Niet blij met kado van man en kinderen

10-05-2020 11:49 361 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb voor moederdag een ketting gehad van mijn man en kinderen. Alleen ik vind hem echt niet mooi... ik hou van subtiele fijne sieraden alleen deze ketting is totaal het tegenovergestelde van mijn stijl. Het is een hele grove ketting waarin hun namen gegraveerd staan, al zie je dat totaal niet. Ik vind hem echt totaal niet mooi staan ook bij mezelf, ik ben zelf best wel fijn gebouwd en heb een smalle nek (ja lekkere uitleg🤣)

Maar ik voel me nu zo ondankbaar, heb ook maar niet gezegd dat ik er niet blij mee ben want hij kan niet meer geruild worden ivm gravering en ik weet het prijskaartje (helaas).

Dus eigenlijk zit er niks anders op dan hem dagelijks te dragen, ik ben iemand die nooit echt wisseld van sieraden en hij weet dat ook.

Ik wou het even van me afschrijven en hoop dat jullie misschien ook eens zoiets hebben voorgehad of hoe jullie er mee om zouden gaan.

Dus kom maar door met jullie verhalen over zulke dingen.

En nee hoef geen commentaar dat ik ondankbaar ben want believe me ik voel me er echt klote door..
You don't have to change a thing, the world can change his heart! Don't judge if you don't know the story!
Ik zou eerlijk zijn want waarom zou je een sieraad willen dragen die je niet mooi vind? Of niet bij je vind passen? Mijn man had voor mijn verjaardag oorbellen aangeschaft. En ze zijn heel mooi maar vind ze niet meer passend voor mij. Dit was meer voor speciale gelegenheden. Heb dat eerlijk gedeeld. Natuurlijk was het ook even lastig omdat hij moeite doet maar het kon teruggebracht worden. Dus helemaal prima.
Ik vind het eerlijk gezegd best een kwalijke zaak dat een partner zo’n duur kado koopt van een gezamelijke rekening. Dus TO heeft zelf meebetaald aan een ketting van €500 die ze ook nog niet eens mooi vind... auw! Tja in dit geval zou ik ook mijn mond open doen. Zulke grote uitgaven overleg je met elkaar.
Je kunt er ook twee armbanden van laten maken. Of twee kettingen door er dan draad tussen te laten zetten.
Ik heb het uiteindelijk toch maar gewoon gezegd, aangezien hij zelf vroeg of ik er toch wel blij mee was aangezien ik normaal wel anders reageer (blijer dus😆)

Heb gezegd dat ik het lief vind maar dat het niet mijn smaak is, hij reageerde eerst met: ik zal nog eens mijn best doen voor je en volgende keer geef ik wel een kadobon.

Maar we gaan kijken naar een oplossing en ik verwacht dat hij nog wel bijdraait als hij over de teleurstelling heen is.

Bedankt voor jullie hulp! Wie weet loop ik binnenkort met heel iets anders of laat ik hem vermaken tot een armband.
You don't have to change a thing, the world can change his heart! Don't judge if you don't know the story!
Ik begrijp zijn teleurstelling wel, maar je hebt goed gehandeld TO. Hij draait wel bij als hij ziet dat je met iets anders veel blijer bent.
Ik heb van mijn ex een grote bloempot met plant gekregen.
Ik vroeg nog hoopvol of het een buiten- of binnenplant was, het was een binnenplant.
En het mooie nieuws aldus ex; deze plant kan jarenlang mee.

Bloempot + plant zijn spuuglelijk en past totaal niet in mijn interieur. Het is zo groot dat je het niet subtiel ergens kan verstoppen, dus ik ben ook bang dat ik op moet gaan biechten dat ik het gebaar super lief vindt, maar het toch niet mijn smaak is.

Het alternatief is dat er jarenlang een bloemstuk in mijn woonkamer staat dat heel schreeuwerig lelijk aanwezig is.... maar ik moet nog even de moed verzamelen om het te vertellen. Ben inderdaad bang dat het ondankbaar overkomt.
DivaMommy94 schreef:
11-05-2020 05:04
Ik heb het uiteindelijk toch maar gewoon gezegd, aangezien hij zelf vroeg of ik er toch wel blij mee was aangezien ik normaal wel anders reageer (blijer dus😆)

Heb gezegd dat ik het lief vind maar dat het niet mijn smaak is, hij reageerde eerst met: ik zal nog eens mijn best doen voor je en volgende keer geef ik wel een kadobon.

Maar we gaan kijken naar een oplossing en ik verwacht dat hij nog wel bijdraait als hij over de teleurstelling heen is.

Bedankt voor jullie hulp! Wie weet loop ik binnenkort met heel iets anders of laat ik hem vermaken tot een armband.
Dat hij dat nog overweegt.. Wat een verwend kleutergedrag zeg.

Als ik je man was kreeg je volgend jaar niks. Kun je dan aansluiten in het topic "geen kado voor moederdag*", en klagen over je horkerige en onattente man.
Ab_Normaal schreef:
11-05-2020 07:08

Als ik je man was kreeg je volgend jaar niks. Kun je dan aansluiten in het topic "geen kado voor moederdag*", en klagen over je horkerige en onattente man.

Ja dat is die van mij. ;)

Ik snap het wel. Een lelijke ketting van 500 euro is ook weer het andere uiterste en niet leuk.
Ik vind juist het een beetje een kinderachtige reactie van man. Ik zou het zelf niet leuk vinden als m’n cadeau niet in de smaak viel, ook al heb ik nog zo m’n best gedaan. Ik ben geen klein kind dat wacht op een complimentje voor de mooie tekening voor op de koelkast. Als ik ernaast zit wil ik het weten.

En een bon hoeft hij niet te kopen. Hij kan gewoon luisteren naar wat iemand heeft gezegd mooi te vinden.
DivaMommy94 schreef:
11-05-2020 05:04

Goedzo eerlijkheid duurt t langst!
rumforviva schreef:
11-05-2020 08:29
Ik vind juist het een beetje een kinderachtige reactie van man. Ik zou het zelf niet leuk vinden als m’n cadeau niet in de smaak viel, ook al heb ik nog zo m’n best gedaan. Ik ben geen klein kind dat wacht op een complimentje voor de mooie tekening voor op de koelkast. Als ik ernaast zit wil ik het weten.

En een bon hoeft hij niet te kopen. Hij kan gewoon luisteren naar wat iemand heeft gezegd mooi te vinden.
Misschien dat hij dan in een winkel staat en het alsnog niet in kan schatten wat TO mooi kan of zal vinden, voor sommige mensen is dat nu eenmaal lastig, wat is er mis met zn reactie?
Ab_Normaal schreef:
11-05-2020 07:08

Dus volgens jou moet ze een goede intentie van haar man belonen met liegen over zichzelf? Of vind je dat haar smaak bepaald moet worden door wat ze cadeau krijgt? Of vind je het gewoon een goed idee, om haar een foeilelijke duur cadeau in haar maag splitsen, zodat je de rest van je leven fijn verongelijkte cadeaubonnen kan kopen als het wicht zo slim is om te zeggen dat ze het niet mooi vindt?

Als het toch om het gebaar gaat dan is het doel bereikt aangezien zij het heel lief vind van hem. En dat heeft ze ook gezegd. Nou daar ging het hem toch om? Het was niet zijn intentie een discussie over smaak te winnen dus dat het daarnaast een lelijk ding is, is bijzaak.

Jij gaat het toch ook niet opeten als er iets met liefde voor je neus gezet wat je niet lust. Of ga je dan met lange tanden zitten veinzen dat het zo lekker is? Uit dankbaarheid ga je tegen je partner een beetje lopen liegen want dat staat zo netjes?

Persoonlijk zou ik het willen weten van mijn partner als ik haar iets aan doe waar ze niet gelukkig van wordt, ook al deed ik dat met de beste intenties.
Vooropgesteld, ik zou nooit 500 euro aan een (vaderdags/moederdagscadeau besteden. Maar ik snap dan ook wel weer dat de man teleurgesteld is. Zelf vind ik het niets om iemand te "verrassen" met een cadeau, dat ze zelf voorgesteld hebben. Ik zal dus regelmatig de plank misslaan wat cadeau's betreft, maar ik ben het wel een beetje met man eens dat je dan beter een cadeaubon kunt geven, want smaak komt heel nauwkeurig.

Ik sta een beetje ambivalent tegenover dit soort topics, want dit lezen neemt de lol van het uitzoeken van een cadeau wel een beetje weg. Zelf krijg ik weleens cadeau's die totaal niet mijn smaak zijn, maar door het verhaal achter de gever zijn ze mij toch bijzonder dierbaar en in een aantal gevallen bleek mijn smaak ook te kunnen veranderen.

Lastig in dit geval is het dat 500 euro echt wel een fors cadeau is (en ik zelf een hekel heb aan namen op sieraden). Ik weet dus oprecht niet wat ik zou doen (gelukkig is mijn vriend niet zo van de cadeau's, wat ik prima vind).
huurvrouwtje schreef:
11-05-2020 08:43
Misschien dat hij dan in een winkel staat en het alsnog niet in kan schatten wat TO mooi kan of zal vinden, voor sommige mensen is dat nu eenmaal lastig, wat is er mis met zn reactie?
Dat hij het niet jammer vindt dat ze het niet mooi vindt, maar vooral baalt omdat hij zo zijn best heeft gedaan “ik zal nog eens mijn best doen” is erg kinderachtig en verongelijkt.

Zo zie je maar weer dat veel mensen een cadeau voornamelijk kopen voor hun eigen goede gevoel, wat de ontvanger er van vindt maakt ze niet uit. Ze hebben toch hun best gedaan?

Ik begreep dat TO specifieke voorbeelden van haar wensen had besproken (iets met vingerafdrukken op een balkje) en dat man eigenhandig had besloten dat dit beter was voor dagelijks gebruik.

Ik ben ook niet van de cadeaulijstjes, maar dan moet je ook accepteren dat het soms misgaat. Dat is het risico dat je neemt als gever.
anoniem_639a9136a72af wijzigde dit bericht op 11-05-2020 08:55
8.72% gewijzigd
Hij is idd heel lelijk!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Het zou mij vooral tegenstaan dat hij de ketting heeft betaald met geld van jullie gezamenlijke rekening.
Ik vind dat dus gewoon een sigaar uit eigen doos.
Dan had hij op zijn minst moeten kopen wat jij had aangewezen.
-Shifty- schreef:
11-05-2020 08:45
Dus volgens jou moet ze een goede intentie van haar man belonen met liegen over zichzelf? Of vind je dat haar smaak bepaald moet worden door wat ze cadeau krijgt? Of vind je het gewoon een goed idee, om haar een foeilelijke duur cadeau in haar maag splitsen, zodat je de rest van je leven fijn verongelijkte cadeaubonnen kan kopen als het wicht zo slim is om te zeggen dat ze het niet mooi vindt?

Als het toch om het gebaar gaat dan is het doel bereikt aangezien zij het heel lief vind van hem. En dat heeft ze ook gezegd. Nou daar ging het hem toch om? Het was niet zijn intentie een discussie over smaak te winnen dus dat het daarnaast een lelijk ding is, is bijzaak.

Jij gaat het toch ook niet opeten als er iets met liefde voor je neus gezet wat je niet lust. Of ga je dan met lange tanden zitten veinzen dat het zo lekker is? Uit dankbaarheid ga je tegen je partner een beetje lopen liegen want dat staat zo netjes?

Persoonlijk zou ik het willen weten van mijn partner als ik haar iets aan doe waar ze niet gelukkig van wordt, ook al deed ik dat met de beste intenties.
Als je echt precies wil hebben wat hé graag wil, koop het dan lekker zelf.

Als wat je krijgt niet naar je zin is, dat kan. (hij is best mooi maar niet haar smaak) Maar het is nu eenmaal gebeurd. Het gaat nu om de geste, en als je er wat van vindt, dan kun je daar ook op een veel later tijdstip op terugkomen.
Om het op moederdag meteen te doen vind ik qua timing nogal slecht.

Ik vind het dat wel een ding dat hij een behoorlijk duur kado koopt, terwijl dat gezien hun budget niet echt handig is.

Voor wat betreft het voorbeeld van het eten. Ik ga ervan uit dat je partner in elk geval weet wat je echt niet lust. (Als dat niet is heb ik dat blijkbaar niet goed duidelijk gemaakt.)
Daarvan uitgaande zou ik het inderdaad gewoon dankbaar opeten, en op een later moment duidelijker aangeven wat ik wel en niet lekker vind.

Als iemand veel moeite voor mij doet, waardeer ik dat vooral, en ga ik dat op dat moment niet afschieten. Timing vind ik in deze belangrijk.
Dubbel
Pindakaasjes schreef:
11-05-2020 08:54
Het zou mij vooral tegenstaan dat hij de ketting heeft betaald met geld van jullie gezamenlijke rekening.
Ik vind dat dus gewoon een sigaar uit eigen doos.
Dan had hij op zijn minst moeten kopen wat jij had aangewezen.
Dat is bij ons ook zo. Als je geen andere rekening hebt dan heb je weinig keus. Ik heb mijn man eens kaartjes cadeau gegeven voor een concert. Die heb ik toen betaald via de rekening van mijn dochter want anders zou hij het zien wat er afgeschreven is.
Alecta schreef:
11-05-2020 08:46
Vooropgesteld, ik zou nooit 500 euro aan een (vaderdags/moederdagscadeau besteden. Maar ik snap dan ook wel weer dat de man teleurgesteld is. Zelf vind ik het niets om iemand te "verrassen" met een cadeau, dat ze zelf voorgesteld hebben. Ik zal dus regelmatig de plank misslaan wat cadeau's betreft, maar ik ben het wel een beetje met man eens dat je dan beter een cadeaubon kunt geven, want smaak komt heel nauwkeurig.

Ik sta een beetje ambivalent tegenover dit soort topics, want dit lezen neemt de lol van het uitzoeken van een cadeau wel een beetje weg. Zelf krijg ik weleens cadeau's die totaal niet mijn smaak zijn, maar door het verhaal achter de gever zijn ze mij toch bijzonder dierbaar en in een aantal gevallen bleek mijn smaak ook te kunnen veranderen.

Lastig in dit geval is het dat 500 euro echt wel een fors cadeau is (en ik zelf een hekel heb aan namen op sieraden). Ik weet dus oprecht niet wat ik zou doen (gelukkig is mijn vriend niet zo van de cadeau's, wat ik prima vind).
Dit dus.
Helemaal mee eens.
Willen dat iemand moeite doet, maar dan wel exact willen hebben wat je aan hebt gegeven... Lekker spontaan

Maar inderdaad, 500 euro is nogal wat, dat vind ik nog wel een ding
Wat de basis van deze discussie is: moet een cadeau per se aan je eigen smaak voldoen?
Ik vind zelf van niet, omdat ik mij graag laat verrassen en smaak ook soms een beperkend iets is (dingen buiten de comfort zone van mijn eigen smaak proberen heeft mij al meerdere malen verrassende inzichten opgeleverd).

Als je vindt dat een cadeau je eigen smaak moet zijn, dan heb je al een andere discussie.
Beleefdheid voor cadeaus vind ik toch anders voor partners onderling dan voor een cadeau van tante of collega. Ik zou het vreselijk vinden als mijn partner uit beleefdheid blij doet met mijn cadeau. Betuttelend ook.

De timing was in mijn ogen ook goed, het kwam nu ter sprake, dus dan maar meteen door de zure appel heen.
vrijenblij20220 schreef:
11-05-2020 09:03
Dat is bij ons ook zo. Als je geen andere rekening hebt dan heb je weinig keus. Ik heb mijn man eens kaartjes cadeau gegeven voor een concert. Die heb ik toen betaald via de rekening van mijn dochter want anders zou hij het zien wat er afgeschreven is.
Zorg altijd dat je een eigen bankrekening hebt! Je weet niet hoe je leven loopt. Maar goed, da’s weer een ander topic.
rumforviva schreef:
11-05-2020 09:06
Beleefdheid voor cadeaus vind ik toch anders voor partners onderling dan voor een cadeau van tante of collega. Ik zou het vreselijk vinden als mijn partner uit beleefdheid blij doet met mijn cadeau. Betuttelend ook.

De timing was in mijn ogen ook goed, het kwam nu ter sprake, dus dan maar meteen door de zure appel heen.
Ik sta hier heel anders in. Ik heb ooit weleens voor een toenmalig vriendje echt mijn best gedaan om een mooi en origineel cadeau te verzinnen (een mooie vulpen, let wel dit was nog in het tijdperk dat iedereen meer schreef en we nog laptops en mobieltjes hadden). Hij vond het helemaal niets en liet mij dat die avond ook weten. Vond ik niet leuk, ik snapte het wel, maar de lol van een cadeau uitzoeken was er toen wel aardig af voor mij.
rumforviva schreef:
11-05-2020 08:29

Dit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven