Vriend vroeger naar de hoeren...

11-05-2020 06:31 766 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd naar jullie mening...

Mijn vriend en ik hadden onlangs een gesprek nadat we een topic bekeken over de Wallen op televisie. Toen merkte ik op: "Een op de vijf mannen gaat wel eens naar de hoeren, wist je dat?" Naarmate we over dit onderwerp praatte merkte ik dat mijn vriend zich steeds vreemder begon te gedragen waardoor ik zelf aan hem vroeg of hij wel eens naar de hoeren is geweest. Hij antwoord dat hij dit inderdaad wel eens gedaan heeft.

Dit is allemaal voor mijn tijd geweest en hij heeft natuurlijk de seksuele vrijheid om te doen wat hij wil. Maar toch doet het wat met me. Het was op een red light district, de dame stond voor het raam en hij betaalde om hier naar binnen te mogen. Ik had nooit verwacht dat mijn vriend zoiets zou doen. Eerlijk gezegd ben ik een beetje in shock en weet niet zo goed wat ik hiervan moet vinden.

Wat vinden jullie hiervan?
Wat maakt het uit? Het is al gebeurd dus je kan er niks meer aan doen.
Ik vind het niets bijzonders maar goed ik denk dat 1 op de 5 misschien krap geteld is dus ja.
Waarvan? Dat jij in shock bent of van het bezoekje van je vriend?
Een ex van mij heeft ook wel eens seks gehad met een prostituee. Tja. In alle eerlijkheid schrok ik er destijds ook wel van, maar ik ben dan ook het type persoon dat zich bedreigd voelt door andermans seksuele verleden (ja, dat is stom, en nee ik vraag daar dus niet naar bij partners want voor mijn tijd en ik moet me niet zo aanstellen).

Maar het is maar een dienst, he? Seks is het product en daarvoor wordt betaald. Er heerst misschien een idee dat seks met een sekswerker louche of een beetje 'dirty' is, maar het is maar seks. En daar bestaan diensten voor. Persoonlijk vind ik Tinder niet heel anders, en dat bedoel ik niet negatief :)
Wel jammer dat hij dat niet zo goed durft te vertellen tegen jou. Hoe zou dat komen denk je?
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Ik geloof niet dat ik daar heel erg lang van wakker zou liggen.
dumpen dan maar he? de hufter, wat denkt-ie wel!
Beetje voor jouw tijd, zelf keuzes maken en er dan tegen jou nog niet over liegen ook
Suusje666 schreef:
11-05-2020 08:30

Er heerst misschien een idee dat seks met een sekswerker louche of een beetje 'dirty' is, maar het is maar seks. En daar bestaan diensten voor.
Ik geloof dat veel mensen meer moeite hebben met de uitbuiting etc, die rond prostitutie hangt, dan om de daad zelf
valt hij zomaar van zijn witte paard ....................

hij is dus een gewone man en geen prins
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Het is een gek idee dat jouw geliefde ooit betaalde voor seks en op die manier zijn steentje bijdroeg aan vrouwenuitbuiting, in die zin snap ik je zeer. Mijn vriend is ook niet "onschuldig" en ik heb daar best even op moeten kauwen.
Hij is overigens beslist niet de eerste in mijn leven die wel eens een prostituee heeft bezocht. Ik denk dat veel vrouwen zich slecht kunnen voorstellen dat ze zouden betalen voor seks en we kunnen ons er ook weinig bij voorstellen. Áls vrouwen al iets gigolo-achtigs aangaan lijkt dit toch meer op een boyfriend experience dan dat gedoe dat zich midden in de stad afspeelt met dames als neukvee achter het raam.

Ik heb maar besloten dat ik het niet ga proberen te snappen en het is al helemaal onhandig om onze vrouwenemoties op dat soort mannenacties te plakken.
Accepteren en door dus.
.
lilalinda schreef:
11-05-2020 08:34
Ik geloof dat veel mensen meer moeite hebben met de uitbuiting etc, die rond prostitutie hangt, dan om de daad zelf
Ja, daar heb je wel een punt denk ik
Ik zou er veel moeite mee hebben als dit mijn man was geweest. Puur om het feit dat er veel vrouwen over druk worden gezet om dit werk te doen.
Suusje666 schreef:
11-05-2020 08:30

Maar het is maar een dienst, he? Seks is het product en daarvoor wordt betaald. Er heerst misschien een idee dat seks met een sekswerker louche of een beetje 'dirty' is, maar het is maar seks. En daar bestaan diensten voor. Persoonlijk vind ik Tinder niet heel anders, en dat bedoel ik niet negatief :)
Goh, nooit gehoord van mensenhandel, loverboys, gedwongen prostitutie en dat soort onverkwikkelijkheden? Er zit wel degelijk een heel louche randje aan deze bedrijfstak hoor.
Je kunt beter vroeger dan later naar de hoeren gaan.
Dan hebben ze er nog een beetje zin in
Rooss4.0 schreef:
11-05-2020 08:35
Het is een gek idee dat jouw geliefde ooit betaalde voor seks en op die manier zijn steentje bijdroeg aan vrouwenuitbuiting, in die zin snap ik je zeer. Mijn vriend is ook niet "onschuldig" en ik heb daar best even op moeten kauwen.
Hij is overigens beslist niet de eerste in mijn leven die wel eens een prostituee heeft bezocht. Ik denk dat veel vrouwen zich slecht kunnen voorstellen dat ze zouden betalen voor seks en we kunnen ons er ook weinig bij voorstellen. Áls vrouwen al iets gigolo-achtigs aangaan lijkt dit toch meer op een boyfriend experience dan dat gedoe dat zich midden in de stad afspeelt met dames als neukvee achter het raam.

Ik heb maar besloten dat ik het niet ga proberen te snappen en het is al helemaal onhandig om onze vrouwenemoties op dat soort mannenacties te plakken.
Accepteren en door dus.
Dit vind ik ook wel een mooie uitleg :) Vooral het 'vrouwenemoties op mannenacties plakken' vind ik heel raak, haha
Ik zou het ook een afknapper vinden. Niks meer aan te doen nu maar het zou me flink tegenvallen als mijn vriend dat zou vertellen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Lady*Voldemort schreef:
Goh, nooit gehoord van mensenhandel, loverboys, gedwongen prostitutie en dat soort onverkwikkelijkheden? Er zit wel degelijk een heel louche randje aan deze bedrijfstak hoor.
Natuurlijk wel, maar ik ga er in deze casus vanuit dat er ook een hoop mensen vrijwillig dit werk doen. Het ging immers om TO die een probleem had met haar vriend die vroeger naar de hoeren is geweest, niet over of daar wel of geen uitbuiting bij kwam kijken.
Ik ken ook best wel wat mannen die (vaak in hun studententijd) wel eens naar de hoeren zijn geweest. Vaak ook uit nieuwsgierigheid en om het eens mee te maken.

Overigens hebben de hoeren het nu met Corona ook heel lastig ivm het teruglopen van de inkomsten.
Lady*Voldemort schreef:
Exact.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Suusje666 schreef:
11-05-2020 08:39
Natuurlijk wel, maar ik ga er in deze casus vanuit dat er ook een hoop mensen vrijwillig dit werk doen. Het ging immers om TO die een probleem had met haar vriend die vroeger naar de hoeren is geweest, niet over of daar wel of geen uitbuiting bij kwam kijken.
naief
Nouschi schreef:
11-05-2020 08:38
Ik zou het ook een afknapper vinden. Niks meer aan te doen nu maar het zou me flink tegenvallen als mijn vriend dat zou vertellen.
Precies. Dit is precies de reden waarom mannen dit voor zich houden. Meestal is er bij hen zelf al een lichte schaamte en als ze dan ook maar rúiken dat je een oordeel hebt houden ze hun mond. Heel begrijpelijk, van beide kanten overigens.
En wat moet je na jaren relatie met die wetenschap hè? Ik ben in die zin blij dat onze ontboezemingen er in het eerste jaar grotendeels uitgekomen zijn.
.
Suusje666 schreef:
Ik denk eigenlijk helemaal niet dat er zo veel hoeren zijn die hun hele leven hebben gedroomd van een loopbaan als sekswerker en iedere dag weer zingend naar hun werk gaan. En ik denk ook dat het juist dat aspect van uitbuiting is dat het voor veel vrouwen moeilijk te verteren maakt dat hun man ooit naar de hoeren is geweest, want dan heeft de man in kwestie dus actief meegewerkt aan die uitbuiting.

Jij maakt er een onschuldig potje seks van, en dat is het meestal niet.
Een vriend van me heeft dat ook wel eens aan mij verteld, toen schrok ik ook van het idee dat hij bijdraagt aan een sector waar veel uitbuiting in voorkomt. Ook al zijn er natuurlijk veel vrouwen die dit doen zonder dwang of uitbuiting en met voldoende andere opties. Toch zou ik er zelf denk ik liever van wegblijven als je niet zeker kunt zijn dat je niet per ongeluk bijdraagt aan uitbuiting.

Zelfde als met de pedicure-salons in New York (weet niet hoe dat in Nederland is). Je weet dat daar massa's misstanden zijn met vrouwen die worden gedwongen extreem lange uren te maken om verzonnen schulden af te betalen. Dan zou ik daar toch niet echt lekker zitten, ook al geef ik een dikke fooi.
Rooss4.0 schreef:

Accepteren en door dus.
waarom zouden vrouwen andere emoties of morele overtuigingen hebben dan mannen? Ik ken genoeg mannen die prostitutie, vanwege de uitbuiting en criminaliteit, afkeuren. Er zijn ook mannen die betalen voor seks immoreel vinden en dan maar liever de handen aan zichzelf slaan. Hoerenlopers maken altijd een keuze om mee te doen aan uitbuiting van vrouwen, vaak nog kinderen, en dit praten we goed onder het mom van vrijheid. Want als de man een strakke zak heeft, heeft hij een vrouw of meisje nodig om hem te ledigen? Dit is gewoon een vorm van seksisme, normvervaging en rechtpraten wat krom is.
rumforviva schreef:
Ik ken ook best wel wat mannen die (vaak in hun studententijd) wel eens naar de hoeren zijn geweest. Vaak ook uit nieuwsgierigheid en om het eens mee te maken.
ik ook, of tijdens vrijgezellenfeestjes, zeilweekenden, weekendje weg met de voetbal, buitenland-voor-werk etc.
En juist omdat vrouwen een (terecht) waardeoordeel hebben, is het iets dat mannen onderling erg geheim houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven