Na hoeveel feesten gemiddeld tinnitus?

03-05-2020 09:05 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dat het bij iedereen anders is, weet ik. Maar na ongeveer hoeveel keer de discotheek bezoeken zonder gehoorbescherming is het het meest vanzelfsprekend om tinnitus (blijvend oorsuizen) op te lopen?
Is niks over te zeggen, 1x kan al genoeg zijn terwijl er ook mensen zijn die hun leven lang in de herrie zitten en het niet krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Gebruik gewoon altijd gehoorbescherming. Dan heb je geen last van ‘het was toch 1x teveel’

Tinnitus is gewoon waardeloos, ik heb het al een jaar of 40, beide oren, continue.

Voorkomen is beter, want genezen kun je het niet.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Tinnitus heeft niets te maken met het aantal feesten/keren. Dat heeft te maken met brute pech die ene keer. Dus altijd je gehoor beschermen als je ergens heen gaat waar je kan verwachten dat er 'uitschieters' in het geluid kunnen zijn.
Gehoorschade in de vorm van bepaalde tonen minder goed horen bouwt wel op met belasting en ouderdom.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Kan al bij 1x.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het niet van feesten, maar van stress. Das pas pech.

En over je andere topics. Goede oordoppen voor feestjes kun je prima ook dragen op drukke plekken. Het zorgt er namelijk o.a. voor dat achtergrond geluiden worden gedempt. Daardoor kun je juist beter de persoon verstaan met wie je praat
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Je kunt het ook hebben door een keer je nek te laten kraken...
Alle reacties Link kopieren
Ik verbaas me er al jaren over dat overal hier regels voor zijn, mensen beschermd zijn volgens arbo regels enz. Maar dat muziek zo ongelooflijk hard mag staan. Waarom??? Is toch zot dat je gehoorbescherming op/in moet doen als je naar muziek wilt gaan luisteren? Ik vind heel veel regels in Nederland onzinnig, maar het zou fijn zijn als er een regel zou komen dat muziek in openbare ruimtes (cafés, discotheken, festivals) niet harder mag dan de grens waarop je gehoorschade op kunt lopen.
Alle reacties Link kopieren
Kan ook komen door een verwaarloosde griep.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
03-05-2020 09:19
Ik heb het niet van feesten, maar van stress. Das pas pech.

En over je andere topics. Goede oordoppen voor feestjes kun je prima ook dragen op drukke plekken. Het zorgt er namelijk o.a. voor dat achtergrond geluiden worden gedempt. Daardoor kun je juist beter de persoon verstaan met wie je praat
Dat heeft TO ook lees ik als ik loep! Van examens. Dan kan ze niet meer lopen van de pijn. Dansen is dan het enige wat helpt. Gelukkig dat ze daar kruipend achter gekomen is! Wat een zegen!
Dus Lolly: dansen moet je. Klaar!

*note to self: je hoeft niet altijd je goede raad te delen*
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
[quote] Na hoeveel feesten gemiddeld tinnitus
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Tjezus wat een prijs! Zo'n concert moet wel gewéldig zijn als je het ervoor over hebt de rest van je leven slechthorend te worden. Nooit meer iemand te verstaan die zachte woordjes naar je fluistert, nooit meer de veelheid van lieflijke klanken in de natuur te horen. En alleen maar doordat je "kaboems, kaboems" zo lekker vond klinken in je oren toen je achttien was.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Oudblond schreef:
03-05-2020 09:27
Dat heeft TO ook lees ik als ik loep! Van examens. Dan kan ze niet meer lopen van de pijn. Dansen is dan het enige wat helpt. Gelukkig dat ze daar kruipend achter gekomen is! Wat een zegen!
Dus Lolly: dansen moet je. Klaar!

*note to self: je hoeft niet altijd je goede raad te delen*
Het is dat ik geen ochtendmens ben, anders zou ik nu mijn bed uit dansen :P
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
apiejapie schreef:
03-05-2020 09:23
Ik verbaas me er al jaren over dat overal hier regels voor zijn, mensen beschermd zijn volgens arbo regels enz. Maar dat muziek zo ongelooflijk hard mag staan. Waarom??? Is toch zot dat je gehoorbescherming op/in moet doen als je naar muziek wilt gaan luisteren? Ik vind heel veel regels in Nederland onzinnig, maar het zou fijn zijn als er een regel zou komen dat muziek in openbare ruimtes (cafés, discotheken, festivals) niet harder mag dan de grens waarop je gehoorschade op kunt lopen.
Er zijn hele strenge regels voor clubs e.d. 103 dba is de max. De organisatie is ook verplicht om gehoorbescherming aan te bieden.
Goede venues houden zich hier strikt aan, die riskeren geen hoge boetes of zelfs sluiting. Uitschieters zijn echter gewoon niet uit te sluiten: een band kan plots even over die limiet gaan, onverwacht voor de tech en dus niet te voorkomen. Daarom wordt die 103 dba ook als gemiddelde over een tijdsperiode gemeten. Het kan dus dat er op een moment 108 zijn en 10 min lang 100.
Een club als Paradiso Amsterdam geeft jaarlijks liefst 165.000 euro uit alleen aan metingen! om aan te tonen dat ze zich aan de regels houden en eventueel bij te sturen/te isoleren/verbouwen... Akoestische preventie heet dat en in dat bedrag zitten de nodige aanpassingen niet vervat.
Het NL geluidsconvenant telt 40 pagina's. Ik vind zo snel niet de meest recente maar deze is uit 2011 en je kan er zeker van zijn dat de regels alleen maar strenger zijn geworden:
http://www.geluidnieuws.nl/2011/juni2011/muz.html
oudblond wijzigde dit bericht op 03-05-2020 09:43
3.04% gewijzigd
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
03-05-2020 09:19
Ik heb het niet van feesten, maar van stress. Das pas pech.

En over je andere topics. Goede oordoppen voor feestjes kun je prima ook dragen op drukke plekken. Het zorgt er namelijk o.a. voor dat achtergrond geluiden worden gedempt. Daardoor kun je juist beter de persoon verstaan met wie je praat
Ah balen! Ik kan t ook door stress hebben.

Thanks maar ik schaam me als ik die dingen draag op huisfeestjes. Heb nog nooit iemand dat zien doen. In de discotheek doe ik het sowieso natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
03-05-2020 09:31
Tjezus wat een prijs! Zo'n concert moet wel gewéldig zijn als je het ervoor over hebt de rest van je leven slechthorend te worden. Nooit meer iemand te verstaan die zachte woordjes naar je fluistert, nooit meer de veelheid van lieflijke klanken in de natuur te horen. En alleen maar doordat je "kaboems, kaboems" zo lekker vond klinken in je oren toen je achttien was.
Ik kan iemand die fluistert nog prima verstaan. En dit is echt puur een vergissing geweest. Heb vroeger altijd goed bescherming gedragen.
Alle reacties Link kopieren
apiejapie schreef:
03-05-2020 09:23
Ik verbaas me er al jaren over dat overal hier regels voor zijn, mensen beschermd zijn volgens arbo regels enz. Maar dat muziek zo ongelooflijk hard mag staan. Waarom??? Is toch zot dat je gehoorbescherming op/in moet doen als je naar muziek wilt gaan luisteren? Ik vind heel veel regels in Nederland onzinnig, maar het zou fijn zijn als er een regel zou komen dat muziek in openbare ruimtes (cafés, discotheken, festivals) niet harder mag dan de grens waarop je gehoorschade op kunt lopen.
Helemaal mee eens!
Alle reacties Link kopieren
Oudblond schreef:
03-05-2020 09:36
Er zijn hele strenge regels voor clubs e.d. 103 dba is de max. De organisatie is ook verplicht om gehoorbescherming aan te bieden.
Goede venues houden zich hier strikt aan, die riskeren geen hoge boetes of zelfs sluiting. Uitschieters zijn echter gewoon niet uit te sluiten: een band kan plots even over die limiet gaan, onverwacht voor de tech en dus niet te voorkomen. Daarom wordt die 103 dba ook als gemiddelde over een tijdsperiode gemeten. Het kan dus dat er op een moment 108 zijn en 10 min lang 100.
Een club als Paradiso Amsterdam geeft jaarlijks liefst 100.000 euro uit alleen aan metingen! om aan te tonen dat ze zich aan de regels houden en eventueel bij te sturen/te isoleren/verbouwen...
Het NL geluidsconvenant telt 40 pagina's. Ik vind zo snel niet de meest recente maar deze is uit 2011 en je kan er zeker van zijn dat de regels alleen maar strenger zijn geworden:
http://www.geluidnieuws.nl/2011/juni2011/muz.html
Ja klopt maar ik vind toch dat het zachter zou moeten of jongeren beter gewaarschuwd. Ik was vroeger altijd de enige die oordoppem droeg. Werd daar belachelijk om gemaakt en daardoor dacht ik de afgelopen paar keer ja als ik dan de enige was en iedereen het zo overdreven vond, is het vast niet nodig.
Alle reacties Link kopieren
Lizzylizz schreef:
03-05-2020 09:39
Ah balen! Ik kan t ook door stress hebben.

Thanks maar ik schaam me als ik die dingen draag op huisfeestjes. Heb nog nooit iemand dat zien doen. In de discotheek doe ik het sowieso natuurlijk.
Ik draag ze omdat ik prikkelgevoelig ben en zonder eerder moe ben. Schaam me er totaal niet voor. Waarom zou ik? Als mensen het raar vinden is dat niet mijn probleem.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Lizzylizz schreef:
03-05-2020 09:43
Ja klopt maar ik vind toch dat het zachter zou moeten of jongeren beter gewaarschuwd. Ik was vroeger altijd de enige die oordoppem droeg. Werd daar belachelijk om gemaakt en daardoor dacht ik de afgelopen paar keer ja als ik dan de enige was en iedereen het zo overdreven vond, is het vast niet nodig.
Je kan ook niet naar feesten gaan. En niet vertoeven bij mensen die dom zijn en mensen uitlachen omwille van gezond verstand.
Aan scooter rijden kan je ook nare gevolgen overhouden. En daar zijn ook regels voor: je moet je rijbewijs behalen en de wegcode respecteren. Dat je geen klapband mag krijgen, staat niet in de wet. Als je dat wil voorkomen dan moet je niet op een scooter kruipen en hopen dat je niet omver gereden wordt door een scooter. Oh wacht. Nee, dan moet je binnen blijven en hopen dat alles goed gaat.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Lizzylizz schreef:
03-05-2020 09:43
Ja klopt maar ik vind toch dat het zachter zou moeten of jongeren beter gewaarschuwd. Ik was vroeger altijd de enige die oordoppem droeg. Werd daar belachelijk om gemaakt en daardoor dacht ik de afgelopen paar keer ja als ik dan de enige was en iedereen het zo overdreven vond, is het vast niet nodig.
Dan ga je echt met de verkeerde mensen om.
Ik ben begin 30 en de vrienden met wie ik naar concerten ga, dragen ze al 15 jaar.

Ik heb je trouwens even geloopt en heel eerlijk zoals jij met stress omgaat en bezig bent met wat anderen van je vinden klinkt niet goed.
Vergaan van de pijn van de stress en dan maar gaan dansen in plaats van de huisarts bellen vind ik heel bijzonder persoonlijk. Misschien dat je daarmee de pijn aanpakt, maar niet de oorzaak. Dus de volgende keer ben je weer terug bij af.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Oudblond schreef:
03-05-2020 09:36
Er zijn hele strenge regels voor clubs e.d. 103 dba is de max. De organisatie is ook verplicht om gehoorbescherming aan te bieden.
Goede venues houden zich hier strikt aan, die riskeren geen hoge boetes of zelfs sluiting. Uitschieters zijn echter gewoon niet uit te sluiten: een band kan plots even over die limiet gaan, onverwacht voor de tech en dus niet te voorkomen. Daarom wordt die 103 dba ook als gemiddelde over een tijdsperiode gemeten. Het kan dus dat er op een moment 108 zijn en 10 min lang 100.
Een club als Paradiso Amsterdam geeft jaarlijks liefst 165.000 euro uit alleen aan metingen! om aan te tonen dat ze zich aan de regels houden en eventueel bij te sturen/te isoleren/verbouwen... Akoestische preventie heet dat en in dat bedrag zitten de nodige aanpassingen niet vervat.
Het NL geluidsconvenant telt 40 pagina's. Ik vind zo snel niet de meest recente maar deze is uit 2011 en je kan er zeker van zijn dat de regels alleen maar strenger zijn geworden:
http://www.geluidnieuws.nl/2011/juni2011/muz.html
Dat is nou juist mijn punt; waarom zouden ze gehoorbescherming uitdelen als hun muziek op een volume staat waarop je geen kans op gehoorbeschadiging loopt? Ze zullen zich vast aan de regels houden dan, maar dan is de grens toch niet kloppend? Het zou toch logischer zijn om de muziek op zo'n volume te laten dat je geen schade op kunt lopen?
Alle reacties Link kopieren
apiejapie schreef:
03-05-2020 09:48
Dat is nou juist mijn punt; waarom zouden ze gehoorbescherming uitdelen als hun muziek op een volume staat waarop je geen kans op gehoorbeschadiging loopt? Ze zullen zich vast aan de regels houden dan, maar dan is de grens toch niet kloppend? Het zou toch logischer zijn om de muziek op zo'n volume te laten dat je geen schade op kunt lopen?
Gehoorbescherming wordt ook uitgedeeld voor mensen die prikkelgevoelig zijn maar wel naar een concert willen. Want je loopt normaliter geen schade op in een club die zich aan de wet houdt. Uitschieters zijn niet in wetten te vatten ook niet als die wetten zo streng zijn dat je bij een concert in slaap gefluisterd wordt: er hoeft maar even een mank in de techniek te zijn en je hebt een feedback waar je U tegen zegt. Het leven is niet in wetjes te vatten zodat het ongevaarlijk wordt.
Ook als er vanaf nu maar 10 cm water in een openbaar zwembad mag staan waardoor je niet eens meer kan zwemmen kunnen er mensen verdrinken.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Oudblond schreef:
03-05-2020 09:53
Gehoorbescherming wordt ook uitgedeeld voor mensen die prikkelgevoelig zijn maar wel naar een concert willen. Want je loopt normaliter geen schade op in een club die zich aan de wet houdt. Uitschieters zijn niet in wetten te vatten ook niet als die wetten zo streng zijn dat je bij een concert in slaap gefluisterd wordt: er hoeft maar even een mank in de techniek te zijn en je hebt een feedback waar je U tegen zegt. Het leven is niet in wetjes te vatten zodat het ongevaarlijk wordt.
Ook als er vanaf nu maar 10 cm water in een openbaar zwembad mag staan waardoor je niet eens meer kan zwemmen kunnen er mensen verdrinken.
Het Is toch algemeen bekend dat je oren piepen nadat je in een club/cafe/discotheek bent geweest? Dan staat de muziek te hard, dat is toch duidelijk? Bovendien is t bloedirritant dat de muziek zó hard staat dat je niet eens wat tegen een ander kan zeggen.
Ik kies daarom alleen nog maar eetcafés en zo uit. Kost me anders mijn oren en nodeloos veel energie en ergernis.
Alle reacties Link kopieren
apiejapie schreef:
03-05-2020 10:00
Het Is toch algemeen bekend dat je oren piepen nadat je in een club/cafe/discotheek bent geweest? Dan staat de muziek te hard, dat is toch duidelijk? Bovendien is t bloedirritant dat de muziek zó hard staat dat je niet eens wat tegen een ander kan zeggen.
Ik kies daarom alleen nog maar eetcafés en zo uit. Kost me anders mijn oren en nodeloos veel energie en ergernis.
Opgelost dus. Gelukkig sta je niet meer te kletsen terwijl een artiest het beste van zichzelf aan het geven is. Nogal respectloos.

Ik ga niet naar een concert om te eten of om met vrienden te tetteren. Dat is denk ik het verschil.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven