Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

dinsdag 25 februari 2020 om 18:39
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Toevoeging:
Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Toevoeging:
Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.

donderdag 23 april 2020 om 10:34
Dank weer allemaal voor jullie lieve woorden, doet me goed.
Het feit dat ik word genoemd in het testament is voor mij inderdaad het meest waardevol. Gelukkig is dáár het gedoe ook niet over. Ik hoor het wel. Inmiddels heb ik toch nog wat extra spulletjes gekregen. Dat is dan toch fijn.
Scholen gaan open, maar onze kinderen blijven voorlopig thuis. Gelukkig reageerde de school begripvol. Er zijn meerdere ouders die het eerst willen afwachten en daar gaan ze een oplossing voor verzinnen.
Het feit dat ik word genoemd in het testament is voor mij inderdaad het meest waardevol. Gelukkig is dáár het gedoe ook niet over. Ik hoor het wel. Inmiddels heb ik toch nog wat extra spulletjes gekregen. Dat is dan toch fijn.
Scholen gaan open, maar onze kinderen blijven voorlopig thuis. Gelukkig reageerde de school begripvol. Er zijn meerdere ouders die het eerst willen afwachten en daar gaan ze een oplossing voor verzinnen.

donderdag 23 april 2020 om 11:29
Goedemorgen iedereen! Ik heb bijgelezen maar het lukt nu niet om op iedereen te reageren. Drie dagen migraine gehad, het houdt niet op.
Ik wil proberen straks naar tuincentrum te gaan, even wat voorjaarsplantjes halen.
Afgelopen dagen zaten we trouwens flink in de stank van een van die grote branden. We wonen er zeker 10 km vandaan en toch zaten we er midden in.
Zal mijn hoofdpijn ook vast geen goed gedaan hebben.
Ik wil proberen straks naar tuincentrum te gaan, even wat voorjaarsplantjes halen.
Afgelopen dagen zaten we trouwens flink in de stank van een van die grote branden. We wonen er zeker 10 km vandaan en toch zaten we er midden in.
Zal mijn hoofdpijn ook vast geen goed gedaan hebben.

donderdag 23 april 2020 om 12:59
Sorry voor mijn late reactie.Doro75 schreef: ↑21-04-2020 17:28Sterrenwacht: kun je niet even bellen met de apotheek? Die zijn toch wel open nog? Op basis van jouw omschrijving, weet een apotheker meteen wat het is lijkt me. Wie weet kun je het digitaal overmaken en laten bezorgen / opsturen?
Anders toch een arts bellen en raad vragen. Je nieren zijn super belangrijk!
Van mijn nieren heb ik nu geen last meer .
Naar een dokter of een apotheker gaan is voor mij nu niet zo evident.
Ik verblijf nu niet in België, maar zit in totale lockdown in het buitenland.
De gewone huisartsen hun praktijk is gesloten .
Verder had ik wat opzoekingswerk gedaan over de nieren en ik heb de symptomen die beschreven staan niet .
Verder drink ik nu zoveel mogelijk water om mijn nieren te spoelen .
De laatste 2 weken heb ik erg weinig gedronken , misschien was dat de oorzaak .
Ik had gewoon geen dorst . Nu dwing ik mij regelmatig goed te drinken ( water natuurlijk )
We zullen zien . Maar als het terug komt ga ik naar het ziekenhuis .
Waar ik zit hebben ze alle coronapatienten ondergebracht in 2 ziekenhuizen .
In de andere ziekenhuizen zijn er geen coronapatiënten .
De naam van de pilletjes is mij nog altijd niet te binnen geschoten.
Het zijn geen zware medicijnen, het waren pilletjes om de nieren te zuiveren .
Maar ze zullen niet meer bestaan .
Allemaal bedankt voor het meedenken hoor .
In het verleden heb ik het nog 2 keer voor gehad en toen bleek er niets aan de hand .
Ik weet het , ik mag mij daar natuurlijk niet op baseren.

donderdag 23 april 2020 om 20:31
Jammer Nankuru.
Ik vertel hier dan nog wel even voor je dat ik ruim 4 jaar aan het solliciteren geweest ben.
Met in de laatste 1,5 jaar zo'n 20 sollicitaties, waarbij ik een keer of 12 ben uitgenodigd voor een gesprek en dus pas bij de laatste ben aangenomen.
Dus het ging niet echt makkelijk en soepel. Geduld hebben en door blijven zetten raad ik je aan. Mijn leeftijd is overigens 50. Dus ben niet eens echt jong meer.
Dit even om je een hart onder de riem te steken.
Blijf erin geloven.
Ik vertel hier dan nog wel even voor je dat ik ruim 4 jaar aan het solliciteren geweest ben.
Met in de laatste 1,5 jaar zo'n 20 sollicitaties, waarbij ik een keer of 12 ben uitgenodigd voor een gesprek en dus pas bij de laatste ben aangenomen.
Dus het ging niet echt makkelijk en soepel. Geduld hebben en door blijven zetten raad ik je aan. Mijn leeftijd is overigens 50. Dus ben niet eens echt jong meer.
Dit even om je een hart onder de riem te steken.
Blijf erin geloven.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!

donderdag 23 april 2020 om 21:52
Jammer Nanku
En vervelend Lise
Pas je op, wat Lientje zegt?
Fijn dat de MRI goed was, Suzy
Cesium, ik hoop dat je hoofd beter voelt.
Ik heb teveel gedronke en heb (nu al) hoofdpijn. Echt, als je toch eens zou weten bij welk glas je moet stoppen (nr. 1, waarschijnlijk)
ik had mn leidinggevende al geappt dat ik morgen een vrije dag neem. Ik doe mogelijk nog wel wat voor het werk, tegenwoordig check ik in de weekenden ook, maar ik kan dus ook gewoon onder werktijd naar het tuincentrum, en dat wil ik graag. Maandag ook vrij, Lang leve de Koning
Sorry dat ik niet op iedereen reageer.
Ik hoop dat iedereen lekker slaapt

En vervelend Lise

Fijn dat de MRI goed was, Suzy
Cesium, ik hoop dat je hoofd beter voelt.
Ik heb teveel gedronke en heb (nu al) hoofdpijn. Echt, als je toch eens zou weten bij welk glas je moet stoppen (nr. 1, waarschijnlijk)
ik had mn leidinggevende al geappt dat ik morgen een vrije dag neem. Ik doe mogelijk nog wel wat voor het werk, tegenwoordig check ik in de weekenden ook, maar ik kan dus ook gewoon onder werktijd naar het tuincentrum, en dat wil ik graag. Maandag ook vrij, Lang leve de Koning

Sorry dat ik niet op iedereen reageer.

Ik hoop dat iedereen lekker slaapt
Later is nu

donderdag 23 april 2020 om 22:19
donderdag 23 april 2020 om 23:13
Krijg je van elk soort alcohol hoofdpijn? Dreamer?
Ik kan bijvoorbeeld wel tegen likeur maar niet tegen wijn (sulfiet) maar goed. Ik heb heel lang sowieso niet tegen alcohol gekund en mijn lever vindt alcohol ook niet fijn. Dus drink amper alcohol. Heel heel af en toe liqor quarentaytres (liqor 43) met 7up of jus.
Ik kan bijvoorbeeld wel tegen likeur maar niet tegen wijn (sulfiet) maar goed. Ik heb heel lang sowieso niet tegen alcohol gekund en mijn lever vindt alcohol ook niet fijn. Dus drink amper alcohol. Heel heel af en toe liqor quarentaytres (liqor 43) met 7up of jus.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
donderdag 23 april 2020 om 23:49
LIse, je kan contact opnemen met de arts of iemand van het katheter-team, als ze die hebben bij jou.
Een wondje is pijnlijk en ook gevaarlijk, zit wel in een heel bacterie-rijke, broeierige omgeving, let op dat het geen ontsteking gaat worden.
Want dat wil je echt niet mee maken.
Dreamer, goed ding, morgen vrij nemen. Even time out voor jezelf.
Nanku, jammer dat je het niet bent geworden. Nu de stoute schoenen aan trekken en vragen waarom ze d voorkeur naar iemand anders hebben gehad, je leert er wel veel van.
Ik heb vanavond zitten kijken, hoe intensief en vindingrijk een heel tv team een reportage maakt van het ER Sint George in Londen.
92 camera’s maar liefst en ook nog handmatige opnames.
De opnames duren zes weken, daarna nog de interviews met de mensen die ze hebben gefilmd met toestemming.
Het is een van de series die ik kijk, dit was de andere kant ervan.
Ik ben zo blij ...mijn polsbraces zijn gebracht, ik hoef niet naar het ziekenhuis, niet naar OIM , er was een medewerker die het langs wilde brengen.
Mijn dag kan niet meer stuk, ik ben zo blij dat ik ze weer heb en kan dragen, de oudere waren totaal versleten en kapot.
Over een paar weken mijn steunzolen, zodra er weer contact mogelijk is.
Dit ouwe lijf kan even weer verder.
Nu heerlijk slapen.
Een wondje is pijnlijk en ook gevaarlijk, zit wel in een heel bacterie-rijke, broeierige omgeving, let op dat het geen ontsteking gaat worden.
Want dat wil je echt niet mee maken.
Dreamer, goed ding, morgen vrij nemen. Even time out voor jezelf.
Nanku, jammer dat je het niet bent geworden. Nu de stoute schoenen aan trekken en vragen waarom ze d voorkeur naar iemand anders hebben gehad, je leert er wel veel van.
Ik heb vanavond zitten kijken, hoe intensief en vindingrijk een heel tv team een reportage maakt van het ER Sint George in Londen.
92 camera’s maar liefst en ook nog handmatige opnames.
De opnames duren zes weken, daarna nog de interviews met de mensen die ze hebben gefilmd met toestemming.
Het is een van de series die ik kijk, dit was de andere kant ervan.
Ik ben zo blij ...mijn polsbraces zijn gebracht, ik hoef niet naar het ziekenhuis, niet naar OIM , er was een medewerker die het langs wilde brengen.
Mijn dag kan niet meer stuk, ik ben zo blij dat ik ze weer heb en kan dragen, de oudere waren totaal versleten en kapot.
Over een paar weken mijn steunzolen, zodra er weer contact mogelijk is.
Dit ouwe lijf kan even weer verder.
Nu heerlijk slapen.
vrijdag 24 april 2020 om 08:30
vrijdag 24 april 2020 om 09:04
Aha, dank je. Had even geen idee wat het betekende.
Ik moet vandaag nog zó veel doen maar heb weinig zin nog.
Moet mezelf even nodig een schop onder mijn kont geven. Heb vandaag ook meer pijn dan normaal, geen idee waardoor eigenlijk.
Wel vervelend met een vol en druk programma, weekend moet ik weer werken dus dan heb ik ook geen tijd helaas voor deze dingen.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!

vrijdag 24 april 2020 om 09:10