Postcode [Lege OP]

21-04-2020 13:06 18 berichten
gesloten topic
moderatorviva wijzigde dit bericht op 04-06-2020 23:13
Reden: OP (grotendeels) verwijderd. Passende maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva.
89.91% gewijzigd
Ja, dat maakt veel uit.
Alle reacties Link kopieren
Ja tuurlijk maakt dat uit.. het is niet voor niks dat er letters achter staan.

Je kan even bij de gemeente opvragen of het kadaster.
Je woont blijkbaar op een kruising van 2 postcodes?
Kan bijvoorbeeld de overkant van de straat zijn.

ooit is hier de straatnaam veranderd is onze postcode van bv WX veranderd in WV en bij de overburen andersom
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Is Google Maps tegenwoordig de instantie die de postcodes bepaalt?
Ja dat maakt uit.
8156 is het gebied
De letters geven de straat aan en meestal hebben de even en oneven nummers een andere letters. Bijvoorbeeld AB voor even AC voor oneven.

Als je random letters gebruikt in combinatie met je huisnummer en dat bestaat kan het zijn dat je post heel ergens anders in het postcode gebied bezorgd wordt. Bestaat dat niet dan doet postNL een onderzoek om het juiste adres te achterhalen als men daar zin in heeft.
Combinatie postcode en huisnummer is uniek. En Google bepaalt niet je postcode. Google maps heeft het fout dus.
TsumTsum schreef:
21-04-2020 13:28
Ja dat maakt uit.
8156 is het gebied
De letters geven de straat aan en meestal hebben de even en oneven nummers een andere letters. Bijvoorbeeld AB voor even AC voor oneven.

Als je random letters gebruikt in combinatie met je huisnummer en dat bestaat kan het zijn dat je post heel ergens anders in het postcode gebied bezorgd wordt. Bestaat dat niet dan doet postNL een onderzoek om het juiste adres te achterhalen als men daar zin in heeft.
Ligt eraan. Als postvoorbereiders kunnen we het meestal wel vinden als de straatnaam en het huisnummer correct zijn. Is het helemaal niet te vinden, dan wordt het vaak naar Den Haag gestuurd. Daar kunnen ze het correcte adres uitzoeken. Retour sturen is ook nog een optie.
¡Apagando las luces!
Ik heb hetzelfde. Mijn postcod is bwv 0000 AA, google maps zegt 0000AB (onjuist). Op beide postcodes ontvang ik de post gewoon. Al komt de foutieve nauwelijks voor, waarschijnlijk alleen mensen die mijn postcode Googelen.

Verbaas mij er zelf ook over dat ik het gewoon krijg, wellicht dat die postcode 0000AB verder niet gebruikt word in ons dorp.
En googlemaps heeft het lang niet altijd goed. Laatst wilde ik een keer met streetview door de straat lopen waar ik vroeger als kind heb gewoond. Gaf streetview een heel andere straat (een andere straat in de buurt) en ik ben met googlemaps ook al eens naar een verkeerde flat gestuurd.
Pastelblauw schreef:
21-04-2020 13:32
Ik heb hetzelfde. Mijn postcod is bwv 0000 AA, google maps zegt 0000AB (onjuist). Op beide postcodes ontvang ik de post gewoon. Al komt de foutieve nauwelijks voor, waarschijnlijk alleen mensen die mijn postcode Googelen.

Verbaas mij er zelf ook over dat ik het gewoon krijg, wellicht dat die postcode 0000AB verder niet gebruikt word in ons dorp.
Zit er toevallig dan meestal een sticker op, rechts onderin? Zo ja, hebben we het in de computer ingevoerd. Die spuugt dan de goede code uit. ;-D
¡Apagando las luces!
En als je hier de straatnaam, huisnummer en plaatsnaam invult
https://www.postnl.nl/postcode-zoeken/
Ik woon in een lange straat, de eerste letter is voor het deel van de straat. De 2e letter voor even of oneven.

Maar de meeste postbodes en postsorteerders hebben vaste wijken, dus meestal komt het op basis van je huisnummer wel goed. En als dat ook niet klopt weten ze dat de post voor familie Regelneef niet op 6789AB 61 maar op 6789 KD16 moet zijn.

En soms gaat het mis. Een vriendin van mij heet Jansen in De Dorpsstraat, en ze woont op nummer 116. En nu is de ellende dat er ook een Jansen op nummer 161 woont, en je gelooft het niet, een familie van Dorp op de Burgemeester Jansenstraat 16. ;-D (fictieve namen, echte situatie). Een goede postcode zou dan verduidelijking geven.

Toen ik beviel was er ook een andere baby in de straat geboren, wij op nummer 78 en zij op nummer 87. Onze mannen deden om de dag een postuitwisseling.
Pastelblauw schreef:
21-04-2020 13:32

Misschien keek de postbode niet eens naar de postcode maar alleen naar de straatnaam en huisnummer? Je komt soms de meest rare dingen tegen. Ik woon in een straat waar zowel 55 als 5-05 bestaat. Postcode hetzelfde. Soms krijg ik dus post voor de 5-05 omdat sommige bedrijven dat adresseren als " 5 5" of "5-5". Of post voor bijvoorbeeld 54 die dan hier bezorgd wordt want er is een verkeerde lettercombinatie gebruikt.
Een keer ging een pakket van mij retour "adres bestaat niet". en 1x bleef een bezorg busje maar door de straat rijden en werd ik op een gegeven moment gebeld met "waar woont u? Kan uw adres niet vinden." Dan loop je even naar buiten om te zwaaien.

Leuk om in een lange straat te wonen met enkele zijstraten die ook zo heten :hihi: En dan ook nog flats enzo erin.
SombraOnline schreef:
21-04-2020 13:34
Zit er toevallig dan meestal een sticker op, rechts onderin? Zo ja, hebben we het in de computer ingevoerd. Die spuugt dan de goede code uit. ;-D
Nee, geen sticker.. Nou wonen we in een klein dorp in de 'nieuwste' wijk aan de buitenrand. Dus denk dat de foutieve postcode verder (nog) niet gebruikt word in het dorp. Of dat de postbode slechts naar straatnaam kijkt en huisnummer?
TsumTsum schreef:
21-04-2020 13:43
Misschien keek de postbode niet eens naar de postcode maar alleen naar de straatnaam en huisnummer? Je komt soms de meest rare dingen tegen. Ik woon in een straat waar zowel 55 als 5-05 bestaat. Postcode hetzelfde. Soms krijg ik dus post voor de 5-05 omdat sommige bedrijven dat adresseren als " 5 5" of "5-5". Of post voor bijvoorbeeld 54 die dan hier bezorgd wordt want er is een verkeerde lettercombinatie gebruikt.
Een keer ging een pakket van mij retour "adres bestaat niet". en 1x bleef een bezorg busje maar door de straat rijden en werd ik op een gegeven moment gebeld met "waar woont u? Kan uw adres niet vinden." Dan loop je even naar buiten om te zwaaien.

Leuk om in een lange straat te wonen met enkele zijstraten die ook zo heten :hihi: En dan ook nog flats enzo erin.
Ja ik denk inderdaad dat de postbode alleen naar de straatnaam en het huisnummer kijkt. Het gebeurd wel regelmatig (altijd rond verjaardag/feestdagen e.d.).

Ja wat jij zegt herken ik van toen ik nog thuis woonde. Ouders wonen aan een Dorpsstraat. Regelmatig de post van de buurtdorpen bij hun in de bus.. ;-D
Pastelblauw schreef:
21-04-2020 14:01
Nee, geen sticker.. Nou wonen we in een klein dorp in de 'nieuwste' wijk aan de buitenrand. Dus denk dat de foutieve postcode verder (nog) niet gebruikt word in het dorp. Of dat de postbode slechts naar straatnaam kijkt en huisnummer?

Ja ik denk inderdaad dat de postbode alleen naar de straatnaam en het huisnummer kijkt. Het gebeurd wel regelmatig (altijd rond verjaardag/feestdagen e.d.).

Ja wat jij zegt herken ik van toen ik nog thuis woonde. Ouders wonen aan een Dorpsstraat. Regelmatig de post van de buurtdorpen bij hun in de bus.. ;-D
Kan hoor, dat ze alleen naar straatnaam en huisnummer kijken! Manier van voorbereiden is wel veranderd het afgelopen jaar, dus voor voorbereiders is het soms nog wel even wennen.
¡Apagando las luces!
postcode.nl Kun je alles alle kanten op opzoeken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven