Asociale buren
zaterdag 2 mei 2020 om 22:28
Ik heb een buurman die nogal dol is op harde muziek. Helaas zijn onze portiekwoningen niet gebouwd met dikke muren, dus het dreunt altijd heel erg door. Vorige week buurman om 2 uur 's nachts aangesproken, hij deed toen open met een ballon in zn handen. Deed enorm rustig, begreep dat het wel hard stond en het was geregeld. Per ongeluk wel aangegeven welk huisnummer ik was, maar het leek me oké.
Vandaag weer de muziek kneiterhard. Ik heb toevallig hoofdpijn en kan het niet zo goed hebben nu. Ik lig met gedreun in bed en dat is niet fijn. Verder mag hij doen wat hij wil, maar een tikkeltje zachter mag wel.
Dus ik naar zijn huis, bel aan. Dacht, de vorige keer was hij ook redelijk, dus dit kan gewoon. Het is ook 10 uur geweest dus het is al laat. Hij opent zijn raam en roept "Weet je wel hoe laat het is? Als je nog een keer overdag aanbelt met problemen dan pak ik je. Ik weet waar je woont."
Ik had nog geen woord gezegd, en ben snel weer naar huis gedaan.
Maar wat kan ik nu? Ik heb wel de politie gebeld, maar die doen er niks mee. Zeggen alleen "Misschien zat hij niet goed in zijn vel. Laat hem maar afkoelen."
Voel me eerlijk gezegd een beetje overrompeld.
Vandaag weer de muziek kneiterhard. Ik heb toevallig hoofdpijn en kan het niet zo goed hebben nu. Ik lig met gedreun in bed en dat is niet fijn. Verder mag hij doen wat hij wil, maar een tikkeltje zachter mag wel.
Dus ik naar zijn huis, bel aan. Dacht, de vorige keer was hij ook redelijk, dus dit kan gewoon. Het is ook 10 uur geweest dus het is al laat. Hij opent zijn raam en roept "Weet je wel hoe laat het is? Als je nog een keer overdag aanbelt met problemen dan pak ik je. Ik weet waar je woont."
Ik had nog geen woord gezegd, en ben snel weer naar huis gedaan.
Maar wat kan ik nu? Ik heb wel de politie gebeld, maar die doen er niks mee. Zeggen alleen "Misschien zat hij niet goed in zijn vel. Laat hem maar afkoelen."
Voel me eerlijk gezegd een beetje overrompeld.
zondag 3 mei 2020 om 12:48
Je moet gewoon je muziek niet zo hard zetten dat je buren kunnen meegenieten. Een paar potige mannen optrommelen om aandacht te vragen voor je probleem wil ook nog wel eens helpen.Pindakaasjes schreef: ↑03-05-2020 08:52Ik vind om 22:00 uur op een zaterdagavond gaan klagen, wat overdreven. Al kan ik me ook wel indenken dat als het zo vaak bal is, de irritaties bij omwonenden sneller oplopen.
zondag 3 mei 2020 om 12:50
Wat een aso die buurman zeg. Ik woon midden in de stad en natuurlijk zijn er altijd wel geluiden, maar als er een feestje wordt gegeven, wordt dat van te voren gemeld en om 12.00 gaat de muziek uit. Als je harde muziek wilt horen, doe je een koptelefoon op. Je dempt je stem in de tuin en gelukkig zijn onze tuinen te klein voor trampolines enzo. Kortom: er wordt rekening gehouden met de buren. Nieuwe bewoners weten soms nog niet hoe hard alles hier doorklinkt en die worden vrij snel aangesproken door mij of door anderen. Je houdt gewoon rekening met elkaar, klaar. Het is hier dan ook meestal heel rustig. De buren laten hun kinderen wel buiten spelen natuurlijk en ook dan wordt er regelmatig gezegd door de ouders dat er niet wordt gegild en dat je ook zachtjes kunt praten. Als baby's huilen ga je naar binnen. Onze kinderen mogen in de tuin met vrienden, maar zachtjes praten. Rekening houden met de buren dus.
Ik zou dus ik jouw geval echt de politie bellen vanwege bedreiging en aansturen op aanpakken. Ook omdat de harde muziek dus blijkbaar vanwege een feestje is en is deze tijd is dat niet mogelijk vanwege de maatregelen.
Ik zou dus ik jouw geval echt de politie bellen vanwege bedreiging en aansturen op aanpakken. Ook omdat de harde muziek dus blijkbaar vanwege een feestje is en is deze tijd is dat niet mogelijk vanwege de maatregelen.
zondag 3 mei 2020 om 13:09
Sorry voor de late reactie. Ik ben pas net wakker. De muziek is tot 3 uur doorgegaan, en daarna is er nog luidruchtig gelachen en gepraat op straat. Ik heb uiteindelijk de politie niet gebeld omdat ik eigenlijk écht bang ben van die bedreiging en ik moet er toch naast wonen.
Qua geluid: Het was niet alleen de bas die ik hoorde. Als het rap was, kon ik ieder woord horen. Bij de hogere liedjes kon ik nog duidelijker horen, en ik had gewoon mee kunnen zingen.
Uiteindelijk gaat het erom dat ik naar de buurman ging, die niet wist wát ik ging zeggen en me gelijk bedreigde. Deze buurman had ook niet aangegeven dat hij een feestje ging geven of tot hoe laat dat doorgaat. Als hij gewoon had gezegd 'Joh, ik zal het om 12 uur zachter zetten, is dat goed?' dan was dat prima geweest, maar omdat ik eerder al om 2 uur aan de deur had gestaan wist ik dat hij niet om redelijke tijd ging stoppen. Zeker met de vriendjes die hij over de vloer had.
Qua geluid: Het was niet alleen de bas die ik hoorde. Als het rap was, kon ik ieder woord horen. Bij de hogere liedjes kon ik nog duidelijker horen, en ik had gewoon mee kunnen zingen.
Uiteindelijk gaat het erom dat ik naar de buurman ging, die niet wist wát ik ging zeggen en me gelijk bedreigde. Deze buurman had ook niet aangegeven dat hij een feestje ging geven of tot hoe laat dat doorgaat. Als hij gewoon had gezegd 'Joh, ik zal het om 12 uur zachter zetten, is dat goed?' dan was dat prima geweest, maar omdat ik eerder al om 2 uur aan de deur had gestaan wist ik dat hij niet om redelijke tijd ging stoppen. Zeker met de vriendjes die hij over de vloer had.
zondag 3 mei 2020 om 13:09
Ik heb ook een buurman die van een muziekje houd, gelukkig niet elke dag maar wel een paar keer per week; soms een halfuur, maar soms ook wel eens op zaterdagochtend van 9 tot 12
Heel zachtjes de muziek van m'n buren horen vind ik echt niet erg, wel als de buurman zoals 9 van de 10 keer zijn bass/volume helemaal open draait
En ik kan jullie vertellen, daar zit je op geen enkel tijdstip op te wachten
En ik doe inderdaad zelf vaak oordopjes in en zet muziek of een video aan, maar zelfs die muziek met bass komt daar nog doorheen..
Heel zachtjes de muziek van m'n buren horen vind ik echt niet erg, wel als de buurman zoals 9 van de 10 keer zijn bass/volume helemaal open draait
En ik kan jullie vertellen, daar zit je op geen enkel tijdstip op te wachten
En ik doe inderdaad zelf vaak oordopjes in en zet muziek of een video aan, maar zelfs die muziek met bass komt daar nog doorheen..
zondag 3 mei 2020 om 13:15
Ja, en een van de ergste dingen die je kan overkomen zijn buren die 'overal' overlast van ondervinden.
In mijn ouderlijk huis klaagde de buurman al als we de wc doortrokken, tijdens het afwassen de kopjes te hard op het aanrecht zette, of met een bal in de tuin speelde. Overal had hij last van!!!
Mijn zusje speelde blokfluit maar thuis oefenen was er echt niet bij.. dan hing de buurman weer scheldend over de schutting.
Toen ik mijn 18e verjaardag vierde, zat er 100 man in de tuin en ging de muziek om 22:00 uur echt niet uit..
Buurman mocht van ons echt effe de boom in, mag je gerust weten!
Het is geven en nemen!
zondag 3 mei 2020 om 13:30
Jammer dat mensen zo laconiek zijn over overlast. Ik hoop eerdaags te kunnen tekenen voor een ander huis. Ben er klaar mee naar 10 jaar overlast te hebben van mijn buren. Je word totaal geleefd. Ik kan nou nooit eens hier een film op zetten zonder dat ik weg gebonkt word van lawaai. Ik kan nooit eens mensen uit nodigen want we verstaan mekaar gewoon niet. En de laatste tijd zijn ze hele nachten bezig, slaap een aantal uur nog maar elke dag. Ja ik heb oordoppen maar sommige zijn net olifanten.
zondag 3 mei 2020 om 13:38
En natuurlijk is het geven en nemen. En wat vind je dan van de situatie van TO? Is dat ook geven en nemen? Of is de buurman gewoon een aso?Pindakaasjes schreef: ↑03-05-2020 13:15Ja, en een van de ergste dingen die je kan overkomen zijn buren die 'overal' overlast van ondervinden.
In mijn ouderlijk huis klaagde de buurman al als we de wc doortrokken, tijdens het afwassen de kopjes te hard op het aanrecht zette, of met een bal in de tuin speelde. Overal had hij last van!!!
Mijn zusje speelde blokfluit maar thuis oefenen was er echt niet bij.. dan hing de buurman weer scheldend over de schutting.
Toen ik mijn 18e verjaardag vierde, zat er 100 man in de tuin en ging de muziek om 22:00 uur echt niet uit..
Het is geven en nemen!
zondag 3 mei 2020 om 13:39
Reacties met voorbeelden zoals deze en die van Miek doen er helemaal niet toe in dit topic want hebben niets te maken met de overlast die TO ervaart. Buurman had om 3 uur vannacht nog steeds muziek hard aan en ging daarna buiten nog even 'lekker' door. Kunnen jullie wel zalvend aankomen met jaaa maar je hebt nou eenmaal bepaalde geluiden van elkaar te tolereren maar de buurman van TO is gewoon een enorme aso als ik hier zo de berichten van haar lees. En dan moet TO maar gaan isoleren en oordopjes indoen? De wereld op zijn kop!Pindakaasjes schreef: ↑03-05-2020 13:15Ja, en een van de ergste dingen die je kan overkomen zijn buren die 'overal' overlast van ondervinden.
Het is geven en nemen!
Ik ben tijdelijk buiten gebruik. Probeer het later nog eens.
zondag 3 mei 2020 om 13:39
Vreselijk! Dan is het inderdaad beter om te vertrekken. Ik ben zo dankbaar voor mijn rustige buren en realiseer me dat dat zomaar anders kan zijn. Hopelijk heb je snel een nieuw huis met rustige buren!davo1979 schreef: ↑03-05-2020 13:30Jammer dat mensen zo laconiek zijn over overlast. Ik hoop eerdaags te kunnen tekenen voor een ander huis. Ben er klaar mee naar 10 jaar overlast te hebben van mijn buren. Je word totaal geleefd. Ik kan nou nooit eens hier een film op zetten zonder dat ik weg gebonkt word van lawaai. Ik kan nooit eens mensen uit nodigen want we verstaan mekaar gewoon niet. En de laatste tijd zijn ze hele nachten bezig, slaap een aantal uur nog maar elke dag. Ja ik heb oordoppen maar sommige zijn net olifanten.
zondag 3 mei 2020 om 13:41
Wat vreselijk.davo1979 schreef: ↑03-05-2020 13:30Jammer dat mensen zo laconiek zijn over overlast. Ik hoop eerdaags te kunnen tekenen voor een ander huis. Ben er klaar mee naar 10 jaar overlast te hebben van mijn buren. Je word totaal geleefd. Ik kan nou nooit eens hier een film op zetten zonder dat ik weg gebonkt word van lawaai. Ik kan nooit eens mensen uit nodigen want we verstaan mekaar gewoon niet. En de laatste tijd zijn ze hele nachten bezig, slaap een aantal uur nog maar elke dag. Ja ik heb oordoppen maar sommige zijn net olifanten.
zondag 3 mei 2020 om 13:55
enthousiasteling schreef: ↑03-05-2020 13:38En natuurlijk is het geven en nemen. En wat vind je dan van de situatie van TO? Is dat ook geven en nemen? Of is de buurman gewoon een aso?
Dit vind ik absoluut niet normaal en heel erg rot voor TO.
En nee.. dat heeft niks meer met geven en nemen te maken, het gaat alle fatsoen voorbij.
zondag 3 mei 2020 om 13:55
Ik denk het ook. En af en toe een feestje moet kunnen. Ja, bij voorkeur in een kroeg of zo en niet aan de andere kant van mijn slaapkamermuur.
zondag 3 mei 2020 om 14:03
Tja, dat vind ik dan weer overdreven!
Mijn buurvrouw werd 2 jaar geleden 50 en wilde dit graag groots vieren.
Ze hebben de ruimte in en rondom hun huis, en ik ga dan echt niet zeggen dat ze beter een kroeg of zaaltje kunnen huren.
zondag 3 mei 2020 om 14:11
Want genieten kun je alleen als je buren mee kunnen genieten van jouw genieten?Pindakaasjes schreef: ↑03-05-2020 14:06Ben je jaloers op mensen die van het leven kunnen genieten??
Maar even terug naar de situatie van TO. Tot 3 uur 's nachts veel geluidsoverlast veroorzaken, vervolgens nog lekker 'afteren' op straat en de buren een grote bek geven.... ik denk dat we het er wel over eens kunnen zijn dat deze buurman een aso en een bully is.
zondag 3 mei 2020 om 14:17
zondag 3 mei 2020 om 15:26
Heheh de teringPindakaasjes schreef: ↑03-05-2020 14:06Ben je jaloers op mensen die van het leven kunnen genieten??
Damned if I don’t
zondag 3 mei 2020 om 15:33
zondag 3 mei 2020 om 15:35
Pindakaasjes schreef: ↑03-05-2020 14:06Ben je jaloers op mensen die van het leven kunnen genieten??
Ja, dat zal het zijn.
zondag 3 mei 2020 om 15:39
Ik wil echt niet oproepen tot geweld maar sommige mensen hebben gewoon moeite met luisteren. Heb je misschien een paar potige vrienden? Die willen het gesprek misschien soms wat makkelijker lostrekken.Corvidae schreef: ↑03-05-2020 13:09Sorry voor de late reactie. Ik ben pas net wakker. De muziek is tot 3 uur doorgegaan, en daarna is er nog luidruchtig gelachen en gepraat op straat. Ik heb uiteindelijk de politie niet gebeld omdat ik eigenlijk écht bang ben van die bedreiging en ik moet er toch naast wonen.
Want als dit een paar keer in de week gebeurt word je een wrak.