Australia #1

28-04-2020 22:11 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een topic om het geweldige continent Australië te eren😄
Noem hier je mooiste reis, plekken, belevenissen en laten we met z’n allen heimwee krijgen... 😢

Ik kan kort zijn: ik heb er 9 maanden mogen rondreizen, met eigen auto, het hele land door... en ik kan zeggen dat er iets in het water zit daar, want je blijft ernaar verlangen!
Alle reacties Link kopieren
Ben er 2x geweest; zat 9 jaar tussen zoiets. Maar het moment dat we met het vliegtuig boven Cairns vlogen, klaar om te landen, en het rif en alles weer zagen werd ik zowaar bijna emotioneel....

Dat doet Ozzie met je, en dat hoor je van zoveel mensen!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben 3 jaar geleden 6 weken door Australië gereisd met een camper.Was een mooie reis maar ik vind Australië echt vreselijk overrated. Het lijkt altijd een beetje not done om dat te zeggen ofzo. Het was leuk maar landen als Canada en Zuid Afrika zijn zo veel mooier. En ik vond de mensen ook niet aardig , heel erg racistisch ook. Het was leuk maar hoef niet meer terug.
Lisbeth_Salander schreef:
01-05-2020 08:54
Wij hebben 3 jaar geleden 6 weken door Australië gereisd met een camper.Was een mooie reis maar ik vind Australië echt vreselijk overrated. Het lijkt altijd een beetje not done om dat te zeggen ofzo. Het was leuk maar landen als Canada en Zuid Afrika zijn zo veel mooier. En ik vond de mensen ook niet aardig , heel erg racistisch ook. Het was leuk maar hoef niet meer terug.
Zoals ik eerder zei ; Australië is mijn favoriete land, maar ik kan me ook wel weer voorstellen dat jij erover denkt zoals je aangeeft.
Ik moet ook toegeven dat ik soms ook momenten heb in Australie, waarop ik denk : waarom vind ik dit land eigenlijk zo fantastisch? Vooral als je weer over een semi-outback weg rijdt met alleen maar verdorde laaggroei langs de weg, geen mooie heuvels / bergen, de gigantische hoeveelheid vliegen, en dat elk kleiner plaatsje waar je even stopt nogal jaren '80, verroest en depressief /grimmig aanvoelt. Maar het is voor mij ook juist die (mede) grimmige kant, en dan weer het contrast met de prachtige natuur op sommige plekken en de moderne, prachtige grote steden, de surf en ''no worries'' cultuur die maakt dat ik het juist zo'n intens, rauw en fantastisch land vind.

Wat betreft de australiers zijn mijn ervaringen wisselend. Wat betreft de absolute ''toplaag'' van de gemiddelde aussie zijn ze een enorm leuk volk, en dan heb ik het gewoon over de eerste beleefdheden die je met elkaar uitwisselt en waarover veel mensen dan zeggen ''de aussies zijn zo leuk, zo relaxed, zo gastvrij''. Maar ik heb wel ervaren dat dit echt de bovenlaag is, het laagje chroom zeg maar. Als het even niet gaat zoals de australier wil, als je een klein foutje maakt in het verkeer o.i.d. , dan veranderen de meesten al gauw in tierende en scheldende rednecks inderdaad. Vooral buiten de grote steden ook erg conservatief in hun opvattingen ook inderdaad.
Lisbeth_Salander schreef:
01-05-2020 08:54
Wij hebben 3 jaar geleden 6 weken door Australië gereisd met een camper.Was een mooie reis maar ik vind Australië echt vreselijk overrated. Het lijkt altijd een beetje not done om dat te zeggen ofzo. Het was leuk maar landen als Canada en Zuid Afrika zijn zo veel mooier. En ik vond de mensen ook niet aardig , heel erg racistisch ook. Het was leuk maar hoef niet meer terug.
Ik vond de mensen erg aardig juist! En altijd extra enthousiast als je vertelde uit Nederland te komen.
Maar als puntje bij paaltje komt ga ik liever naar Noord Amerika terug dan naar Australie. Dat dan weer wel. Daar voel ik me het meest thuis.
Alle reacties Link kopieren
malibu82 schreef:
30-04-2020 17:36
Heerlijk gevoel he? En inderdaad, die enorme roadtrains.

De sterrenhemel is daar echt prachtig. Ik weet nog dat ik in de omgeving van Alice Springs kampeerde in een swag (slaapzak met matras erin) en dat ik 's nachts soms wakker werd, recht onder die sterrenhemel :heart:

Ook in de Whitsundays en aan de westkust heb ik een prachtige sterrenhemel gezien.

Ik zou zo weer terug willen :love:
Dat kan ik beamen.
Heb zelf in het Kakadu NP gekampeerd en lag daar ook onder de sterrenhemel.
Echt onvergetelijk en erg bijzonder.
Zou dolgraag ook weer terugwillen naar Australie.
Alle reacties Link kopieren
Karratha schreef:
01-05-2020 09:33
Zoals ik eerder zei ; Australië is mijn favoriete land, maar ik kan me ook wel weer voorstellen dat jij erover denkt zoals je aangeeft.
Ik moet ook toegeven dat ik soms ook momenten heb in Australie, waarop ik denk : waarom vind ik dit land eigenlijk zo fantastisch? Vooral als je weer over een semi-outback weg rijdt met alleen maar verdorde laaggroei langs de weg, geen mooie heuvels / bergen, de gigantische hoeveelheid vliegen, en dat elk kleiner plaatsje waar je even stopt nogal jaren '80, verroest en depressief /grimmig aanvoelt. Maar het is voor mij ook juist die (mede) grimmige kant, en dan weer het contrast met de prachtige natuur op sommige plekken en de moderne, prachtige grote steden, de surf en ''no worries'' cultuur die maakt dat ik het juist zo'n intens, rauw en fantastisch land vind.

Wat betreft de australiers zijn mijn ervaringen wisselend. Wat betreft de absolute ''toplaag'' van de gemiddelde aussie zijn ze een enorm leuk volk, en dan heb ik het gewoon over de eerste beleefdheden die je met elkaar uitwisselt en waarover veel mensen dan zeggen ''de aussies zijn zo leuk, zo relaxed, zo gastvrij''. Maar ik heb wel ervaren dat dit echt de bovenlaag is, het laagje chroom zeg maar. Als het even niet gaat zoals de australier wil, als je een klein foutje maakt in het verkeer o.i.d. , dan veranderen de meesten al gauw in tierende en scheldende rednecks inderdaad. Vooral buiten de grote steden ook erg conservatief in hun opvattingen ook inderdaad.
Klopt. In de steden heb je de echte stadsmensen, mannen in pak en de vrouwen opgetut en wel.
In de outback zitten de echte Ozzies, soms wat nors inderdaad, maar als je ze beter kent kun je er prima een biertje mee drinken.
Ook houden ze je graag voor de gek en hebben ze aardig wat droge humor 😁
Alle reacties Link kopieren
WholeLottaLove schreef:
01-05-2020 15:05
Klopt. In de steden heb je de echte stadsmensen, mannen in pak en de vrouwen opgetut en wel.
In de outback zitten de echte Ozzies, soms wat nors inderdaad, maar als je ze beter kent kun je er prima een biertje mee drinken.
Ook houden ze je graag voor de gek en hebben ze aardig wat droge humor 😁
Grappig, ik las van de week toevallig ergens dat ozzies dat graag doen en dat als je om jezelf kan lachen als iemand je voor de gek houdt, ze je accepteren.

Anyway, mijn favoriete land ook! Tot nu toe 2x geweest, beide keren oost kust. 1x met man (toen vriend) en 1 x met man en dochter. Heerlijk paar weken met de camper rond getrokken. Melbourne is echt mijn favoriete stad.
De rest van het land staat hoog op ons verlanglijstje. Westkust en noorden willen we doen als de kinderen wat ouder zijn. Zodat ze er meer van mee krijgen en ook beter gevaar in kunnen schatten. Ook Tasmanië staat hoog op het lijstje.

Eigenlijk is de ultieme droom om een paar maanden met een camper rond te trekken, beginnen in cairns en zo helemaal tot voorbij Perth. Misschien over een jaar of 3, dan komen we namelijk in een situatie waarin leerplicht tijdelijk geen rol speelt en de kinderen zijn dan 10 en 7, wat ons een fijne leeftijd lijkt daarvoor.
WholeLottaLove schreef:
01-05-2020 15:05
Klopt. In de steden heb je de echte stadsmensen, mannen in pak en de vrouwen opgetut en wel.
In de outback zitten de echte Ozzies, soms wat nors inderdaad, maar als je ze beter kent kun je er prima een biertje mee drinken.
Ook houden ze je graag voor de gek en hebben ze aardig wat droge humor 😁
Je kan zeker prima een biertje drinken met het prototype ''Ozzie''

In Australië (de grote steden) is de typische corps/zuidas bal zoals we die in Nederland kennen ook niet echt vertegenwoordigd. Dat 'type' kennen ze daar niet echt lijkt het wel, met een glanzende mat en een kakkerig accent. De zakenmannen die bij de dure kantoren werken in steden als Sydney/ Melbourne zijn naar wat ik heb ervaren meer stoere types met zonnebril in hun haar en in voor een geintje / erg sociaal en amicaal, in plaats van zeer arrogant en onbenaderbaar zoals ik ze in Nederland vaker ervaar (maar dat is mijn subjectieve ervaring). Ik hou daar wel van en het Nederlandse korpsbal type geeft me rillingen.

Dus zoals ik eerder zei : gewoon voor ''chil and fun'' zijn Australiërs enorm leuke mensen en makkelijker benaderbaar dan de gemiddelde Nederlander wat mij betreft. Aan de andere kant kan de Australiër ook wel veel verder door de ondergrens zakken qua manieren vergeleken met een Nederlander. Nederlanders zijn wat stug, maar zelden tot nooit heel onbeleefd. Australiërs zijn toegankelijker en minder stug, maar kunnen wel enorm onbeleefd zijn.

Ik weet nog wel een keer dat er opeens in een park een podium stond, en overal zaten mensen met zelf meegebrachte koelboxen, stoeltjes etc. Wij gingen gewoon ergens op dat grasveld zitten, werden we door een vrouw die 2 meter verderop zat verzocht of we weg wilden gaan, want dat ''vak'' was volgens haar gereserveerd voor vrienden die nog onderweg waren. Nou zoiets zou je in Nederland toch nooit meemaken, dan is het gewoon opgestaan, plaats vergaan en wie er het eerste is, heeft de beste plek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven