Financiële support van dochter

23-04-2020 09:27 76 berichten
Goedemorgen allemaal.

Ik heb een account geregistreerd hier om anoniem mijn verhaal te delen.

De situatie is dat mijn dochter mij al jaren financieel support en ik mij daar flink bezwaard over voel. Ik heb als alleenstaande moeder mijn dochter opgevoed en een goede opleiding heb ik niet genoten, ik werk al mijn hele leven voor iets meer dan het minimum. Spontane dingen doen of vakanties plannen is dus nauwelijks mogelijk. Dat is voor ons als gezin altijd wel lastig geweest maar we hebben hier het beste van gemaakt.

Mijn dochter heeft een prachtige universitaire studie gedaan en werkt al een aantal jaar in het medisch veld en heeft een erg goed inkomen. Al deze tijd support ze mij en geeft ze mij enkele maand een leuk bedrag waardoor ik een vrijer leven kan lijden zonder constant over geld na hoeft te denken. Ze heeft zelf geen gezin en kan het makkelijk missen zegt ze, ze merkt er niets van en wil er niks van horen als ik zeg me schuldig te voelen. Wij hebben altijd een vier handen op 1 buik band gehad, een soort beste vriendin en gaan vaak leuke dingen doen samen. Ze zegt jij hebt mij met alles wat je had een geweldige jeugd gegeven en hebt mij op nummer 1 gezet, laat mij dit voor je terugdoen.

Ik voel me desondanks schuldig en gefaald dat mijn dochter mij financieel ondersteund.

Wilde weten wat jullie hiervan vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je gevoel wel. Maar als dochter zijnde zou ik dat ook doen voor mijn moeder als ik het geld had..

Als je er erg mee zit dat je geen opleiding heb gehad zou je ook nog kunnen overwegen om iets van een opleiding of cursus oid te doen. Zodat je financeel minder afhankelijk kan zijn van je dochter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven