Puppy eet amper
dinsdag 28 april 2020 om 18:30
Hoi!
Onze puppy van 11 weken eet nooit haar brokjes op, ze is nu 2 weken bij ons. Ze krijgt 3x per dag eten. Op de verpakking staat voor haar leeftijd en gewicht 65g per keer. We geven haar altijd 50 gram en dit eet ze meestal voor 50% op, soms voor 75%.
Nu net wilde ze helemaal niet eten, ze at echt 3 hapjes en toen wilde ze niet meer.
Moet ik me zorgen maken of niet?
Onze puppy van 11 weken eet nooit haar brokjes op, ze is nu 2 weken bij ons. Ze krijgt 3x per dag eten. Op de verpakking staat voor haar leeftijd en gewicht 65g per keer. We geven haar altijd 50 gram en dit eet ze meestal voor 50% op, soms voor 75%.
Nu net wilde ze helemaal niet eten, ze at echt 3 hapjes en toen wilde ze niet meer.
Moet ik me zorgen maken of niet?
dinsdag 28 april 2020 om 18:35
Puppys mogen vanaf 8 weken hun nestje verlaten, wij hebben haar vanaf 9 weken
dinsdag 28 april 2020 om 18:35
De richtlijn is vanaf 9 weken. 11 weken klinkt dus niet gek.
dinsdag 28 april 2020 om 18:36
Jaa weet ik zeker, heb net nog gekeken. 195 gram per dag mag ze.Nummer*Zoveel schreef: ↑28-04-2020 18:34Meestal staat op de verpakking de hoeveelheid per dag ipv per maaltijd. Weet je zeker dat ze 3x 65 gram bedoelen? En krijgt ze tussendoor nog iets aan snoepjes, staafjes, botjes, enz?
Tussendoor krijgt ze regelmatig snoepjes als ze iets goed doet
dinsdag 28 april 2020 om 18:36
Ja!Nummer*Zoveel schreef: ↑28-04-2020 18:35En ben je bij de dierenarts geweest voor enten, ontwormen, enz?
dinsdag 28 april 2020 om 18:39
Dan denk ik dat ze zoveel tussendoortjes krijgt, dat ze gewoon minder plek heeft voor eten. Weeg maar eens na hoeveel ze aan snoepjes krijgt op een dag. Als jij de hele dag snoep, taart, patat en kroketten tussendoor eet, dan hoef jij je gewone eten ook niet meer, toch?honeymoonavenue schreef: ↑28-04-2020 18:36Jaa weet ik zeker, heb net nog gekeken. 195 gram per dag mag ze.
Tussendoor krijgt ze regelmatig snoepjes als ze iets goed doet
dinsdag 28 april 2020 om 18:41
Haha ja daar heb je ook wel een punt, maarja ik vind het wel belangrijk om haar te belonen als ze iets goed doet, en de snoepjes die ze krijgt zijn echt heeel kleinNummer*Zoveel schreef: ↑28-04-2020 18:39Dan denk ik dat ze zoveel tussendoortjes krijgt, dat ze gewoon minder plek heeft voor eten. Weeg maar eens na hoeveel ze aan snoepjes krijgt op een dag. Als jij de hele dag snoep, taart, patat en kroketten tussendoor eet, dan hoef jij je gewone eten ook niet meer, toch?
Misschien dat ik kan proberen 2x per dag eten te geven
dinsdag 28 april 2020 om 18:42
dinsdag 28 april 2020 om 18:43
Belonen is ook belangrijk, maar ze krijgen er wel extra eten mee binnen.honeymoonavenue schreef: ↑28-04-2020 18:41Haha ja daar heb je ook wel een punt, maarja ik vind het wel belangrijk om haar te belonen als ze iets goed doet, en de snoepjes die ze krijgt zijn echt heeel klein
Heb je een hond van een groot of klein ras? Grotere rassen kun je namelijk beter kleine porties voeren ivm het risico op maagtorsie.
dinsdag 28 april 2020 om 18:43
Is ze op goed gewicht? Wat zei de dierenarts over haar gezondheid? Wanneer is ze geent en heeft ze ontworming gehad de laatste keer?
Soms worden honden erg misselijk van inentingen, volgende week zal ze haar 12 weken enting moeten krijgen? Zorg wel dat ze dan goed fit is, anders absoluut niet laten zetten.
Eet ze beloningen wel op? Drinkt ze wel? Hoe is de ontlasting?
Soms worden honden erg misselijk van inentingen, volgende week zal ze haar 12 weken enting moeten krijgen? Zorg wel dat ze dan goed fit is, anders absoluut niet laten zetten.
dinsdag 28 april 2020 om 18:44
Nee dat hebben we niet gekregen, maar ik ga wel eens aan de fokker vragen hoeveel ze daar kregen. We zijn wel overgestapt naar ander voer, dus dan klopt die richtlijn misschien ook niet
dinsdag 28 april 2020 om 18:45
Klopt zeker.Nummer*Zoveel schreef: ↑28-04-2020 18:43Belonen is ook belangrijk, maar ze krijgen er wel extra eten mee binnen.
Heb je een hond van een groot of klein ras? Grotere rassen kun je namelijk beter kleine porties voeren ivm het risico op maagtorsie.
Haar volwassen gewicht zal 30 kilo worden, dus ze is wel groot
Ik zou belonen met eigen brok, dus van de hoeveelheid voer afhalen, in die brok zit alles wat ze nodig hebben. (Mits je natuurlijk een goed samengestelde brok hebt)honeymoonavenue schreef: ↑28-04-2020 18:41Haha ja daar heb je ook wel een punt, maarja ik vind het wel belangrijk om haar te belonen als ze iets goed doet, en de snoepjes die ze krijgt zijn echt heeel klein
Heb je dat wel eerst gemengd?honeymoonavenue schreef: ↑28-04-2020 18:44Nee dat hebben we niet gekregen, maar ik ga wel eens aan de fokker vragen hoeveel ze daar kregen. We zijn wel overgestapt naar ander voer, dus dan klopt die richtlijn misschien ook niet
dinsdag 28 april 2020 om 18:47
Dan zou ik zo lang mogelijk proberen om het toch over 3 maaltijden te spreiden. Wat nog wel eens wil helpen, is om te voeren na inspanning. Dus eerst het rondje lopen en even spelen, en dan daarna pas voeren.honeymoonavenue schreef: ↑28-04-2020 18:45Klopt zeker.
Haar volwassen gewicht zal 30 kilo worden, dus ze is wel groot
dinsdag 28 april 2020 om 18:47
Ik denk dat ze wel goed op gewicht is, ze weegt nu bijna 6 kilo op 11 weken, en ze zal rond de 30 kilo worden.RP7 schreef: ↑28-04-2020 18:43Is ze op goed gewicht? Wat zei de dierenarts over haar gezondheid? Wanneer is ze geent en heeft ze ontworming gehad de laatste keer?
De dierenarts zei dat alles er prima uitzag, haar 2de enting heeft ze een week geleden gehad. Over 2 weken krijgt ze haar laatste enting.
Jaa haar snoepjes eet ze, drinken doet ze ook erg veel. Haar ontlasting ziet er prima uit, meestal is het gewoon vast, soms een beetje dunner