Spijt van het derde kind?
dinsdag 12 mei 2020 om 22:11
Goedenavond,
Wij zitten al weken, eigenlijk maanden te twijfelen: wel of niet een derde kind?
Als we ons gevoel zouden volgen willen we einde dit jaar proberen om voor een derde kindje te gaan. Maar waar ik over blijf twijfelen is of we achteraf geen spijt krijgen. En de grootste reden hiervoor is omdat ik meerdere personen ken die spijt hebben van hun derde. Tuurlijk willen ze deze nu nooit meer kwijt, maar als ze het over konden doen was hij er niet geweest. Hij voornaamste daarvoor is vanwege hun liefde voor reizen / vakantie.
Nu vind ik dit al heel eerlijk dat je dit zo zegt in real life. Dus ik ben wel echt benieuwd naar mensen hier die een derde kind hebben gekregen. Is dit echt een verrijking of hebben jullie toch spijt en waarom dan?
Ik had eerlijk gezegd liever gehad dat ik me compleet voelde en dat het klaar was. Maar al sinds de geboorte van onze jongste een aantal jaar geleden heb ik altijd het idee gehad van het is nog niet afgesloten. Qua gevoel zou ik dan ook liever gisteren nog zwanger zijn, maar toch blijf ik twijfelen
.
Uilhaarband
Wij zitten al weken, eigenlijk maanden te twijfelen: wel of niet een derde kind?
Als we ons gevoel zouden volgen willen we einde dit jaar proberen om voor een derde kindje te gaan. Maar waar ik over blijf twijfelen is of we achteraf geen spijt krijgen. En de grootste reden hiervoor is omdat ik meerdere personen ken die spijt hebben van hun derde. Tuurlijk willen ze deze nu nooit meer kwijt, maar als ze het over konden doen was hij er niet geweest. Hij voornaamste daarvoor is vanwege hun liefde voor reizen / vakantie.
Nu vind ik dit al heel eerlijk dat je dit zo zegt in real life. Dus ik ben wel echt benieuwd naar mensen hier die een derde kind hebben gekregen. Is dit echt een verrijking of hebben jullie toch spijt en waarom dan?
Ik had eerlijk gezegd liever gehad dat ik me compleet voelde en dat het klaar was. Maar al sinds de geboorte van onze jongste een aantal jaar geleden heb ik altijd het idee gehad van het is nog niet afgesloten. Qua gevoel zou ik dan ook liever gisteren nog zwanger zijn, maar toch blijf ik twijfelen
Uilhaarband

dinsdag 12 mei 2020 om 22:19
Volg gewoon je eigen gevoel. Het is onzin om geen derde te nemen vanwege praktische redenen ( auto’s / vakantiehuisjes ). Tenzij het financieel een te zware last voor jullie zou zijn. Ik zou dat nooit als reden noemen dat je spijt hebt van een kind.
Ik ben zelf de jongste van 3 kinderen en scheel 3/4 jaar met de middelste, mijn moeder wil heel graag nog een keer zwanger zijn en een kindje erbij, ze zegt juist altijd dat ze daarom bewuster en extra heeft kunnen genieten omdat het de laatste was/is.
Ik ben nu zwanger van nr. 2 en als alles goed gaat met deze denk ik dat wij ook snel doorgaan voor een 3e. Geen idee waarom maar gewoon altijd al een goed gevoel bij gehad en deze zwangerschap voelt niet als ‘ de laatste’
Mijn man wil ook graag een groot gezin, dat scheelt ook haha
Ik ben zelf de jongste van 3 kinderen en scheel 3/4 jaar met de middelste, mijn moeder wil heel graag nog een keer zwanger zijn en een kindje erbij, ze zegt juist altijd dat ze daarom bewuster en extra heeft kunnen genieten omdat het de laatste was/is.
Ik ben nu zwanger van nr. 2 en als alles goed gaat met deze denk ik dat wij ook snel doorgaan voor een 3e. Geen idee waarom maar gewoon altijd al een goed gevoel bij gehad en deze zwangerschap voelt niet als ‘ de laatste’
sofiej1986 wijzigde dit bericht op 12-05-2020 22:21
5.21% gewijzigd

dinsdag 12 mei 2020 om 22:20
Pfoe.. spijt nog wel..
Tja, met 3 zitjes in de auto is best een uitdaging als je bijv liever niet een te grote auto hebt.
Met 5 personen op vakantie is 1 persoon duurder dan met 4 personen.. een autovakantie is uitdagender met 3 kinderen op een achterbank die tegen elkaar aan zitten uren lang.
3 verschillende soorten sporten met bijbehorende rij-schemas is ook een uitdaging.
En zo zijn er vast een heleboel dingen wat het makkelijker maakt om het bij 2 te houden.
Maar ik ga er vanuit dat dit toch geen redenen zijn om spijt te krijgen van een 3e kind.
Hier dus geen spijt van onze 3e.
Tja, met 3 zitjes in de auto is best een uitdaging als je bijv liever niet een te grote auto hebt.
Met 5 personen op vakantie is 1 persoon duurder dan met 4 personen.. een autovakantie is uitdagender met 3 kinderen op een achterbank die tegen elkaar aan zitten uren lang.
3 verschillende soorten sporten met bijbehorende rij-schemas is ook een uitdaging.
En zo zijn er vast een heleboel dingen wat het makkelijker maakt om het bij 2 te houden.
Maar ik ga er vanuit dat dit toch geen redenen zijn om spijt te krijgen van een 3e kind.
Hier dus geen spijt van onze 3e.
dinsdag 12 mei 2020 om 22:20
Nou wat erg. Huur een huisje.uilhaarband schreef: ↑12-05-2020 22:19Haha wat een reacties maargoed in ieder geval hun ervaren de vakantie onhandig. Hotelkamer en appartement voor 5 personen is gewoon lastiger dan met 4. En dat zijn hun woorden niet mijne.
ik geef mn bek ook maar een douw

dinsdag 12 mei 2020 om 22:22
Extra tickets, extra hotelkamer, extra entreekaartjes. Je moet er het geld maar voor hebben. Laat staan in deze economische crisis.Bladiebladiebla2016 schreef: ↑12-05-2020 22:17Met drie kinderen kan je opeens niet meer op vakantie? Nog nooit last van gehad.
Daarnaast extra grote auto. Minimaal 4 volwaardige slaapkamers in je huis.
Minder 1 op 1 aandacht mogelijk. Doe je je huidige kinderen er een plezier mee om de spoeling dunner te maken en extra drukte aan hun leven toe te voegen?
dinsdag 12 mei 2020 om 22:24
Maar dit kun je dan zelf toch wegen?uilhaarband schreef: ↑12-05-2020 22:19Haha wat een reacties maargoed in ieder geval hun ervaren de vakantie onhandig. Hotelkamer en appartement voor 5 personen is gewoon lastiger dan met 4. En dat zijn hun woorden niet mijne.
Ik heb nog nooit zulke onzin gehoord, maar als jij denk dat er wel iets inzit en je denkt ook dat je tegen dit soort leed aan gaat lopen en er veel hinder van ondervindt dan houd je het bij twee. Wat hebben wij daar nou over te zeggen?
Ik vind meer leuker. Maar dat ben ik. Heb jij niks aan. Ik vind een praktische grote auto handig. Jij wilt er misschien niet in gezien worden en denkt kut er kunnen geen drie zitjes achter in een BMW z3.

dinsdag 12 mei 2020 om 22:25
Hele goede punten. Maar dit zijn punten om vooraf over na te denken. En niet om achteraf spijt over te krijgen neem ik aan.redbulletje schreef: ↑12-05-2020 22:22Extra tickets, extra hotelkamer, extra entreekaartjes. Je moet er het geld maar voor hebben. Laat staan in deze economische crisis.
Minder 1 op 1 aandacht mogelijk. Doe je je huidige kinderen er een plezier mee om de spoeling dunner te maken en extra drukte aan hun leven toe te voegen?
Ja misschien als je achteraf arbeidsongeschikt raakt ofzo. Maar dan nog, dan baal je van de situatie maar heb je toch geen spijt van je kind?
dinsdag 12 mei 2020 om 22:25
Ik ben altijd heel blij geweest als onderdeel van een gezin met 3 kinderen. Nooit aandacht tekort, heb altijd met mijn zus een kamer gedeeld en dat nooit als vervelend ervaren, wij vonden dat juist leuk, meestal kwam mijn broer ook logeren op onze kamerredbulletje schreef: ↑12-05-2020 22:22Extra tickets, extra hotelkamer, extra entreekaartjes. Je moet er het geld maar voor hebben. Laat staan in deze economische crisis.

Ligt aan je ouders en opvoeding. Er was nooit gedoe over geld bij ons, dat helpt misschien. Fijne jeugd gehad en nu nog altijd goed contact met broer en zus.

dinsdag 12 mei 2020 om 22:26
Hoezo is een hotelkamer lastiger met vijf? Wij zijn met zijn drieën (moeder en twee kinderen) maar nemen tegenwoordig twee hotelkamers. Met twee volwassenen kun je al vanaf het begin opsplitsen. Het lijkt me ook met vier op een kamer al geen feestje. Een nachtje leuk, maar je gaat niet een hele vakantie voor je plezier op één kamer.

dinsdag 12 mei 2020 om 22:28
Dat hoop en denk ik dus ook te ervaren als jou moeder. We willen gewoon graag nog een kind. Lijkt me heerlijk nog een keer zwanger nog een keer bevallen nog een keer alles mee te mogen maken. 4 wil ik sowieso niet. Of het moet een tweeling wordenSofieJ1986 schreef: ↑12-05-2020 22:19Volg gewoon je eigen gevoel. Het is onzin om geen derde te nemen vanwege praktische redenen ( auto’s / vakantiehuisjes ). Tenzij het financieel een te zware last voor jullie zou zijn. Ik zou dat nooit als reden noemen dat je spijt hebt van een kind.
Ben gewoon ook meer bang voor stel dat het niet gezond is? Stel dat er iets gebeurd met de bevalling. Heb 2 zulke mooie bevallingen gehad moet een keer mis gaan of zo? Dat idee. En dat ik dan denk hadden we het maar bij 2 gehouden maargoed niemand kan me deze garantie geven.
De praktische dingen Dat lossen we wel op. Maar het rijden naar gymnastiek en zwemles e.d. Lijkt me dan ook nog wel een dingetje.

dinsdag 12 mei 2020 om 22:29
Omdat je met 5 personen dus 3 hotelkamers kwijt bent ipv 2.MinkeDeWit schreef: ↑12-05-2020 22:26Hoezo is een hotelkamer lastiger met vijf? Wij zijn met zijn drieën (moeder en twee kinderen) maar nemen tegenwoordig twee hotelkamers. Met twee volwassenen kun je al vanaf het begin opsplitsen. Het lijkt me ook met vier op een kamer al geen feestje. Een nachtje leuk, maar je gaat niet een hele vakantie voor je plezier op één kamer.

dinsdag 12 mei 2020 om 22:30
dinsdag 12 mei 2020 om 22:31
Ik heb er drie. Ik heb soms spijt van alle drie (lol) en soms spijt van 1 van die drie en soms spijt van mijn man (lol)
Ze zijn een enorme rijkdom en ik zou mijn leven voor ze geven.
Verstandelijk was het beter geweest als ik er 2 had gehad omdat ik naderhand chronisch ziek bleek. En ja, twee is minder intensief dan 3. Maar wat ben ik blij dat ze er is. Ons kersje op de taart.
Maar ze kosten wel (veel) geld, verre vliegvakanties zijn langer sparen(voor ons) en we verhuizen naar een groter huis want die ruimte is ook wel welkom met beginnende pubers. Dus ergens verstandelijk nadenken of iets slim is, is ook wel handig zou ik je adviseren. Maar spijt van een kind? Nee, dat kan ik me niet voorstellen. Wel verlangen naar een tijd zonder zorgtaken. Maar die komt wel weer.
Ze zijn een enorme rijkdom en ik zou mijn leven voor ze geven.
Verstandelijk was het beter geweest als ik er 2 had gehad omdat ik naderhand chronisch ziek bleek. En ja, twee is minder intensief dan 3. Maar wat ben ik blij dat ze er is. Ons kersje op de taart.
Maar ze kosten wel (veel) geld, verre vliegvakanties zijn langer sparen(voor ons) en we verhuizen naar een groter huis want die ruimte is ook wel welkom met beginnende pubers. Dus ergens verstandelijk nadenken of iets slim is, is ook wel handig zou ik je adviseren. Maar spijt van een kind? Nee, dat kan ik me niet voorstellen. Wel verlangen naar een tijd zonder zorgtaken. Maar die komt wel weer.
dinsdag 12 mei 2020 om 22:31
Ja dit dus. Eigenlijk het enigste praktische wat me afschrikt.redbulletje schreef: ↑12-05-2020 22:28En dan nog de sportclubjes/wedstrijden. Wat als ze alledrie andere sporten/hobby's hebben? Dan kun je niet de ene ouder mee naar voetbal en de andere mee naar de manege als koter 3 gaat turnen.