Kinderopvang naam..

02-05-2020 03:51 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi ouders!
Als nieuwe ondernemer id kinderopvang vroeg ik me af welke kdv naam jullie het mooist vinden;

Kinderopvang Bosrijk (locatie is in t bos)
Kinderopvang bumblebee
Kinderopvang hummeltjes
Kinderopvang babilou

Ik hoor graag wat jullie voorkeur is,

Groet!
Bosrijk klinkt als een natuurbegraafplaats

De andere 3 vind ik verschrikkelijk.

Ik zou nog even verder denken.
Felidaes schreef:
02-05-2020 07:52
Ik vind Bosrijk het leukste, maar ben het ook eens met viva-amber in deze; ik zou even controleren of de naam 'beveiligd' is.

Je kan anders ook voor Groenrijk gaan.
Bij ons heet het tuincentrum groenrijk.
gizzmo-returns schreef:
02-05-2020 07:59
Bij ons heet het tuincentrum groenrijk.
Daar moest ik ook direct aan denken 😉
Wellicht het speelbos? Moet er natuurlijk niet om de hoek een echt speelbos zijn dat al zo bekend staat
Nouschi schreef:
02-05-2020 07:56
Bumblebee kan niemand spellen dus soïso niet doen. Ik zou ook een Nederlandse naam doen.
Bosrijk is leuk.
Zeker rekening mee houden!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Je hebt dit in maart ook al gevraagd. Ben je er nog steeds niet uit?!
Bosrijk klinkt rustgevend en associeer ik met een begraafplaats, grote villa in het bos, bejaardentehuis, etc. Je mag het gebruiken er zijn meer organisaties en Kinderopvang die zo heten. Alleen wanneer je googled dan kom je eerst tig pagina's van de Efteling tegen.

Ik ken een KDV dat Babbeloes heet. Prima naam, alleen spelling kan dus een ding zijn.

Wie is je doelgroep? Heb je veel ouders die moeilijk Nederlandse namen kunnen spellen, of juist Engelse namen niet kunnen spellen.

Bedenkt nog eens goed wat je met de naam wilt
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Groenrijk is een tuincentrum naam.
Bumblebee doet me steeds aan the transformers denken.
Kun je niks met de suggesties in je oude topic of is het niet meer in die bakkerij?
Kinderopvang anneloes

Lekker simpel en herkenbaar
Welke uitstraling wil je en welk publiek denk je te trekken? Wij gingen als ouders voor een professionele uitstraling. Kinderlijke namen met dito websites vielen bij ons af (maar keus genoeg hier).

Ik zou denken aan neutrale, volwassen namen rond een thema. Bijvoorbeeld vogels, muziekinstrumenten, boomsoorten. Dan kan je dat thema ook gebruiken in andere aspecten van je opvang. In de speelmaterialen (een wipkip id vorm van..), logo, namen van de groepen enzovoorts

Bijvoorbeeld:
De Boom (Eik, Linde, Kastanje)
De Fanfare (Trompet Trommel)
Vogelrijk (Merel, Specht, Boomklever)
TsumTsum schreef:
02-05-2020 08:15
Kun je niks met de suggesties in je oude topic of is het niet meer in die bakkerij?

Was dat niet dat topic waarin TO bijna alleen maar onzin reacties kreeg en belachelijk werd gemaakt? Namen als gesticht en slachthuis als antwoord kreeg?
Nee, daar zal geen bruikbare naam tussen hebben gezeten.
De boshut
redbulletje schreef:
02-05-2020 08:43
De boshut

Die vind ik best leuk.. De boshut, de boomhut, de bomentuin.
De Boshut vind ik ook leuk.Heeft voor mij een associatie met een pannenkoekhuis maar dat is juist leuk in het geval van een KDV :-D
Hommeldebommel.
Iets met bos vind ik wel het leukst, de Boskabouters? Op Paulus zitten vast geen rechten meer.
Kinderopvang de Luie Larf
De Knutselende Koter

Of mochten we zelf niks bijdragen?
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Boskabouter
Kdv de kloothommels
Dubbeljus schreef:
02-05-2020 08:23
Bijvoorbeeld:
De Boom (Eik, Linde, Kastanje)
De Fanfare (Trompet Trommel)
Vogelrijk (Merel, Specht, Boomklever)
Dit!
De Kastanjeboom
De Eikenboom
Onder de Paddestoel
In Het Bos
Felidaes schreef:
02-05-2020 07:52
Ik vind Bosrijk het leukste, maar ben het ook eens met viva-amber in deze; ik zou even controleren of de naam 'beveiligd' is.

Je kan anders ook voor Groenrijk gaan.
Da’s een tuincentrum dus heb je hetzelfde probleem.
Ik zou kiezen voor de Boskabouters of Het huisje in het bos.
Pindakaasjes schreef:
02-05-2020 08:52
Die vind ik best leuk.. De boshut, de boomhut, de bomentuin.
De boomhut is leuk!!
Kinderopvang De kinderopvang.
Kinderopvang In 't bos
Kinderopvang (naam van het bos)
Kinderopvang (voornaam van eigenaar)
Kinderopvang (achternaam van eigenaar)

Hier zitten drie van die dingen op steenworp afstand en ze heten allemaal kinderopvang (plaatsnaam). Paar dorpen verderop heten ze allemaal naar een beekje en nog wat verderop allemaal zonneschijn of regenboog.
Mijn neefjes zitten opgesloten in zo'n ding met een zonnige naam in een depressief gebouw. (Ze zitten er normaalgesproken 5 dagen van 630 tot 1900 en vaak in het weekend ook nog een dag van 630 tot 1600). Beetje vlag op modderschuit.
Activiteitencentrum de Bezige bejaarden, enige activiteit tweemaandelijkse bingo idee.
petra123456 schreef:
02-05-2020 09:50
Kinderopvang De kinderopvang.
Kinderopvang In 't bos
Kinderopvang (naam van het bos)
Kinderopvang (voornaam van eigenaar)
Kinderopvang (achternaam van eigenaar)

Hier zitten drie van die dingen op steenworp afstand en ze heten allemaal kinderopvang (plaatsnaam). Paar dorpen verderop heten ze allemaal naar een beekje en nog wat verderop allemaal zonneschijn of regenboog.
Mijn neefjes zitten opgesloten in zo'n ding met een zonnige naam in een depressief gebouw. (Ze zitten er normaalgesproken 5 dagen van 630 tot 1900 en vaak in het weekend ook nog een dag van 630 tot 1600). Beetje vlag op modderschuit.
Activiteitencentrum de Bezige bejaarden, enige activiteit tweemaandelijkse bingo idee.

Heel bijzonder. Volgens mij is er geen kind in Nederland dat 6 dagen per week naar een opvang gaat
dit topic was er laatst toch ook al ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven