Trouwen in 2020!
woensdag 26 september 2018 om 18:09
Ik kon niet een soortgelijk actief topic vinden dus bij dezen een nieuwe
. Ik ben recentelijk ten huwelijk gevraagd en heb ja gezegd
. Het lijkt me leuk om met andere vrouwen te praten over waar te beginnen, het uitzoeken van een jurk, hoe jullie het samen aanpakken etc.
Dus, vertel! En misschien kunnen we er zo nog wat extra van genieten, voorkomen dat we IRL nergens anders meer over praten en voorkomen dat we terecht komen in het "verschrikkelijke feesten en partijen"-topic
!
Dus, vertel! En misschien kunnen we er zo nog wat extra van genieten, voorkomen dat we IRL nergens anders meer over praten en voorkomen dat we terecht komen in het "verschrikkelijke feesten en partijen"-topic
anoniem_374675 wijzigde dit bericht op 26-09-2018 18:16
28.77% gewijzigd
donderdag 23 april 2020 om 15:55
ik vind dit soort uitspraken echt eerste fase bridezilla
ik ben even weg uit dit topic
donderdag 23 april 2020 om 17:06
Je leest er veel meer in dan er staat.Pinda-Kaas schreef: ↑23-04-2020 15:55ik vind dit soort uitspraken echt eerste fase bridezilla
ik ben even weg uit dit topic
vrijdag 24 april 2020 om 08:06
Oh dames ik zit zo in tweestrijd.. Wat zouden jullie doen?
Optie 1 is dit jaar begin augustus trouwen, voordeel is dat het op een zaterdag kan en midden in de zomer is, valt in schoolvakantie (vrij veel leraren in vriendengroep). Maar nadeel is uiteraard dat het goed mogelijk is dat er dan nog contact restricties en een max aan gasten zal zitten (rond de 100 uitgenodigd), en er steeds stress zal zijn bij iedere maatregel update of het haalbaar is. Blijkt het niet haalbaar, dan zijn data volgend jaar nog schaarser.
Optie 2 is volgend jaar april trouwen. Dat is een donderdag. Voordeel is voorlopig niet meer in de stress zitten en meer tijd voor de crisis en maatregelen om af te zwakken.
Nadeel is uiteraard nog een heel jaar wachten terwijl alles al klaar is, geen schoolvakantie en geen weekend, en onzeker qua weer. Als corona niet in beeld was had ik nooit voor deze dag gekozen.
Rationeel gezien weet ik wel wat slimmer is maar de locatie zinspeelt uiteraard enorm op augustus gezien hun eigenbelang, en emotioneel gezien zou ik dat ook het liefst doen. Wat zouden jullie doen?
Optie 1 is dit jaar begin augustus trouwen, voordeel is dat het op een zaterdag kan en midden in de zomer is, valt in schoolvakantie (vrij veel leraren in vriendengroep). Maar nadeel is uiteraard dat het goed mogelijk is dat er dan nog contact restricties en een max aan gasten zal zitten (rond de 100 uitgenodigd), en er steeds stress zal zijn bij iedere maatregel update of het haalbaar is. Blijkt het niet haalbaar, dan zijn data volgend jaar nog schaarser.
Optie 2 is volgend jaar april trouwen. Dat is een donderdag. Voordeel is voorlopig niet meer in de stress zitten en meer tijd voor de crisis en maatregelen om af te zwakken.
Nadeel is uiteraard nog een heel jaar wachten terwijl alles al klaar is, geen schoolvakantie en geen weekend, en onzeker qua weer. Als corona niet in beeld was had ik nooit voor deze dag gekozen.
Rationeel gezien weet ik wel wat slimmer is maar de locatie zinspeelt uiteraard enorm op augustus gezien hun eigenbelang, en emotioneel gezien zou ik dat ook het liefst doen. Wat zouden jullie doen?
vrijdag 24 april 2020 om 08:32
vrijdag 24 april 2020 om 10:35
Wat houd je tegen om die gewoon nog een keer aan te doenringaroundtherosie schreef: ↑24-04-2020 08:32Apple,
Ja overdag rond de 30 man en de avondgasten daarbij is rond de 100 samen.
Klinkt als een goede optie, maar dan missen de avondgasten waarschijnlijk de jurk die ze zo graag willen zien.. toch? Voor de openingsdans moet ik een andere aan![]()
En eerlijk: ik zelf zou niet alleen voor de jurk de bruiloft verzetten. Maar het ligt er ook wel aan wat je zelf het belangrijkste vind: het mooie grote feest of de intieme dag met kleine groep.
vrijdag 24 april 2020 om 10:39
Ik was net weer mijn jurk gaan passen.
Ik zou hem eigenlijk vandaag ophalen maar er was een misverstand: ik dacht dat ik hem nu kon laten afpassen en dan pas van de zomer ophalen maar ze wilden wel echt dat we hem nu kwamen ophalen omdat hun opslag vol was.
Alleen dan zou ik de hele ochtend met mijn moeder in die stad moeten rondzwerven terwijl er niks open was èn we hadden de cabrio mee dus die jurk past sowieso niet in de auto.
Nu heb ik afgesproken dat we hem volgende week alsnog komen ophalen. Mocht ik hem dan een maand voor de bruiloft thuis passen en hij zit niet mooi ivm afvallen/aankomen dan kan ik eventueel hem wel weer meenemen naar de winkel en, tegen extra betaling, alsnog laten aanpassen.
Niet helemaal wat ik wilde, nu moet hij 4 maanden bij mijn ouders op zolder hangen, maar ik snap hun logica ook wel.
En ik moest passen met mondkapje op
mijn moeder heeft maar een foto gemaakt want dat is natuurlijk wel een gewaarwording
Ik zou hem eigenlijk vandaag ophalen maar er was een misverstand: ik dacht dat ik hem nu kon laten afpassen en dan pas van de zomer ophalen maar ze wilden wel echt dat we hem nu kwamen ophalen omdat hun opslag vol was.
Alleen dan zou ik de hele ochtend met mijn moeder in die stad moeten rondzwerven terwijl er niks open was èn we hadden de cabrio mee dus die jurk past sowieso niet in de auto.
Nu heb ik afgesproken dat we hem volgende week alsnog komen ophalen. Mocht ik hem dan een maand voor de bruiloft thuis passen en hij zit niet mooi ivm afvallen/aankomen dan kan ik eventueel hem wel weer meenemen naar de winkel en, tegen extra betaling, alsnog laten aanpassen.
Niet helemaal wat ik wilde, nu moet hij 4 maanden bij mijn ouders op zolder hangen, maar ik snap hun logica ook wel.
En ik moest passen met mondkapje op
vrijdag 24 april 2020 om 11:26
Ring, heb je al een optie op volgend jaar? Dan zou ik nog even de maatregelen afwachten voor augustus, verplaatsen kan altijd nog. Wij hebben het dus verplaatst naar september en durf nog niet te vragen of we weer een optie mogen maar dan mei/juni volgend jaar.
Ik wacht nog even tot juni en dan wil ik een optie op een datum volgend jaar. Denk nu al dat het best vol zit.
Ja, als we het echt moeten verplaatsen naar volgend jaar dan is het zeker dat mijn moeder er niet meer is dus ik blijf duimen voor september.
Vandaag krijgt mijn moeder weer een scan en dan horen we of de chemo iets heeft gedaan of dat het niks heeft gedaan en de laatste chemo volgende week niet meer nodig is..
Ik wacht nog even tot juni en dan wil ik een optie op een datum volgend jaar. Denk nu al dat het best vol zit.
Ja, als we het echt moeten verplaatsen naar volgend jaar dan is het zeker dat mijn moeder er niet meer is dus ik blijf duimen voor september.
Vandaag krijgt mijn moeder weer een scan en dan horen we of de chemo iets heeft gedaan of dat het niks heeft gedaan en de laatste chemo volgende week niet meer nodig is..
vrijdag 24 april 2020 om 11:27
Apple, idd iets om nooit meer te vergeten!
Ik moet de winkel nog even bellen voor mijn jurk. Straks even doen
Edit: net gedaan, na de volgende persconferentie hebben we weer contact. Nieuwe datum doorgegeven en even gekletst.
Ik moet de winkel nog even bellen voor mijn jurk. Straks even doen
Edit: net gedaan, na de volgende persconferentie hebben we weer contact. Nieuwe datum doorgegeven en even gekletst.
anoniem_64b6e70ed9d4a wijzigde dit bericht op 24-04-2020 11:39
34.93% gewijzigd
vrijdag 24 april 2020 om 12:22
We hebben een optie op augustus omdat we eigenlijk in juni zouden trouwen. En locatie wil niet dat we augustus nu nemen, om vervolgens tegen augustus weer te verzetten als blijkt dat het niet naar wens kan. Willen we zelf eigenlijk ook niet, aangezien er nu al bijna niks meer vrij is bij ze volgend jaar, vandaar een donderdag in april als enige aannemelijke optie.Zomerwarmte schreef: ↑24-04-2020 11:26Ring, heb je al een optie op volgend jaar? Dan zou ik nog even de maatregelen afwachten voor augustus, verplaatsen kan altijd nog. Wij hebben het dus verplaatst naar september en durf nog niet te vragen of we weer een optie mogen maar dan mei/juni volgend jaar.
Ik hink steeds van het ene been op het andere hierin. Zo jammer dat het zo loopt allemaal, probeer maar niet teveel bij die gedachte stil te staan..
vrijdag 24 april 2020 om 16:08
Ok jeetje ja. Ik heb ook geen idee hoe het bij ons zal gaan. Ze weten dat wij niet trouwen als de 1,5m maatregel er nog is. Met minder gasten vinden wij niet erg. Maar ja, ik denk ook dat onze locatie al redelijk vol zit volgend jaar. Ik zou dan even goed bedenken wat voor jullie het belangrijkst is. Hoe zien jullie jullie trouwdag voor je. Vind je het geen probleem met minder mensen en wat meer afstand en dan evt volgend jaar een feestje dan zou ik het op augustus laten. Wil je alles op 1 dag, met feest en allemaal samen dan verplaatsen.
vrijdag 24 april 2020 om 16:47
vrijdag 24 april 2020 om 17:18
Bedankt allemaal.
Apple, nee eigenlijk niet. Tenminste nu niet.
We hopen natuurlijk dat ze september nog haalt. Daar gaan we voor.
Mijn moeder ziet ons graag trouwen maar ook zij zegt dat het onze dag is. En ze weet dat ik niet wil trouwen als ik haar niet mag knuffelen en vasthouden.
Als blijkt dat de 1,5m maatregel eerder weg is, misschien dat we dan al het burgerlijk huwelijk gaan doen en later voor de kerk. Maar daar ga ik eigenlijk niet van uit.
Moet zeggen, ik sprak haar gisteren en ook mijn oma. Beide hadden toch wel een beetje opluchting in hun stem toen ik zei dat we het huwelijk gingen verplaatsen. Ze zijn beide best angstig voor het virus en ja, die is in juni niet weg. Dus mijn gevoel zegt dat we een goede keus hebben gemaakt. Toch ook verdrietig natuurlijk.
Apple, nee eigenlijk niet. Tenminste nu niet.
We hopen natuurlijk dat ze september nog haalt. Daar gaan we voor.
Mijn moeder ziet ons graag trouwen maar ook zij zegt dat het onze dag is. En ze weet dat ik niet wil trouwen als ik haar niet mag knuffelen en vasthouden.
Als blijkt dat de 1,5m maatregel eerder weg is, misschien dat we dan al het burgerlijk huwelijk gaan doen en later voor de kerk. Maar daar ga ik eigenlijk niet van uit.
Moet zeggen, ik sprak haar gisteren en ook mijn oma. Beide hadden toch wel een beetje opluchting in hun stem toen ik zei dat we het huwelijk gingen verplaatsen. Ze zijn beide best angstig voor het virus en ja, die is in juni niet weg. Dus mijn gevoel zegt dat we een goede keus hebben gemaakt. Toch ook verdrietig natuurlijk.
anoniem_64b6e70ed9d4a wijzigde dit bericht op 24-04-2020 17:19
1.02% gewijzigd
zaterdag 25 april 2020 om 06:23
Je maakt er wel een beetje veel van...ringaroundtherosie schreef: ↑24-04-2020 08:32Apple,
Ja overdag rond de 30 man en de avondgasten daarbij is rond de 100 samen.
Klinkt als een goede optie, maar dan missen de avondgasten waarschijnlijk de jurk die ze zo graag willen zien.. toch? Voor de openingsdans moet ik een andere aan![]()
Ik kan best wachten tot een uitgesteld feest op die jurk hoor.
Chocolade, altijd goed!
zaterdag 25 april 2020 om 09:34
Zo bedoel ik het niet, het lijkt me voor mezelf veel gedoe om mijn trouwjurk een half uur aan te hebben en dan weer uit omdat de openingsdans er niet in kan. En om hem dan helemaal niet aan te trekken is ook zonde omdat er wel mensen naar uitkijken om hem te zien.TheeMetChocolade schreef: ↑25-04-2020 06:23Je maakt er wel een beetje veel van...
Ik kan best wachten tot een uitgesteld feest op die jurk hoor.