Stomme grap vriendin..

16-04-2020 23:10 120 berichten
Hoi iedereen,

Ik heb nu een tijd een relatie met een leuke meid. Wel valt het mij steeds meer op dat ze veel met zichzelf bezig is (heel veel over zichzelf praten, veel posten op social media) en af en toe vervelende opmerkingen maakt over andere mensen.

Nu maakte ze laatst een best vervelende grap waar ik van schrok. In de vriendinnengroep van mijn moeder zijn behoorlijk veel dames besmet met corona. Van die dames zijn helaas ook 2 ouders overleden omdat ze besmet zijn geraakt. Waarschijnlijk hebben ze elkaar besmet tijdens een uitgebreide lunch, die plaats vond ver voor de lockdown. Nou is mijn vriendin altijd veel bezig met haar gewicht en heeft ze het niet zo op zwaardere dames. Die dames uit die groep zijn allemaal wat zwaarder.
Ik vertelde dit aan mijn vriendin. Over de besmettingen, de overleden ouders, dat besmetting waarschijnlijk tijdens die lunch had plaatsgevonden.
En toen zei ze 'goh, wat vervelend. Ga je lekker eten en kom je terug met corona. Misschien kijken ze de volgende keer wel uit voordat ze weer zo uitgebreid gaan eten!'

Ik schrok van het totale gebrek aan empathie en vond het echt bot. Ze deed net alsof corona een griepje was en kon alleen vanuit zichzelf praten.

Ik ben er toch best op afgeknapt. Wat vinden jullie ervan?
anoniem_64ccdc89f0e61 wijzigde dit bericht op 16-04-2020 23:48
1.52% gewijzigd
Afgaande op alleen de OP vind ik de vriendin een dommige bimbo.
Alle reacties Link kopieren
Nemain• schreef:
17-04-2020 00:14
Wat heeft Alexia er mee van doen?
Zal wel dronken en/of zwaar gefrustreerd zijn.
nounou
Lijkt mij gewoon een cynische opmerking. Dit is pas ongepast als die mensen dicht bij je staan en je van slag bent. Als het als antwoord op een verhaal van jou kwam over verre bekenden vind ik dit prima kunnen.

Moest er zelf wel om lachen en vind het wel scherp. Dat heeft niets te maken met gebrek aan empathie, maar alles met relativeren. Dat helpt in deze tijden.

Wat ziet ze in jou als jullie zo verschillen? Misschien zegt dat ook iets of dit verder zin heeft. Ik vind jou erg kritisch naar je vriendin toe, net of je liever hebt dat ze anders is.
Mistermark81 schreef:
16-04-2020 23:44
Voor alle duidelijkheid: de lunch vond ver voor de lockdown plaats. Er waren toen nog maar 2 besmettingen bekend, of nog niet eens. Met uitgebreid bedoel ik veel. Dus een flink lopend buffet.

Ik heb gevraagd hoe ze dit precies bedoelde. Toen zei ze 'precies zoals ik het zeg. Van teveel eten komt ellende, in meerdere opzichten.'
Ik was flabbergasted en heb de hele avond een beetje afstand gehouden. Volgende dag naar huis gegaan
In je OP zeg je:

"Nu maakte ze laatst een best vervelende grap waar ik van schrok. In de vriendinnengroep van mijn moeder zijn behoorlijk veel dames besmet met corona. Van die dames zijn helaas ook 2 ouders overleden omdat ze besmet zijn geraakt. Waarschijnlijk hebben ze elkaar besmet tijdens een uitgebreide lunch, die plaats vond ver voor de lockdown. Nou is mijn vriendin altijd veel bezig met haar gewicht en heeft ze het niet zo op zwaardere dames. Die dames uit die groep zijn allemaal wat zwaarder.
Ik vertelde dit aan mijn vriendin. Over de besmettingen, de overleden ouders, dat besmetting waarschijnlijk tijdens die lunch had plaatsgevonden.
En toen zei ze 'goh, wat vervelend. Ga je lekker eten en kom je terug met corona. Misschien kijken ze de volgende keer wel uit voordat ze weer zo uitgebreid gaan eten!'"

Volgens mij ben je nu een beetje aan het jokkebrokken....
anoniem_63d9239218f04 wijzigde dit bericht op 17-04-2020 00:30
0.69% gewijzigd
Zazamaenade schreef:
17-04-2020 00:18
Zal wel dronken en/of zwaar gefrustreerd zijn.
Zo’n jong grietje?
RocketScienceFiction schreef:
17-04-2020 00:28
Lijkt mij gewoon een cynische opmerking. Dit is pas ongepast als die mensen dicht bij je staan en je van slag bent. Als het als antwoord op een verhaal van jou kwam over verre bekenden vind ik dit prima kunnen.

Moest er zelf wel om lachen en vind het wel scherp. Dat heeft niets te maken met gebrek aan empathie, maar alles met relativeren. Dat helpt in deze tijden.

Wat ziet ze in jou als jullie zo verschillen? Misschien zegt dat ook iets of dit verder zin heeft. Ik vind jou erg kritisch naar je vriendin toe, net of je liever hebt dat ze anders is.
Jij vindt het scherp? Relativeren? Nee hoor, dit was duidelijk een geval van 'hadden ze zich maar niet dik moeten eten'.

TO, leuke vriendin heb je.
Life is short. Eat dessert first.
doornroosje9 schreef:
17-04-2020 00:31
Jij vindt het scherp? Relativeren? Nee hoor, dit was duidelijk een geval van 'hadden ze zich maar niet dik moeten eten'.

Dat haal ik er dus niet uit. En als dat wel is wat jij zegt zou ik niet lachen. Maar lijkt me dan ook niet dat het uit de lucht komt vallen voor TO.

Maar nogmaals, ik zie hier gewoon een cynische opmerking en toevallig over gewicht. Waarom niet?
Nemain• schreef:
17-04-2020 00:30
Zo’n jong grietje?

Nee, degene die de 'grap' maakte ;-)
nounou
Moet je serieus nog om meningen vragen? Ik had haar op een niet zo vriendelijke manier de deur gewezen
RocketScienceFiction schreef:
17-04-2020 00:37
Dat haal ik er dus niet uit. En als dat wel is wat jij zegt zou ik niet lachen. Maar lijkt me dan ook niet dat het uit de lucht komt vallen voor TO.

Maar nogmaals, ik zie hier gewoon een cynische opmerking en toevallig over gewicht. Waarom niet?

Nee hoor, in de OP staat dat ze altijd veel met haar eigen gewicht bezig is.

Maar goed, het is wel een tijd waarin van vrijwel iedereen de minder mooie kanten luid en duidelijk zichtbaar worden. Hebben we dat ook maar alvast gehad.
nounou
doornroosje9 schreef:
17-04-2020 00:31

Het was ook gewoon een domme opmerking. Niet scherp, gevat, grappig, vernieuwend etc.

Maar wat TO nou hier wil is me ook nog niet duidelijk.
Pfff.. typisch een opmerking die mijn moeder ook zou kunnen maken.
Laatst zei ze iets als: "ik ben zo slank, ik bezwijk echt niet aan corona. Enkel de dikkerds want die hebben te veel vet en te weinig conditie".
Ik schaam me dan kapot voor haar, ook als er niemand anders bij is.
Ik zou me dus ook echt niet aangetrokken kunnen voelen tot een type als jouw vriendin.
Die zelfgenoegzaamheid komt je vanzelf de wel strot uit!
Wat een dom en onaardig wicht is jouw vriendin.
Het is een wat onhandige opmerking op een ongepast moment en inderdaad, het getuigt van weinig empathisch vermogen.
Maar voor mij zou dit nou ook weer niet een afknapper zijn. Ik zou hooguit zeggen dat zo'n opmerking nou ook weer niet hoeft.
Ik zou allaaang afgeknapt zijn. En niet vanwege die opmerking. Zoals jij haar beschrijft, vind ik haar maar een hersenloos figuur.
Nemain• schreef:
17-04-2020 00:14
Wat heeft Alexia er mee van doen?

A. - nor - exia, je vergeet de (s)nor en verzint de l er zelf bij.
To volgens mij ben jij heel onzeker en wil je heel graag een relatie dat trekt niet zulke leuke vrouwen aan. Jouw smaak in vrouwen is niet zo best. Het ligt niet zo zeer aan haar maar vooral aan jouw keuzes.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
niemand van jullie heeft ooit een geintje gemaakt en gedacht: Oh, kut die kon eigenlijk niet...

Ik wel hoor
Stomme grap, ken gebeuren

Maar verder alles goed met jullie? (je weet dat we kunnen loepen?, dus wees vooral eerlijk) :)
Zazamaenade schreef:
17-04-2020 00:44
Nee hoor, in de OP staat dat ze altijd veel met haar eigen gewicht bezig is.
O ja? Dat staat er dus niet.

To, ik vind het maar raar dat je zoveel gewicht toekent aan deze ene opmerking. Het is ongepast om zo over overledenen te spreken, maar op zichzelf is het natuurlijk niet onwaar dat een ongezonde levensstijl een van de redenen is dat de gezondheidszorg steeds duurder wordt. Daar is ook de politiek gewoon mee bezig, met het vraagstuk hoe je mensen kan bewegen gezonder te leven.

Mijn vraag is dan ook wat jou nu echt dwars zit. Welke waarde van jou botst met die van haar? En als dat echt bijt, waarom ben je dan nog bij haar?
Tja, ik hoef persoonlijk geen partner die neerkijkt op anderen, en ik was na zo’n opmerking zo erg afgeknapt, dat zou ook niet meer goed komen. Ze klinkt erg onzeker over zichzelf ook.
Wat onaardig.
In je OP noem je het zelf een “ vervelende grap”. Het is de toon die de muziek maakt en zoals jij het typt, komt het onaardig over. Maar jij hebt de intonatie gehoord en haar gezicht erbij gezien: was het een slechte grap of was het echt rot bedoeld?

En in het laatste geval: waarom ga je dan de rest van de avond afstand houden in plaats van gewoon te zeggen dat je het een onaangename opmerking vond? Weet ze al dat jij dat vond of deel je dat alleen hier op het forum?

En als je Echt bent afgeknapt, maak het uit.
Anna_02 schreef:
17-04-2020 08:13
Tja, ik hoef persoonlijk geen partner die neerkijkt op anderen, en ik was na zo’n opmerking zo erg afgeknapt, dat zou ook niet meer goed komen. Ze klinkt erg onzeker over zichzelf ook.
Iemand afschrijven op basis van één enkele opmerking vind ik dan weer erg raar. Ik lees ook helemaal niet dat ze neerkijkt op anderen.
Ik vond het wel grappig, en dan ben ik nog niet eens van de morbide humor. Ik vind het snel te ver gaan, maar deze was kinderspel.
Ik vind het onaardig en ongepast en ik zou ook afgeknapt zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven