Wij willen regen ! Deel 2

07-08-2018 17:36 2331 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw topic omdat het oude voorbij de 3000 posts was.
Nog steeds is het droog, en hoewel het vanavond, of morgen, of volgende week gaat regenen is er heel wat nodig voor de dorst naar regen bevredigd is.
Hopelijk heeft het vaak en met mooie milde buien geregend voor dit topic 'vol' is.
Dit topic is een vervolg hierop actueel/ik-wil-regen/list_messages/4160 ... start=3080

Afbeelding
zazamaenade wijzigde dit bericht op 07-08-2018 17:42
13.52% gewijzigd
nounou
Alle reacties Link kopieren
Tsssss, de straat is hier niet eens echt nat geworden.
Gulzige types, die zuiderlingen.

Afbeelding


;-D
nounou
Komende week wordt er wat regen voorspeld, maar sombere motregen. Ja hoor eens, als het dan toch regent, dan even wat lekkere buien!
Alle reacties Link kopieren
10-15 mm had ik gehoord. Is dat alweer verdampt tot wat motregen?
nounou
Nee het is gewijzigd, of ik heb met mijn neus gekeken. Gelukkig! Dan kan ik vanavond gras maaien en gras inzaaien. En genieten van de zon zonder me zorgen te maken voor mijn tuin.
Ik wil een regenton zodat ik wat watervoorraad voor mijn tuin heb. Waterschappen schijnen er ook blij mee te zijn als je water opvangt.
En waterdoorlatend tegels in mijn tuin.
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
26-04-2020 15:12
10-15 mm had ik gehoord. Is dat alweer verdampt tot wat motregen?
Als het al 10-15 mm is, is dat gewoon nog veel te weinig. Dit is dan ook nog verspreid over een aantal dagen en snel verdampt. En vanaf zondag wordt op dit moment weer een periode van droogte verwacht.
Alle reacties Link kopieren
Ik las vanmorgen in de krant dat er hier, Zeeland, code rood is afgegeven voor de droogte. Kan het artikel niet plakken want is een premium. Begint alweer goed het seizoen.
Niemand is onmisbaar
Alle reacties Link kopieren
Mmm, tot en met vrijdag wordt er al meer dan 20 mm verwacht. Dat is veel te weinig, ja, maar ik ga daar niet over mokken als het inderdaad echt gaat vallen ;)
Weeronline verwacht voor de week erna zelfs ook nog een beetje.

Probleem is ook wel dat de mooie en leuke regengifjes aan het opraken zijn, na twee jaar droogtetopics.

Afbeelding
nounou
Alle reacties Link kopieren
Zo droog al, en de echte zomer moet nog beginnen.

Het gras is geel
De lucht is blauw
Bakken regen
Kom maar gauw

Ik hoop dat het werkt.
Geeft niet, het droogt wel weer op.
Alle reacties Link kopieren
bojoti schreef:
27-04-2020 11:34
Ik las vanmorgen in de krant dat er hier, Zeeland, code rood is afgegeven voor de droogte. Kan het artikel niet plakken want is een premium. Begint alweer goed het seizoen.

Omroep Zeeland had ook zo'n bericht. Bedoel je dit?

Door de combinatie van de aanhoudende droogte en de harde wind is er in Zeeland een extra risico op natuurbranden. Sinds 30 maart geldt al fase 2 voor de hulpdiensten en natuurbeheerders. Voorlopig wordt geen regen van betekenis verwacht.
De harde wind kan ervoor zorgen dat de brand zich snel verspreid. "De bovenkant van de grond is nu kurkdroog door die harde wind. Maar als er nu brand ontstaat, gaat het zich echt heel snel verder verspreiden", aldus Joop Juffermans van de Veiligheidsregio Zeeland. Hij is expert in brandpreventie.
https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/119 ... en-droogte (met video)
nounou
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
27-04-2020 13:12


Probleem is ook wel dat de mooie en leuke regengifjes aan het opraken zijn, na twee jaar droogtetopics.

Afbeelding
Haha dat had ik dus ook, ik zoeken maar de leuke hebben we allemaal al opgebruikt, bizar he.
Niemand is onmisbaar
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
27-04-2020 13:12


Probleem is ook wel dat de mooie en leuke regengifjes aan het opraken zijn, na twee jaar droogtetopics.
Dat is wel een goede reden om eens van de droogte af te komen ;-).
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
27-04-2020 13:17
Omroep Zeeland had ook zo'n bericht. Bedoel je dit?

Door de combinatie van de aanhoudende droogte en de harde wind is er in Zeeland een extra risico op natuurbranden. Sinds 30 maart geldt al fase 2 voor de hulpdiensten en natuurbeheerders. Voorlopig wordt geen regen van betekenis verwacht.
De harde wind kan ervoor zorgen dat de brand zich snel verspreid. "De bovenkant van de grond is nu kurkdroog door die harde wind. Maar als er nu brand ontstaat, gaat het zich echt heel snel verder verspreiden", aldus Joop Juffermans van de Veiligheidsregio Zeeland. Hij is expert in brandpreventie.
https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/119 ... en-droogte (met video)
Denk het ja, kon het niet lezen maar de kop zegt genoeg.
Niemand is onmisbaar
Alle reacties Link kopieren
Hier een heel klein beetje regen, het begin is er.

Het Hoogheemraadschap Delfland is vandaag met dijkinspecties (van de veendijken) begonnen.
https://www.hartvannederland.nl/nieuws/ ... e-droogte/ (met video)
nounou
Hier heeft het bijna de hele dag gemiezerd, af en toe begon het wat harder te regenen, maar dat was maar eventjes.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop ook zo op wat regen. Ik sproei me gek! Gelukkig nu wel een miezertje gisteren op ons pas ingezaaide stukje gras. Ik kreeg alleen een foto van de kippen van de buren die aan onze zaadjes stonden te pikken dus dat is weer minder leuk natuurlijk. GRAS wil ik!
Test

Afbeelding


Hopelijk komt er nog veel regen na gisteren, want het is een beetje vroeg om aan de droge periode te beginnen.
Hèhè, eindelijk eens de serieuze regen. De hele dag druppelde het een beetje. Gisteren was het ook niet veel, ik dacht echt vandaag, moet ik mijn pas gezaaide zaadjes nog eens gaan begieten? Maar nu krijgen ze hemelwater.
Het schijnt de komende dagen veel te gaan regenen.
Gisteren zou het hier met bakken uit de hemel komen. Wel 7 mm. Nou denk dat het er nog 1 mm was. En nu weer zon ipv de voorspelde regen.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
30-04-2020 10:35
Gisteren zou het hier met bakken uit de hemel komen. Wel 7 mm. Nou denk dat het er nog 1 mm was. En nu weer zon ipv de voorspelde regen.

Hier ook, een paar dagen terug stond een geweldige 10 mm in de voorspellingen, maar het bleek uiteindelijk 2 mm.
Het ziet er nu veelbelovend uit aan de horizon maar voorlopig waait het vooral. Wel lekker fris!

Afbeelding
nounou
Alle reacties Link kopieren
Hier weer zon.... het is vooral voor het onkruid goed vrees ik :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vanochtend op de fiets zeiknat geregend, zo lang geleden dat ik het helemaal niet erg vond :)
Eindelijk echt regen. Agelopen 2 dagen was het drie druppels en dan weer droog en zon.

Nu zijn de tegels ook echt nat. :cheer:
dikkerdjedap schreef:
29-04-2020 09:40
Ik hoop ook zo op wat regen. Ik sproei me gek! Gelukkig nu wel een miezertje gisteren op ons pas ingezaaide stukje gras. Ik kreeg alleen een foto van de kippen van de buren die aan onze zaadjes stonden te pikken dus dat is weer minder leuk natuurlijk. GRAS wil ik!
Vanmorgen waren dikke duiven mijn graszaad aan het nuttigen. Van dat dure graszaad met speciale coating tegen vogelvraat....
Alle reacties Link kopieren
Hier regent het lekker door, net even echt hard, zo fijn!
nounou

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven