Rode vlaggen

28-04-2020 14:48 129 berichten
Wat zou het 't daten toch vergemakkelijken als we alle rode vlaggen van te voren weten en ook onthouden.
En als je ze zo ongeveer uit je hoofd weet op te dreunen moet je de rode vlaggen natuurlijk niet gaan negeren want dat is het recept voor ellende en liefdesverdriet.
Ook kun je rode vlaggen zelf inzetten voor als je je date zat bent maar te laf om het uit te spreken, dan plof je op de bank bij je date en ga je vervolgens uitgebreid over je exen doorzagen, je heel jaloers gedragen of flink veel alcohol consumeren.

Kort gezegd; dit topic gaat over rode vlaggen,
_ wat zijn het
- weet jij een paar knalrode vlaggen
-heb je wel eens expres gebruik gemaakt van rode vlaggen
-heb je wel eens expres een rode vlag genegeerd omdat je date gewoon een lekker ding was
-anders

Brand los!

:lips:
Alle reacties Link kopieren
- Hij wil na twee maanden met je trouwen.
(Deze rode vlag heb ik helaas genegeerd, kwam er na 15 jaar pas achter dat dat dom was.)
- Hij wil niet dat je met je moeder/zus/vriendin op vakantie gaat.
(Idem.)
- Hij heeft weinig tot geen eigen vrienden en er zijn veel mensen met wie hij ruzie heeft. Die hadden allemaal ongelijk natuurlijk.
- Hij maakt nare opmerkingen over jouw hobby's, muzieksmaak, vrienden, etc. en als je hem daarop aanspreekt ben je overgevoelig want het was een grapje.

Zal ik nog even doorgaan?
bulbul wijzigde dit bericht op 28-04-2020 14:53
0.10% gewijzigd
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Eternal sunshine of the spotless mind?
When you look at someone through rose-colored glasses, all the red flags just look like flags
Leuk topic, er komen herinneringen boven! o_o
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Mijn vriend waar ik nu zo'n 2 jaar iets mee heb zei laatst 'je bent precies mijn moeder' :facepalm:
Ik ben er nog niet uit of dit een rode vlag is of niet :proud:
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Geinspireerd op temptation island:
van iemand afrollen na een one night stand en zeggen 'pak je koffers maar, je komt naar Hasselt.'
Vergeet niet genoeg taart te eten
In mijn beleving zijn rode vlaggen dingen/eigenschappen van iemand die laten zien dat iemand geen relatie materiaal is voor mij voor de toekomst.

De vlaggen die ik heb leren kennen zijn:

- over andere vrouwen praten, dat je ontzettend goed in de markt ligt.
- je telefoon overal mee naartoe nemen. Zelfs als je even het vuilnis weg gaat gooien.
- je werk op nummer 1 hebt staan en dit ook altijd vermelden. Zelfs al heb je kinderen, deze nog niet op nummer 1 staan.
Aha het is weer tijd voor zo'n topic.
Tijd niet geweest.
Rosabella1 schreef:
28-04-2020 14:56
Mijn vriend waar ik nu zo'n 2 jaar iets mee heb zei laatst 'je bent precies mijn moeder' :facepalm:
Ligt er natuurlijk aan hoe zijn moeder is... :biggrin:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Rosabella1 schreef:
28-04-2020 14:56
Er is tussen zijn 3e en 6e levensjaar iets misgegaan waarschijnlijk
Pfff, heb je ff?!

- zeggen veel vrienden verloren te zijn zonder legitieme oorzaak (dan bedoel ik ziekte ofzo)
- niet van de zomertijd te houden, "because i like the darkness"
- alleen maar bij jou thuis af willen spreken, altijd
- na 1 date bij jou thuis af willen spreken en 2 flessen wijn meenemen
- al heel snel overgaan op hartjes, duifjes en verliefde woorden terwijl dat nog totaal niet aan de orde is
- pinpas net iets te vaak 'vergeten'
- verkapte beledigingen uiten die op grapjes lijken
- tijdens de seks over je grenzen proberen heen te gaan, niet naar jouw "nee" luisteren.

Dit was het voor nu, er zal straks vast nog wel iets boven komen drijven :proud: :bonk:
dianaf schreef:
28-04-2020 15:07
Ligt er natuurlijk aan hoe zijn moeder is... :biggrin:
Ze leeft al een jaar of tien niet meer dus ik heb haar niet gekend maar van horen zeggen was ze nogal bazig ;-D
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Ik heb geen rode vlaggen. Situaties als hierboven beschreven ben ik echt nog nooit in beland. Ik ben dan ook met al mijn exen bevriend en kijk op leuke relaties terug.

De rode vlag zou bij mij zijn dat ik even goed naar mezelf moet kijken als ik bepaalde dingen van iemand begin te accepteren.
als hij je "test"
als zijn verhaal niet eenduidig is, en je het gevoel hebt, dat er iets niet klopt
Taalfouten (ja sorry, dat meen ik. En dat bedoel ik "me" ipv "mijn" en flinke D/T-fouten niet een keer een tikfoutje)

als je hele lichaam schreeuwt: "neeeeeeeeeeeeeeeeeeee"
Rosabella1 schreef:
28-04-2020 15:14
Ze leeft al een jaar of tien niet meer dus ik heb haar niet gekend maar van horen zeggen was ze nogal bazig ;-D
Ow... nou ja, ze zeggen toch wel eens dat mannen iemand zoeken die op hun moeder lijkt (of dat nu positief is of niet) en vrouwen een man die op hun vader lijkt (positief of niet)...
Nee, ik kan er geen chocolade van maken. :hyper:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Kwaadspreken over exen.

Leuke mensen hebben leuke partners.
Soms een mismatch oid, maar dan blijven respect en leuke herinneringen.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Murrmurr schreef:
28-04-2020 15:09
Er is tussen zijn 3e en 6e levensjaar iets misgegaan waarschijnlijk
Ja duidelijk! :proud:
dianaf schreef:
28-04-2020 15:20
Ow... nou ja, ze zeggen toch wel eens dat mannen iemand zoeken die op hun moeder lijkt (of dat nu positief is of niet) en vrouwen een man die op hun vader lijkt (positief of niet)...
en uiteindelijk gaan veel mannen op hun vader lijken, dus check altijd je schoonvader, als het een lul is... rode vlag!
Een rode vlag is als er geen rode vlaggen zijn ...
lilalinda schreef:
28-04-2020 15:26
en uiteindelijk gaan veel mannen op hun vader lijken, dus check altijd je schoonvader, als het een lul is... rode vlag!
Van deze reactie krijg ik gelijk zo'n realisatiemomentje o_o
'You can't always get what you want'
- weet jij een paar knalrode vlaggen
Yes, namelijk:

- zijn ex maakte alle fouten, is een absolute heks en hij is het slachtoffer die in haar klauwen is gevallen
- hij zegt dat hij misschien niet goed genoeg voor je is (in dit geval: geloof hem)
- hij twijfelt of hij wel klaar is voor een relatie
- hij noemt je schat en praat over toekomstplannen om een gezin te starten, te trouwen, samen te wonen, na de eerste date
- passief-agressieve opmerkingen over je uiterlijk/karakter
- dit is eentje die je niet verwacht, ladies: hij nodigt je wel uit bij al zijn vrienden en familie (wat normaal een goed teken is?) MAAR hij toont geen interesse in jouw vrienden en familie
- hij heeft nog nooit gehoord van de term: vrouwenemancipatie
- hij woont nog thuis op een leeftijd/in een situatie waarvan/waarin je niet meer verwacht dat hij nog thuis zou wonen. Let op: hij is niet térug thuis gaan wonen, hij woont nòg thuis

-heb je wel eens expres gebruik gemaakt van rode vlaggen

Dit vind ik een rare?

-heb je wel eens expres een rode vlag genegeerd omdat je date gewoon een lekker ding was

Ik doe niets anders dan rode vlaggen negeren omdat ik denk dat ik "hem een kans moet geven", "te snel oordeel" of "het goede in hem moet zien".

Ik werk eraan, beloofd :-)
leeg
Helena_z schreef:
28-04-2020 15:40

Ik doe niets anders dan rode vlaggen negeren omdat ik denk dat ik "hem een kans moet geven", "te snel oordeel" of "het goede in hem moet zien".

Ik werk eraan, beloofd :-)
Ghehehehe, herkenbaar, en ik werk er ook aan, beloofd :-D
Snowkitty schreef:
28-04-2020 15:33
Ik vind niet elke reden waarom een relatie niet werkt achteraf een rode vlag.
Snowkitty schreef:
28-04-2020 15:33
absoluut niet!
in een leuke relatie heb je geen Rode vlaggen, heb je geen gevechten nodig over grenzen, hoef je niet "keihard te werken".

jij bent de juiste man nog niet tegen gekomen!

draai het namelijk eens om, als een man jou ziet, welke rode vlaggen ziet hij dan??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven