Geen neefjes en nichtjes

10-05-2020 17:30 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi. Ik ben moeder van 2 kinderen. Mijn man is enig kind en mijn broer vrijgezel en geen echte kinderwens. Gelukkig hebben mijn kinderen betrokken opa's en oma's. Toch merk ik hoe ouder mijn kinderen worden, hoe meer er een gemis ontstaat van neefjes en nichtjes. En familie voelt toch anders dan vrienden.
Wie herkent dit?
madelief_84 wijzigde dit bericht op 11-05-2020 08:47
Reden: Vervelende reacties
11.85% gewijzigd
TO d'r kinderen zijn ook al veel te oud om nog wat aan een nog te verwekken nicht/neef te hebben.
Maartje2016 schreef:
10-05-2020 18:35
Man en ik hebben ook allebei een vrijgezelle broer. Ik kan ze moeilijk dwingen om een vrouw te bezwangeren zodat onze kinderen een neefje of nichtje zouden hebben. Maar misschien gebeurd het ooit nog eens :mrgreen:
Liefst dan ook wel voor ze volwassen zijn.

Hier heeft man een nichtje van 35 en een neefje van 15.

Die oudste had er dus helemaal niets meer aan dat de jongste geboren werd :-).
Hij correspondeert op feestjes intussen beter met haar kinderen.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Bladiebladiebla2016 schreef:
10-05-2020 18:18
Ik begrijp het wel. Neefjes en nichtjes voelen toch anders. Ik zie aan mijn kinderen dat voor hun hetzelfde geldt. En hoe hecht de vriendschappen ook zijn, vrienden komen en gaan vaak.

Maar als ze straks ouder zijn en ze met de volwassenen mee willen doen is dat gemis denk ik minder.
Nou ik had al niets met mijn eigen neven en nichten, en mijn kinderen hebben ze ook maar teveel leeftijdsverschil.
Het enige dat ik goed merk is dat de tantes en ooms met kinderen mijn kinderen vaker zien. De kinderen zijn wel een verbindende factor. Maar zonder neefjes en nichtjes zouden ze prima kunnen op zich. Zo vaak zien we die nou ook weer niet.
De tante en oom zonder kinderen zien we echt minder vaak.
Hier hebben de kinderen wel nichtjes en neefjes. Alleen de oudste neefjes/nichtjes zijn 10 jaar na mijn oudste geboren. Daardoor is er geen echte band.

Zelf hebben man en ik ladingen nichten en neven. Ik ben de oudste en de eerste komt 8 jaar later (die hebben wel allemaal een band) en mijn man is de jongste van de nichten en neven (sommige hadden alweer kinderen van dezelfde leeftijd). Wij zien niemand zomaar alleen bij feesten en begrafenissen.
Aan mijn vaders kant heb ik best veel nichten en neven. Hij komt uit een gezin van 8 en is de jongste. Mijn jongste neef is 3 jaar ouder dan ik en de oudste nicht 20 jaar ouder. En alles daar tussen. Daar had ik niet veel aan. We gingen toch al weinig met die familie om. Alleen op verjaardagen en Nieuwjaarsdag. Die bezoekjes voelden altijd als verplichting. Dus nee, ik heb dat niet gemist. Maar het had me ergens best leuk geleken. Een nichtje of neefje van dezelfde leeftijd. Mits het klikt natuurlijk.
redbulletje schreef:
10-05-2020 18:14
Projecteer jij dat niet?
Misschien. Maar ze zien en horen ook van andere kinderen dat ze neefjes en nichtjes hebben. Mijn zoon zei laatst dat hij de enige in de klas is zonder neefjes en nichtjes. Dan is het dus ter sprake gekomen.
Mijn kinderen hebben geen neefjes en nichtjes. En tja, dat is nou eenmaal zo.
Hooguit wat saai op verjaardag bij opa en oma.
We hebben erg leuke vrienden met leuke kinderen. Fijn alternatief
Madelief_84 schreef:
10-05-2020 19:20
Misschien. Maar ze zien en horen ook van andere kinderen dat ze neefjes en nichtjes hebben. Mijn zoon zei laatst dat hij de enige in de klas is zonder neefjes en nichtjes. Dan is het dus ter sprake gekomen.
Hij is straks ook de enige zonder telefoon etc. ;-)

Maar hij weet helemaal niet wat het is om neefjes en nichtjes te hebben, dus hij kan het ook niet missen of willen hebben.

Ik denk dat mijn kinderen misschien ook wel bij de weinigen horen zonder opa en oma waar ze iets aan hebben. Daar zitten ze helemaal niet mee. Het is nou eenmaal zo. Ze vinden oma helemaal niet leuk, dus zouden er niet eens willen logeren.
Madelief_84 schreef:
10-05-2020 19:20
Of de enige zonder mobiel. Of de enige zonder huisdier. Of de enige met een bedtijd. Of de enige zonder oma. Of de enige zonder sport. Of de enige met... nou ja, vul maar in.
Tijd voor een neefjes- en nichtjes ruil-dienst.
Of een dienst waar je ze kan huren voor een tijdje.

Tot je ze beu bent / er nieuwe wil.
Is dit nu later?
Jij voelt je schuldig? :cry: Wat heb je fout gedaan dan? Sorry dat ik het niet begrijp.

Ik had in mijn leven één ongehuwde tante, nooit een oom gehad, geen neefjes en nichtjes.
Mijn ouders hebben ook nooit kleinkinderen gekregen.
Ik heb nergens last van of een schuldgevoel gehad.

Familie kies je niet uit, je vrienden wel.
Je voelt je schuldig omdat er geen neefjes en nichtjes zijn voor jouw kinderen?

Knettergek.
S-Groot schreef:
10-05-2020 18:16
Dat gemis is er dan toch vooral bij jou? En schuldig over voelen vind ik al helemaal raar, immers de enige manier om zelf het gebrek aan neefjes en nichtjes te voorkomen is dat je zelf geen kinderen had moeten. Voel je je daar ook schuldig over?
Nee, mn kinderen merken zelf ook dat andere kinderen wel neefjes en nichtjes hebben. De jongste vroeg laatst ook wat neefjes zijn, omdat die bij een vriendinnetje op bezoek waren.
Ik voel me niet schuldig dat ik kinderen heb, maar wel dat mijn partner enig kind is (had ik een andere partner moeten zoeken?)
Madelief_84 schreef:
10-05-2020 19:40
De jongste vroeg laatst ook wat neefjes zijn, omdat die bij een vriendinnetje op bezoek waren.
Antwoord: dat zijn de kinderen van de broers of zussen van hun ouders. Jullie hebben die niet, want...

Klaar.
Madelief_84 schreef:
Nee, mn kinderen merken zelf ook dat andere kinderen wel neefjes en nichtjes hebben. De jongste vroeg laatst ook wat neefjes zijn, omdat die bij een vriendinnetje op bezoek waren.
Ik voel me niet schuldig dat ik kinderen heb, maar wel dat mijn partner enig kind is (had ik een andere partner moeten zoeken?)
Wat een vreemde redenering. Daar zoek je je partner toch niet op uit? Je schuldig voelen over dingen die totaal buiten jouw controle liggen is ontzettend zinloos en weinig constructief.
Quincy2 schreef:
10-05-2020 19:42
Antwoord: dat zijn de kinderen van de broers of zussen van hun ouders. Jullie hebben die niet, want...

Klaar.
En dan gaan ze maar bij ome Jan zeuren op 't volgende familie-feestje wanneer hij eindelijk een vriendin heeft en eindelijk aan kinderen gaat beginnen :-D.

Want neefjes en nichtjes hebben is blijkbaar wel een grondrecht.
Is dit nu later?
Luci_Morgenster schreef:
10-05-2020 19:33
Je voelt je schuldig omdat er geen neefjes en nichtjes zijn voor jouw kinderen?

Knettergek.
Dankje voor de opbeurende woorden!
Madelief_84 schreef:
Als hij wel broers/zussen zou hebben gehad, betekent het nog steeds niet dat er wel neefjes/nichtjes zijn. Wat een onzinnige opmerking zeg.
Suzan_1991 schreef:
10-05-2020 19:52
Als hij wel broers/zussen zou hebben gehad, betekent het nog steeds niet dat er wel neefjes/nichtjes zijn. Wat een onzinnige opmerking zeg.
Inderdaad.
Suzan_1991 schreef:
Of dan heeft hij een broer en verhuist die op zijn 25ste naar Australië of Zuid-Afrika.
Zie je hem (en zijn eventuele gezin) ook hoogstens 1 keer per jaar.

Hebben je kinderen ook veel aan. Not.
Is dit nu later?
Suzan_1991 schreef:
Zeker dit, kijk maar naar je eigen broertje! Totaal geen garantie op neefjes en nichtjes...
Madelief_84 schreef:
Je maakt een grapje toch? Jij hebt zelf nota bene wel een broer en toch zijn er geen neefjes en nichtjes.. Dus zelfs al had hij een broer of zus gehad, dan was dat nog geen garantie op neefjes en/of nichtjes geweest..

Sowieso vind ik het echt belachelijk dat je je er druk over maakt dat ze geen neefjes en nichtjes hebben. Ik heb van mijn moeders kant, 4nichtjes (2 een paar jaar ouder dan ik ben, 2 een paar jaar jonger dan ik ben) en een neefje die ook een paar jaar jonger is dan ik. Ik zie ze maximaal 1x per jaar omdat ik mijn oma daar een plezier mee doe, maar verder spreek en zie ik ze niet. En van mijn vaders kant heb ik 3 nichten die 15-20 jaar ouder zijn dan ik ben. Die heb ik ondertussen al 6 jaar niet meer gezien
of gesproken. Ik zou er niks aan gemist hebben als ik geen neven en nichten had gehad..
Ik heb 12 nichten en neven en heb er met 2 sporadisch contact via Facebook. We zien elkaar op begrafenissen.
Mijn man heeft tientallen nichten en neven en heeft er met geen één contact.
Madelief_84 schreef:
10-05-2020 19:45
Dankje voor de opbeurende woorden!
Ze heeft wel gelijk, je bent knettergek, gezien je opmerking over dat je misschien een andere partner had moeten zoeken of dat je je schuldig voelt dat je man geen broers/zussen heeft.

Doe even normaal zeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven