Stomme grap vriendin..

16-04-2020 23:10 120 berichten
Hoi iedereen,

Ik heb nu een tijd een relatie met een leuke meid. Wel valt het mij steeds meer op dat ze veel met zichzelf bezig is (heel veel over zichzelf praten, veel posten op social media) en af en toe vervelende opmerkingen maakt over andere mensen.

Nu maakte ze laatst een best vervelende grap waar ik van schrok. In de vriendinnengroep van mijn moeder zijn behoorlijk veel dames besmet met corona. Van die dames zijn helaas ook 2 ouders overleden omdat ze besmet zijn geraakt. Waarschijnlijk hebben ze elkaar besmet tijdens een uitgebreide lunch, die plaats vond ver voor de lockdown. Nou is mijn vriendin altijd veel bezig met haar gewicht en heeft ze het niet zo op zwaardere dames. Die dames uit die groep zijn allemaal wat zwaarder.
Ik vertelde dit aan mijn vriendin. Over de besmettingen, de overleden ouders, dat besmetting waarschijnlijk tijdens die lunch had plaatsgevonden.
En toen zei ze 'goh, wat vervelend. Ga je lekker eten en kom je terug met corona. Misschien kijken ze de volgende keer wel uit voordat ze weer zo uitgebreid gaan eten!'

Ik schrok van het totale gebrek aan empathie en vond het echt bot. Ze deed net alsof corona een griepje was en kon alleen vanuit zichzelf praten.

Ik ben er toch best op afgeknapt. Wat vinden jullie ervan?
anoniem_64ccdc89f0e61 wijzigde dit bericht op 16-04-2020 23:48
1.52% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het is een trut.
ik geef mn bek ook maar een douw
Jeetje, je hebt haar niet van het balkon gegooid?
Wat onaardig
Geen leuke meid dus, maar meer een zelfingenomen botte trut.
nounou
Tja, waar jij blij mee ben.
Ik zou haar dwangmatig vetmesten en vervolgens injecteren met virus. Het zou mijn vriendin niet zijn afgaande op jouw verhaal. Zo’n botte van enige empathie verstoken en egocentrisch mens lijkt me geen prettige partner
Mensch durf te leven
Nou dat klinkt inderdaad niet heel empathisch. Nogal onaardig zelfs.
Mjah, mijn humor is het ook niet.
Iemand die alleen over zichzelf kan praten vind ik ook onaantrekkelijk.

Wat vind je wel leuk aan haar?
Je bent zelf al afgeknapt dus maakt het niet meer uit wat wij vinden.
Een bitch. Maar wat vind je er zelf van? Jij moet het ermee doen, het zou mijn vriendin/partner niet zijn zo'n egotripper.
Weet je wel zeker dat ze het zo bedoelde?

Bedoelde ze niet met "uitgebreid" het aantal mensen?
Als bekenden op dit moment uitgebreid gaan lunchen met zijn allen, dan vind ik daar ook wat van.

Niet dat het haar opmerking opeens wél tactisch maakt, maar wel wat begrijpelijker.
Zanahoria schreef:
16-04-2020 23:28
Weet je wel zeker dat ze het zo bedoelde?

Bedoelde ze niet met "uitgebreid" het aantal mensen?
Als bekenden op dit moment uitgebreid gaan lunchen met zijn allen, dan vind ik daar ook wat van.

Niet dat het haar opmerking opeens wél tactisch maakt, maar wel wat begrijpelijker.
Dat vraag ik mij ook af.

En TO kennende maakt hij er misschien wel veel meer van in z'n hoofd dan er daadwerkelijk is gezegd of bedoeld.
Oh ja dat soort mensen...
Super onzeker over zichzelf en proberen dat te verhullen door zichzelf intressant te maken en door anderen belachelijk te maken. Het zijn vaak ook doodvermoeiende dramaqueens...
Ben nu wel benieuwd wat jouw reactie was?
By the way, het was geen grap hoor, dit meende ze gewoon serieus.
ik geef mn bek ook maar een douw
Vond die lunch plaats tijdens de lockdown? Dan is het best wel een voor de hand liggende opmerking, toch?
Wat is er nou zo erg aan die uitspraak?
Voor alle duidelijkheid: de lunch vond ver voor de lockdown plaats. Er waren toen nog maar 2 besmettingen bekend, of nog niet eens. Met uitgebreid bedoel ik veel. Dus een flink lopend buffet.

Ik heb gevraagd hoe ze dit precies bedoelde. Toen zei ze 'precies zoals ik het zeg. Van teveel eten komt ellende, in meerdere opzichten.'
Ik was flabbergasted en heb de hele avond een beetje afstand gehouden. Volgende dag naar huis gegaan
Wat wil je nou van ons dan?
Als ik het zo lees dan lijkt het alsof jij erbij hebt benoemd dat al die vriendinnen zwaarder zijn?

Als je het buiten de context leest dan kan ze ook bedoelen "voordat ze weer zo uitgebreid (= met zijn allen) gaan eten". Ik zou het gesprek eens aan gaan.

Edit: negeer alles behalve de eerste en laatste zin, TO's reactie stond er eerder nog niet :)
Nou dat leuke en lieve is er wel heeel hard overheen gegooit, denk dat je vriendin met zichzelf in de knoop zit.

en zich idd stoort aan “ mensen met overgewicht” vandaar de “Cynische” ondertoon.

Ben je nu opzoek naar een reden om haar te Dumpen?
:sarcastic:
Minds are Like Parachutes, they Only Function when open #.
Het begint met de A en eindigt op exia. Wat er tussen zit heeft geen S maar voor de rest zit het wel snor.
Mouthgard schreef:
17-04-2020 00:11
Het begint met de A en eindigt op exia. Wat er tussen zit heeft geen S maar voor de rest zit het wel snor.
Wat heeft Alexia er mee van doen?
RodeRoosOpWitteZijde schreef:
16-04-2020 23:38
Vond die lunch plaats tijdens de lockdown? Dan is het best wel een voor de hand liggende opmerking, toch?

Staat in de OP hé.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven