen zegt, denk na want het is minder rooskleurig dan jij het nu ziet.

TO, jij kent je vriend nu van december. Mag ik vragen hoe de ontmoetingen verlopen? Kom jij bij hem thuis? Hij bij jou? Zien jullie mekaar in dagdagelijkse omstandigheden, bijvb als hij moe thuiskomt van zijn werk? Of als jij afgepeigerd thuiskomt? Of zijn jullie enkel samen om naar feestjes te gaan? Het hoeft natuurlijk niet, maar als je wil mag je eens beschrijven wat de minst plezierige ontmoeting met hem was. Hebben jullie bijvb ook al een keer ruzie gemaakt?
Ik wil jou niet de pieren uit je neus vragen, enkel weten welk gamma van emoties jullie al beleefd hebben.
mammezel schreef:
12-04-2020 17:23

Ik ben echt niet heel close met mijn ex man, maar dit is bij hem toch echt niet het geval. Niet eens een beetje herkenbaar.

Zoals er is gezegd, die man wil tegenover de buitenwereld pochen wat hij nog aan zijn haak kan slaan. Prestige! Tot jij ook zijn gedrag doorkrijgt, en dan ruilt hij jou in voor een nieuwe Stassie. [Knip, wegens verzoek]

Dit laatste niet quoten aub, haal ik weer weg.
Ik ben echt geen voorstander van jonge vriendinnetjes voor zulke oude mannen, ik vind mijn ex echt niet leuk, maar met de beste wil van de wereld herken ik hem hier niet in.
YagaBaba schreef:
12-04-2020 18:07
Ik ben echt geen voorstander van jonge vriendinnetjes voor zulke oude mannen, ik vind mijn ex echt niet leuk, maar met de beste wil van de wereld herken ik hem hier niet in.
Zoals geschreven, ik heb overdreven om het beeld te schetsen, maar - zoals in het geval hier, 23 jaar leeftijdsverschil - dan gaat het koppel over 30 jaar toch echt een karikatuur worden, tenzij de jonge partner (meestal de vrouw dus) zich echt heel oud gaat gedragen.

En, vooraleer de mensen met een oudere partner zich geviseerd voelen, uitzonderingen bevestigen de regel. En een persoonlijke mening - ook ten voordele van de koppels met een leeftijdsverschil - ik vind dat meer mannen mooi oud worden dan vrouwen.
mammezel schreef:
12-04-2020 17:53
Waarom ik zoiets post, Parallella?

Omdat een mens niet eeuwig jong blijft en die man dan (noodgedwongen) alles uit de kast moet halen om bij zijn veel jongere vrouw te passen.
Natuurlijk is het voorbeeld wat ik beschrijf een persiflage, maar dat het toch op een zekere realiteit gebaseerd is, dat zul je toch niet ontkennen?

Er is hier ook niemand die een weddenschap afsluit dat het tussen TO en haar vriend definitief niet zal lukken, dat ze samenblijven tot de dood hen scheidt. Maar iedereen zegt, denk na want het is minder rooskleurig dan jij het nu ziet.

TO, jij kent je vriend nu van december. Mag ik vragen hoe de ontmoetingen verlopen? Kom jij bij hem thuis? Hij bij jou? Zien jullie mekaar in dagdagelijkse omstandigheden, bijvb als hij moe thuiskomt van zijn werk? Of als jij afgepeigerd thuiskomt? Of zijn jullie enkel samen om naar feestjes te gaan? Het hoeft natuurlijk niet, maar als je wil mag je eens beschrijven wat de minst plezierige ontmoeting met hem was. Hebben jullie bijvb ook al een keer ruzie gemaakt?
Ik wil jou niet de pieren uit je neus vragen, enkel weten welk gamma van emoties jullie al beleefd hebben.
Tja Mammezel, het lijkt er meer op dat je jouw slechte ervaring met je ongewenste schoonzoon op TO projecteert, in mijn ogen dan. En dan die complete vragenlijst ook nu weer, waarom denk je dat TO aan jou verantwoording schuldig is? Of aan dit forum?

Hebben mensen in jouw verkeringstijd ook aan jou gevraagd je minst plezierige ontmoeting te beschrijven? En ging je daar nog op antwoorden ook?
Vraag je mensen in een relatie van dezelfde leeftijd ook naar hun gamma van emoties? En vertellen ze dat??
Maar goed, ik denk dat het voor TO echt wel duidelijk is hoe je erover denkt hoor.
Waarom toch steeds de gedachte dat een jongere vrouw een pronkstuk is? Onzekerheid over je eigen uiterlijk? Of gewoon jaloezie?

Als je echt alleen maar dat met elkaar hebt, dan blijf je toch ook niet plakken?
DS1971 schreef:
12-04-2020 18:50
Waarom toch steeds de gedachte dat een jongere vrouw een pronkstuk is? Onzekerheid over je eigen uiterlijk? Of gewoon jaloezie?

Als je echt alleen maar dat met elkaar hebt, dan blijf je toch ook niet plakken?
jongere vrouwen zijn makkelijker te manipuleren en zijn sneller onder de indruk. Pronkstuk is geen goed woord. Klapvee in de ogen van de narcistische man wel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven