Stomme grap vriendin..
donderdag 16 april 2020 om 23:10
Hoi iedereen,
Ik heb nu een tijd een relatie met een leuke meid. Wel valt het mij steeds meer op dat ze veel met zichzelf bezig is (heel veel over zichzelf praten, veel posten op social media) en af en toe vervelende opmerkingen maakt over andere mensen.
Nu maakte ze laatst een best vervelende grap waar ik van schrok. In de vriendinnengroep van mijn moeder zijn behoorlijk veel dames besmet met corona. Van die dames zijn helaas ook 2 ouders overleden omdat ze besmet zijn geraakt. Waarschijnlijk hebben ze elkaar besmet tijdens een uitgebreide lunch, die plaats vond ver voor de lockdown. Nou is mijn vriendin altijd veel bezig met haar gewicht en heeft ze het niet zo op zwaardere dames. Die dames uit die groep zijn allemaal wat zwaarder.
Ik vertelde dit aan mijn vriendin. Over de besmettingen, de overleden ouders, dat besmetting waarschijnlijk tijdens die lunch had plaatsgevonden.
En toen zei ze 'goh, wat vervelend. Ga je lekker eten en kom je terug met corona. Misschien kijken ze de volgende keer wel uit voordat ze weer zo uitgebreid gaan eten!'
Ik schrok van het totale gebrek aan empathie en vond het echt bot. Ze deed net alsof corona een griepje was en kon alleen vanuit zichzelf praten.
Ik ben er toch best op afgeknapt. Wat vinden jullie ervan?
Ik heb nu een tijd een relatie met een leuke meid. Wel valt het mij steeds meer op dat ze veel met zichzelf bezig is (heel veel over zichzelf praten, veel posten op social media) en af en toe vervelende opmerkingen maakt over andere mensen.
Nu maakte ze laatst een best vervelende grap waar ik van schrok. In de vriendinnengroep van mijn moeder zijn behoorlijk veel dames besmet met corona. Van die dames zijn helaas ook 2 ouders overleden omdat ze besmet zijn geraakt. Waarschijnlijk hebben ze elkaar besmet tijdens een uitgebreide lunch, die plaats vond ver voor de lockdown. Nou is mijn vriendin altijd veel bezig met haar gewicht en heeft ze het niet zo op zwaardere dames. Die dames uit die groep zijn allemaal wat zwaarder.
Ik vertelde dit aan mijn vriendin. Over de besmettingen, de overleden ouders, dat besmetting waarschijnlijk tijdens die lunch had plaatsgevonden.
En toen zei ze 'goh, wat vervelend. Ga je lekker eten en kom je terug met corona. Misschien kijken ze de volgende keer wel uit voordat ze weer zo uitgebreid gaan eten!'
Ik schrok van het totale gebrek aan empathie en vond het echt bot. Ze deed net alsof corona een griepje was en kon alleen vanuit zichzelf praten.
Ik ben er toch best op afgeknapt. Wat vinden jullie ervan?
anoniem_64ccdc89f0e61 wijzigde dit bericht op 16-04-2020 23:48
1.52% gewijzigd
vrijdag 17 april 2020 om 11:40
vrijdag 17 april 2020 om 11:45
Dom kind is het niet, volgens mij is ze gewoon mega-onzeker en uit ze dat niet heel tactisch. Dit soort opmerkingen hoor je ook wel eens bij mensen met eetproblemen.
Het is natuurlijk aan jou, maar ik zou even inspelen om de lading erachter. Waarom is ze zo onzeker? Ga het gesprek aan op een open en behulpzame manier, want ik denk dat er veel meer verdriet of angst zit achter deze opmerking dan je denkt.
Het is natuurlijk aan jou, maar ik zou even inspelen om de lading erachter. Waarom is ze zo onzeker? Ga het gesprek aan op een open en behulpzame manier, want ik denk dat er veel meer verdriet of angst zit achter deze opmerking dan je denkt.
'Happiness is only real when shared'.
vrijdag 17 april 2020 om 11:49
Als de weduwe daar niet eens tegen kan, dan zou ik überhaupt niet naar de crematie komen.
Een beetje humor kan zo'n saaie dag juist een stukje mooier maken...
'SORRY, DE PAGINA DIE JE ZOEKT BESTAAT NIET! Kunnen we je blij maken met een andere pagina?'
vrijdag 17 april 2020 om 12:06
Een open gesprek begint niet met de conclusie dat ze mega onzeker is (het is ook bepaald geen gegeven hier).totallyfree schreef: ↑17-04-2020 11:45Dom kind is het niet, volgens mij is ze gewoon mega-onzeker en uit ze dat niet heel tactisch. Dit soort opmerkingen hoor je ook wel eens bij mensen met eetproblemen.
vrijdag 17 april 2020 om 12:17
De vraag waarom ze zo onzeker is als reden voor het gesprek doet bij mij vermoeden dat het toch al meegenomen wordt als zijnde een vaststaand gegeven. Het is in ieder geval daarmee niet meer open.RocketScienceFiction schreef: ↑17-04-2020 12:12Dat zegt ze ook nergens. Ze zegt dat het haar zo doet voorkomen.
vrijdag 17 april 2020 om 12:36
Onzeker.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
vrijdag 17 april 2020 om 12:39
Ik denk niet dat de vriendin van TO humor heeft. Ik denk eerder dat alles aan haar meetlat wordt gelegd. Schoonheid en slank zijn op de eerste plaats en iedereen die daar niet aan voldoet is in haar ogen minderen. Dit is geen 'grapje'.
To schrijft ook: zij is erg met zichzelf bezig, zit veel op sociale media en doet daar ook vervelend.
To waarom heb jij iets met deze vrouw? Waren de leuke mensen op?
To schrijft ook: zij is erg met zichzelf bezig, zit veel op sociale media en doet daar ook vervelend.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
vrijdag 17 april 2020 om 12:48
Dat is iedereen die een gesprek met een ander aangaat, we hebben allemaal en altijd een bepaalde indruk van iemand.
De meeste van die aannames spelen bij de meeste mensen geen bepalende rol bij het aangaan van een gesprek.
Maar TO is alweer vertrokken denk ik. Die is ergens anders uithuilen. Tot er weer een gescheurde nagel in zijn emoties zit en er weer geklaagd moet worden en alleen begrip helpt. Dan is hij er weer met een nieuw topic.
vrijdag 17 april 2020 om 13:25
To zegt dat ze veel over zichzelf praat en veel op social media post. En dat ze af en toe een nare opmerking maakt (wat ik lees als tegen hem, niet op social media).viva-amber schreef: ↑17-04-2020 12:39Ik denk niet dat de vriendin van TO humor heeft. Ik denk eerder dat alles aan haar meetlat wordt gelegd. Schoonheid en slank zijn op de eerste plaats en iedereen die daar niet aan voldoet is in haar ogen minderen. Dit is geen 'grapje'.
Ik doe zelf weinig met social media, dat heb ik zakelijk niet voor niets uitbesteed, maar als iemand dat leuk vindt, ook goed. Daarbij is er nog wel een verschil tussen iedere dag een nieuwe foto in bikini plaatsen van jezelf of bv een post over iets leuks wat je wil delen zoals een geweldig boek wat je hebt gelezen.
Ik vind to erg vaag over waar het bij zijn leuke vriendin aan schort.
Kortom, ik lees meer over de beperkingen van to, zoals hier klagen over zijn leuke vriendin, dan over zijn leuke vriendin.
Waarom is zij eigenlijk zijn leuke vriendin?
vrijdag 17 april 2020 om 13:29
Toch werkt zo’n gesprek beter als je na zo’n opmerking gewoon gaat vragen naar de bedoeling achter die opmerking.RocketScienceFiction schreef: ↑17-04-2020 12:48Dat is iedereen die een gesprek met een ander aangaat, we hebben allemaal en altijd een bepaalde indruk van iemand.
De meeste van die aannames spelen bij de meeste mensen geen bepalende rol bij het aangaan van een gesprek.
Maar TO is alweer vertrokken denk ik. Die is ergens anders uithuilen. Tot er weer een gescheurde nagel in zijn emoties zit en er weer geklaagd moet worden en alleen begrip helpt. Dan is hij er weer met een nieuw topic.
Het is een beetje als de spreekwoordelijke politieagent die de verdachte ondervraagt. Die hoort vaak ook vooral hetgeen bevestigend is in het beeld dader en filtert de ontkenning vooral uit.
Zeker omdat ik van deze en gene begrijp dat to zich onzeker toont zou het wel eens heel goed projectie kunnen zijn.
vrijdag 17 april 2020 om 13:46
RodeRoosOpWitteZijde schreef: ↑17-04-2020 00:30In je OP zeg je:
"Nu maakte ze laatst een best vervelende grap waar ik van schrok. In de vriendinnengroep van mijn moeder zijn behoorlijk veel dames besmet met corona. Van die dames zijn helaas ook 2 ouders overleden omdat ze besmet zijn geraakt. Waarschijnlijk hebben ze elkaar besmet tijdens een uitgebreide lunch, die plaats vond ver voor de lockdown. Nou is mijn vriendin altijd veel bezig met haar gewicht en heeft ze het niet zo op zwaardere dames. Die dames uit die groep zijn allemaal wat zwaarder.
En toen zei ze 'goh, wat vervelend. Ga je lekker eten en kom je terug met corona. Misschien kijken ze de volgende keer wel uit voordat ze weer zo uitgebreid gaan eten!'"
Volgens mij ben je nu een beetje aan het jokkebrokken....
Ben ik nu de enige die haar opmerking niet vervelend vindt, maar gewoon neutraal?
Als iemand begint met ‘goh, wat vervelend..’ dan lijkt me dat juist een gevoel van medeleven uitstralen.
TO, in je OP zie jij je vriendin niet echt als positief, tenminste zo lees ik het, en jouw latere toevoegingen ondersteunen dat.
Vindt je haar wel aardig en leuk of is dit gekleurd door jouw waarneming die zegt dat ze zo op zichzelf gericht is?
vrijdag 17 april 2020 om 13:54
Kleurtjes schreef: ↑17-04-2020 13:46Ben ik nu de enige die haar opmerking niet vervelend vindt, maar gewoon neutraal?
Als iemand begint met ‘goh, wat vervelend..’ dan lijkt me dat juist een gevoel van medeleven uitstralen.
TO, in je OP zie jij je vriendin niet echt als positief, tenminste zo lees ik het, en jouw latere toevoegingen ondersteunen dat.
Vindt je haar wel aardig en leuk of is dit gekleurd door jouw waarneming die zegt dat ze zo op zichzelf gericht is?
Het is natuurlijk maar heel zelden zo neutraal als jij zegt, gewoon als een constatering van feiten.
Bovendien staat het in een context waarin TO aangeeft zich te storen aan het gedrag van zijn vriendin en dit eigenlijk de druppel is.
Of jij de enige bent die zo denkt weet ik niet.
vrijdag 17 april 2020 om 13:57
Dat denk ik wel. TO is vooral heel erg op zichzelf gericht iig.Kleurtjes schreef: ↑17-04-2020 13:46Ben ik nu de enige die haar opmerking niet vervelend vindt, maar gewoon neutraal?
vrijdag 17 april 2020 om 14:37
vrijdag 17 april 2020 om 15:07
Anderhalve meter neem ik aan?Mistermark81 schreef: ↑16-04-2020 23:44Voor alle duidelijkheid: de lunch vond ver voor de lockdown plaats. Er waren toen nog maar 2 besmettingen bekend, of nog niet eens. Met uitgebreid bedoel ik veel. Dus een flink lopend buffet.
Ik heb gevraagd hoe ze dit precies bedoelde. Toen zei ze 'precies zoals ik het zeg. Van teveel eten komt ellende, in meerdere opzichten.'
Ik was flabbergasted en heb de hele avond een beetje afstand gehouden. Volgende dag naar huis gegaan
Ze is wat teveel met eten bezig lijkt me. Onaantrekkelijk.
Maar goed, het is aan jou of je haar nog wilt zien.
Eenmaal afgekapt komt het meestal niet meer echt goed.
Er zijn nog genoeg leuke meisjes.
I wanna live my life with the volume full!
vrijdag 17 april 2020 om 15:23
Klinkt voor mij als iemand die zichzelf boven andere mensen plaatst. Vind ze zich zelf ook mooier , slimmer , beter dan andere mensen?
Ik heb niet alles gelezen en ik weet ook niet hoe lang jullie precies samen zijn maar ik denk dat dit gedrag alleen maar erger gaat worden. Ze is denigrerend naar anderen toe. Het is maar wat je wilt in een vrouw en of je dat over een tijd nog vol blijft houden als alles een negatief randje krijgt als het over andere mensen gaat. Ze moet zich de ogen uit haar hoofd schamen.
Je titel had moeten zijn vriendin maakt ongepaste opmerking .....want ze bedoelde het zeker weten niet als een grap.
Ik heb niet alles gelezen en ik weet ook niet hoe lang jullie precies samen zijn maar ik denk dat dit gedrag alleen maar erger gaat worden. Ze is denigrerend naar anderen toe. Het is maar wat je wilt in een vrouw en of je dat over een tijd nog vol blijft houden als alles een negatief randje krijgt als het over andere mensen gaat. Ze moet zich de ogen uit haar hoofd schamen.
Je titel had moeten zijn vriendin maakt ongepaste opmerking .....want ze bedoelde het zeker weten niet als een grap.
Blijf in jezelf geloven !