Oudere man

09-04-2020 19:35 1527 berichten
Dag allemaal,

Ik ben Stassie 27 jaar en woon op mijzelf in de randstad. Na een relatie van 3 jaar ben ik al een hele tijd single. Ik heb hier en daar wel gedate maar dat is uiteindelijk niks geworden.

Sinds vorig jaar december date ik met een man die in december 50 is geworden. Hij heeft 4 kinderen en is vrijgezel. In het begin dacht ik nou dit word niks dus heb ik het voor mijzelf maar gelaten om meer te verwachten dan alleen daten. Echter blijkt dat ik hem meer leuk vind dan ik dacht en hij mij ook. We hebben het echt heel erg leuk samen en doen veel leuke dingen weekenden weg, shoppen etc. Op dit moment zien we elkaar nog vaker dan voorheen ivm covid-19 hij is zelfstandig ondernemer en ontzettend druk met zijn bedrijf waarbij hij ook veel naar het buitenland moet. Dit is nu natuurlijk door het covid minder.

Aangezien we nu veel meer tijd met elkaar doorbrengen begon ik steeds meer na te denken over de toekomst en of dit wel gaat werken. Ik heb hem gevraagd of hij een kinderwens heeft en of hij open staat voor een relatie op beiden vragen kreeg ik een duidelijke ja. Alleen nu begin ik te twijfelen of het wel verstandig is, en wat er gebeurt over 10 of 20 jaar.
Ik zou graag willen weten of hier vrouwen zijn of mannen die een relatie hebben waarvan de partner ouder is dan 10 jaar en hoe dat is of hebben ervaren. Ik probeer voor mijzelf te kijken waar ik aan wil beginnen wel verstandig is. Daarbij wil ik er ook bij vermelden dat ik verliefd ben op deze man alleen nu ineens de twijfels toeslaan en wat ik ermee moet doen.

Alvast bedankt!
Hey,

Sorry door veel berichten en de discussies die daar ook nog worden gevoerd is het lastig te volgen. Ik ben er nog wel ik lees hier en daar af en toe nog mee.

Om jou vragen te beantwoorden:
Wij zien elkaar (dit verschilt nogal) 3x per week. Hij heeft nu de kinderen 4 dagen in de week ipv 3 ivm Corona. Wij maken zeker ruzie welk koppel doet dat niet? Ruzie vind ik trouwens een groot woord. Er zijn zeker heftige discussies geweest. Ik kan mij ook goed herinneren dat ik mij 1 dag even heb afgezonderd. Op dit moment willen wij elkaar vaker zien echter heb ik behalve de oudste de anderen 3 kinderen nog niet gezien. Dit wilde wij beiden nog niet. Ik had namelijk ook voorgesteld om na 6 maanden iedereen aan elkaar voor te stellen en 1 maand van te voren hij alvast de kinderen zou inlichten. Dit vond hij prima.
mammezel schreef:
14-04-2020 12:01
TO, kom ook nog eens met een berichtje!

Ik kom nog eens met mijn vragen terug, zonder dat indiscretie mijn motief is.
Hoe realistisch is jullie relatie al? Zien jullie mekaar enkel bij 'uit eten gaan?' (nu niet natuurlijk) Hebben jullie al een keer ruzie gemaakt? Dat laatste is ook belangrijk, want het is niet elke dag kusjes en liefde. Wanneer overwegen jullie om te gaan samenwonen?
Ik ben niet de stiefmoeder, maar de vriendin van hun vader. Ik hoef de kinderen niet op te voeden dat is zijn taak. I know my place.
Sjulia schreef:
14-04-2020 11:18
Dat maakt zeker verschil. Maar ook hoe groter het verschil in leeftijd, hoe anders het plaatje. Iemand van 25 met 50 is al weer wat anders als iemand van 35 met 50. En 40 en 50 vind ik niet eens echt een leeftijdsverschil om je over te verbazen. Als je zelf 13 of 16 bent en je stiefmoeder is 25, kots je daarop. Misschien niet leuk om te horen, maar het voelde vreselijk.
Alle reacties Link kopieren
Je moet doen wat je wilt. Ik snap alleen niet dat je op je 27e zin hebt in al die ingewikkelde toestanden. Eigenlijk is dat zonde van je tijd. Je had een seks marathon kunnen hebben met een veel jonger strak iemand. Of met meerdere jongere strakke iemanden.
wij slapen nooit.
DS1971 schreef:
14-04-2020 13:32
Dan moet je gewoon eens teruglezen. Ik heb vanaf het begin aangegeven dat ik mensen reduceren tot het uiterlijk idioot vind.

Mijn stelling was slechts dat mannen op oudere leeftijd op uiterlijk pieken dan vrouwen. Als reactie op meerder posts van s-meds dat vrouwen wel mooi oud worden en mannen niet.

Allemaal vrij neutraal en hoe dat respectloos is naar vrouwen ontgaat mij. Mannen zijn nu eenmaal later volwassen. Zowel fysiek als mentaal. Dat is een biologisch feit.
Je presenteert je mening nogal eens als een vaststaand feit. Je omschrijft vrouwen van boven de 50 als wanhopig en materiaal voor mannen die op een neukertje uit zijn. Op een vrouw die aangeeft dat ze toch wel de nodige aandacht kreeg van jongere mannen, reageerde je met de opmerking dat seks toch iets anders is dan een relatie.

Misschien bedoel je het niet zo, maar je toon leest nogal denigrerend.

Je geeft aan dat je ervaringsdeskundige bent, maar daar zijn er meer van (waaronder ik zelf, en dan doel ik niet op mijn ex man met zijn jonge ding). Je bent niet de enige ervaringsdeskundige en TO krijgt ook de nodige waarschuwingen van anderen. Dat jij andere ervaringen hebt maakt niet dat jouw mening de enige waarheid is.
Mijn vriend heeft mij nog nooit geld gegeven. Ik hoop ook dat die dat niet doet anders laat het zien dat hij er niks van heeft geleerd vanuit het verleden. Ik heb een baan en verdien mijn eigen geld. We gaan vaak uiteten dat vinden wij ook leuk om te doen. Hij is een gentleman en betaald maar er zijn ook zeker momenten dat ik de rekening betaal. Ik ga het zeker niet ontkennen hij komt uit een heel ander milieu dan ik als het om geld gaat maar onze relatie is daarmee per definitie niet ongelijkwaardig.
samarinde schreef:
14-04-2020 11:58
Geld is ook gewoon lekker, dat snap ik ook wel. Maar zo'n relatie is per definitie ongelijkwaardig, omdat de jongere vrouw onvermijdelijk in een soort dochter-rol terecht komt: ze krijgt geld, een studietoelage, een mooi dak boven haar hoofd, alles is in kannen en kruiken. Het is toch anders als je sámen een leven opbouwt. Bovendien (en dat is ook iets waar TO over moet nadenken) heb je bij dit soort relaties hele rare vriendengroepen, of eigenlijk gescheiden vriendengroepen. Mijn vader moest op zijn 70e nog mee naar wilde feesten van zijn vriendin - hij liep letterlijk op zijn tandvlees :-D
Maar Stassie, waarom stel je hier de vraag? Iedereen kan jou ervaringen geven, maar je bent verliefd en er vast van overtuigd dat dit het is, en dus vooral bezig met het weerleggen van wat anderen zien of zich afvragen. Je blijft uitleggen dat dit niet voor jou en voor jouw vriend geldt.

Dat is niet erg, het is jouw leven, je mag het zelf inrichten zoals je wil. Maar wat moet je dan met advies?
Het is echt verbijsterend hoeveel jongere mannen op oudere vrouwen vallen. Het omslagpunt ligt rond je 40e, dan krijg je ineens veel meer aandacht van jongere mannen dan van oudere. Is best een aparte gewaarwording.
wij slapen nooit.
En mijn vriend is niet strak?
valentinamaria schreef:
14-04-2020 14:52
Je moet doen wat je wilt. Ik snap alleen niet dat je op je 27e zin hebt in al die ingewikkelde toestanden. Eigenlijk is dat zonde van je tijd. Je had een seks marathon kunnen hebben met een veel jonger strak iemand. Of met meerdere jongere strakke iemanden.
Stassie12 schreef:
14-04-2020 15:06
En mijn vriend is niet strak?
Hij is compleet gebotoxt?
wij slapen nooit.
YagaBaba schreef:
14-04-2020 15:01
Maar Stassie, waarom stel je hier de vraag? Iedereen kan jou ervaringen geven, maar je bent verliefd en er vast van overtuigd dat dit het is, en dus vooral bezig met het weerleggen van wat anderen zien of zich afvragen.

Oh ja? Waar dan?Je blijft uitleggen dat dit niet voor jou en voor jouw vriend geldt.

Dat is niet erg, het is jouw leven, je mag het zelf inrichten zoals je wil. Maar wat moet je dan met advies?
Nee geen botox. Hij is een normale man met een atletisch figuur. Volgens mij denk jij dat mijn vriend van 50 een gerimpeld lichaam heeft van iemand van 80.
valentinamaria schreef:
14-04-2020 15:08
Hij is compleet gebotoxt?
Stassie12 schreef:
14-04-2020 14:49
Ik ben niet de stiefmoeder, maar de vriendin van hun vader. Ik hoef de kinderen niet op te voeden dat is zijn taak. I know my place.
Ik denk dat je een ontzettend lief persoon bent. Hopelijk vinden de kinderen het leeftijdsverschil niet onprettig. Dat ligt dan niet persoonlijk aan jou. Misschien projecteren ze het op jou, maar het is vooral moeilijk om je vader anders te gaan zien. Dat kan gebeuren. Hoeft natuurlijk niet. Maar door dit topic weet je wat te verwachten. Ik gun je wel een betere toekomst, om heel eerlijk te zijn. Niettemin wens ik je veel geluk en eventueel sterkte toe.
Volgende week 28. Wat is er ingewikkeld?
valentinamaria schreef:
14-04-2020 14:52
Stassie12 schreef:
14-04-2020 15:12
Nee geen botox. Hij is een normale man met een atletisch figuur. Volgens mij denk jij dat mijn vriend van 50 een gerimpeld lichaam heeft van iemand van 80.
Oke, liefde maakt blind, is geen kruid tegen gewassen.
wij slapen nooit.
valentinamaria schreef:
14-04-2020 15:02
Het is echt verbijsterend hoeveel jongere mannen op oudere vrouwen vallen. Het omslagpunt ligt rond je 40e, dan krijg je ineens veel meer aandacht van jongere mannen dan van oudere. Is best een aparte gewaarwording.
:cheer2:
Ik word deze zomer 40.
Kannie wachten ;-)
justagirly schreef:
14-04-2020 15:18
:cheer2:
Ik word deze zomer 40.
Kannie wachten ;-)
Goed van gaan genieten!
wij slapen nooit.
Dankjewel! Ik heb nog een vraag voor jou want jij hebt dit echt meegemaakt als kind. Ten eerste wil ik duidelijk maken ik ben niemand stiefmoeder echt NIET. Ik ben zijn vriendin als zij vragen hebben of dingen waar ze tegen aanlopen kunnen ze zeker bij mij terecht ze zijn van harte welkom. Maar ik ga geen pubers opvoeden dat is zijn taak ik bemoei mij daar niet mee. Ik kijk mee vanuit de zijlijn en geef zeker kritiek aan MIJN VRIEND als ik vind of merk dat iets beter kan.
Ik heb wel een vraagje aan jou Sjulia wat vond je vervelend aan de jongere partner van jouw vader? Vond je haar aanwezigheid vervelend of haar manier van communiceren. =Sjulia post_id=31240640 time=1586870025 user_id=378048]
Ik denk dat je een ontzettend lief persoon bent. Hopelijk vinden de kinderen het leeftijdsverschil niet onprettig. Dat ligt dan niet persoonlijk aan jou. Misschien projecteren ze het op jou, maar het is vooral moeilijk om je vader anders te gaan zien. Dat kan gebeuren. Hoeft natuurlijk niet. Maar door dit topic weet je wat te verwachten. Ik gun je wel een betere toekomst, om heel eerlijk te zijn. Niettemin wens ik je veel geluk en eventueel sterkte toe.
[/quote]
Nee hoor ik weet wat ik zie en geef het aan heeft niks met verliefdheid te maken. Jij hebt mijn vriend nog nooit gezien en gaat er meteen vanuit dat hij niet strak is? Leg mij dat eens uit?
valentinamaria schreef:
14-04-2020 15:14
YagaBaba schreef:
14-04-2020 15:01
Maar Stassie, waarom stel je hier de vraag? Iedereen kan jou ervaringen geven, maar je bent verliefd en er vast van overtuigd dat dit het is, en dus vooral bezig met het weerleggen van wat anderen zien of zich afvragen. Je blijft uitleggen dat dit niet voor jou en voor jouw vriend geldt.

To, je geeft op veel vragen een antwoord. Maar niet hierop.
Stassie12 schreef:
14-04-2020 15:20
Dankjewel! Ik heb nog een vraag voor jou want jij hebt dit echt meegemaakt als kind. Ten eerste wil ik duidelijk maken ik ben niemand stiefmoeder echt NIET. Ik ben zijn vriendin als zij vragen hebben of dingen waar ze tegen aanlopen kunnen ze zeker bij mij terecht ze zijn van harte welkom. Maar ik ga geen pubers opvoeden dat is zijn taak ik bemoei mij daar niet mee. Ik kijk mee vanuit de zijlijn en geef zeker kritiek aan MIJN VRIEND als ik vind of merk dat iets beter kan.
Ik heb wel een vraagje aan jou Sjulia wat vond je vervelend aan de jongere partner van jouw vader? Vond je haar aanwezigheid vervelend of haar manier van communiceren.
Nee ik vond haar zelfs heel aardig en lief. Ik vond haar ook leuker als mijn vader om eerlijk te zijn 😅 ze gedroeg zich niet moederlijk oid. Maar ik kwam alleen af en toe langs, dus ik woonde er ook niet. Ik schaamde me niet om haar gedrag ofzo, het was echt wel meer op mijn vader gericht. Met haar heb ik zelfs nog contact, met vader niet. Maar het leeftijdsverschil, mijn vader was puur op haar uiterlijk gericht en voelde zich helemaal de man met zijn jonge vrouw. Daar zat mijn schaamte en verdriet. Ik vond het niet leuk om zo’n vader te hebben, waar je pijnlijke documentaires over kan maken, een midlifecrisis type. Daarnaast speelde er ook andere dingen, hij gaf bijvoorbeeld veel geld uit aan haar (kleding, sieraden etc) terwijl wij geen alimentatie kregen. Als tiener kan je dan heel makkelijk je haat op haar projecteren.
Stassie12 schreef:
14-04-2020 15:12
mannen van 50 hebben geen atletisch figuur, of ze zijn bodybuilders maar ook dan is het vergane glorie
samarinde schreef:
14-04-2020 11:10
Ja, precies. Mijn vader had een vriendin die bijna 30 jaar jonger was en dat zorgde bij ons, zijn kinderen, voor diepe schaamte. De man die wij altijd als intelligent en bijzonder hadden beschouwd, viel wel even van zijn voetstuk. Als wij op stap waren met mijn vader en zijn vriendin namen mensen altijd aan dat zij onze zus was. Goddank kregen ze geen kinderen (mijn vader had ervaren hoe groot die verantwoordelijkheid was en wilde dat absoluut niet meer, zo slim was hij dan weer wel). Wij vonden het allemaal zo gênant en kansloos dat mijn vader uiteindelijk stiekem met haar getrouwd is; hij durfde het aan niemand te vertellen. Wij hoorden pas na zijn dood dat we er een officiële stiefmoeder bij hadden. Enfin, dat was misschien ook wel een beetje zielig voor mijn vader, maar het geeft wel aan hoe er door de buitenwereld wordt gekeken naar zo'n relatie.

Mijn leven is inderdaad luxe ik woon in een appartement, heb een auto (op eigen naam), (nog) geen kinderen, ga 2 (3)x per jaar op vakantie, ga vaak uiteten/drankjes doen, hou van (online)winkelen. Dit is was al zo voordat ik mijn vriend leerde kennen. En ik ga zeker niet ontkennen dat het nog luxer is geworden we doen natuurlijk veel leuke dingen samen, maar het valt echt reuze mee we zijn pas 4 maanden samen. Het is niet zo dat hij nu na 4 maanden al denkt: “Ik koop een Audi R8”.
En even ter verduidelijking ik vind hem leuk als persoon en niet wat hij bezit of verdiend.

Ik denk dat de situatie van TO er misschien wel enigszins op lijkt, want mijn vader was rijk en succesvol, en dat was zeker een groot pluspunt voor zijn vriendin. Hij was ook een leuke, slimme man, maar kom op... we begrijpen allemaal dat zo'n ouwe kerel het niet moet hebben van zijn looks en zijn bedprestaties. Om de goede gesprekken ging het ook niet. Zijn vriendin genoot vooral erg van de centen; zij kon stoppen met werken, reisde met hem de hele wereld over en haalde een erfenis binnen waarvan ze tot op de dag van vandaag riant leeft. Goed geregeld, ja. Ik zeg natuurlijk niet dat TO achter het geld van haar vriend aan zit, maar ik denk wel dat ze een luxe leven zal leiden dat normaalgesproken, als ze een relatie had met een leeftijdsgenoot, nooit voor haar zou zijn weggelegd. Het is niet slecht om dat te ambiëren, het is alleen wel goed om te beseffen dat het geld onderdeel is van de aantrekkingskracht. Dat een ander voor je zorgt, dat je in feite kiest voor het leven van side-kick, zonder zelf nog enige ambitie te hoeven hebben, want alles is er al. Maar uiteindelijk moet je gewoon jaren en jaren met die oude man leven, met al zijn kinderen en zijn ex-vrouwen en zijn gedoe.
YagaBaba schreef:
14-04-2020 14:55
Je presenteert je mening nogal eens als een vaststaand feit. Je omschrijft vrouwen van boven de 50 als wanhopig en materiaal voor mannen die op een neukertje uit zijn. Op een vrouw die aangeeft dat ze toch wel de nodige aandacht kreeg van jongere mannen, reageerde je met de opmerking dat seks toch iets anders is dan een relatie.

Misschien bedoel je het niet zo, maar je toon leest nogal denigrerend.

Je geeft aan dat je ervaringsdeskundige bent, maar daar zijn er meer van (waaronder ik zelf, en dan doel ik niet op mijn ex man met zijn jonge ding). Je bent niet de enige ervaringsdeskundige en TO krijgt ook de nodige waarschuwingen van anderen. Dat jij andere ervaringen hebt maakt niet dat jouw mening de enige waarheid is.
Om te beginnen heb ik niet geschreven dat vrouwen van boven de 50 wanhopig zijn en materiaal zijn voor mannen die neukertjes zoeken, maar dat mij dat is verteld. Wezenlijk anders.

Dat aandacht krijgen niet gelijk staat aan dat ze een relatie met je willen lijkt mij vrij feitelijk. Aandacht krijgen wil nog niet eens zeggen dat ze ook seks met je willen overigens, maar dat terzijde. Ik vind het gewoon geen sterke weerlegging.

En volgens mij heb ik juist heel weinig gereageerd op andermans ervaringen. Dat zou ook niet terecht zijn om die te ontkennen, ervaringen zijn ervaringen.

De enige uitzondering die ik mij kan herinneren is de ervaring dat je met een oudere vader gepest zou worden. Dat komt niet alleen niet overeen met mijn ervaring, maar ook ervaringen van b.v. een zeer goede vriend van mij (die eigenlijk een uitstekend voorbeeld zou zijn van de ervaring waar to naar zoekt als ze een kind met die man wil). En dat ging mij meer omdat zij schreef dat het een vaststaand feit is dat je dan gepest wordt.
valentinamaria schreef:
14-04-2020 15:14
Jij kan het beter beoordelen dat zij?

Hmmm...
S-Meds schreef:
14-04-2020 15:45
mannen van 50 hebben geen atletisch figuur, of ze zijn bodybuilders maar ook dan is het vergane glorie
Perfect omschreven!
wij slapen nooit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven