Oudere man
donderdag 9 april 2020 om 19:35
Dag allemaal,
Ik ben Stassie 27 jaar en woon op mijzelf in de randstad. Na een relatie van 3 jaar ben ik al een hele tijd single. Ik heb hier en daar wel gedate maar dat is uiteindelijk niks geworden.
Sinds vorig jaar december date ik met een man die in december 50 is geworden. Hij heeft 4 kinderen en is vrijgezel. In het begin dacht ik nou dit word niks dus heb ik het voor mijzelf maar gelaten om meer te verwachten dan alleen daten. Echter blijkt dat ik hem meer leuk vind dan ik dacht en hij mij ook. We hebben het echt heel erg leuk samen en doen veel leuke dingen weekenden weg, shoppen etc. Op dit moment zien we elkaar nog vaker dan voorheen ivm covid-19 hij is zelfstandig ondernemer en ontzettend druk met zijn bedrijf waarbij hij ook veel naar het buitenland moet. Dit is nu natuurlijk door het covid minder.
Aangezien we nu veel meer tijd met elkaar doorbrengen begon ik steeds meer na te denken over de toekomst en of dit wel gaat werken. Ik heb hem gevraagd of hij een kinderwens heeft en of hij open staat voor een relatie op beiden vragen kreeg ik een duidelijke ja. Alleen nu begin ik te twijfelen of het wel verstandig is, en wat er gebeurt over 10 of 20 jaar.
Ik zou graag willen weten of hier vrouwen zijn of mannen die een relatie hebben waarvan de partner ouder is dan 10 jaar en hoe dat is of hebben ervaren. Ik probeer voor mijzelf te kijken waar ik aan wil beginnen wel verstandig is. Daarbij wil ik er ook bij vermelden dat ik verliefd ben op deze man alleen nu ineens de twijfels toeslaan en wat ik ermee moet doen.
Alvast bedankt!
Ik ben Stassie 27 jaar en woon op mijzelf in de randstad. Na een relatie van 3 jaar ben ik al een hele tijd single. Ik heb hier en daar wel gedate maar dat is uiteindelijk niks geworden.
Sinds vorig jaar december date ik met een man die in december 50 is geworden. Hij heeft 4 kinderen en is vrijgezel. In het begin dacht ik nou dit word niks dus heb ik het voor mijzelf maar gelaten om meer te verwachten dan alleen daten. Echter blijkt dat ik hem meer leuk vind dan ik dacht en hij mij ook. We hebben het echt heel erg leuk samen en doen veel leuke dingen weekenden weg, shoppen etc. Op dit moment zien we elkaar nog vaker dan voorheen ivm covid-19 hij is zelfstandig ondernemer en ontzettend druk met zijn bedrijf waarbij hij ook veel naar het buitenland moet. Dit is nu natuurlijk door het covid minder.
Aangezien we nu veel meer tijd met elkaar doorbrengen begon ik steeds meer na te denken over de toekomst en of dit wel gaat werken. Ik heb hem gevraagd of hij een kinderwens heeft en of hij open staat voor een relatie op beiden vragen kreeg ik een duidelijke ja. Alleen nu begin ik te twijfelen of het wel verstandig is, en wat er gebeurt over 10 of 20 jaar.
Ik zou graag willen weten of hier vrouwen zijn of mannen die een relatie hebben waarvan de partner ouder is dan 10 jaar en hoe dat is of hebben ervaren. Ik probeer voor mijzelf te kijken waar ik aan wil beginnen wel verstandig is. Daarbij wil ik er ook bij vermelden dat ik verliefd ben op deze man alleen nu ineens de twijfels toeslaan en wat ik ermee moet doen.
Alvast bedankt!
woensdag 15 april 2020 om 10:23
Liliane13 schreef: ↑15-04-2020 10:18Volgens mij is zijn leeftijd nog het minste een probleem. Kijk naar Boris Johnson en zijn vrouw en zo zijn er tientallen koppels waarbij een groot leeftijdsverschil geen issue is. Dat hij al 4 kinderen heeft van verschillende vrouwen, diverse ex-en waarbij hij steeds jonger gaat en vrienden die allemaal de blits maken met een veel jongere vrouw vind ik eerder iets om mijn vraagtekens bij te zetten.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
woensdag 15 april 2020 om 10:25
Maar zo werkt dat toch altijd? In het begin is alles leuk, want je bent verliefd. Op het moment dat jet serieus wordt (samenwonen, kinderen) kijk je veel nuchterder.Baggal schreef: ↑15-04-2020 10:06De OP staat haaks op haar verdere reacties in dit topic. In de OP heeft ze het over een twijfel of dit gaat werken en vraagt ze naar ervaringen van anderen in een soortgelijke situatie. In het topic zelf rechtvaardigt ze alleen de positie van haar vriend en gaat ze amper in op de welgemeende posts van gelijkgestemden. Steeds maar herhalen dat het normaal is en dat deze man echt geen puinhoop van zijn prive leven heeft gemaakt (3 scheidingen en kinderen bij diverse vrouwen klinkt alles behalve stabiel). Ik vind het voorts nogal veelzeggend als iemand zo lichtvaardig over het maken/opvoeden van kinderen denkt en de gevolgen die dat heeft voor iedereen. Niet dat je het om die reden (bijvoorbeeld de gevoelens van de andere kinderen) maar moet laten, maar het zijn allerlei dingen die een weldenkend mens en al helemaal een man van boven de 50 zou moeten meenemen in zijn overwegingen. Ik snap niet dat TO dat niet ziet. Eh... liefde maakt blind zullen we maar zeggen.
En to zal dan ofwel kiezen om niet door te gaan met deze man, ofwel ze kiest ervoor om wel door te gaan. En wat ze dan ook kiest, het zal dan voor haar gevoel de beste keuze zijn. En ik geloof helemaal niet dat ze die dan lichtvaardig maakt. Alleen is het nu nog heel vrijblijvend, dus is haar toon ook erg verklaarbaar.
woensdag 15 april 2020 om 10:25
En ook hoe makkelijk hij denkt, althans lijkt te denken, over nog een kind met TO en daarbij compleet voorbij gaat aan de mogelijke emoties van de reeds bestaande kinderen. Lekker dan...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
woensdag 15 april 2020 om 10:28
Ik schrik eerder van de makkelijke manier waarop de vriend nog openstaat voor nog een nieuwe leg en daarbij compleet voorbij lijkt te gaan aan de mogelijke implicaties voor anderen. Nogmaals - verliefd worden op iemand waarbij er sprake is van een zeer groot leeftijdsverschil is mogelijk, kinderen krijgen ook, maar ik zie hier toch diverse red flags.DS1971 schreef: ↑15-04-2020 10:25Maar zo werkt dat toch altijd? In het begin is alles leuk, want je bent verliefd. Op het moment dat jet serieus wordt (samenwonen, kinderen) kijk je veel nuchterder.
En to zal dan ofwel kiezen om niet door te gaan met deze man, ofwel ze kiest ervoor om wel door te gaan. En wat ze dan ook kiest, het zal dan voor haar gevoel de beste keuze zijn. En ik geloof helemaal niet dat ze die dan lichtvaardig maakt. Alleen is het nu nog heel vrijblijvend, dus is haar toon ook erg verklaarbaar.
woensdag 15 april 2020 om 10:30
juist bij deze man vind ik dat wel logischeBaggal schreef: ↑15-04-2020 10:28Ik schrik eerder van de makkelijke manier waarop de vriend nog openstaat voor nog een nieuwe leg en daarbij compleet voorbij lijkt te gaan aan de mogelijke implicaties voor anderen. Nogmaals - verliefd worden op iemand waarbij er sprake is van een zeer groot leeftijdsverschil is mogelijk, kinderen krijgen ook, maar ik zie hier toch diverse red flags.
Die heeft weinig impact van zijn kinderen, hij neemt ze erg gemakkelijk
woensdag 15 april 2020 om 10:31
En dus zou je je moeten afvragen of je met zo'n man nog wel een kind wil...
woensdag 15 april 2020 om 10:32
Dat het niet ideaal is, is een feit.chineesje2000 schreef: ↑15-04-2020 10:15Ik vind het alarmerender dat TO een kind wil van iemand die er al twee leggen op heeft zitten. Ook al geeft ze aan dat ze maar 1 kindje wil, dat doet er niet toe. Of het er nu 1 of 3 zijn, voor die kinderen zal het veel vragen en verwarring geven in de toekomst dat de broers en zussen andere moeders hebben en dat papa zoveel relaties heeft gehad die stuk zijn gegaan. Lijkt me ook misschien wel angstig voor een kind: “Straks gaan papa en mama ook uit elkaar, want dat is bij mijn broers/zussen ook gebeurd”
Maar het hoeft helemaal niet zo uit te pakken als jij zegt. Ik ken in ieder geval een voorbeeld waar het wel heel goed heeft uitgepakt.
Daarnaast is het tegenwoordig zeldzamer om op te groeien in een harmonieus gezin dan in een gebroken gezin/gezin waarin het niet lekker loopt.
Als je vanuit wat als gaan denken, dan kun je nooit aan kinderen beginnen.
woensdag 15 april 2020 om 10:35
Ik snap echt niet dat je BJ gebruikt als voorbeeld hoe het goed kan gaan, waar het bij to echt vraagtekens oplevert.Liliane13 schreef: ↑15-04-2020 10:18Volgens mij is zijn leeftijd nog het minste een probleem. Kijk naar Boris Johnson en zijn vrouw en zo zijn er tientallen koppels waarbij een groot leeftijdsverschil geen issue is. Dat hij al 4 kinderen heeft van verschillende vrouwen, diverse ex-en waarbij hij steeds jonger gaat en vrienden die allemaal de blits maken met een veel jongere vrouw vind ik eerder iets om mijn vraagtekens bij te zetten.
Dat is echt lachwekkend (waarschijnlijk is zijn levensloop niet bekend bij jou).
woensdag 15 april 2020 om 10:35
Sterker nog; TO was in eerste instantie niet eens geïnteresseerd..! Hij heeft haar nog lopen paaien en overtuigen, ook..!Baggal schreef: ↑15-04-2020 10:28Ik schrik eerder van de makkelijke manier waarop de vriend nog openstaat voor nog een nieuwe leg en daarbij compleet voorbij lijkt te gaan aan de mogelijke implicaties voor anderen. Nogmaals - verliefd worden op iemand waarbij er sprake is van een zeer groot leeftijdsverschil is mogelijk, kinderen krijgen ook, maar ik zie hier toch diverse red flags.
Een 50er, bij een 20er..! Gatverdamme, echt waar. En terloops nog even vertellen dat ie vermogend is... Het klinkt gewoon zó alarmerend...
woensdag 15 april 2020 om 10:38
Klopt dat het vaker voorkomt maar TO heeft nu nog een keuze. Jij kunt wel zeggen dat het ook goed uit kunt pakken maar ik denk dat kinderen er vaker wel dan niet last van hebben.DS1971 schreef: ↑15-04-2020 10:32Dat het niet ideaal is, is een feit.
Maar het hoeft helemaal niet zo uit te pakken als jij zegt. Ik ken in ieder geval een voorbeeld waar het wel heel goed heeft uitgepakt.
Daarnaast is het tegenwoordig zeldzamer om op te groeien in een harmonieus gezin dan in een gebroken gezin/gezin waarin het niet lekker loopt.
Als je vanuit wat als gaan denken, dan kun je nooit aan kinderen beginnen.
woensdag 15 april 2020 om 10:40
Je hebt gelijk dat het statistisch geen match is, maar mensen kun je nu eenmaal niet in statistiek vangen.lilalinda schreef: ↑15-04-2020 10:21obv wat TO vertelt, vind ik het een vreemde situatie, en heb ik best vraagtekens bij een man met al enkele 'nesten'.
obv mijn eigen ervaringen zie ik dat de (toen nog) jonge mannen&vrouwen die na hun studie aan een 'ouwetje' bleven plakken, die allemaal gedumpt hebben, omdat 15 jaar later het 'ouwetje' echt Oud bleek te zijn geworden
obv studies weten we, dat relaties waarbij mensen het meest op elkaar lijken, het langst stand houden ( de klassieker, hij 2 jaar ouder dan zij, werkt het best)
Dus tja, de kans, dat TO met deze man Lang & Gelukkig gaat worden, is niet groot (KANS, geen garantie)
Moet ze het zelf weten, ja hoor, maar de waarschuwingen zijn niet onterecht
dat vervolgens ouwe mannen en vrouwen gaan lopen toeteren, dat juist het andere geslacht snel verouderd heeft mijn volle verbazing. Vanwaar die bewijsdrang?
woensdag 15 april 2020 om 10:40
Ook dat inderdaad. Ik hoop daarom dat TO verstandig is en dit in overweging neemt.Baggal schreef: ↑15-04-2020 10:22Dat je samen nog een kind wil (of liever gezegd TO) kan ik helemaal inkomen. Maar ik vind het het vreemd dat die vriend, die inmiddels 50 is, daar zo lichtvaardig over lijkt te denken en in termen als 'geen probleem'. Zo'n beslissing heeft nogal verstrekkende gevolgen lijkt mij. Mijn man en ik zijn zeker niet over een nacht ijs gegaan op dat gebied en dat geldt zowel voor de relatie als voor de beslissing samen nog een kind te krijgen en de gevolgen voor alle betrokkenen. De vriend van TO lijkt niet echt weloverwogen te werk te gaan als het gaat om vrouwen/trouwen en kinderen krijgen.
woensdag 15 april 2020 om 10:42
Ik denk dat hij hetzelfde tegen haar heeft gezegd als ik tegen mijn vriendin en dat is dat hij er open voor staat. Dat is iets anders dan een ja. Ze kennen elkaar pas 4 maanden. Dan bespreek je heel vrijblijvend hoe je de toekomst ziet. Je stippelt hem dan niet uit.Baggal schreef: ↑15-04-2020 10:22Dat je samen nog een kind wil (of liever gezegd TO) kan ik helemaal inkomen. Maar ik vind het het vreemd dat die vriend, die inmiddels 50 is, daar zo lichtvaardig over lijkt te denken en in termen als 'geen probleem'. Zo'n beslissing heeft nogal verstrekkende gevolgen lijkt mij. Mijn man en ik zijn zeker niet over een nacht ijs gegaan op dat gebied en dat geldt zowel voor de relatie als voor de beslissing samen nog een kind te krijgen en de gevolgen voor alle betrokkenen. De vriend van TO lijkt niet echt weloverwogen te werk te gaan als het gaat om vrouwen/trouwen en kinderen krijgen.
woensdag 15 april 2020 om 10:43
Dat vind ik ook de grootste rode vlag. De vrouw hiervoor mocht ook al zwanger worden. Ik zou daar ook erg van schrikken.Baggal schreef: ↑15-04-2020 10:28Ik schrik eerder van de makkelijke manier waarop de vriend nog openstaat voor nog een nieuwe leg en daarbij compleet voorbij lijkt te gaan aan de mogelijke implicaties voor anderen. Nogmaals - verliefd worden op iemand waarbij er sprake is van een zeer groot leeftijdsverschil is mogelijk, kinderen krijgen ook, maar ik zie hier toch diverse red flags.
woensdag 15 april 2020 om 10:46
En over twee jaar is TO zo ver en dan verandert zijn 'ik sta ervoor open' in een 'nee'? Dat klinkt lekker betrouwbaar, dan zegt hij dat dus alleen maar om haar (nu) te paaien.
woensdag 15 april 2020 om 10:46
Wijs mij even aan waar ik tegen to gezegd heb dat dit een match made in heaven is.Hippiemeisje schreef: ↑15-04-2020 10:30Jij doet exact hetzelfde, alleen dan in het voordeel van TO...
Het enige wat ik zeg is dat al die negativiteit berust op vooroordelen die heel weinig zeggen over dit specifieke geval.
Ik ken de goede man niet (en to ook niet). Dus hoe kan ik daar dan een oordeel over hebben? En dat is dus wat mij verbaast, dat mensen conclusies trekken aan de hand van onvolledige informatie.
Zoiets als iemand zien hoesten en daar bijna in blijven en dan concluderen dat die corona heeft. Kan hoor. Maar weten doe je het niet.
woensdag 15 april 2020 om 10:48
To is nu verliefd. Laat haar daar lekker van genieten. Verstandig zijn kan altijd nog.chineesje2000 schreef: ↑15-04-2020 10:38Klopt dat het vaker voorkomt maar TO heeft nu nog een keuze. Jij kunt wel zeggen dat het ook goed uit kunt pakken maar ik denk dat kinderen er vaker wel dan niet last van hebben.
De meeste mensen denken over belangrijke beslissingen goed na.
woensdag 15 april 2020 om 10:50
Of hij komt erachter dat hij geen toekomst meer met haar ziet?
Welke halve gare gaat nu al garanderen dat hij met iemand kinderen wil als hij die persoon pas 4 maanden kent? To heeft zelf ook al aangegeven (meermaals) dat het gewoon ter sprake is gekomen als mogelijkheid en dat helemaal niets is beslist.
Daar continu overheen lezen, dat vind ik dus raar.
woensdag 15 april 2020 om 10:51
Ik heb alle informatie die ik nodig heb, over die man.DS1971 schreef: ↑15-04-2020 10:46Wijs mij even aan waar ik tegen to gezegd heb dat dit een match made in heaven is.
Het enige wat ik zeg is dat al die negativiteit berust op vooroordelen die heel weinig zeggen over dit specifieke geval.
Ik ken de goede man niet (en to ook niet). Dus hoe kan ik daar dan een oordeel over hebben? En dat is dus wat mij verbaast, dat mensen conclusies trekken aan de hand van onvolledige informatie.
Zoiets als iemand zien hoesten en daar bijna in blijven en dan concluderen dat die corona heeft. Kan hoor. Maar weten doe je het niet.
HIJ zou juist degene moeten zijn die zegt; "lieverd, ik vind je geweldig. Maar zoek iemand van je eigen leeftijd. Je hebt nog een heel leven voor je. Dit is te gecompliceerd, ga nog even genieten van je jonge jaren".
Dat zou pas liefde zijn. En volwassen. En normaal.
Maar nee, hij gaat haar overtuigen...
anoniem_366877 wijzigde dit bericht op 15-04-2020 10:52
Reden: Aanvulling
Reden: Aanvulling
2.03% gewijzigd
woensdag 15 april 2020 om 10:57
Maar ze wil een kind voor haar dertigste en wordt volgende week 28.... dan kun je nu wel lekker zorgeloos verliefd willen zijn maar daar is geen tijd voor als je dit schema aanhoudt. En ze gaat haar mooie jonge leventje zo ingewikkeld maken als ze dit doorzet.
Jij preekt een beetje voor eigen parochie omdat je zelf ook nog wel een kind met je jonge vriendin wilt maar we hebben hier over een man die dit al twee keer eerder heeft gedaan plus een poging met nummer 3 en TO is nummer 4....
woensdag 15 april 2020 om 11:02
Als je diverse nesten hebt gebouwd zou je daar, neem ik aan, toch echter anders in staan, iets meer weloverwogen lijkt mij en gewoon lekker aangeven open te staan voor nog meer kinderen is niet iets dat je vrijblijvend doet gelet op de omstandigheden in dit specifieke geval. En als je twijfelt of je nog aan een tweede / derde / vierde leg wil beginnen dan kun je die twijfel gewoon uiten. Een twijfel die ook normaal zou zijn op zijn leeftijd en met zijn voorgeschiedenis...DS1971 schreef: ↑15-04-2020 10:42Ik denk dat hij hetzelfde tegen haar heeft gezegd als ik tegen mijn vriendin en dat is dat hij er open voor staat. Dat is iets anders dan een ja. Ze kennen elkaar pas 4 maanden. Dan bespreek je heel vrijblijvend hoe je de toekomst ziet. Je stippelt hem dan niet uit.
Ik lees hier toch echt een JA in en als dat niet zo is dan is de vriend een beetje van het 'pappen en nat houden' -kaliber vrees ik...
woensdag 15 april 2020 om 11:06
een halve gare met een volle zak
mannen doen rare dingen om een (mooie) vrouw in bed te krijgen