Baby Ondergoed
zaterdag 18 april 2020 om 19:12
Heey hallo mama's en misschien papa's .
Ik weet dat ik een tijdje terug ookal iets hier op het forum heb gezet .
Maar ik zit met nog een vraag aan jullie .
Ik ben begonnen met normaal ondergoed voor mn kleine . Dus gewoon een onderbroek en onderhemd .
Alleen ik heb het probleem dat het hempje de heletijd omhoog blijft kruipen.
Hebben jullie tips om ervoor te zorgen dat ze makkelijker blijven zitten ? En met de hoeveel jaar begonnen jullie met het aantrekken van normaal ondergoed ?
Alvast bedankt voor het lezen/ antwoorden.
Mvg
Ik weet dat ik een tijdje terug ookal iets hier op het forum heb gezet .
Maar ik zit met nog een vraag aan jullie .
Ik ben begonnen met normaal ondergoed voor mn kleine . Dus gewoon een onderbroek en onderhemd .
Alleen ik heb het probleem dat het hempje de heletijd omhoog blijft kruipen.
Hebben jullie tips om ervoor te zorgen dat ze makkelijker blijven zitten ? En met de hoeveel jaar begonnen jullie met het aantrekken van normaal ondergoed ?
Alvast bedankt voor het lezen/ antwoorden.
Mvg
zaterdag 18 april 2020 om 19:35
Ik heb even geloept, maar jouw kindje is toch pas rond één jaar?
Waarom al overgestapt op gewoon ondergoed? Heb je dat überhaupt al in die maat? Rompertjes zijn op deze leeftijd toch nog veel handiger?
Mijn jongste is bijna twee en heeft nog gewoon rompertjes aan (net als mijn oudste twee op die leeftijd) dan blijft de luier ook beter zitten en kunnen ze hem zelf tenminste niet lostrekken. Gewoon ondergoed ging/ga ik pas op over zodra we met zindelijkheid beginnen.
Waarom al overgestapt op gewoon ondergoed? Heb je dat überhaupt al in die maat? Rompertjes zijn op deze leeftijd toch nog veel handiger?
Mijn jongste is bijna twee en heeft nog gewoon rompertjes aan (net als mijn oudste twee op die leeftijd) dan blijft de luier ook beter zitten en kunnen ze hem zelf tenminste niet lostrekken. Gewoon ondergoed ging/ga ik pas op over zodra we met zindelijkheid beginnen.
zaterdag 18 april 2020 om 19:41
Toen kind zindelijk begon te worden met veel bombarie naar de HEMA en daar een grote hoeveelheid hemden en onderbroeken naar kinds keuze gekocht, om dus het proces van zindelijk worden te stimuleren. Toen waren ze rond de 2,5. Tot die tijd rompertjes gebruikt. Als je eerder al hemden en onderbroeken gebruikt is het 1: onhandig en 2: kun je minder goed aan je peuter duidelijk maken dat de luiers niet meer gebruikt gaan worden omdat je mooie onderbroeken hebt gekocht.
zaterdag 18 april 2020 om 19:50
Wij gingen over toen dochter interesse kreeg in de wc. Toen was ze 3.
Wel dragen mijn baby's/peuters qua rompers alleen hemd-rompers (stretch, van de HEMA). Daarna overgegaan op de onderbroekjes en hemden van de HEMA, maar die bevielen niet. Hemden kropen omhoog, onderbroekje tussen haar billen. Nu hemden van de zeeman en jongensboxers, dat blijft tenminste zitten.
Wel dragen mijn baby's/peuters qua rompers alleen hemd-rompers (stretch, van de HEMA). Daarna overgegaan op de onderbroekjes en hemden van de HEMA, maar die bevielen niet. Hemden kropen omhoog, onderbroekje tussen haar billen. Nu hemden van de zeeman en jongensboxers, dat blijft tenminste zitten.
zaterdag 18 april 2020 om 20:20
Heb jij even geluk. Toen mijn oudste 1 jaar was trok ze gewoon haar romper uit en daarna haar luier. Ze zat telkens haar bed onder te smeren met poep of het op te eten
zaterdag 18 april 2020 om 20:55
Het heeft niet te maken met groot kijken . Ik merk met verschonen dat hij liever snel weg wilt en met een onderbroekje gaat het buj mij sneller en makkelijker
zaterdag 18 april 2020 om 20:57
Mijn oudste was op een gegeven moment te lang voor rompers, dus die kreeg wel een onderbroek en hemd aan bij haar luier. Toen was ze twee en niet veel later was ze zindelijk. Kroop inderdaad als een malle, dus een langer hemd en dat propte ik in de onderbroek. Maar dat was alleen omdat een romper niet paste, anders had ik die met liefde gebruikt.
zaterdag 18 april 2020 om 20:58
Maar een hemd instoppen duurt toch langer dan 3 drukknoopjes dichtdoen?Mamabear123 schreef: ↑18-04-2020 20:55Het heeft niet te maken met groot kijken . Ik merk met verschonen dat hij liever snel weg wilt en met een onderbroekje gaat het buj mij sneller en makkelijker
zaterdag 18 april 2020 om 20:58
Hij heeft beide nu maar ik wilde proberen met onderbroekjes omdat hij niet echt goed mee werkt als ik hem verschoon met rompeltje aanKoffiepot schreef: ↑18-04-2020 19:35Ik heb even geloept, maar jouw kindje is toch pas rond één jaar?
zaterdag 18 april 2020 om 21:00
En het onderbroekje aan.Suzan_1991 schreef: ↑18-04-2020 20:58Maar een hemd instoppen duurt toch langer dan 3 drukknoopjes dichtdoen?
Niets zo naar als een koude rug. Rompertje dus.