Trouwen in 2020!

26-09-2018 18:09 2409 berichten
Ik kon niet een soortgelijk actief topic vinden dus bij dezen een nieuwe :) . Ik ben recentelijk ten huwelijk gevraagd en heb ja gezegd :cheer2: . Het lijkt me leuk om met andere vrouwen te praten over waar te beginnen, het uitzoeken van een jurk, hoe jullie het samen aanpakken etc.

Dus, vertel! En misschien kunnen we er zo nog wat extra van genieten, voorkomen dat we IRL nergens anders meer over praten en voorkomen dat we terecht komen in het "verschrikkelijke feesten en partijen"-topic :applause: :hihi: :cheer: !
anoniem_374675 wijzigde dit bericht op 26-09-2018 18:16
28.77% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
22-04-2020 08:24
Aan die 1,5 meter blijven we toch echt wel vastzitten tot er een medicijn en/of vaccin is.
Niet lullig bedoeld, maar ik snap niet zo goed waarom jij steeds hier in dit topic negatief gaat praten over de maatregelen dit jaar. We lezen/horen zelf ook wel de updates en ik denk niet dat iemand behoefte heeft dat er een soort ramptoerist elke keer nog een extra knuppel in het hoenderhok komt gooien.
ringaroundtherosie schreef:
22-04-2020 07:54
Heeft me toch weer een hoop tranen gekost gisteren ondanks dat het niet geheel onverwachts is natuurlijk. Vandaag maar weer vooruit kijken!
Hug
AnAppleADay schreef:
22-04-2020 08:44
Niet lullig bedoeld, maar ik snap niet zo goed waarom jij steeds hier in dit topic negatief gaat praten over de maatregelen dit jaar. We lezen/horen zelf ook wel de updates en ik denk niet dat iemand behoefte heeft dat er een soort ramptoerist elke keer nog een extra knuppel in het hoenderhok komt gooien.
Dat negatief open deuren intrappen is de stijl van die forummer. Je kunt mensen onder een negeerknop zetten :)

Fijn dat je er zo relaxed in staat Apple! Hoe is t met je pa?

Lief kindrebel :hug:
AnAppleADay schreef:
22-04-2020 08:44
Ik ben getriggerd door dit door willen laten gaan van familiebijeenkomsten omdat een nicht van mij een zoveel jarige bruiloft ook door wil laten gaan (heeft het verzet naar de herst ipv naar volgend jaar) ondanks ook een aantal kwetsbare 70-plussers tussen de genodigden. En een hele poppenkast met live band en eten enzo. Wat zij zelf doet boeit mij niet, maar wil niet dat mijn moeder risico's gaat lopen door FOMO/familiedruk. Ikzelf zou sowieso niet gegaan zijn.
Alles goed en wel Redbull, maar dat is háár zoveeljarig huwelijk, niet het jouwe. Lullig dat het je triggert, maar er zijn genoeg andere corona topics waar je dat ongenoegen kwijt kan. Bijvoorbeeld het topic over mensen die regels aan hun laars lappen. Ook ik snap niet zo goed waarom je extra negativiteit komt brengen in dit topic. Het wordt niet op prijs gesteld.
22-04-2020 10:06
Dat negatief open deuren intrappen is de stijl van die forummer. Je kunt mensen onder een negeerknop zetten :)

Fijn dat je er zo relaxed in staat Apple! Hoe is t met je pa?

Lief kindrebel :hug:
Dat weet ik, maar ik vind het in dit topic onnodig.
En ik wil haar niet negeren want soms vind ik haar bijdrages best leuk ;-)

Mijn vader gaat vandaag uit het ziekenhuis naar het revalidatie centrum! Mijn moeder kan hem dus straks lekker knuffelen en met een beetje geluk kunnen wij daar ook op bezoek gaan deze week!
Wat een positief nieuws Apple!! Kranige pa heb je!
redbulletje schreef:
22-04-2020 10:14
Ik ben getriggerd door dit door willen laten gaan van familiebijeenkomsten omdat een nicht van mij een zoveel jarige bruiloft ook door wil laten gaan (heeft het verzet naar de herst ipv naar volgend jaar) ondanks ook een aantal kwetsbare 70-plussers tussen de genodigden. En een hele poppenkast met live band en eten enzo. Wat zij zelf doet boeit mij niet, maar wil niet dat mijn moeder risico's gaat lopen door FOMO/familiedruk. Ikzelf zou sowieso niet gegaan zijn.
Redbulletje, smeer hem nou gewoon uit dit topic. Het is al rot genoeg voor deze vrouwen zonder dat jij je hier druk gaat zitten maken over je moeder.
Chocolade, altijd goed!
Ladies, mag niet maar doe het toch: :hug:
Chocolade, altijd goed!
AnAppleADay schreef:
22-04-2020 10:34
Mijn vader gaat vandaag uit het ziekenhuis naar het revalidatie centrum! Mijn moeder kan hem dus straks lekker knuffelen en met een beetje geluk kunnen wij daar ook op bezoek gaan deze week!
wat fijn om te horen apple!
ik kreeg het vorige week toch echt even te kwaad.
die bruiloft moeten we uitstellen, maar toch tot de conclusie gekomen dat we dan in de tussentijd maar geregistreerd partnerschap moeten doen. Willen we eigenlijk niet (want dan heb je bijv je naam al veranderd, de getuigen heb je dan bij de huwelijksceremonie niet meer etc) maar goed.
We hadden een beetje gerommel met de benodigde documenten uit Zweden, maar door corona konden we daar niet meer heen natuurlijk. En mijn schoonouders niet hierheen en evt wat meenemen.
Toch maar op aanraden van de gemeente naar de afspraak gegaan voor de voorbereiding, maar natuurlijk klopten die documenten niet....en er worden geen nieuwe afspraken meer gemaakt.
Wat heb ik daar een potje zitten janken om dit hele gezeur. Wij zitten dus helemaal vast momenteel en kunnen pas weer verder als we 1. de ambassade zo ver kunnen krijgen ons te helpen met het regelen van de juiste documenten (want afreizen gaat voorlopig niet) en 2. weer afspraken bij de gemeente mogen maken.
Wij krijgen ook niks geregeld omdat ze hier geen nieuwe reserveringen meer aannemen bij de gemeente tot 1 juni. Het mag een wonder heten als we überhaupt nog kunnen trouwen dit jaar...
redbulletje schreef:
22-04-2020 10:14
Misschien kan het in de herfst wel weer gewoon veilig doorgaan. En zo niet, dan gaat het niet door. Ik zou me daar nu niet druk om maken als ik jou was.
Oh Pinda, wat een rotsituatie meid :hug: ! Het is gewoon driewerf kut.
Hallo allemaal,

Het blijft een kutsituatie. Ja ja, het kan ALTIJD erger maar dat maakt dit natuurlijk niet gelijk leuk of zo. :hug:

Wij gaan er nu zo zoetjes aan vanuit dat ons idee qua huwelijk lastig gaat worden. Hoewel ik niet verwacht dat we nog tot het eind der tijden zo blijven zitten, gaan huwelijken doorgeschoven worden en het is een vrij populaire datum die wij in gedachten hadden. Ik wil daarnaast toch graag de mogelijke locaties eens in het echt zien alvorens we alles regelen binnen Ierland. :) We gaan het wel zien maar ik denk dat we eens gaan kijken naar andere data.
Oh wat naar Pinda-Kaas... Ik kan me voorstellen dat je er even klaar mee bent.
Wat mij heeft geholpen is het gewoon even een week of drie naast je neer leggen en er niet mee bezig zijn.
We gaan het nu langzaam weer oppakken, ik ben nu op een moment dat ik er veel meer bezinning over heb en dat maakt het makkelijker.
Kokoro schreef:
22-04-2020 08:40
Ik ben ook ooit op een huwelijk van een M&M geweest. Die zakjes waren op voordat we de taxi in waren haha. Was een heel welkome snack na het feest (waar ook gewoon voldoende eten was).
Dat klinkt al goed haha
22-04-2020 07:54
En wat gaan jullie doen met het nieuws van gisteren?
.........
Heeft me toch weer een hoop tranen gekost gisteren ondanks dat het niet geheel onverwachts is natuurlijk. Vandaag maar weer vooruit kijken!
Ik heb net ook onze locatie gemaild, ben wel benieuwd hoe zij er nu over denken. Wij trouwen 18 juni maar ik denk niet dat dan de 1,5m maatregel weg is. Ikzelf wil graag al verzetten maar mijn aanstaande wil nog graag afwachten. Maar ja, wij hebben onze gasten gevraagd voor 17 mei te laten weten of ze komen.. we hebben nog maar 7 reacties die hebben toegezegd te komen (waaronder onze ouders en broers). Ik ben nu zelf zo ver dat ik het eigenlijk niet door wil laten gaan ivm de kwetsbaren waaronder mijn moeder.. mijn ouders zijn nu al zo panisch, mijn moeder komt alleen nog buiten met hun camper op afgelegen plekken en mijn vader is doodsbang dat hij mijn moeder besmet. Waarom zou ik dan mijn bruiloft door laten gaan. Tuurlijk wil ik mijn moeder erbij, en onze oma's die al in de 90 zijn. Ik heb het al tegen mijn moeder gezegd dat ik me zo naar voel, en zij zegt ook, wat voor ons goed voelt. Ik heb haar wel verteld over de angst hoe het over 5 maanden met haar is, ze krijgt nl volgende week haar laatste chemo, en dan hopen dat die iets heeft gedaan. Verder is er geen behandeling meer mogelijk. En ik denk ook niet dat ze dat nog zou willen, deze laatste chemo heeft dr echt verzwakt gemaakt. Gelukkig zegt ze zelf dat zij nog positief is, dat ze na de volgende chemo weer goed kan aansterken. Dus ik moet wat meer van haar positiviteit krijgen :)
Ik heb de locatie ook gevraagd hoe hun agenda in mei/juni 2021 is ivm de vele verplaatsingen.

Ik was toch wel rustig, maar nu krijg ik toch wel wat meer stress en een verdrietig gevoel. Niet zozeer omdat ik de bruiloft wil/moet verplaatsen, maar dat het nu misschien toch meer werkelijkheid wordt dat het verplaatst moet worden. Had toch nog wel steeds hoop voor 18 juni, maar nu dus de werkelijkheid doordringt ben ik toch meer verdrietig vandaag.. En dan moet ik morgen ook weer werken voor 5 dagen, pfff.. hopelijk krijg ik vanmiddag de knop weer om..

AnAppleADay schreef:
22-04-2020 10:34
wauw wat een super nieuws!!
Apple, ik had een gemist dat je pa nog veel beter gaat. Wat een geweldig nieuws!
Marquise schreef:
22-04-2020 12:06
Apple, ik had een gemist dat je pa nog veel beter gaat. Wat een geweldig nieuws!
Ja echt heel fijn. Mijn moeder appt net een foto door van hun samen :heart:
Pinda en Daveotion, wat een gedoe bij jullie! :hug: wat zitten we toch allemaal in een rottijd.

Gelukkig kregen wij vorige week de bevestiging van ons voorgenomen huwelijk. Dus dat is tenminste wel geregeld, nu lees ik alleen dat er kosten bijkomen als we moeten verplaatsen. Ben wel benieuwd of dat ook nog geldt als het door corona komt. Geen idee ook wat de kosten zullen zijn, hopelijk niet teveel.
Krijg net al mail terug van onze contactpersoon van de locatie. Zij vinden het niet erg om gewoon nog even af te wachten tot de volgende persconferentie omdat we al een backup hebben. Ze willen liever niet al 2 backupdatums, dus voor volgend jaar kunnen we nog niet reserveren. Nu nog even bedenken wat het beste is..

Zij hadden ook nog vragen aan de gemeente, dus ze zou binnenkort alle bruidsparen verder informeren. Ben benieuwd..

Nu maar even lunchen met de kinderen, en genieten van het zonnetje. En ondertussen maar gewoon verder met plannen (moet het draaiboek nog even wijzigen).
Zomerwarmte schreef:
22-04-2020 12:11
Pinda en Daveotion, wat een gedoe bij jullie! :hug: wat zitten we toch allemaal in een rottijd.

Gelukkig kregen wij vorige week de bevestiging van ons voorgenomen huwelijk. Dus dat is tenminste wel geregeld, nu lees ik alleen dat er kosten bijkomen als we moeten verplaatsen. Ben wel benieuwd of dat ook nog geldt als het door corona komt. Geen idee ook wat de kosten zullen zijn, hopelijk niet teveel.
Dank je wel.
Ik ben teleurgesteld dat het zo loopt maar ook wel blij dat we niet al van alles hadden vastgelegd en betaald. Dat lijkt me veel ingewikkelder nu.
Ons plan is nu om voor de gemeente te trouwen zodra dat weer kan en ze plek hebben. Het feest hebben we losgekoppeld, en gaan we achteraf geven, als het weer kan. Dat is wel fijn, want geeft meer flexibiliteit.
Vanavond even met mijn vriend gesproken en uitgelegd waarom ik het wil verplaatsen en hij snapt het helemaal. Dus ons huwelijk gaat op 18 juni ook niet door :( maar op naar 17 september. Nu even een change the date in elkaar zetten zodat we die via Facebook, whattsapp of mail kunnen delen.
Apple, wat fijn!

En Pinda, vreselijk frustrerend als het allemaal niet meewerkt terwijl je alle risico's probeert op te vangen, dat snap ik helemaal :hug:

Wij hebben rechtsbijstand er even bijgehaald om te kijken wat nu precies onze rechten en valkuilen zijn vanaf hier. Locatie speelt duidelijk geen open kaart daarin.
Oh lieve verzettende bruidsparen, mag ik jullie als bruidsfotograaf om een gunst vragen? Ik (en met mij volgens mij vrijwel al mijn conculega's) begrijp supergoed dat en waarom jullie willen verzetten. Maar wil je daarbij alsjeblieft een beetje rekening houden met de leveranciers? Ik heb vanavond drie verschuivingen gehad en alle drie houden ze geen rekening met mijn agenda en worden het nu annuleringen en ik gíng het al nauwelijks redden... :'( :'( :'(

Ik ben ZZP'er, woon alleen, kan op vrijwel geen enkele regeling aanspraak maken en ik zie mijn hele jaar leeg geveegd worden, tot in september al aan toe. En als het echt niet op een andere datum kan dan snap ik dat. Maar ik heb nu ook gewoon stellen die doodleuk zeggen: ja dit kwam ons toch gewoon het beste uit.

Please, denk een beetje aan die visagiste, fotograaf, dj en de rest buiten de locatie... :redrose:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven