Vaatwastablet blijft hangen

26-04-2020 18:48 40 berichten
Wij zijn deze week verhuisd naar ons nieuwe huis met voor het eerst een vaatwasser (heel fijn!). Echter blijft de vaatwastablet in het bakje zitten. Het zijn vaatwastabletten waarbij je het plastic moet verwijderen. Ik plaats hem in het bakje, doe die dicht en zet de vaatwasser aan. Het klepje gaat wel gewoon open (want na het programma staat deze open) dus hij zou er in principe gewoon uit moeten/kunnen vallen. Toch heb ik nu elke keer een nog intact plakkende tablet terug gevonden.

Doe ik iets fout?
niekjeelastiekje schreef:
26-04-2020 19:45
Haal het plastic eraf!!!
Dat plastic wat er omheen zit lost niet altijd goed op met als gevolg dat de hele boel verstopt raakt.
Nee, ik lul niet. Wij hebben het meegemaakt. Er kwam een mannetje want de wasmachine deed het niet meer. Helemaal verstopt met harde stukken plastic van de tabletten.
Sindsdien halen we het plastic er af en doen de tablet in het bestekbakje.
Er zit geen plastic omheen! (:
MinkeDeWit schreef:
26-04-2020 19:32
Bakje goed drogen met een stukje keukenrol, voordat je de tablet erin legt, en je probleem is opgelost. Beloofd :)

Dat lijkt mij ook ja.
Treurniet12 schreef:
26-04-2020 19:51
Er zit geen plastic omheen! (:

Jij je zin, hydrofilm. Maar plastic bekt lekkerder dan hydrofilm en iedereen weet wat je dan bedoelt
Alle reacties Link kopieren
26-04-2020 20:02
Jij je zin, hydrofilm. Maar plastic bekt lekkerder dan hydrofilm en iedereen weet wat je dan bedoelt
Ze heeft al gezegd dat ze dat eraf haalt.
Op wat voor programma heb je hem?
Als ik hem op het korte programma zet lost die bij mij ook niet op.. normale eco programma en hoge programma wel..
Het zijn tabletten in zo’n gewoon onoplosbaar zakje. Die je echt moet uitpakken. Dat bedoeld TO
Wow felle reactie. Ik bedoelde gewoon dat ik het folie verwijder voordat ik de tablet in de vaatwasser doe....
anoniem_268087 wijzigde dit bericht op 26-04-2020 20:16
0.34% gewijzigd
bloemetjeroos schreef:
26-04-2020 20:09
Op wat voor programma heb je hem?
Als ik hem op het korte programma zet lost die bij mij ook niet op.. normale eco programma en hoge programma wel..
Oh zou dat het kunnen zijn? Hij was wel snel klaar inderdaad! Ben nog beetje aan het uitproberen met programma’s. Ik ga het proberen!
Whomi schreef:
26-04-2020 20:12
Het zijn tabletten in zo’n gewoon onoplosbaar zakje. Die je echt moet uitpakken. Dat bedoeld TO

En daarbij moet je dus oppassen dat ze niet nat worden, want zo gauw ze nat worden begint de chemische reactie.

Bakje dus even droogmaken, voordat je ze erin doet.
RikM schreef:
26-04-2020 20:18
En daarbij moet je dus oppassen dat ze niet nat worden, want zo gauw ze nat worden begint de chemische reactie.

Bakje dus even droogmaken, voordat je ze erin doet.
Wat ik al zei dus. Ik weet bijna zeker dat dat het probleem oplost. Ongeacht je wasprogramma of merk tablet.
Deel je de vaatwasser goed in? Laatst zelf gehad bleek de visite een bordje in het rek maar ter hoogte van het bakje te hebben gezet. Mand moet ook echt goed naar achter anders gaat het bakje niet open.
Dat bakje lijkt open want zodra je de deur open trekt floept ie wel open. Zo los er in maakt je vaat minder schoon, de helft spoelt weg met voorspoelen. En geen eco stand gebruiken.
Ik ga de volgende tips proberen. Wordt dus vervolgd :proud:

- Bakje droog maken van te voren
- Andere tabletten
- Gewoon los in de machine mikken
- In het bestekbakje mikken
- Langer programma
Alle reacties Link kopieren
Kleine check, het water in de vaatwasser wordt wel warm/heet?
Magick88 schreef:
26-04-2020 23:40
Kleine check, het water in de vaatwasser wordt wel warm/heet?
Ja! Komt flinke damp vanaf bij het openen.
Het is gelukt hoor! De truc is: een langer programma én juist een tablet mét oplosbaar plastic laagje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven