Twijfel ik terecht?

30-04-2020 17:21 100 berichten
Eerste bericht en meteen een lang bericht.
Heb redelijk snel advies nodig..

Ik heb 4,5 maand een scharrel. We zijn dus niet officieel een stel. Mijn scharrel blijkt voor Corona-tijd nog met andere dames te hebben gezoend.

Scharrel heeft voorgaand zelf aan mij vertelt, omdat hij mij niet wilde besmetten. Is verder niet ziek, maar voor de zekerheid. Eerste vier weken heb ik met deze info niet veel gedaan. Maar ik kreeg er een naar gevoel bij. Dus heb ik hem zaterdag vertelt dat ik twijfel of ik hem wel kan vertrouwen. En ik niet weet of het zoenen met andere dames mijn gevoel voor hem beïnvloed heeft.

Hij zei dat hij wel degelijk te vertrouwen is, maar niet als hij het idee krijgt dat iemand (ik dus) er niet voor 100 procent voor ga. Ik zei dat ik er wel voor 100 procent voor wilde gaan. Maar nu dus twijfel. Toen zei hij dat hij niet voelt dat ik er klaar voor ben om een relatie aan te gaan. Bij de vraag: “waarom dan niet?!” Gaf hij als uitleg: dat ik te vaak over mijn ex spreek waardoor hij het idee krijgt dat ik de breuk tussen mij en mijn ex nog niet verwerkt heb.

Woorden van mijn scharrel: “ik vind jou heel leuk, maar voel ook steeds een vervelend gevoel als je met je ex gaat uiteten of uitgebreid over jullie eerste ontmoeting praat. Daarom krijg ik het idee dat je nog gevoelens hebt voor je ex. En deed ik, naast met jou afspreken, ook mijn eigen ding. Dat deed jij immers ook met je ex? Je zoende misschien niet, maar je ging wel met hem uiteten. Je ex komt langs als jij net geopereerd bent om te helpen enzovoort. Denk je dat het leuk is voor een persoon die verliefd aan het worden is of al verliefd is dat je met je ex uiteten gaat of dat je vertelt wat voor seks standjes jullie geprobeerd hebben? En uitvoerig vertelt over hoe jullie elkaar ontmoet hebben? Dat je vakantie foto’s van jullie samen aan mij laat zien?! Ik heb mijzelf beschermd en ging naast jou leuk vinden ook door met mijn eigen leven omdat het gewoon lijkt alsof je nog te veel om je ex geeft.” (Voorgaand is ongeveer wat mijn scharrel zei).

Hij heeft dus zijn excuses niet gemaakt, omdat hij zichzelf niet schuldig voelt over het feit dat hij gezoend heeft met andere dames.

Ik heb gezegd dat ik het appels met peren vergelijken vind, maar hij zei heel rustig dat hij zichzelf volledig snapt. Dat hij heel graag exclusief wil zijn met mij, maar niet met iemand die nog zo vaak iets over haar ex zegt. Hij voelt zichzelf helemaal niet schuldig. Hij vroeg een paar keer of ik nog gevoel heb voor mijn ex. Ik zei dat ik het puur vriendschappelijk zie. Ik vroeg of hij daar mee zou kunnen leven. Hij zei dat hij vriendschap tussen mij en mijn ex niet zal werken, omdat mijn ex nog gevoelens voor mij heeft. Ik heb meermaals benoemd dat het toch niks uitmaakt dat mijn ex nog gevoelens heeft. Ik heb die gevoelens niet. Dus hij zou mij moeten vertrouwen ipv dan maar niet exclusief voor mij te gaan omdat ik mijn ex nog zie.

Ik heb aan hem gevraagd wat hij zelf wil tussen ons. Hij zegt dat hij het wel zag zitten, maar dat hij geen zin heeft in een vriendinnetje die steeds over haar ex praat en nog uitjes met hem beleefd. Nu wil ik die vriendschap tussen mij en mijn ex misschien wel opgeven, voor mijn scharrel. Maar ik weet niet of ik mijn scharrel nog vertrouw. Straks is dit van hem een excuus om zo te kunnen doen?

Mijn scharrel zegt dat het niets met vertrouwen te maken heeft, omdat exclusiviteit nog geen rol speelde omdat hij zichzelf meer zag als een “speeltje” voor mij. Hij voelde zichzelf een rebound man voor mij.

Mijn scharrel zegt al die tijd al verliefd te zijn geweest maar te bang zijn geweest dat ik terug zou gaan naar mijn ex en dat hij daarom ook gewoon zijn ding is blijven doen zodat het niet zo pijn zou doen als ik terug zou gaan naar mijn ex. Ik heb gevraagd waarom hij hier nu pas mee komt. En waarom ik niet wist dat hij die afspraakjes met mijn ex liever niet had. Dan had ik hem meteen gezegd dat het vriendschappelijk is. Mijn scharrel heeft gezegd dat ik zelf moet weten of ik mijn ex zie, maar dat hij liever zou zien dat ik daar zelf geen behoefte meer aan zou hebben. Dan pas zou hij geloof hebben dat ik echt voor hem wilde gaan in plaats dat het een opdracht van hem zou zijn. Hij zegt ook dat door een deur kunnen met je ex prima is, maar hij mijn manier van contact met mijn ex vooral onprettig vindt. Vooral het uiteten vindt hij een groot issue. Na dat uiteten (maanden terug) heeft hij voor zichzelf besloten dat hij mij niet als serieus relatie materiaal moest gaan zien. Hij was/is bang zichzelf te kwetsen en toen heeft hij dus ook andere dames gekust. Niet uit wraak, maar als bescherming (zegt hij). Alleen hij vond het met mij ook altijd heel leuk en bleef verliefd en ik wist dus niet dat hij ook nog andere dames zag. Nou.. niet dat ze afspraken. Alleen een avondje in de kroeg en dan gezoend. Niet zoals wij samen avondjes hadden op de bank en uiteten (toen dat dus nog mocht).

Een aantal vriendinnen zeggen tegen mij dat zij zijn gedrag niet zo gek vinden. Omdat zij mijn gedrag (afspreken met ex) zien als een actie die hiervoor gezorgd heeft. En zij dus begrijpen dat hij niet meteen exclusief voor mij ging.

Ik vind het nog steeds appels met peren vergelijken. Zoenen met iemand staat toch niet gelijk aan afspreken met je ex? Mijn scharrel zegt dat ik het zo niet moet zien. Hij zegt dat hij geen vergelijking maakt, maar dat hij geen exclusiviteit aan iemand geeft die emotioneel gezien geen exclusiviteit biedt. Hij heeft het dan dus niet over fysieke aanrakingen maar hij vindt die verbinding op emotioneel vlak ook een manier van binden. En die binding vind/vond hij bij ons dus ontbreken. Hij zou die binding wel willen, maar hij denkt dus dat ik die binding bij mijn ex heb, en niet met hem.

Ergens kan ik hem wel volgen in dit verhaal en ergens denk ik wat doe je allemaal moeilijk en mag ik best verwachten dat hij niet met andere dames zoent. Vriendinnen zeggen dus iets anders en omdat ik hen al vaak bevraagd heb en steeds eenduidige antwoorden hoor, vraag ik het hier nogmaals zodat ik wat meer antwoorden met elkaar kan vergelijken.

We zien elkaar morgen en dan zullen we terug komen op het onderwerp en knopen doorhakken. Dus ik heb voor die tijd meerdere inzichten nodig.

Fyi: Hij heeft 3 keer met willekeurige dames gezoend en een van die dames laten weten dat hij verliefd is op mij en dat het beter is dat ze stopt met berichten sturen. Met de andere twee dames heeft hij geen contact gehad na de zoen. Dit weet ik omdat ik een beetje door zijn telefoon gescrold heb. Hij heeft zelf de dame waar wel contact mee was wel eens gestuurd: “nog naar de kroeg vanavond?” Voor de Corona-tijd) we kende elkaar toen 2 maanden. Gek toch dat ik niets met mijn ex mag afspreken maar hij wel een andere dame mag appen? Hem hiermee ook geconfronteerd.

Woorden Scharrel: “ik heb al gezegd dat ik mijn ding ben blijven doen omdat ik dacht dat ik voor jou een rebound man was. Ik heb het afgekapt met deze vrouw omdat ik te veel gevoel voor jou heb. Maar dat is uit bescherming voor deze vrouw omdat ik het lullig zou vinden als zij meer van mij verwacht dan ik kan bieden.“

Hierna vertelde hij ook nog dat deze dame al een aantal keer gevraagd had om een date en dat hij dat echt niet wilde. Daarom heeft hij geappt dat hij verliefd is op mij. Zodat zij verder gaat en er geen verwachtingen ontstaan.

Mijn vriendinnen zeggen dat hij daarom een nette man is. Ipv een slechte. Ik weet het niet. Wat denken jullie? En hoe groot is mijn aandeel hierin nu echt? En mag ik wel van iemand verwachten exclusief te zijn, als die gene niet weet dat ik dat verwacht? En heeft hij een punt mbt dat ik emotioneel gezien niet exclusief ben omdat ik mijn ex nog wekelijks spreek en voor Corona tijd nog met hem op pad ging (ook mijn ouders zagen hem nog en wat andere dingetjes die mijn scharrel ziet als nog niet over ex heen). Dat mijn ex mijn ouders nog ziet is zijn initiatief trouwens. Vind dat zelf ook wel raar.

Ik hoor het wel!

Is hij een slecht persoon?

Totaal aantal stemmen: 63

Nee (52%)
Ja (3%)
Nee, dat ben jij (44%)
lilalinda schreef:
01-05-2020 10:38
maar zolang jullie geen relatie hebben en niks uitgesproken hebben, doet hij dus niks verkeerd
Al neukt-hij rond, dat mag gewoon, want jullie hebben niks samen

kun jij lekker vanaf je verheven plek, verdrietig gaan lopen zijn, over dat hij zoent, maar je bent te beroerd om hem gewoon om "verkering" te vragen en duidelijkheid af te spreken.
Dat laat ik meestal aan een man over inderdaad. Ik heb geen verkering gevraagd maar wel uitgesproken dat ik twijfels heb. Dus in die zin weet hij wel dat ik over een relatie nadenk.
Alle reacties Link kopieren
Druif6 schreef:
01-05-2020 10:38
. Mijn ex stuurt wel eens hoe zie je de toekomst? En dan zeg ik meestal:” het is nu gewoon klaar en in de toekomst zien we wel!” Op die manier denk ik dat hij gewoon kan slapen die avond en ga ik dus in de toekomst echt niet met hem verder. Vriendinnen hebben het advies gegeven veel harder te zijn en te zeggen dat ik geen toekomst met hem zie. Dat is de waarheid, maar wel moeilijk om te sturen. Ik dacht dat het uitkopen uit ons huis, wel voldoende was hem dat te laten inzien. Maar mijn scharrel is het daarover (denk ik) niet eens. Ik heb mijn scharrel veel te vragen vanmiddag.
sorry hoor, maar hoe groot is de plaat voor jouw hoofd??

je vriendinnen hebben volkomen gelijjk. Wees eens duidelijk
lilalinda schreef:
01-05-2020 10:42

Ik wil hem niet kwetsen en ik wil dat hij kan slapen. Ik probeer dan wat vage zinnen te gebruiken zodat er geen gekke dingen gebeuren. Hij zegt wel eens dat hij niet kan en wil leven zonder mij. Stuurt berichten met Waaaarom?! Ik wil er voor jou zijn. Dat hij niet kan slapen. Ik vind het dan inderdaad na 11 jaar relatie wat moeilijk om zo bikkel hard te zijn. Maar ik begrijp ook ergens echt wel wat mijn vriendinnen zeggen. Want ik zie inderdaad geen toekomst met hem.
Druif6 schreef:
01-05-2020 10:48
Ik wil hem niet kwetsen en ik wil dat hij kan slapen. Ik probeer dan wat vage zinnen te gebruiken zodat er geen gekke dingen gebeuren. Hij zegt wel eens dat hij niet kan en wil leven zonder mij. Stuurt berichten met Waaaarom?! Ik wil er voor jou zijn. Dat hij niet kan slapen. Ik vind het dan inderdaad na 11 jaar relatie wat moeilijk om zo bikkel hard te zijn. Maar ik begrijp ook ergens echt wel wat mijn vriendinnen zeggen. Want ik zie inderdaad geen toekomst met hem.
wees dan duidelijk, wat win je hier mee

of geniet je van zijn aandacht?
Druif6 schreef:
01-05-2020 09:49
Als ik hem nu een relatie vraag, zal hij even gek opkijken aangezien ik vorige week zaterdag heb gezegd dat ik twijfel over zijn intenties. Ergens merk ik alleen dat ik het wel heel graag wil en dat ik hoopte dat mijn “scharrel” sorry had gezegd en mij gevraagd had (beetje oude stijl, I know..) en dan heb ik nog een ding en dat is hoe ik aan mijn ex uitleg dat ik een nieuwe relatie heb. Want hij denkt dat het niet serieus is.
really? wat is er mis met: luister ex, ik heb een nieuwe scharrel en dat is serieus. Tussen jou en mij is het over en voorbij.wil je mij niet meer lastig vallen
Jullie hebben mooi eea voor de ander ingevuld.
Zit een hoop projectie bij jullie beiden dus.

Je (jij) zou iha kunnen stellen denken dat veel mannen zoenen (en zelfs seks) met een vrouw voor wie ze niks voelen niks verkeerds en ook niks ergs aan vinden ("het stelde niks voor" zeggen ze dan en dat menen ze ook: no big deal.
Veel vrouwen zouden zoiets pas/uitsluitend (kunnen) doen als ze gevoelens hebben voor een man.
Dus als een man zoiets vertelt gaan ze ervan uit dat hij meer moet zien in die dame, net zoals het bij zichzelf werkt, terwijl dat dus niet zo is en voor hem niks voorstelt.
Dus doe jij een aanname, omdat je dus de betekenis van het zoenen invult met wat dat voor jouzelf zou zeggen als jij diegene was die met iemand anders gezoend had.

Andersom zou je (hij) kunnen stellen denken (aanname dus) dat vrouwen iha seks en gevoelens niet kunnen scheiden en dat ze pas iets seksueels zoals zoenen zouden doen met een ander als ze ook gevoelens hebben voor diegene. En ook pas "vreemd zou gaan" als ze gevoelens voor iemand heeft.

Dus voor een man zou dat inhouden dat het veel bedreigender is voor de relatie dat hij ziet dat je op nog gevoelens voor je ex koestert, emotioneel nog bij hem betrokken bent en naar zijn idee te close bent (en dus aanneemt dat je dan ook nog seksueel gevoelig voor hem zou zijn). Een mogelijke rivaal dus in je ex ziet.
(nog extra gevoed doordat je blijkbaar veel over hem praat/ met veel gevoel en begrip over je ex praat, en over de seks met hem enz).

Kortom: jij vindt zoenen met een andere vrouw als bedreigend voor een relatie, omdat jij daardoor twijfelt aan zijn trouw/ betrouwbaarheid, ook in het vervolg als jullie wél zouden uitspreken een relatie te willen en exclusief te zijn.

Hij vindt jouw emotionele band met je ex bedreigend voor jullie/een relatie, omdat dat voor hem betekent (invult) dat je nog niet echt los van hem bent en hij hooguit een rebound is omdat het met je ex niet werkte.

Volgens mij zijn er iha wel een soort waarheden te vinden in die veronderstellingen, dwz ik denk zelf (uit ervaring, in verdiept en veel met mannen gesproken over dit soort dingen) voor heel veel mannen zoenen en zelfs seks zonder verdere gevoelens voor iemand idd niks voorstelt, en (pas) prima trouw/monogaam willen zijn als je dat afspreekt, als de intentie er is dat het een serieuze relatie wordt, dus dan zijn ze bereid om trouw te zijn, omdat het met jou wél iets voorstelt en om de relatie te laten slagen.

En wellicht (alleen maar) omdat jíj dat graag wil en verwacht/vindt dat het hoort, dus als iets wat hij voor je wil en kan doen, omdat ie om je geeft en rekening met jou houdt. Terwijl hij dus tegelijk verliefd kan zijn op jou en kan zoenen met een ander zonder gevoelens, en dat voor hem niks afdoet aan zijn gevoelens voor jou, dat staat er los van.

En andersom betekent voor hem dus jou kunnen vertrouwen in jouw trouw en monogamie dat dat lastig is met een ex met wie je nog emotioneel verbonden bent en iemand is met wie je in het verleden seks hebt gehad. En hij dus niet van overtuigd was dat dat niet meer betekent voor jou dan helpen en er nog willen zijn voor je ex omdat die het er moeilijk mee heeft en 0,0 nog (seksueel) aantrekkelijk is voor jou.

Jij zal hem duidelijk kunnen maken dat juist dat je verliefd bent geworden op hem voor jou betekent dat jij dat niet kunt scheiden en dus seksueel je alleen nog maar tot hem aangetrokken voelt, en ook zoenen daaronder valt: dat kun jij niet scheiden van degene op wie je verliefd bent en is zoenen en andere vormen van intimiteit exclusief verbonden aan diegene. Dus dat je automatisch geen zin meer hebt en niet kunt dénken aan intimiteit met een ander dan met hem (dus ook niet een ex, ook al ben je daar in het verleden jarenlang intiem mee geweest).

En jij zal moeten begrijpen dat dat voor veel/ (de meeste?) mannen heel anders is, dat die niet hetzelfde in elkaar zitten als jij, en dat die seks en intimiteit prima volkomen los (kunnen) zien van gevoelens en áls ze dan verliefd worden ook prima exclusief kunnen en willen zijn, liefst met jou nog doen (maar op zich nog steeds intiem zouden kúnnen zijn met een ander, ook al is dat niet hetzelfde als met jou).

Ik denk zelfs dat mannen pas seksuele trouw willen beloven áls ze verliefd zijn en dat wederzijds is en een relatie oplevert met diegene.
Voor hun lijkt het iets te zijn wat ze dus graag en vrijwillig opgeven als ze exclusief met jou willen zijn. Een afspraak dus. Want zij kunnen dan nog wel, maar willen het vaak dan zelf ook niet meer met een andere vrouw, (of willen het niet meer, omdat jij dat niet wil en omdat ze gek op jou zijn willen ze jou gelukkig zien en als dat jouw voorwaarden zijn voor jouw liefde en intimiteit exclusief te schenken en er 100% voor elkaar voor te gaan, wil hij zich daaraan committen.

Dus juist omdát hij zo eerlijk is daarover (en ik vemoed veel mannen niet, omdat vrouwen vaak zo gekwetst zullen reageren als ze hardop zouden zeggen dat ze naast jou nog andere vrouwen aantrekkelijk kunnen vinden, ook seksueel) zou ik hem vertrouwen dat als hij exclusief met jou wil zijn, je daarop kunt vertrouwen.
Dan wordt wel verwacht dat jullie ook echt een relatie hebben (voor veel mensen is tegenwoordig dat hardop uitspreken van "we hebben een relatie" of "we zijn exclusief" het teken dat je vanaf daar trouw mag verwachten van elkaar. Dus pas wanneer dat afgesproken is).

Wat inhoudt dat dat nog niet gold vlak voor dat ijkmoment en meteen daarna (als het uit is) niet meer geldt.
Dus men zal vinden dat zolang je het "scharrelen" noemt, mág het nog en zodra (en zolang) het "relatie" heet niet meer.

(en zelfs dan zijn er mensen die vinden dat je exclusiviteit pas mag verwachten als dat ronduit afgesproken is en inet vanzelfsprekend mag aannemen. Dus dat deden mensen vroeger uit zichzelf al als ze verliefd waren, maar tegenwoordig is dat een bewuste afspraak, wil je daar iets van mogen zeggen, niet gepast vinden of twijfelachtig zijn over zijn gevoelens voor jou/ je een naar gevoel van krijgt).

Het is dus zaak dat als jullie dat gesprek gaan voeren je allebei heel duidelijk bent in wat je onder een relatie vindt vallen, wat je van elkaar verwacht in dit opzicht (vanaf hier, want afgelopen maanden kun je niet terugdraaien en hij ook niet), hoe je van elkaar verwacht met exen om te gaan, wat jullie allebei onder emotionele en (fysieke/seksuele) trouw (betrouwbaarheid) verstaan, en duidelijke afspraken maken over wat je van een relatie iha verwacht en voor je ziet.

Je hoeft niet hetzelfde in elkaar te zitten om hetzelfde te voelen voor elkaar.
Dus verwacht niet dat hij andere vrouwen niet meer aantrekkelijk kán vinden nu hij verliefd zegt te zijn op jou en dat hij niet verwacht dat jij niet meer emotioneel met iemand als je ex nog verbonden kunt voelen, al is dat meer op medelijden/ compassie gebaseerd, omdat je hem kent en moeilijk vindt dat hij het zo moeilijk heeft met de breuk.

Trouwens, zoals men hierboven al zegt: je helpt je ex dus juist niét om los van jou te komen als je close contact met hem houdt!!
Zo blijf je in zijn gedachten en praktisch gezien ook deel uitmaken van zijn leven en heeft hij minder reden om jou te vergeten: hij krijgt immers steeds tenminste nog een beetje van jou: aandacht, medeleven, meedenken.
Hem troosten (juist door jou) is juist niét helpend: het is veel beter als hij dat verdriet en gemis echt doorvoelt, en om huilt of wat ie ook moet doen om dat te verwerken, zonder dat jij dat alsmaar een beetje lichter verteerbaar maakt (dan duurt het alleen maar langer).

De bedoeling is juist dat hij geconfronteerd moet worden met dat ie je toch echt definitief kwijt is. Dat dat echt gaat doordringen, zodat hij ook verder kan met zijn eigen leven, eigen andere mensen (dan jou) zoekt voor het leuke in zijn leven, voor troost, gezelschap enz, want daar zal hij aan moeten wennen.
En het maakt het misschien juist makkelijker voor hem als hij hoort dat je iets (serieus) met iemand anders hebt, want dan wordt het definitiever voor hem, laat geen vage hoop meer op dat het nog goed kan komen, en dan moét hij daar wel in gaan berusten.

Ik weet niet hoe lang je ex al je ex is?
Een zuiverere vriendschap kan pas als je allebei niet langer meer gevoelens hebt dan dat. Zolang 1 vd 2 nog hoopt of vage verwachtingen koestert, nog naar je verlangt en niet kan accepteren (voor zichzelf) dat het voor altijd voorbij is, is vriendschap geen goed idee. Ook al ben jij zelf 100% zeker dat jij dat niet meer wil, hij kan dat toch diep van binnen nog aangrijpen voor hoop houden.

Daarom werkt het voor de meeste mensen het beste om als het uit is geen contact te houden, iig zolang de ander er nog niet overheen is. Ook als je goed uit elkaar bent gegaan. Het idee van "zachte heelmeesters.."
De ene kan daar wel mee omgaan en de ander vindt dat lastiger.
Jij bent op voorsprong daarin nu je alweer een andere kandidaat hebt gevonden.
Juist afstand nemen zal je ex meer helpen dan hem blijven "pamperen".
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Pffff... En het is nog niet eens een relatie?

Niemand is hier een slecht mens, maar jij bent wel vermoeiend. Laat het los en wees blij dat hij nog wil. En niet meer over de favoriete standjes met je ex praten (kun je dat echt niet zelf bedenken?)
Druif, leg de loop van je leven niet zo in handen van anderen. Vraag die scharrel verkering als je verliefd op hem bent. Wees duidelijk naar je ex, verbreek het contact, zodat hij niet blijft hopen en asn je blijft trekken met apps en etentjes. Nu lijk je de consensus van je vriendinnen en het forum te willen volgen mbt wat accepteer je van een ander. Hoewel ik ook van mening ben dat je scharrel niet fout zit, vind ik dat jij jouw wensen moet volgen. Het is namelijk jouw leven. Maak het dan ook echt van jou, laat je oren niet naar anderen hangen.
Sommige mensen houden van (liefdes)drama's.

TO lijkt er zo een.
. Druif6
vrijdag 1 mei 2020 om 10:48

lilalinda schreef: ↑01-05-2020 10:42

Sorry maar je ex is manipulatief. Dit is echt emotionele chantage. Jij bent niet verantwoordelijk voor zijn geluk. 11 jaar relatie en dan. Het is klaar. Je bent niks verplicht naar hem. Dit contact klinkt mega ongezond. Moet je niet op deze manier willen. Na een relatie kun je beter geen contact houden. Misschien naar maanden een normale vriendschap. Dat is dit niet. Ik zou ook niks over je nieuwe date hem delen hoor. Dat kan hij niet aan. Laat hem los. Echt lijkt me beter.

Ik heb een stalkende ex gehad. Is vreselijk. Voorkom dat. Aardig zijn tegen een instabiel persoon juist je ex moet je niet doen. Is niet het beste vooral het slechtste wat je kan doen. Alle alarmbellen gaan bij mij af hoor!
Pfff. Verbreek contact met ex. Spreek je gevoel uit voor minnaar. Wordt exclusief als jullie dat graag willen. Veel plezier samen.
Wauw, ik zit met stijgende verbazing naar die plaat voor jouw hoofd te kijken. Gun die mannen (allebei!) een leuke relatie.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
We hebben vandaag echt een fijn en oprecht gesprek gehad. Er zijn mij heel veel dingen duidelijk geworden. Helemaal klaar met het gedrag van mijn ex. Ik zie nu pas in, wat ik allemaal accepteer en hoe hij mij zover krijgt dat ik lief blijf doen.

Mijn nieuwe vriend (!) had nooit in zijn stoute dromen durven hopen dat ik een relatie met hem zou willen. We starten met een schone lei. en vanaf dit punt dus exclusief :). Mijn vriend vroeg of het dan officieel is nu... en dat hij die vraag stelde voelde echt super goed. Ik ga ervoor! Zo verliefd! Nog nooit zo verliefd geweest eigenlijk. Mijn vriend kon vanavond niet blijven slapen omdat hij bereikbaarheidsdienst heeft voor het werk en zijn werkspullen bij hem thuis staan. Dus nu even lekker genieten van deze positieve wending. Ben zo blij.

Ik heb echt wat aan jullie adviezen gehad en ook die van mijn vriendinnen. Dankje daarvoor!

ps: toen mijn vriend weg ging heb ik meteen mijn ex een app gestuurd, dat het echt nooit meer goed komt tussen ons en hij op moet houden met dingen te verwachten en dat het mij spijt dat ik vaag ben overgekomen. Hij reageerde: dan zal ik wel niks meer van je verwachten!!!! Is helemaal niet gek na 11 jaar dat ik dingen van je verwacht maar blijkbaar heb ik mijzelf vergist. Ik heb gezegd dat mijn gedachten niet bij hem liggen maar bij iemand anders.
Bulbul schreef:
01-05-2020 21:51
Wauw, ik zit met stijgende verbazing naar die plaat voor jouw hoofd te kijken. Gun die mannen (allebei!) een leuke relatie.
Begrijpelijk maar gelukkig kunnen mensen leren. Ik dus ook. Eind goed al goed :)
Blokkeer dat nummer gewoon.
Om het er nog even in te wrijven. Strooi er nog wat zout op.

Maar gefeliciteerd met je relatie.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Bulbul schreef:
01-05-2020 21:57
Om het er nog even in te wrijven. Strooi er nog wat zout op.

Maar gefeliciteerd met je relatie.
Dat was geen inwrijven. Ik had vandaag wederom veel berichten van hem. En dit was mijn reactie daarop. Hij vroeg zelf wederom of we konden praten enzovoort. Dus nee geen inwrijven, maar duidelijk zijn. Heb ik vandaag geleerd dat dat handig is en het beste voor hem. En dat is wat ik wil.
Wat fijn voor je! En goed dat je duidelijk bent geweest naar je ex. Dat zal hopelijk een hoop rust geven.
Druif6 schreef:
01-05-2020 22:00
Dat was geen inwrijven. Ik had vandaag wederom veel berichten van hem. En dit was mijn reactie daarop. Hij vroeg zelf wederom of we konden praten enzovoort. Dus nee geen inwrijven, maar duidelijk zijn. Heb ik vandaag geleerd dat dat handig is en het beste voor hem. En dat is wat ik wil.
Goed gedaan joh!! Volhouden he!
Gefeliciteerd met je relatie. Duidelijker naar je ex geweest dan ooit zoals ik het begrijp! Hou dat zo. Laat m zijn sop gaar kopen.

Jeej nieuwe lieverd in je leven! 2-0 voor jou
:thumbsup:
Ik heb maar een heel klein stukje gelezen omdat je vriend gelijk heeft. Seksstandjes en vakantiefoto's met je ex bespreek je met vrienden, niet met je lief of een man waar je interesse in hebt. Je hebt hem zo heel duidelijk gemaakt dat hij in de friendszone zit en je geen serieuze plannen met hem had.
Een man waarmee ik iets wil noem ik trouwens ook geen scharrel.
Ikzelf had al lang het contact verbroken want heb totaal geen behoefte aan die informatie van iemand waarmee ik het bed deel.
Druif6 schreef:
01-05-2020 21:54
We hebben vandaag echt een fijn en oprecht gesprek gehad. Er zijn mij heel veel dingen duidelijk geworden. Helemaal klaar met het gedrag van mijn ex. Ik zie nu pas in, wat ik allemaal accepteer en hoe hij mij zover krijgt dat ik lief blijf doen.

Mijn nieuwe vriend (!) had nooit in zijn stoute dromen durven hopen dat ik een relatie met hem zou willen. We starten met een schone lei. en vanaf dit punt dus exclusief :). Mijn vriend vroeg of het dan officieel is nu... en dat hij die vraag stelde voelde echt super goed. Ik ga ervoor! Zo verliefd! Nog nooit zo verliefd geweest eigenlijk. Mijn vriend kon vanavond niet blijven slapen omdat hij bereikbaarheidsdienst heeft voor het werk en zijn werkspullen bij hem thuis staan. Dus nu even lekker genieten van deze positieve wending. Ben zo blij.

Ik heb echt wat aan jullie adviezen gehad en ook die van mijn vriendinnen. Dankje daarvoor!

ps: toen mijn vriend weg ging heb ik meteen mijn ex een app gestuurd, dat het echt nooit meer goed komt tussen ons en hij op moet houden met dingen te verwachten en dat het mij spijt dat ik vaag ben overgekomen. Hij reageerde: dan zal ik wel niks meer van je verwachten!!!! Is helemaal niet gek na 11 jaar dat ik dingen van je verwacht maar blijkbaar heb ik mijzelf vergist. Ik heb gezegd dat mijn gedachten niet bij hem liggen maar bij iemand anders.
Dus eerst zeg je tegen jouw ex “in de toekomst zien we wel” en een paar dagen later “het komt nooit meer goed”
Wellicht niet jouw intentie, maar besef je dan niet hoeveel hoop je jouw ex hebt gegeven om vervolgens zijn hart nog meer te vertrappen? Die zachte aanpak van je werkt averechts en is naar mijn inziens niet om hem te beschermen maar vooral omdat je het voor jezelf makkelijk wil maken. Wat ik heb geleerd is dat mensen meer respect voor jou en jouw grenzen hebben als je vang het begin gewoon eerlijk en duidelijk bent. Succes
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden
MujerBruja schreef:
02-05-2020 09:35
Dus eerst zeg je tegen jouw ex “in de toekomst zien we wel” en een paar dagen later “het komt nooit meer goed”
Wellicht niet jouw intentie, maar besef je dan niet hoeveel hoop je jouw ex hebt gegeven om vervolgens zijn hart nog meer te vertrappen? Die zachte aanpak van je werkt averechts en is naar mijn inziens niet om hem te beschermen maar vooral omdat je het voor jezelf makkelijk wil maken. Wat ik heb geleerd is dat mensen meer respect voor jou en jouw grenzen hebben als je vang het begin gewoon eerlijk en duidelijk bent. Succes
Ik had meteen duidelijk moeten zijn. Dat klopt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven