Loopfietsje, maar welke?!

21-04-2009 19:58 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik wil voor mijn dochtertje een loopfietsje kopen voor haar 3e verjaardag. Maar na enig zoekwerk op het Internet zijn er zo veel verschillende soort en maten, dat ik een beetje begin te twijfelen over mijn eerste keuze.

Is het bijv. noodzakelijk dat er een handrem opzit?

Voldoen de plastic versies of is hout raadzaam?

Welk merk heb je aangeschaft? Er zijn zoveel prijsklasses, waar zit het verschil dan in?

Nou ja, wie wil er ervaringen met me delen zodat ik een goede keuze kan maken...

Dankjewel!
Mijn zoontjes worden ook binnenkort 3 en wij hebben pas geleden 2 nieuwe leuke loopfietsjes gekocht. We zijn uiteindelijk geslaagd bij Bart Smit (online). Wij hebben de blauwe versie, maar er is ook een leuke roze (en volgens mij ook een rode)! Ons neefje (ruim 3,5) heeft ook zo'n fietsje, en die gaat er super snel op. Handrem is dan dus zeker handig. Ook een standaard is erg handig. Wij hebben gekozen voor de stalen versie, omdat de bedoeling is dat ze h'm veel buiten gaan gebruiken. Niks geen getreuzel meer als we 4x per dag zus van en naar school moeten brengen Die van ons waren 39,95 en zien er heel goed uit.

Overigens hebben wij ook 2 van die houten koetjes/giraffen (4 wielen) en dit is mijn inziens gewoon de volgende stap. Goede voorbereiding op het echte fietsen (zonder zijwieltjes!).

Wij willen voor Max deze aanschaffen. Hij is nu tweejaar drie maanden, maar enorm groot dus al die kleine dingen vallen meteen al af.
Die sesamstraat dingen worden afgeraden, zoals je ziet is het stuur van boven niet glad maar steekt het hoofd van het figuurtje erboven uit. Is het stuk pijnlijker wanneer ze met het hoofd naar voren schieten.
Onze zoon heeft op z'n 3e verjaardag (vorige maand) ook een loopfietsje gekregen. Een stoere, ziet eruit als een crossfietsje maar dan zonder trappers. Het idee was inderdaad dat hij hierdoor een beter evenwicht krijgt (zoon van 5 heeft nooit een loopfiets gehad en kan pas net fietsen) en dus sneller kan fietsen. Alleen..... het fietsje staat in de schuur, hij zit liever op z'n driewieler. Als ik dat had geweten dan had ik liever een klein fietsje met zijwieltjes gekocht!
quote:FluffyC schreef op 21 april 2009 @ 21:57:

[afbeelding]

Wij willen voor Max deze aanschaffen. Hij is nu tweejaar drie maanden, maar enorm groot dus al die kleine dingen vallen meteen al af.

fluffy, deze woorden op de site die ik noemde in mijn vorige post, afgeraden vanwege ongelukken in Duitsland waarbij kinderen op het sesamstraatfiguurtje vielen en ernstig letsel aan hun gebit er door opliepen. Moet je maar eens lezen op die site.

Hij ziet er wel erg leuk uit!
Whatever, I do what I want
Ik zie eigenlijk alleen maar grotere loopfietsen (die ook nog een beetje stevig zijn) met dingen op het stuur. Of met mandjes eraan enzo. Iemand een tip voor een stevige fiets die veiliger is???
Liefst eentje die ergens ook te zien valt bedoel ik dan. Ik zie er genoeg die je via internet besteld, maar ik wil graag proberen in een winkel. Gezien Max formaat en niet beste motoriek moet het echt bij hem passen zeg maar.
puky hebben ze bij toys r us, nu toys xl, hebben 3 verschillende soorten staan.
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
fluffy

http://www.loopfietswinkel.nl/
DraakjeNoah ik ga van de week meteenkijken.

Crini, die site had ik gevonden, maar dat is dus bestellen en niet eerst even uitproberen.
DraakjeNoah ik ga van de week meteenkijken.

Crini, die site had ik gevonden, maar dat is dus bestellen en niet eerst even uitproberen.
Puky kun je trouwens niet meer via loopfietswinkel bestellen, hebben ze eruit gehaald wegens gevaar?? Hier bevalt ie in elk geval goed.
nou dát lees ik nergens op die site hoor en ik zie ze trouwens ook nog gewoon te koop daar. Dus wat bedoel je?
Hadden een puky fiets besteld, maar kregen een mail van die fietswinkel.nl dat ze de puku's niet meer verkochten en dat we aan andere konden bestellen. Ze zouden de site nog aanpassen.
Wij hebben de easy rider lite. Een houten loopfiets in een soort "harley" model.

Dochter was al weg van haar plastic blokker fietsje en begint nu langzaam steeds wat meer op haar echte loopfiets te doen. Maar ze is ook pas 2 jaar en 4 maanden.

Ik vind het wel leuke dingen al moet ik zeggen dat ze de driewieler veel leuker vindt.
Wij hebben net sinds een week de Wishbonebike en hij is nu al een succes. Het fijne is dat je kindje er al vroeg op kan, wordt geadverteerd vanaf 1jaar. Dochter is 1,5 en kan er al superhard mee vooruit dankzij de drie wielen. Je kunt hem namelijk als drie- en als twee-wieler gebruiken. Zodra ze eraan toe zijn, vervang je de achterste twee wielen voor één. Je kunt het frame dan ook nog weer omdraaien, zodat hij hoger wordt en zo kunnen ze er tot 5 jaar op rondrijden. Kost wel wat, maar wel een erg gaaf ding.
Deze dus:

Die wishbonebike hebben we ook aan gedacht maar die driewieler vonden we net iets te groot voor ons huis en de tuin.

@fluffy: bij onze fietsenwinkel verkopen ze ook puky loopfietsen. Misschien dat je via de site van puky op dealers kan zoeken.
Hier heeft zoon lief van 3 jaar al een gewone fiets. Nu nog met van die ouderwetse zij wieltjes, maar die haal je er eenvoudig af.

Ik vind zelf een loop fiets iets voor kindjes van 1 of 2 jaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven