Asociale buren
zaterdag 2 mei 2020 om 22:28
Ik heb een buurman die nogal dol is op harde muziek. Helaas zijn onze portiekwoningen niet gebouwd met dikke muren, dus het dreunt altijd heel erg door. Vorige week buurman om 2 uur 's nachts aangesproken, hij deed toen open met een ballon in zn handen. Deed enorm rustig, begreep dat het wel hard stond en het was geregeld. Per ongeluk wel aangegeven welk huisnummer ik was, maar het leek me oké.
Vandaag weer de muziek kneiterhard. Ik heb toevallig hoofdpijn en kan het niet zo goed hebben nu. Ik lig met gedreun in bed en dat is niet fijn. Verder mag hij doen wat hij wil, maar een tikkeltje zachter mag wel.
Dus ik naar zijn huis, bel aan. Dacht, de vorige keer was hij ook redelijk, dus dit kan gewoon. Het is ook 10 uur geweest dus het is al laat. Hij opent zijn raam en roept "Weet je wel hoe laat het is? Als je nog een keer overdag aanbelt met problemen dan pak ik je. Ik weet waar je woont."
Ik had nog geen woord gezegd, en ben snel weer naar huis gedaan.
Maar wat kan ik nu? Ik heb wel de politie gebeld, maar die doen er niks mee. Zeggen alleen "Misschien zat hij niet goed in zijn vel. Laat hem maar afkoelen."
Voel me eerlijk gezegd een beetje overrompeld.
Vandaag weer de muziek kneiterhard. Ik heb toevallig hoofdpijn en kan het niet zo goed hebben nu. Ik lig met gedreun in bed en dat is niet fijn. Verder mag hij doen wat hij wil, maar een tikkeltje zachter mag wel.
Dus ik naar zijn huis, bel aan. Dacht, de vorige keer was hij ook redelijk, dus dit kan gewoon. Het is ook 10 uur geweest dus het is al laat. Hij opent zijn raam en roept "Weet je wel hoe laat het is? Als je nog een keer overdag aanbelt met problemen dan pak ik je. Ik weet waar je woont."
Ik had nog geen woord gezegd, en ben snel weer naar huis gedaan.
Maar wat kan ik nu? Ik heb wel de politie gebeld, maar die doen er niks mee. Zeggen alleen "Misschien zat hij niet goed in zijn vel. Laat hem maar afkoelen."
Voel me eerlijk gezegd een beetje overrompeld.
maandag 4 mei 2020 om 14:54
Ik ben met een Latino getrouwd, ik kan best veel geluid hebben voordat ik het overlast vind, dat scheelt. Dat moet ook wel als we in zijn geboorteland zijn want daar is gebruikelijk dat alles op standje 100 staat en daar zijn de buren nog blij mee ook. Dus in dat opzicht is Nederland een oase van rust, ook bij luidruchtige burenBlankepit schreef: ↑04-05-2020 13:41Allemaal begrijpelijk en ik zou denk ik hetzelfde doen als jij.
Maar dat maakt het nog niet prima om iemand anders iets op te dringen. Zelf ben ik erg van de gulden regel: Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook de ander niet. Of zoals Jim Jefferies beter weet uit te drukken: Try not to be a cunt.
donderdag 7 mei 2020 om 00:33
Ik zou er nu ook niet alleen langsgaan. Dikke kans dat hij onder invloed is en daar bereik je helemaal niets mee. Je kan beter een keer overdag langs gaan en neem dan iemand mee.
Het is morgen gewoon een werkdag en het is vrij laat. Ik zou de politie bellen. Hij heeft meer buren dus het hoeft niet van jou af te komen.
Het is morgen gewoon een werkdag en het is vrij laat. Ik zou de politie bellen. Hij heeft meer buren dus het hoeft niet van jou af te komen.
donderdag 7 mei 2020 om 06:25
Ik snap ook niet dat de andere buren er geen last van hebben. Of misschien durven die ook niet te klagen...
Wel echt een klote-situatie zo
ik zou wel toch de politie bellen inderdaad. En ik zou dit toch via de woningbouw gaan spelen ook. Dan maar buurtbemiddeling enz. Maar dit moet je niet accepteren, zoveel overlast.
Wel echt een klote-situatie zo
donderdag 7 mei 2020 om 06:57
Ik heb me dit ook wel eens afgevraagd toen mijn buren tot 8 uur 's ochtends aan het feesten waren en verbaasd reageerden toen ik de volgende dag aangaf daar toch wel last van had gehad. Daar moeten toch minimaal nog 10 anderen van uit hun bed gedreund zijn. Of mensen zijn echt heel tolerant.Whomi schreef: ↑07-05-2020 06:25Ik snap ook niet dat de andere buren er geen last van hebben. Of misschien durven die ook niet te klagen...
Wel echt een klote-situatie zoik zou wel toch de politie bellen inderdaad. En ik zou dit toch via de woningbouw gaan spelen ook. Dan maar buurtbemiddeling enz. Maar dit moet je niet accepteren, zoveel overlast.
donderdag 7 mei 2020 om 09:09
Lady_Day schreef: ↑07-05-2020 06:57Ik heb me dit ook wel eens afgevraagd toen mijn buren tot 8 uur 's ochtends aan het feesten waren en verbaasd reageerden toen ik de volgende dag aangaf daar toch wel last van had gehad. Daar moeten toch minimaal nog 10 anderen van uit hun bed gedreund zijn. Of mensen zijn echt heel tolerant.
Mensen durven gewoon de confrontatie niet aan te gaan. Hier hebben we last van iemand met een hond die soms de hele dag keihard blaft; ik woon een paar deuren verderop en word er al gestoord van, de mensen die er direct naast en onder wonen die moeten toch haast geen leven meer hebben? Dat beest gaat soms tot drie uur 's nachts door! Maar niemand klaagt.
donderdag 7 mei 2020 om 09:17
Precies dit. De buren van de buren draaiden de laatste tijd elke keer als de zon scheen keihard muziek in de tuin.RikM schreef: ↑07-05-2020 09:09Mensen durven gewoon de confrontatie niet aan te gaan. Hier hebben we last van iemand met een hond die soms de hele dag keihard blaft; ik woon een paar deuren verderop en word er al gestoord van, de mensen die er direct naast en onder wonen die moeten toch haast geen leven meer hebben? Dat beest gaat soms tot drie uur 's nachts door! Maar niemand klaagt.
Ik woon in een rustig dorp, met een reden. Ik hou namelijk van mijn rust. Als iemand een feestje heeft ga ik echt niet moeilijk doen, maar de muziek was van 10 uur s ochtends tot 10 uur s avonds, zo hard dat ik het binnen nog kon horen.
Ik vroeg mijn buren (die naast de muziekdraaiers woonden) wat ze ervan vonden. Ze vonden het verschrikkelijk. Ik vroeg ook of ze al in gesprek waren gegaan, maar dat was niet zo.
De volgende dag heb ik aangebeld en gevraagd of het wat zachter kon. Die buurvrouw schrok een beetje en had oprecht niet door dat zonder muren muziek toch een stuk verder nog te horen is.
Geen last meer van
Maar goed, TO, ik zou het via de woningbouw spelen, zeker ook contact opnemen met de andere buren, of zij er ook last van hebben etc. Samen sta je sterk.
donderdag 7 mei 2020 om 09:25
GreenLadyFern schreef: ↑07-05-2020 09:17De volgende dag heb ik aangebeld en gevraagd of het wat zachter kon. Die buurvrouw schrok een beetje en had oprecht niet door dat zonder muren muziek toch een stuk verder nog te horen is.
Geen last meer van![]()
Ja maar goed, dat is dus het gunstige scenario. Helaas komt het ook vaak voor dat je meteen een grote mond krijgt of zelfs bedreigd wordt, zoals TO. En dan heb je nog een probleem erbij.
donderdag 7 mei 2020 om 09:35
De eerste keer reageerde hij normaal he, de tweede keer deed hij zo idioot. Wie weet heeft ze hem toen net slecht getroffen. Ik zou overdag gewoon naar hem teruggaan (en iemand meenemen) om het te bespreken als hij nuchter is.
donderdag 7 mei 2020 om 09:39
En schrijf je weer in voor een nieuwe woning. Uit mijn ervaring bemerk ik dat de woningbouw er weinig aan doet ook al heb je gelijk. Politie zelfde verhaal, het is het kasje van de muur verhaal continue. Ook hier zijn dreigementen geweest en lag mijn raam er bijna uit. Het mag blijkbaar allemaal.
davo1979 wijzigde dit bericht op 07-05-2020 09:40
38.46% gewijzigd
donderdag 7 mei 2020 om 09:39
Ja, daar heb je zeker gelijk in. Aan de andere kant, als je niet probeert om het op te lossen gebeurt er sowieso niks.
Heeft TO wel gedaan, maar veel mensen durven niks te doen terwijl het misschien wel met een simpel gesprekje op te lossen is.
donderdag 7 mei 2020 om 12:11
Ik heb me gelijk weer ingeschreven toen ik deze woning kreeg. Gewoon om alvast weer tijd op te bouwen. Ik sta nu 2 jaar en 2 maanden ingeschreven, dus daar kom ik nergens mee in de randstad helaas.davo1979 schreef: ↑07-05-2020 09:39En schrijf je weer in voor een nieuwe woning. Uit mijn ervaring bemerk ik dat de woningbouw er weinig aan doet ook al heb je gelijk. Politie zelfde verhaal, het is het kasje van de muur verhaal continue. Ook hier zijn dreigementen geweest en lag mijn raam er bijna uit. Het mag blijkbaar allemaal.
vrijdag 8 mei 2020 om 09:39
Vreselijk inderdaad. Er zijn daar gemeenten waar de wachttijd meer dan 20 jaar is.
Op een gewone doordeweekse dag van 's middags tot haf drie 's nachts in de herrie zitten is verschrikkelijk. Dit ga je niet volhouden denk ik. Wat zijn je plannen om dit aan te pakken?
vrijdag 8 mei 2020 om 11:31
Hier ook die ervaring. Of ze slopen en vernielen dingen in je tuin. Eieren tegen je ramen. Constant peuken en rotzooi over de schutting of op je balkon.
En elke dag zie je er tegenop om je deur uit te gaan. Stel je voor je komt ze tegen..
Aso's bestaan helaas. En ze moeten ook ergens wonen. Helaas
vrijdag 8 mei 2020 om 12:34
waterlelieke schreef: ↑08-05-2020 11:31Hier ook die ervaring. Of ze slopen en vernielen dingen in je tuin. Eieren tegen je ramen. Constant peuken en rotzooi over de schutting of op je balkon.
Ruiten inslaan, auto bekrassen, banden leksteken.
Been there, got the T-shirt.