Mode & Beauty alle pijlers

Krultang?

30-04-2020 15:28 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt mij wel eens leuk om slag/golf in mijn steile haar te maken. Daar zoek ik dus een krultang voor.
Heb vorige jaar zo'n krulborstel gekocht. Krijg er wel volume van, maar geen slag.
Veder heb ik nog nooit met een krultang gebruikt. Zou dus fijn zijn dat die makkelijk in gebruik is.
Wie weet een goede krultang om slag mee te maken?
Ik zou voor een stijltang gaan. Daarmee gaat het krullen-maken zoveel sneller en mijn ervaring is dat ze langer blijven zitten.
Wil je echt een krultang, dan kan ik de pearl wand van Remington aanraden.
Ik gebruik zelf deze :

Bekijk BaByliss Pro 180 32mm - Krultang op: https://www.bol.com/nl/p/babyliss-pro-1 ... _iphoneapp

Te gebruiken voor beide krul en slag.
Voor slag kun je de krullen gewoon wat meer uitborstelen nadat alle krullen zijn gezet.
apiejapie schreef:
30-04-2020 15:34
Ik zou voor een stijltang gaan. Daarmee gaat het krullen-maken zoveel sneller en mijn ervaring is dat ze langer blijven zitten.
Wil je echt een krultang, dan kan ik de pearl wand van Remington aanraden.
Dit gaat vast vreemd overkomen.
Maar vind het een beetje vreemd en een stijltang te kopen als je steil haar heb.
Moet die gedachte maar eens laten gaan...
Zo'n wand tang ben ik ban om mij mee te branden.
rooske88 schreef:
30-04-2020 15:42
Dit gaat vast vreemd overkomen.
Maar vind het een beetje vreemd en een stijltang te kopen als je steil haar heb.
Moet die gedachte maar eens laten gaan...
Zo'n wand tang ben ik ban om mij mee te branden.
Snap het wel. Maar het gaat zoveel sneller dan met een krultang. Een krultang heeft tijd nodig om de krul vast te zetten, dus bij elke pluk ben je een seconde of 15 bezig. Bij een stijltang zet je de pluk tussen de stijltang, draait die een slag rond en trekt m dan langs de pluk naar beneden. Dat gaat zoveel sneller! Kijk maar eens wat YouTube filmpjes, genoeg over te vinden.
apiejapie schreef:
30-04-2020 16:16
Snap het wel. Maar het gaat zoveel sneller dan met een krultang. Een krultang heeft tijd nodig om de krul vast te zetten, dus bij elke pluk ben je een seconde of 15 bezig. Bij een stijltang zet je de pluk tussen de stijltang, draait die een slag rond en trekt m dan langs de pluk naar beneden. Dat gaat zoveel sneller! Kijk maar eens wat YouTube filmpjes, genoeg over te vinden.
Ik krijg dat dus echt niet voor elkaar. Of het ligt aan mijn haar wat vrij lang is, of ik ben zelf gewoon zo kneuzig. Ik denk dat laatste....
Met een stijltang krijg je slag, en het onderste gedeelte krijg je ook niet echt mooi rond zegmaar. En het zakt ook snel uit even op de fiets en het waait er weer uit.
En ik ben best handig met haar. Heb het ook eens laten doen in de bijenkorf, verkopen ze ook die tangen , een handschoentje erbij aan en dan je haar erom heen draaien. Dit was ook binnen een uur er weer uit.
Een Carmen set werkt nog het beste, dan zit het ook nog stevig. Maar kost tijd.
Dan de krultang.
Ik had een dunne stijltang van Chi met een platte binnenkant (voor steil haar) en een geribbelde buitenkant (voor slag/krullen). Op internet kon ik 'm niet meer vinden, misschien was het een limited edition.
Goed heet laten worden, haar erom, tang met wat kracht (maar niet teveel) tot aan de punten trekken en eventueel ombuigen waar je een krul/slag wil. Het is een kwestie van (veel) oefenen. Voor mijn haar was het trouwens erg slecht, zelfs met de heat protector gels van hetzelfde merk die ik erbij gebruikte. Op YouTube zijn er vast tutorials.
Dr. Dre, don't just stand there, operate! (Eminem)
De Cerastyler is echt krultang-Dummy proof.
Kan ik uit ervaring zeggen.
Superhuisvrouw schreef:
30-04-2020 17:13
Met een stijltang krijg je slag, en het onderste gedeelte krijg je ook niet echt mooi rond zegmaar. En het zakt ook snel uit even op de fiets en het waait er weer uit.
En ik ben best handig met haar. Heb het ook eens laten doen in de bijenkorf, verkopen ze ook die tangen , een handschoentje erbij aan en dan je haar erom heen draaien. Dit was ook binnen een uur er weer uit.
Een Carmen set werkt nog het beste, dan zit het ook nog stevig. Maar kost tijd.
Dan de krultang.
Ik ben onhandig met mijn haar. Vind vlechten al moeilijk.
Dat handschoen hebt voor bij de wand krultang weet ik. Maar ben bang om mijn oor of nek te branden
Is de curl secret van babyliss niks voor je dan? Die slurpt je haar op en maakt er dan een krul in. Hoef je zelf eigenlijk niks aan te doen :) of wil je geen hele krullen erin?

Afbeelding
selle schreef:
30-04-2020 17:22
De Cerastyler is echt krultang-Dummy proof.
Kan ik uit ervaring zeggen.
Dat ziet er uit als een krulborstel. Daar krijg ik geen slag mee. Of heb ik nu de verkeerde voor mij?
Ik kan niks met een krultang. Zelfs mét handschoen verbrand ik m'n vingers, nek, oren. En als het al lukt, zitten de krullen altijd raar. En met klepjes krijg ik een knik. Maar ik sluit me aan bij wat hierboven werd gezegd: ik kan prachtige krullen maken met een stijltang! Kijk maar eens naar dit filmpje, zo doe ik het ook: https://www.youtube.com/watch?v=nVobETo9Xs0
yes de curl secret vqn babyliss... dat is een geweldig apparaat!!
Lorem Ipsum
Ik wil niet echte krullen. Wil slag.
Twijfel nu om toch een stijltang te kopen.

Die babyliss crul secret was toch niet zo goed? Dacht dat die vaak vast kwam te zitten in het haar.
rooske88 schreef:
30-04-2020 18:26
Ik wil niet echte krullen. Wil slag.
Twijfel nu om toch een stijltang te kopen.

Die babyliss crul secret was toch niet zo goed? Dacht dat die vaak vast kwam te zitten in het haar.
Ik heb hem en als je het goed doet dan komt je haar niet vast te zitten. Je hebt ook zo'n tulpmodel die is misschien wat makkelijker.

https://www.cosmopolitan.com/nl/beauty/ ... schadigen/

Dit is dat tulpmodel van Philips:

https://www.philips.nl/c-p/BHB878_00/st ... e+Content_
rooske88 schreef:
30-04-2020 17:47
Dat ziet er uit als een krulborstel. Daar krijg ik geen slag mee. Of heb ik nu de verkeerde voor mij?
Klopt, het ziet er een beetje uit als een krulborstel.
Is het niet. Hij blaast geen hete lucht.
Het is een krultang met stekels eigenlijk, waardoor je meer grip hebt en je handen niet brandt.
Hij maakt (bij mij) slag of krullen, afhankelijk van de doorsnee (ik heb er 2), dikte pluk en hoelang ik hem erin hou.
En door de stekels brandt je ook je oor of nek niet.
selle schreef:
30-04-2020 22:49
Klopt, het ziet er een beetje uit als een krulborstel.
Is het niet. Hij blaast geen hete lucht.
Het is een krultang met stekels eigenlijk, waardoor je meer grip hebt en je handen niet brandt.
Hij maakt (bij mij) slag of krullen, afhankelijk van de doorsnee (ik heb er 2), dikte pluk en hoelang ik hem erin hou.
Dat lijkt mij wel een handig ding voor een lok opzij te krullen. Ik heb net een paar Youtube-filmpjes gezien, maar ik vind het niet echt krullen die het ding maakt. Welke dikte hebben jouw borstels?
Ik heb 32 en 38.
Op yt zie ik inderdaad ook alleen filmpjes dat er slag en volume wordt gemaakt.
Je kunt hem ook in je haar draaien, 10-15 sec laten zitten en dan uitdraaien. Dan heb ik een krul.
Op de filmpjes kammen ze hem door het haar.
wij hebben die babyliss curl secret, voor mijn dochters. ze maken er heel snel krullen/slag door in hun haar en het blijft goed zitten, ik ben er erg tevreden over.

Je moet wel even weten hoe je het moet doen, het haar moet er aan 1 kant van het apparaat in. Doe je het haar er aan de andere kant in dan kan het vast gaan zitten (maar ook weer los te halen). Zo moeilijk is dat niet, maar het is wel opletten.
The past may be in tatters
But today is all that matters

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven