Wij willen regen ! Deel 2

07-08-2018 17:36 2331 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw topic omdat het oude voorbij de 3000 posts was.
Nog steeds is het droog, en hoewel het vanavond, of morgen, of volgende week gaat regenen is er heel wat nodig voor de dorst naar regen bevredigd is.
Hopelijk heeft het vaak en met mooie milde buien geregend voor dit topic 'vol' is.
Dit topic is een vervolg hierop actueel/ik-wil-regen/list_messages/4160 ... start=3080

Afbeelding
zazamaenade wijzigde dit bericht op 07-08-2018 17:42
13.52% gewijzigd
nounou
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
01-05-2020 11:31
Eindelijk echt regen. Agelopen 2 dagen was het drie druppels en dan weer droog en zon.

Nu zijn de tegels ook echt nat. :cheer:
Hier ook, aan deze regen heb je tenminste wat.
Alle reacties Link kopieren
Wat grappig toch dat er in zo'n klein landje zo veel verschillen zijn. Hier heeft het net 1 minuut geregend en nu schijnt te zon weer.
Niemand is onmisbaar
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Ja, zo gaat het er hier ook een beetje uit zien. Het gras begint ook alweer geel te worden. En de boeren zijn ook weer heel druk met sproeien.
Niemand is onmisbaar
Alle reacties Link kopieren
Hier zou morgen regen vallen. Maar die wordt nu weer niet voorspeld. Ik ben het nu wel zat. En maak me nu wel zorgen ook. Droogte wordt steeds groter probleem. Hoe gaan we daar in de toekomst mee om? Ik voorzie weer zo'n eindeloos lange hete zomer. Van mij mag het echt wel een maandje goed regenen
Alle reacties Link kopieren
mick87 schreef:
21-05-2020 17:48
Hier zou morgen regen vallen. Maar die wordt nu weer niet voorspeld. Ik ben het nu wel zat. En maak me nu wel zorgen ook. Droogte wordt steeds groter probleem. Hoe gaan we daar in de toekomst mee om? Ik voorzie weer zo'n eindeloos lange hete zomer. Van mij mag het echt wel een maandje goed regenen
Neeee, liever niet. Gewoon elke maandag t/m donderdag regen. S nachts bij voorkeur
Alle reacties Link kopieren
Twee weken regen graag, dag en nacht, voor het echt zomer wordt.
Schrecklich, die droogte en warmte van vandaag.

Hier zitten we nu:

Afbeelding

en dit was het gemiddelde tot 10 jaar geleden:

Afbeelding

En het is nu droger dan in 1976:

Afbeelding
nounou
Denk de afgelopen drie jaar telkens, wat een droogte, kan het erger? Jazeker, het jaar erop. ☹️
Alle reacties Link kopieren
aviv_13 schreef:
21-05-2020 20:45
Denk de afgelopen drie jaar telkens, wat een droogte, kan het erger? Jazeker, het jaar erop. ☹️
Ja, het is echt enorm droog aan het worden. In het bos waar ik vaak kom zijn de waterpoelen zo goed als droog gevallen. Ik vind het een enge ontwikkeling.
Vandaag een heel klein beetje regen, op zich fijn, maar nog veel te weinig.
Hier regent het flink.. Zo fijn, al is het helaas nog lang niet genoeg.
Het heeft bijna de hele winter geregend. Waar is dat water dan gebleven?
Hier staan overigens de vennen nog goed vol (west brabant) De tuin kan overigens wel een goeie slok gebruiken. Van mij mag het dit weekend wel regenen en verder regelmatig een nacht om het bij te houden.
Alle reacties Link kopieren
Hier regent het ook en precies nu zijn dochter en vriend een stuk fietsen. Dat is dan wel weer jammer, precies in de enige uurtjes dat ze nu regen aangeven.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
22-05-2020 16:27
Het heeft bijna de hele winter geregend. Waar is dat water dan gebleven?
April was extreem droog. Met veel zon en wind. Water verdampt dan heel snel.
Vandaag een paar druppels langs zien komen, maar door de harde wind zullen die wel alweer verdampt zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook maar een paar druppels vanmiddag, de straat was niet eens echt nat.
Wat zou ik graag weer eens onbekommerd op een regenachtige dag in de trein willen zitten en wat uit het raam kijken :heart:

Afbeelding
nounou
Alle reacties Link kopieren
Vanavond een egeltje zien drinken uit mijn waterbak. De waterbak is oorspronkelijk bedoeld voor vogels, maar nu ook voor egeltjes. Vroeger heb ik zelfs wel eens een eekhoorntje eruit zien drinken maar die zijn helaas verjaagd door de katten.
Tip voor iedereen: als je het nog niet hebt, zet een waterschaal neer.
Alle reacties Link kopieren
Hier vandaag welgeteld 1 hele millimeter gevallen (noordoosten) :-(
Alle reacties Link kopieren
Het regent al hele poos in Amsterdam :cheer:
Het "regent" hier, 0.1 mm per uur. Beter dan niks, maar flink onvoldoende.
Alle reacties Link kopieren
Het regent hier lekker door, volgens buienradar gaat dat ook nog even door. Fijn, hoef ik vanavond niet te sproeien.
Alle reacties Link kopieren
Hemel, wat is het heet en droog. Ademen buiten is onprettig, en dan woon ik niet eens in de Randstad. Alleen in de buurt van water is het aangenaam om diep in te ademen. Zou dat door de pollen komen?
Ik ben niet allergisch maar het lijkt wel alsof de lucht dik is van iets.

Nog één dag en we krijgen regen. Toch???

Hier worden sommige bomen zelfs al geel :|
nounou
Ik kan al 'n paar dagen zonder pilletjes, de berk is wel uit de lucht gelukkig.
Heb gisteren en vandaag m'n tuinslang een paar uur bij m'n rhododendrons gehangen. Dat zijn de enige struiken in m'n tuin die 'n klap krijgen van langdurige droogte doordat zij niet zo diep wortelen.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
02-06-2020 23:07
Ik kan al 'n paar dagen zonder pilletjes, de berk is wel uit de lucht gelukkig.
Heb gisteren en vandaag m'n tuinslang een paar uur bij m'n rhododendrons gehangen. Dat zijn de enige struiken in m'n tuin die 'n klap krijgen van langdurige droogte doordat zij niet zo diep wortelen.
Ik heb de rhododendrons ook flink water gegeven. Gelijk ook even de kersenbomen meegenomen. Beginnen nu rood te kleuren en om dan lekker sappig te worden,lusten ze wel wat water.
Alle reacties Link kopieren
Regen zou wel fijn zijn Ja! Nog een dagje wachten.
...
Alle reacties Link kopieren
elmoni schreef:
02-06-2020 23:10
Ik heb de rhododendrons ook flink water gegeven. Gelijk ook even de kersenbomen meegenomen. Beginnen nu rood te kleuren en om dan lekker sappig te worden,lusten ze wel wat water.

O wow, eigen kersenbomen :heart:
nounou

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven