Gaat dit te ver?
woensdag 13 mei 2020 om 13:35
Ik zet met iets in m'n maag. Heb sinds een jaar een relatie met m'n vriend. Ik ben begin 20, hij eind 20. Hij kan jammer genoeg niet zo goed tegen alcohol. Is in het begin een paar keer vervelend geweest. Heeft geen schokkende dingen gezegd, maar heb toen wel gezegd dat ie er mee moest oppassen. In de maanden daarna lette hij er inderdaad op en ging alles goed.
Tot 1,5 week terug. We zaten bij vrienden. Deden een drankspelletje. Hij drinkt normaal alleen bier, maar heb er niet bij stilgestaan dat hij hiervan zo erg van de kaart zou kunnen raken. Was heel gezellig in ieder geval. Hij wilde op den duur wel naar huis, want hij was moe. Ik niet, want het was gezellig. Uiteindelijk toch op zijn aandringen meegegaan en heb ook nog wel wat doorgezeurd dat ie nog wel kon blijven, omdat ie er nog wel helder uit zag.
Thuis barstte de bom en moest ik maar "godverdomme ophouden met zeuren, oprotten naar huis (wonen niet samen), een jongere vent zoeken die wel lang wil blijven en ook nog even de tering krijgen". Ik ben toen idd boos naar huis gegaan.
Volgende dagen is ie wel diep door het stof gegaan. Hij zegt zich niks ervan te herinneren en schaamt zich kapot. Hij is ook een superlieve jongen die verder geen vlieg kwaad doet. Hij is ook erg onzeker geworden door dit incident. Hij wil zelfs in therapie omdat ie zo'n piekeraar is, dus de wil om aan zichzelf te werken is er wel.
Toch blijf ik er mee zitten. Heb al moeite met vertrouwen en dit is wel een barst. Ben wel bang om weer gekwetst te worden. Ben sowieso wel een twijfelaar dus ik zie nu steeds meer de mindere kanten van hem. Zou dit voor jullie al een incident zijn om de relatie te verbreken?
Tot 1,5 week terug. We zaten bij vrienden. Deden een drankspelletje. Hij drinkt normaal alleen bier, maar heb er niet bij stilgestaan dat hij hiervan zo erg van de kaart zou kunnen raken. Was heel gezellig in ieder geval. Hij wilde op den duur wel naar huis, want hij was moe. Ik niet, want het was gezellig. Uiteindelijk toch op zijn aandringen meegegaan en heb ook nog wel wat doorgezeurd dat ie nog wel kon blijven, omdat ie er nog wel helder uit zag.
Thuis barstte de bom en moest ik maar "godverdomme ophouden met zeuren, oprotten naar huis (wonen niet samen), een jongere vent zoeken die wel lang wil blijven en ook nog even de tering krijgen". Ik ben toen idd boos naar huis gegaan.
Volgende dagen is ie wel diep door het stof gegaan. Hij zegt zich niks ervan te herinneren en schaamt zich kapot. Hij is ook een superlieve jongen die verder geen vlieg kwaad doet. Hij is ook erg onzeker geworden door dit incident. Hij wil zelfs in therapie omdat ie zo'n piekeraar is, dus de wil om aan zichzelf te werken is er wel.
Toch blijf ik er mee zitten. Heb al moeite met vertrouwen en dit is wel een barst. Ben wel bang om weer gekwetst te worden. Ben sowieso wel een twijfelaar dus ik zie nu steeds meer de mindere kanten van hem. Zou dit voor jullie al een incident zijn om de relatie te verbreken?
woensdag 13 mei 2020 om 16:40
Hij toonde zijn ware aard. Maakt niet uit dat hij diep door het stof is gegaan daarna, jij verdiend veel beter. Zeg maar dag met je handje tegen dit geval. Wat heerlijk dat je nog zo jong bent, de mannen staan al in de rij voor je. Maak voor jezelf een lijstje met dealbreakers bij mannen. Je kunt aan de hand van deze ervaring alvast 2 dealbreakers bepalen; kan niet met alcohol omgaan; verbaal agressief.
woensdag 13 mei 2020 om 16:42
Welnee, hij is verantwoordelijk voor zijn gedrag, zij is verantwoordelijk voor haar gedrag. Hij hoeft haar gezeur niet te accepteren, zij hoeft zijn gescheld niet te accepteren. En ze zouden allebei beter wat minder alcohol kunnen drinken, het wordt er niet gezelliger van.
woensdag 13 mei 2020 om 16:44
Nou inderdaad. "Jij wilde niet naar huis/bleef zeuren/je bent kinderachtig/drankspelletjes zijn stom dus terecht dat ie je uitschold."
Verbaal agressief zijn is nooit oke. Ik zou me echt nooit uit laten schelden, dikke doei zeg.
woensdag 13 mei 2020 om 16:48
Nee, ik ben weleens emotioneel geworden en gewoon boos. Maar ik heb echt nog nooit geroepen (tegen iemand die ik lief heb!) krijg de tering. Of echt schreeuwen.forumfossiel schreef: ↑13-05-2020 16:40Jij bent in je leven nog nooit onredelijk boos geworden? Nog nooit moe of chagrijnig tegen iemand uitgevallen?
De vriend van TO heeft voor die woede aanval zijn excuses aangeboden. Dus nee “ het recht” om te schreeuwen en schelden had ie niet” , maar ik denk dat iedereen wel eens zijn zelfbeheersing verliest, zeker als je al meerdere keren hebt aangegeven moe te zijn en je partner daar overheen walst en blijft zeuren. En daar hoef ik niet eens dronken voor te zijn.
woensdag 13 mei 2020 om 16:48
Dit dacht ik dus ook!vivautrecht85 schreef: ↑13-05-2020 14:46Maar wat heeft therapie voor piekeren te maken met dit incident?
woensdag 13 mei 2020 om 16:49
Ik schreeuw of scheld nooit maar ik vind de to echt te ver gaan met haar gezeur.forumfossiel schreef: ↑13-05-2020 16:40Jij bent in je leven nog nooit onredelijk boos geworden? Nog nooit moe of chagrijnig tegen iemand uitgevallen?
De vriend van TO heeft voor die woede aanval zijn excuses aangeboden. Dus nee “ het recht” om te schreeuwen en schelden had ie niet” , maar ik denk dat iedereen wel eens zijn zelfbeheersing verliest, zeker als je al meerdere keren hebt aangegeven moe te zijn en je partner daar overheen walst en blijft zeuren. En daar hoef ik niet eens dronken voor te zijn.
woensdag 13 mei 2020 om 16:52
O, ik wel! En mijn vriend ook. En de dag erna maakten we het weer goed. Als het daarna gewoon ECHT goed is en je het allebei achter je kan laten is er geen probleem (lijkt mij). De vraag is: kan je het achter je laten?
woensdag 13 mei 2020 om 16:52
woensdag 13 mei 2020 om 17:01
Vergeven maar niet vergeten zullen we dan maar zeggen. Dat wordt het denk ik. Ben zelf ook geen heilig boontje, maar als het mezelf overkomt vind ik het toch moeilijker dan gedacht.
Reacties zijn ook wel heel uiteenlopend haha. Maar voor beide kanten valt iets te zeggen.
woensdag 13 mei 2020 om 17:01
Bij TO was al een zaadje van wantrouwen geplant, geloof ik. Dan zie je zoiets ook anders.
woensdag 13 mei 2020 om 17:26
Van uitschelden en schreeuwen? Jazeker. Dat doet hij toch ook zelf? Er zijn namelijk genoeg andere opties dan uit je stekker gaan.
woensdag 13 mei 2020 om 17:33
Ik vraag me dan ook echt af of iedereen dit niet gewoonweg kan overkomen als je de max hebt bereikt. Ik hoor het ook wel van vriendinnen die het gehad hebben en niks meer wisten de volgende dag. En dat gaat dan van zoenen tot idd de pan uit flippen.nessemeisje schreef: ↑13-05-2020 17:26Van uitschelden en schreeuwen? Jazeker. Dat doet hij toch ook zelf? Er zijn namelijk genoeg andere opties dan uit je stekker gaan.
woensdag 13 mei 2020 om 17:46
Zover wil je het toch niet laten komen? Niks meer weten, serieus? Zoenen, de pan uit flippen, of middelpunt van een gangbang, weet jij veel, want je weet niks meer.
Ik ben hier te oud voor denk ik.
woensdag 13 mei 2020 om 17:47
Nee. Niet iedereen kan dit overkomen. Er zijn ook nog mensen die 'normaal' kunnen doen als ze hebben gedronken. of gewoon nooit zoveel zuipen. Raar geleuter weer.
woensdag 13 mei 2020 om 18:03
Het kan wel, als er onderliggende emoties zijn meestal. Vriendin van me is een keer LOEIkwaad op me geworden omdat ze vond dat ik de mannen bij haar wegkaapte tijdens het stappen. Dat ik de helft van de tijd gewoon stond te ouwehoeren met dezelfde persoon of buiten een peuk stond te roken had ze even over het hoofd gezien. Onderliggende reden was dat ze gewoon echt vies slecht in haar vel zat, werkeloos was op dat moment en ook nog eens vers gedumpt. Tja, dan haal je verbaal wel eens uit naar iemand, ook als je echt veel om elkaar geeft.
Wil je dat vergeven/vergeten is de vraag daarna?
woensdag 13 mei 2020 om 18:12
Ik heb trouwens mijn reactie nooit als racisme bedoeld noch off-topic. Sommige mensen missen het enzym om alcohol goed te kunnen afbreken en dit komt bij bepaalde etnische achtergronden voor. Daar je vriend zo plotseling 'onwel' door alcohol wordt en ook zich heel anders gedraagt ging mijn gedachte daarna. Beetje raar om dan meteen beschuldigd te worden van racisme. De gedragverandering van je vriend is zo snel dat het mij daaraan deed denken.
viva-amber wijzigde dit bericht op 13-05-2020 18:13
8.40% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
woensdag 13 mei 2020 om 18:15
Haha nee, hij is een echte kaaskop.viva-amber schreef: ↑13-05-2020 18:12Ik heb trouwens mijn reactie nooit als racisme bedoeld noch off-topic. Sommige mensen missen het enzym om alcohol goed te kunnen afbreken en dit komt bij bepaalde etnische achtergronden voor. Daar je vriend zo plotseling 'onwel' door alcohol wordt en ook zich heel anders gedraagt ging mijn gedachte daarna. Beetje raar om dan meteen beschuldigd te worden van racisme. De gedragverandering van je vriend is zo snel dat het mij daaraan deed denken.
woensdag 13 mei 2020 om 18:49
Dit kan echt iets er mee te maken hebben. Ook omdat hij zelf aangeeft dat ie in therapie zou willen gaan (En dat geven niet heel veel mannen toe).
Wanneer mijn mentale gezondheid niet optimaal was en ik ging drinken met feestjes kon mijn emotie ook helemaal omslaan uit het niets. Je hebt het eerst rete gezellig en ineens slaat het om. En het ging echt op automatische piloot! Bij mij ging het gepaard met heel snel boos worden en heel emotioneel zijn.
Ik zou het niet waarderen als mijn vriend mij zo uit zou schelden, maar misschien zit er nog wel iets achter.
woensdag 13 mei 2020 om 19:01
Er is niets mis mee om te stoppen met drinken. Niet iedereen voelt zijn alcoholgrens goed. In deze tijd maakt alcohol je super kwetsbaar. Daarnaast kan hij zelf niet goed zijn grens aangeven en wanneer hij het wel doet dan kan het niemand wat schelen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.