Australia #1

28-04-2020 22:11 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een topic om het geweldige continent Australië te eren😄
Noem hier je mooiste reis, plekken, belevenissen en laten we met z’n allen heimwee krijgen... 😢

Ik kan kort zijn: ik heb er 9 maanden mogen rondreizen, met eigen auto, het hele land door... en ik kan zeggen dat er iets in het water zit daar, want je blijft ernaar verlangen!
Lees graag mee voor tips!
Wij gaan (als alles nog doorgaat) deze zomer voor het eerst heen.
Ik heb 7 maand in Sydney gewoond. M'n ouders zijn op bezoek geweest en heb er 3 week mee gereisd met een groepsreis (12 man) van Djoser (kan het zeker aanraden!).

Ik ben in Sydney, Melbourne, Adelaide, Alice Springs, Brisbane en wat kleine dorpjes meer landinwaarts geweest. Wat ik zo leuk vond is dat elke stad anders is, voor ieders wat dus. Ikzelf ben echt gek op Sydney, heb er ook nog veel heimwee naar. De Great Ocean road was een geweldige ervaring. Ook de echte outback, Alice Springs, Uluru en Kings Canyon, 1 woord: Wauw!

Voor de mensen die vragen of tips nodig hebben over bovengenoemde plekken; Vraag maar raak!
Ik vind Australië het meest fantastische land ter wereld. Ben er twee maal geweest: in 2017 naar WA voor 6 maanden en in 2012 naar QLD, NSW, VIC, SA, NT voor 8 maanden. En zodra de mogelijkheid zich weer voordoet, ga ik weer.

Hoewel ik het dus het meest fantastische / fijne / mooie land vind, ben ik tegelijkertijd van mening dat je er ook plaatsen / gebieden hebt die tot de meest grimmige ter wereld behoren (zo'n beetje alle grotere plaatsen die niet tot de top 6 steden behoren zoals Rockhampton, Carnarvon, Mackay, Gladstone, Geraldton).

Australie heeft veel gezichten. De meesten meer dan de moeite waard, maar ook een paar waar je met een grote boog omheen moet zien te komen. Dus zou altijd zeer goed plannen en inlezen. Ik hoor soms mensen die teleurgesteld zijn over Australie, maar als ik dan doorvraag blijkt toch meestal dat ze zich onvoldoende hebben ingelezen / voorbereid en reistijd totaal verkeerd hebben ingeschat en dus veel te lang in de auto hebben gezeten om nietszeggende plaatsjes te bezoeken met daartussen 600 km aan lege outback. Dat is voor even leuk, maar niet voor te lang, en daarnaast moet je vaak keuzes maken en niet alles willen doen :) MAar dat is slechts mijn mening.
anoniem_64e0b6f5bfaf4 wijzigde dit bericht op 28-04-2020 22:32
0.45% gewijzigd
Ik ben er nog nooit geweest maar wil er mijn hele leven al heen want heb er familie. De lange reis en de kosten houden me nu nog tegen. Vind het zonde om maar voor 3/4 weken te gaan.
Klopt Karratha!
Veel mensen zien de Oostkust vaak alleen, vanwege geld en tijd... veel toeristen, druk en soms een regenseizoen waardoor ze een vertekend beeld hebben.
Ik heb er gewerkt en geWWOOFD toendertijd op boerderijen en echt opgenomen in gezinnen en Ozzie style geleefd. Geweldig!
West-Oz is prachtig maar die kleine dorpjes zoals Halls Creek... grimmig is een goed woord....
Ik ben er 2 keer geweest.
Eerste keer begonnen in Cairns en naar Daintree geweest en Palmcove.
Toen naar Uluru gevlogen en een tripje naar Alice Springs gemaakt (RFDS bezocht!)
En daarna naar Sydney gevlogen en van daaruit met de trein naar Blue Mountains gegaan en naar Bingara voor een jackeroo/jilleroo experience (cowboy te paard op z'n australisch)

Tweede keer ben ik 10 dagen naar Tasmanie geweest en daar zelf met de auto het eiland helemaal rondgereden en daarna bij een vriendin in Sydney gaan logeren.
Ik ben ook fan!
Heb er twee keer een aantal maanden doorgebracht, en redelijk wat gezien. Maar heb mijn hart verloren aan Tasmanië :heart:
Heb bij Cairns een privévlucht gemaakt met een cessna boven het Great Barrier Reef. Dat behoort evenals het snorkelen tot mijn gaafste reisbelevenissen.
Rosalind schreef:
28-04-2020 22:54
Ik ben ook fan!
Heb er twee keer een aantal maanden doorgebracht, en redelijk wat gezien. Maar heb mijn hart verloren aan Tasmanië :heart:
:high5:
Het is dat het zo ver weg is en zo reteduur om er heen te gaan en dat we niet genoeg vakantiedagen hebben om er voor langere tijd heen te gaan, maar anders zou ik dolgraag met mijn gezin gaan!

Ik heb er zelf een paar maanden gewoond, in Melbourne, en stage gelopen bij de tv. Fantastisch land, geweldige natuur, fijne mensen, Great Ocean Road was prachtig. Zo divers daar.

Ooit kom ik er weer terug!
Lente19251003 schreef:
28-04-2020 22:56
Het is dat het zo ver weg is en zo reteduur om er heen te gaan en dat we niet genoeg vakantiedagen hebben om er voor langere tijd heen te gaan, maar anders zou ik dolgraag met mijn gezin gaan!

Ik heb er zelf een paar maanden gewoond, in Melbourne, en stage gelopen bij de tv. Fantastisch land, geweldige natuur, fijne mensen, Great Ocean Road was prachtig. Zo divers daar.

Ooit kom ik er weer terug!
Ik ben de eerste keer iets van 30 dagen gegaan en de tweede keer iets van 23 dagen.
Het is dus zeker wel te doen met een standaard aantal vakantiedagen.
redbulletje schreef:
28-04-2020 22:55
:high5:
Ik wist al dat jij Tasmanië ook geweldig vond :)
Mijn kinderen werden echt gek van me. Elke dag verzuchtte ik wel drie keer: als het toch niet zo vreselijk ver weg was, dan wist ik het wel...
Rosalind schreef:
28-04-2020 23:05
Ik wist al dat jij Tasmanië ook geweldig vond :)
Mijn kinderen werden echt gek van me. Elke dag verzuchtte ik wel drie keer: als het toch niet zo vreselijk ver weg was, dan wist ik het wel...
Haha! ;-D En niet zo vreselijk duur!!
Fantastisch land! Ik ben er 3 maanden geweest en ben vooral fan van Western Australia en de omgeving van Cairns. Ook de outback heeft veel indruk gemaakt, niet alleen Uluru, Kata Tjuta en Kings Canyon, maar ook de gorges (weet het NL woord even niet) en het wildkamperen in the middle of nowhere, in een swag onder de sterrenhemel. Gelukkig ben ik niet bang voor beestjes :D

Al typende bedenk ik me dat ik ook de Whitsundays prachtig vond, Whitehaven Beach :love:
En Kakadu NP. En de Great Ocean Road. En gewoon op de linkerweghelft rijden. En dat leuke café in Cairns waar je aan de bar kon eten en waar veel locals waren waarmee je aan de praat raakte. De Greyhound nachtbus waarin ik best goed kon slapen, behalve die ene keer dat de chauffeur nogal haast had. De boottocht in Shark Bay, waarbij ik zelf heb gevaren. De onderwaterwereld van het Ningaloo Reef en Great Barrier Reef. St Patrick's Day in Perth vieren met Ieren, daar heb ik nog speciaal een groene tanktop voor gekocht.

Ik kan wel doorgaan... Ben het er wel mee eens dat er ook grimmige plekken waren. Inderdaad in WA, maar ook Alice Springs herinner ik me als zo'n plek.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Is Fraser Island nog niet genoemd? Daar had ik me niet zoveel bij voorgesteld, maar was prachtig!
Kangaroo Island! Afgelopen oktober nog geweest, nu is het halve eiland afgebrand.
Kangaroo Island Wilderness Retreat, waar we verbleven en de skippy's voor je deur liepen 's avonds... Nu volgens hun website gesloten voor onbepaalde tijd :cry:
Zo dood en doodzonde :'(
Rosalind schreef:
28-04-2020 23:17
Is Fraser Island nog niet genoemd? Daar had ik me niet zoveel bij voorgesteld, maar was prachtig!
Ik vond het vooral duur en wilde eerst niet gaan, maar zo blij dat we het gedaan hebben. Supergaaf!
Slapen op het strand, wakker worden en een dingo zien zitten op een duin bij zonsopkomst. Rondcrossen met de 4WD....
Almdudler schreef:
28-04-2020 23:50
Kangaroo Island! Afgelopen oktober nog geweest, nu is het halve eiland afgebrand.
Kangaroo Island Wilderness Retreat, waar we verbleven en de skippy's voor je deur liepen 's avonds... Nu volgens hun website gesloten voor onbepaalde tijd :cry:
Vreselijk!😭
Almdudler schreef:
28-04-2020 23:50
Dat groeit snel weer terug allemaal hoor!
Bij mijn vriendin op de property waren ook de bossen in de heuvels afgebrand maar een paar maanden later komt er weer zoveel groen op! Die branden geven allerlei zaadjes op de grond de kans nu er eindelijk licht is.

En die afsluiting is er nu waarschijnlijk juist vanwege corona!
anoniem_109047 wijzigde dit bericht op 29-04-2020 08:17
5.10% gewijzigd
Iemand bij die leuke quokka's geweest?
Die beestjes word je vrolijk van volgens mij.
redbulletje schreef:
29-04-2020 08:17
Iemand bij die leuke quokka's geweest?
Die beestjes word je vrolijk van volgens mij.
Jaaa, ben op Rottnest Island geweest.
Inderdaad erg grappige beestjes.
Snjókorn falla, á allt og alla
Ik ben er jaren geleden (> 20 jaar) geweest. Was erg leuk: wij zijn geen snelle reizigers en zijn in 4 weken van Sydney naar Brisbane gereden. Op die route is al zat te zien. Wat mij destijds opviel was dat de Australiers heel makkelijk qua onderdak waren: we hebben ook af en toe in een hostel gezeten, maar als we gewild hadden, hadden we 4 weken lang bij mensen kunnen logeren. Iedereen had wel weer familie, vrienden, kennissen waar we terecht konden.

Waar ik wel even aan moest wennen was het wildlife 🙂. In de tuin van de mensen waar we een week logeren wemelde het van de red back spiders en op de eerste dag liep ik 's morgens al met mijn gezicht in een megagroot en stevig spinnenweb (dat was echt naar). Daarnaast nog paar keer bijna op een slang gestapt en heel veel spinnen gezien. Fascinerend en aan het einde was ik er aan gewend.

Anderzijds ook wel weer leuk om te horen dat de mensen bij wie we in huis zaten stomverbaasd waren dat je in NL je kinderen gewoon bramen en bessen kan laten plukken. Daar denk je dus echt niet bij na dat dat niet in elk land kan.
Vorig jaar (NL lente, Australische herfst) ben ik voor het eerst in Australië geweest. Heb er 30 dagen rondgereisd. Solo, door omstandigheden. De oorspronkelijke bedoeling was om er een auto te kopen en die tegen het eind van de reis weer te verkopen. Maar dat zag ik in mijn eentje toch niet zo zitten. Het werd uiteindelijk een combinatie van bussen (Greyhound), treinen, georganiseerde groepsrondreis en vliegen.

Ik ben in Sydney geweest. Van daaruit ben ik naar de Blue Mountains (trein) gegaan, via Sydney naar Canberra (bus), vervolgens naar Melbourne (bus), georganiseerde rondreis (Great Ocean Road, Grampians, Adelaide, Coober Pedy, Uluru en Alice Springs (dat ik erg grimmig vond). Bussend weer terug naar Adelaide om dan naar Gold Coast te vliegen. Daar had ik afgesproken met Australische vrienden en heb daar een dag of 3 verbleven. Het idee was eigenlijk om via Alice Springs door te reizen naar Darwin om om dan via Cairns naar Gold Coast te gaan, maar dat zat er qua tijd echt niet meer in. Want ik wilde ook nog met een vriend in Perth afspreken. In West-Australië heb ik behalve Perth ook de Pinnacles (echt heel mooi) gezien en John Forrest National Park.

Deze zomer was het de bedoeling om te gaan reizen in Zuid-Oost-Azië (fietsreis) met die vriend uit Perth en als de klik er (ook na het fietsen) nog altijd was om dan door te reizen naar Perth. Maar ja, Corona... 😔
snjokorn schreef:
29-04-2020 09:28
Jaaa, ben op Rottnest Island geweest.
Inderdaad erg grappige beestjes.

Eens. Ik ben ze ook tegengekomen op Rottnest Island.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven