Bewust kindvrij sinds 2010, deel 25

maandag 20 april 2020 om 14:17
Altijd leuk als je wat terug krijgt! Ik moet er ook nog steeds mee bezig.
Dat is zo herkenbaar, dat mensen je bevreemdend aanhoren als je zegt dat het in je eentje best wel aanpoten is. De meesten denken dat je lekker ruim in je tijd zit en kan doen en laten wat je wilt. Zeker is dat zo, maar je moet ook alles in je eentje doen. Ik woon nu net iets meer dan een jaar alleen, in eensgezinshuis en nu met een tuinrenovatie bezig. Als ik om 19uur ophou dan is er niet alvast iemand met het eten begonnen, alle zand wat in huis is gekomen ligt er ook braaf op mij te wachten, en de wasmand nog steeds vol. Ik ben heel trots op mijn inrichting en dat ik lekker los kan gaan maar het komt wel even uit 1 energie bron en financieel potje. Dat je niet meer aan je hobbies toekomt vind men dan vreemd, je hebt geen kinderen en geen partner, ds alle tijd ook al werk je fulltime? Je hebt toch alle avonden nog?
Dat is zo herkenbaar, dat mensen je bevreemdend aanhoren als je zegt dat het in je eentje best wel aanpoten is. De meesten denken dat je lekker ruim in je tijd zit en kan doen en laten wat je wilt. Zeker is dat zo, maar je moet ook alles in je eentje doen. Ik woon nu net iets meer dan een jaar alleen, in eensgezinshuis en nu met een tuinrenovatie bezig. Als ik om 19uur ophou dan is er niet alvast iemand met het eten begonnen, alle zand wat in huis is gekomen ligt er ook braaf op mij te wachten, en de wasmand nog steeds vol. Ik ben heel trots op mijn inrichting en dat ik lekker los kan gaan maar het komt wel even uit 1 energie bron en financieel potje. Dat je niet meer aan je hobbies toekomt vind men dan vreemd, je hebt geen kinderen en geen partner, ds alle tijd ook al werk je fulltime? Je hebt toch alle avonden nog?
forumster wijzigde dit bericht op 20-04-2020 14:17
Reden: spelfout
Reden: spelfout
0.33% gewijzigd
maandag 20 april 2020 om 14:55
maandag 20 april 2020 om 15:24
Dankjewel, dat is lief..Familiemens schreef: ↑19-04-2020 00:21Yesss en natuurlijk alle anderen op dit topic, spreek je uit als je eenzaam bent of je eenzaam voelt. Wat mij betreft alles behalve vreemd of zeurderig. Het is een pittige tijd, voor singles, maar ook voor mensen die behoefte hebben aan ritme en regelmaat.
Veel liefs

Ja ik merk dat ik het moeilijk vind om aan mezelf toe te geven, maar voel me inderdaad met vlagen best wel alleen

Maar ook gewoon dat je overal alleen doorheen moet en nu dus ook weer in deze situatie, vind het pittig.
Het lijkt me gewoon zo fijn om een fijne man te hebben, dat het leeft in huis.. die momentjes mis ik steeds meer eigenlijk.
Gewoon even samen buiten een kopje koffie drinken, elkaar kunnen steunen, samen lachen. Ik snap ook wel dat het ook zeker moeilijke kanten heeft maar alleen zijn vind ik ook niet meer ideaal.
Maar goed, heb een paar rot dagen achter de rug, voel me vandaag gelukkig weer iets beter

Heb morgen mijn hardloop rondje weer gepland staan en dan gaan we gewoon weer door.
yesss wijzigde dit bericht op 20-04-2020 15:31
2.57% gewijzigd
maandag 20 april 2020 om 15:29
Yesss, op sommige momenten is het fijn om een relatie te hebben, op andere momenten is het zalig om die niet te hebben. Alles heeft zijn voor- en nadelen, maar ik vind het niet raar dat je nu de nadelen voelt van het alleen zijn.
En ja, alleen is best stil in huis als je alleen bent, het is niet voor niets dat mensen die alleen wonen vaker een huisdier hebben. Als mijn vriend op vakantie is, zet ik vaak de radio/tv aan voor achtergrond geluid...
Het is niet iets om je voor te schamen hoor!
En ja, alleen is best stil in huis als je alleen bent, het is niet voor niets dat mensen die alleen wonen vaker een huisdier hebben. Als mijn vriend op vakantie is, zet ik vaak de radio/tv aan voor achtergrond geluid...
Het is niet iets om je voor te schamen hoor!

Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
maandag 20 april 2020 om 16:32
Ik vind single zijn meestal heerlijk. Maar of ik dit nou voor altijd wil? Ook niet helemaal. Zou ook wel eens die liefde van een partner willen ervaren. Nooit meegemaakt. Latten vind ik genoeg. Samenwonen zou teveel energie van me vragen.
De momenten samen op de bank mis ik juist het minst. Een kennis van me die ook single mist dat zo. Tegen iemand aankruipen. Ik heb daar weinig mee. Niet dat ik niet van lichamelijk contact houd of aseksueel ben. Maar uren op de bank zitten heb ik ervaren met ongemakkelijke stiltes. Moet ik nou iets zeggen of niks? En wat precies? Beetje tv of een film kijken. Daar heb ik niet perse iemand voor nodig. Ik ga liever ergens heen en tegelijkertijd erover praten.
De momenten samen op de bank mis ik juist het minst. Een kennis van me die ook single mist dat zo. Tegen iemand aankruipen. Ik heb daar weinig mee. Niet dat ik niet van lichamelijk contact houd of aseksueel ben. Maar uren op de bank zitten heb ik ervaren met ongemakkelijke stiltes. Moet ik nou iets zeggen of niks? En wat precies? Beetje tv of een film kijken. Daar heb ik niet perse iemand voor nodig. Ik ga liever ergens heen en tegelijkertijd erover praten.
maandag 20 april 2020 om 17:41
Soms verlang ik er naar om single te zijn. Ik kan namelijk heel goed alleen zijn. Maar even op mezelf met niemand om me heen....
Soms denk ik er aan als het ooit kan, om een vakantiehuisje voor mezelf alleen te kopen zonder dat mijn man er iets van af weet en er af en toe naar toe te vluchten. Weg van de rotzooi die hij maakt en waar ik niets van mag zeggen omdat hij dan begint over mijn eigen rotzooi (die hij niet op hoeft te ruimen maar ik die van hem wel), het gras dat gemaaid moet worden (moet wekelijks, terwijl hij zegt dat een vijver veel werk is, ik wil namelijk graag vijver, hij niet), dat soort dingen. De onderlinge irritaties die je hebt als je samen leeft, die ik niet van mijn honden ervaar.
Soms denk ik er aan als het ooit kan, om een vakantiehuisje voor mezelf alleen te kopen zonder dat mijn man er iets van af weet en er af en toe naar toe te vluchten. Weg van de rotzooi die hij maakt en waar ik niets van mag zeggen omdat hij dan begint over mijn eigen rotzooi (die hij niet op hoeft te ruimen maar ik die van hem wel), het gras dat gemaaid moet worden (moet wekelijks, terwijl hij zegt dat een vijver veel werk is, ik wil namelijk graag vijver, hij niet), dat soort dingen. De onderlinge irritaties die je hebt als je samen leeft, die ik niet van mijn honden ervaar.
maandag 20 april 2020 om 18:12
@Iones: Dat kan ik me goed voorstellen. Zou ik ook hebben als ik samen zou wonen met een partner, vermoed ik. Nu heb ik alleen met mijn ouders en na hun scheiding met mijn moeder gewoond. Maar ook dan waren er irritaties. Ik had vooral moeite met onverwachts bezoek. Of dat mensen toch maar bleven eten terwijl dat niet gepland was. Buurkinderen die net iets té vaak op bezoek kwamen. Daar had ik echt niet altijd zin in. Moeder liet het vaak toe en vond mij ongastvrij als ik mensen niet binnen liet. Dan weer had ma soms iets voor me gekocht en was verdrietig als ik niet enthousiast was. Ik houd niet van verrassingen. Weet ze ook wel, maar zij vindt het leuk. Het laatste jaar dat we bij elkaar woonden vond ze dat ik vaak kortaf tegen haar was. Ik was toe gewoon toe aan een eigen plek. Zonder onverwachts bezoek, zonder dat ik enthousiast moet reageren of direct ergens naar moet kijken.

maandag 20 april 2020 om 23:30
Yesss, ik heb hetzelfde hoor. Ik heb het nu ook moeilijk en ik heb verder nog nooit een relatie gehad, dus eerlijk gezegd ook geen vergelijkingsmateriaal. Ik heb wel veel vrienden met relatie en daar zijn nu ook wel irritaties, maar bij sommigen gaat het heel goed. Ik heb wel zoiets van als je relatie dit doorstaat alles wel gaat lukken. Ik heb momenteel het meeste moeite met koken voor mezelf. Normaal gesproken vind ik boodschappen doen ontzettend leuk en een van de leukere wekelijkse dingen, maar het wordt nu steeds meer een opgave merk ik. En dan nog koken, blegh. Ik kijk ernaar uit als we straks weer zorgeloos boodschappen kunnen doen en ik weer wekelijks naar de sportschool kan en met mijn vrienden en familie kan afspreken. Gelukkig wel lieve mensen om me heen, maar met een partner is dat toch anders denk ik. Later wil ik erg graag een hond als het allemaal kan met werk, ruimte, medisch en financieel. Nu lukt het nog niet, maar hopelijk ooit.
anoniem_237713 wijzigde dit bericht op 21-04-2020 01:12
18.57% gewijzigd

dinsdag 21 april 2020 om 01:11
Ja, kinderen kijken me nu echt wel heel intens. Zeker als je allebei dan ook nog fulltime moet werken aan de keukentafel waar de kinderen ook hun huiswerk moeten maken. Denk dat je nergens aan toekomt. Aan de andere kant heb je dan wel meer een ritme dan dat ik op dit moment hebicequeen2000 schreef: ↑21-04-2020 00:00ben blij dat ik momenteel geen relatie en vooral geen kinderen heb... Wat een nachtmerrie moet dat momenteel zijn...

dinsdag 21 april 2020 om 07:54
@Hondemens, ik heb ook een hekel aan onverwachte visite. Hier komt af en toe iemand langs waar ik nooit zin in heb, maar die het heel moeilijk heeft. Veel problemen. Ik voel me schuldig en onaardig, maar ik heb er eigenlijk echt nooit zin in.
Het lastige van onverwachte visite vind ik dat je geacht wordt ineens alles uit je handen te laten vallen en gezellig moet doen. En dát kost me moeite.
Het lastige van onverwachte visite vind ik dat je geacht wordt ineens alles uit je handen te laten vallen en gezellig moet doen. En dát kost me moeite.
dinsdag 21 april 2020 om 08:08
Als mijn huidige relatie ooit uit gaat en ik ontmoet iemand nieuw, dan weet ik niet of ik ooit nog ga samenwonen. Latten heeft ook zo zijn charmes. En als ik wel ga samenwonen, dan moet ik wel een kamer voor mijzelf hebben.
Eerst had ik deze niet, maar ik merk dat ik veel meer tot rust kom nu ik er wel eentje heb. Vriend kan dan gewoon tv kijken en ik hoef mij niet te storen aan series/films die ik stom vind. Want zelfs al zit ik te lezen of op de laptop, je krijgt het wel mee.
Eerst had ik deze niet, maar ik merk dat ik veel meer tot rust kom nu ik er wel eentje heb. Vriend kan dan gewoon tv kijken en ik hoef mij niet te storen aan series/films die ik stom vind. Want zelfs al zit ik te lezen of op de laptop, je krijgt het wel mee.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

dinsdag 21 april 2020 om 11:52
dianaf schreef: ↑21-04-2020 08:08Als mijn huidige relatie ooit uit gaat en ik ontmoet iemand nieuw, dan weet ik niet of ik ooit nog ga samenwonen. Latten heeft ook zo zijn charmes. En als ik wel ga samenwonen, dan moet ik wel een kamer voor mijzelf hebben.
Dit is mijn ervaring ook. Het geeft mij veel rust, en idd, ik hoef mij niet te ergeren aan het lawaai van de tv.
Sommige mensen vinden het gek dat we apart zitten, maar moeten we dan dag en nacht handje vasthouden?
dinsdag 21 april 2020 om 12:20
Ik wil in een volgend huis ook absoluut een eigen kamer! Dat merk ik vooral nu tijdens de lockdown.
Ik roep al jaren gekscherend dat het succes van mijn relatie deels komt, omdat vriendlief een druk verenigingsleven heeft en normaliter zeker drie avonden per week de deur uit is. Zalig! Maar ja, nu dus niet. Toch gaat het verrassend goed, nu we zo'n 23,5 uur per dag 'samen' zijn. Weinig irritaties vooralsnog.
En on topic: sjonge... ik had net een zoom-overleg met collega's en er waren er twee met kleine kinderen. Niet te doen! Ik zat met een headsetje op en kreeg zere oren. na een halfuurtje was ik er echt wel klaar mee. Je zal dat hele dagen om je heen hebben. Dan is thuiswerken echt niet leuk!
Ik roep al jaren gekscherend dat het succes van mijn relatie deels komt, omdat vriendlief een druk verenigingsleven heeft en normaliter zeker drie avonden per week de deur uit is. Zalig! Maar ja, nu dus niet. Toch gaat het verrassend goed, nu we zo'n 23,5 uur per dag 'samen' zijn. Weinig irritaties vooralsnog.
En on topic: sjonge... ik had net een zoom-overleg met collega's en er waren er twee met kleine kinderen. Niet te doen! Ik zat met een headsetje op en kreeg zere oren. na een halfuurtje was ik er echt wel klaar mee. Je zal dat hele dagen om je heen hebben. Dan is thuiswerken echt niet leuk!
Ik geloof niet meer in sprookjes.

dinsdag 21 april 2020 om 12:21
Waarom zetten die de kinderen dan niet in hun eigen kamer?Doornroosje75 schreef: ↑21-04-2020 12:20Ik wil in een volgend huis ook absoluut een eigen kamer! Dat merk ik vooral nu tijdens de lockdown.
Je gaat toch niet zakelijk lopen bellen terwijl je in dezelfde kamer zit als je dreinende kleuters?
dinsdag 21 april 2020 om 12:28
Omdat kleuters zich niet zo makkelijk laten dresseren. En misschien omdat je kleuters ook niet lang alleen kunt laten. Ik snap de uitdaging op zich wel. Ben vooral blij dat het niet mijn uitdaging is.redbulletje schreef: ↑21-04-2020 12:21Waarom zetten die de kinderen dan niet in hun eigen kamer?
Je gaat toch niet zakelijk lopen bellen terwijl je in dezelfde kamer zit als je dreinende kleuters?
Ik geloof niet meer in sprookjes.

dinsdag 21 april 2020 om 14:09
Even voor een scherm zetten tijdens zoiets lijkt mij zelfs acceptabel. Maar als er geen partner is, dan moet je toch zelf opletten. Verschrikkelijk.redbulletje schreef: ↑21-04-2020 13:35Gewoon in de tuin gooien, het is toch lekker weer nu.
Of binnenshuis met hun snufferd voor netflix zetten en zelf in 'n aparte kamer gaan zitten bellen.
woensdag 22 april 2020 om 10:19
Ik denk dat latten voor mij ook wel het hoogst haalbare is.dianaf schreef: ↑21-04-2020 08:08Als mijn huidige relatie ooit uit gaat en ik ontmoet iemand nieuw, dan weet ik niet of ik ooit nog ga samenwonen. Latten heeft ook zo zijn charmes. En als ik wel ga samenwonen, dan moet ik wel een kamer voor mijzelf hebben.
Heb wel mijn eigen plekje nodig en heb ook veel tijd voor mezelf nodig.
Of in ieder geval genoeg ruimte zodat ik mezelf kan terugtrekken.
(Ik vergeet dat soms een beetje in deze situatie)
Ondanks het feit dat ik me soms alleen voel en ook wel moeite heb om de dagen door te komen ben ik wel echt heeel blij dat ik geen kinderen heb hoor, zeker in deze situatie...
Dat gedoe met thuis les geven, school, het gedoe daaromheen enz.
Heel blij dat ik daar allemaal niet mee te maken heb!
woensdag 22 april 2020 om 13:30
Het is zelfs al niet leuk om in deze tijd docent te zijn, dus ik wil niet eens ruilen met ouders. Kost echt bakken meer energie dan dat het normaal kost.
Wij gaan waarschijnlijk al eerder stoppen met het geven van lessen omdat het gewoon teveel van zowel docenten als studenten vraagt. Ik ben blij dat ik volgende week vakantie heb.
Wij gaan waarschijnlijk al eerder stoppen met het geven van lessen omdat het gewoon teveel van zowel docenten als studenten vraagt. Ik ben blij dat ik volgende week vakantie heb.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
woensdag 22 april 2020 om 14:27
nachtmerries inderdaad, bijna al onze vrienden en alle zussen van mijn vrouw hebben kinderen en die hebben flinke stress op dit moment. hahaha.icequeen2000 schreef: ↑21-04-2020 00:00ben blij dat ik momenteel geen relatie en vooral geen kinderen heb... Wat een nachtmerrie moet dat momenteel zijn...

Op momenten als dit (hier thuis is het een oase van rust, ook met deze lockdown zitten we niet op elkaar lips) genieten we er echt van dat we kindvrij zijn als ik de verhalen af en toe hoor...pfff
woensdag 22 april 2020 om 14:30
Wij zijn laatst apart van elkaar op vakantie geweest, je moest de gezichten zien van de familie en mensen om ons heen (ook collega's) met een blik van: he? apart op vakantie, gaat het nog goed met jullie? ja hier gaat het uitstekend! af en toe apart op vakantie (het was een weekje naar Los Angeles en Las vegas en vrouwlief was wandelen met een andere kinderloze vriendin op Tenerife.Blijenvrij schreef: ↑21-04-2020 11:52Dit is mijn ervaring ook. Het geeft mij veel rust, en idd, ik hoef mij niet te ergeren aan het lawaai van de tv.
Sommige mensen vinden het gek dat we apart zitten, maar moeten we dan dag en nacht handje vasthouden?
Elkaar af en toe laten gaan hoor er ook bij. Stellen met kids doen dat nooit is mijn ervaring die zitten 24x7 aan elkaar geklit.. the horror