Vriend vroeger naar de hoeren...

11-05-2020 06:31 766 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd naar jullie mening...

Mijn vriend en ik hadden onlangs een gesprek nadat we een topic bekeken over de Wallen op televisie. Toen merkte ik op: "Een op de vijf mannen gaat wel eens naar de hoeren, wist je dat?" Naarmate we over dit onderwerp praatte merkte ik dat mijn vriend zich steeds vreemder begon te gedragen waardoor ik zelf aan hem vroeg of hij wel eens naar de hoeren is geweest. Hij antwoord dat hij dit inderdaad wel eens gedaan heeft.

Dit is allemaal voor mijn tijd geweest en hij heeft natuurlijk de seksuele vrijheid om te doen wat hij wil. Maar toch doet het wat met me. Het was op een red light district, de dame stond voor het raam en hij betaalde om hier naar binnen te mogen. Ik had nooit verwacht dat mijn vriend zoiets zou doen. Eerlijk gezegd ben ik een beetje in shock en weet niet zo goed wat ik hiervan moet vinden.

Wat vinden jullie hiervan?
Daveotion schreef:
13-05-2020 10:03
Nog nooit tegengekomen. Bestaat dit wel of is dit een bedenksel van mannen die zich bedreigd voelen door feminisme?
Er zullen vast wel een paar van dit soort extreme types rondlopen, maar zelfs in de Dolle Mina-tijd waren ze een marginaal verschijnsel.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Ik moest het even opzoeken, maar je had in de jaren 70 vorige eeuw de beweging Paarse September:

Paarse September maakte al snel naam door in het eerste nummer van hun krant te beweren dat feministes die heteroseksueel bleven geen echte feministes waren, en zelfs als anti-feministisch beschouwd konden worden. Zij pleitte tegen heteroseksualiteit als norm en beargumenteerde dat lesbisch zijn in feite een politieke keuze is. Ook de artikelen in de volgende edities van Paarse September. Alternatieve Vrouwenkrant bleven radicaal, revolutionair en provocerend, almede de brieven die Paarse September inzond naar kranten, en de interviews die de vier leden gaven in de media. Paarse September weigerde bovendien met mannen te praten

De beweging was geen lang leven beschoren: 1972-1974.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
tonkje schreef:
13-05-2020 10:13
Er zullen vast wel een paar van dit soort extreme types rondlopen, maar zelfs in de Dolle Mina-tijd waren ze een marginaal verschijnsel.
Ver hoef je niet te zoeken. Op dit forum zijn er aantal aanwezig. Misschien niet zo extreem maar wel types die zo erg zijn dat ze hun eigen huwelijk kapot slaan. En de schuldige is altijd de ander.

Ik ben op dit forum gekomen om een ander perspectief te krijgen want ik wil niet eindigen met zo’n type. Zelf ben ik qua mindset ook niet 100% gezond dus vandaar.

Zelf vind ik het leerzaam om de reacties te lezen. Helaas denken sommigen op dit forum dat ze altijd gelijk hebben en tegenspraak is niet geduld. In zo’n relatie zou ik nooit willen zitten.
Erdo schreef:
13-05-2020 10:17
Ver hoef je niet te zoeken. Op dit forum zijn er aantal aanwezig. Misschien niet zo extreem maar wel types die zo erg zijn dat ze hun eigen huwelijk kapot slaan. En de schuldige is altijd de ander.

Ik ben op dit forum gekomen om een ander perspectief te krijgen want ik wil niet eindigen met zo’n type. Zelf ben ik qua mindset ook niet 100% gezond dus vandaar.

Zelf vind ik het leerzaam om de reacties te lezen. Helaas denken sommigen op dit forum dat ze altijd gelijk hebben en tegenspraak is niet geduld. In zo’n relatie zou ik nooit willen zitten.
Dat je jezelf zo wil helpen, vind ik knap

Echt
Alle vrouwen zijn hoeren, behalve mijn moeder
Gisteren zei ze nog iets anders.
tonkje schreef:
13-05-2020 10:16
Ik moest het even opzoeken, maar je had in de jaren 70 vorige eeuw de beweging Paarse September:

Paarse September maakte al snel naam door in het eerste nummer van hun krant te beweren dat feministes die heteroseksueel bleven geen echte feministes waren, en zelfs als anti-feministisch beschouwd konden worden. Zij pleitte tegen heteroseksualiteit als norm en beargumenteerde dat lesbisch zijn in feite een politieke keuze is. Ook de artikelen in de volgende edities van Paarse September. Alternatieve Vrouwenkrant bleven radicaal, revolutionair en provocerend, almede de brieven die Paarse September inzond naar kranten, en de interviews die de vier leden gaven in de media. Paarse September weigerde bovendien met mannen te praten

De beweging was geen lang leven beschoren: 1972-1974.
In US was de SCUM actief en heeft Valerie Solanas op Andy Warhol geschoten met een vuurwapen.
https://en.wikipedia.org/wiki/SCUM_Manifesto
Sommigen hebben liever gelijk, dan dat ze gelukkig worden.
Moirmel schreef:
13-05-2020 11:56
Gisteren zei ze nog iets anders.
En?
Moet je dan elke dag hetzelfde zeggen?
Daar is het napraat- topic voor :puh:
Sommigen hebben liever gelijk, dan dat ze gelukkig worden.
Erdo schreef:
13-05-2020 10:05
Ik ken echt genoeg mensen die een veel slechter beeld van vrouwen hebben en met vrouwen echt heel slecht omgaan. Die mensen hebben gewoon een vriendin. Je hoeft niet perfect te zijn.

Er zijn mannen die egocentrisch zijn maar genoeg vrouwen die dat ook zijn. Beetje eng om zo’n onderscheid te maken maar ik weet wat voor groepje er actief is op dit forum.

Die proberen nu beetje goedkoop te scoren door lukraak dingen te beweren terwijl ze mij helemaal niet kennen. En dan heb ik het over dat ik niet grappig zou zijn bijvoorbeeld.. :popcorn:
Waarom de een wel en de ander niet is niet heel makkelijk te beantwoorden. Het ligt aan heel veel factoren.

Ik denk dat de belangrijkste factor is dat wat je zoekt en hoe dat door de ander beleefd wordt.
Mensen weten al vrij snel wat de ander zoekt.
Aan hoe je (over iets) denkt, aan hoe je reageert.
Die factoren zijn/kunnen heel bepalend zijn of iemand jou leuk vindt of juist niet.
lindaatje1900 schreef:
13-05-2020 12:32
Waarom de een wel en de ander niet is niet heel makkelijk te beantwoorden. Het ligt aan heel veel factoren.

Ik denk dat de belangrijkste factor is dat wat je zoekt en hoe dat door de ander beleefd wordt.
Mensen weten al vrij snel wat de ander zoekt.
Aan hoe je (over iets) denkt, aan hoe je reageert.
Die factoren zijn/kunnen heel bepalend zijn of iemand jou leuk vindt of juist niet.
Wat moet ik dan zoeken in de ander? Ik ben altijd nieuwsgierig. Ik zoek niet per se iets. Al merk ik soms dat ik aandacht zoek die ik niet van mijn moeder kreeg. Ik heb ook moeite met relaxen als ik een meisje leuk vindt. Bij dames die niet mijn type zijn heb ik dat trouwens niet.
Erdo schreef:
13-05-2020 14:05
Wat moet ik dan zoeken in de ander? Ik ben altijd nieuwsgierig. Ik zoek niet per se iets. Al merk ik soms dat ik aandacht zoek die ik niet van mijn moeder kreeg. Ik heb ook moeite met relaxen als ik een meisje leuk vindt. Bij dames die niet mijn type zijn heb ik dat trouwens niet.
het gaat eigenlijk niet om wat je zoekt, maar om wat je biedt
Als jij van jezelf een heel aantrekkelijk mens maakt, volgt die vriendin vanzelf.
Als een product slecht verkoopt, ga je niet mopperen op de afwezige kopers, maar het product verbeteren. Dan wordt het wel gekocht.

wees een leuk mens, oprecht geïnteresseerd en niet alleen in die ene vrouw, maar ook in andere mensen. Heb leuke hobbies, heb een fijn leven, verdien een leuk salaris (nee, niet om voor haar te moeten betalen, maar zodat je goed voor jezelf kunt zorgen) lees eens een boek. luister eens andere muziek, ga wat cursussen doen

en die verkering komt vanzelf

Mopperend dat het aan je moeder ligt, of zeuren op de vrouwen die jou niet willen, gaat je nooit iets opleveren
Ja precies! Het gaat om wat je zelf te bieden hebt. Waarom zou een vrouw jou leuk vinden? Eerlijk? Ben je de beste versie van jezelf?
Geloof niet alles wat je denkt.
Erdo schreef:
Dat weet je niet?
lilalinda schreef:
13-05-2020 14:14
het gaat eigenlijk niet om wat je zoekt, maar om wat je biedt
Als jij van jezelf een heel aantrekkelijk mens maakt, volgt die vriendin vanzelf.
Als een product slecht verkoopt, ga je niet mopperen op de afwezige kopers, maar het product verbeteren. Dan wordt het wel gekocht.

wees een leuk mens, oprecht geïnteresseerd en niet alleen in die ene vrouw, maar ook in andere mensen. Heb leuke hobbies, heb een fijn leven, verdien een leuk salaris (nee, niet om voor haar te moeten betalen, maar zodat je goed voor jezelf kunt zorgen) lees eens een boek. luister eens andere muziek, ga wat cursussen doen

en die verkering komt vanzelf

Mopperend dat het aan je moeder ligt, of zeuren op de vrouwen die jou niet willen, gaat je nooit iets opleveren
Dit bijvoorbeeld.

Ik vind het bijvoorbeeld heel belangrijk hoe iemand met mensen in zijn algemeenheid omgaat.
Dus niet alleen tegen mij. Hoe uit iemand zijn mening, zijn emoties. Heeft hij respect voor iemands mening als deze (heel) anders is dan die van jou.
Allemaal kleine dingen die een ander opvallen en die jou misschien ontgaan?
S-Meds schreef:
13-05-2020 08:51
sociaal beperkte mannen zijn gewoon niet aantrekkelijk. Heeft niets met aardig of onaardig te maken
Stoor me erg aan je in dit topic. Negatief en geen tegenspraak dulden. Of zeggen dat een ander in een 'ander gesprek ' zit. Je hebt een mening maar dat is niet de waarheid voor iedereen.

Sociaal beperkte mannen ( breed begrip) kunnen zeker wel aantrekkelijk zijn. Iemand kan geen prater zijn of onhandig of door ass wat onbeholpen zijn, nou en.

Kort door de bocht zijn, zwart/wit, betweterig, negatief zijn en iemand de hele tijd willen afbranden dat is pas onaantrekkelijk.

En jouw 'gesprek' heeft niks met het oorspronkelijke topic te maken.
Erdo schreef:
Is je type wel haalbaar? Dat vraag ik me af. Want je geeft zelf aan dat je aandacht zoekt die je niet van je moeder kreeg. Het kan dan net zo goed een patroon zijn waarbij je het ‘moeilijke aandacht krijgen’ blijft voorzetten, door het te proberen bij vrouwen die niet makkelijk haalbaar zijn. Hoe oud ben jij?
SanneH01 schreef:
13-05-2020 16:14
Stoor me erg aan je in dit topic. Negatief en geen tegenspraak dulden. Of zeggen dat een ander in een 'ander gesprek ' zit. Je hebt een mening maar dat is niet de waarheid voor iedereen.

Sociaal beperkte mannen ( breed begrip) kunnen zeker wel aantrekkelijk zijn. Iemand kan geen prater zijn of onhandig of door ass wat onbeholpen zijn, nou en.

Kort door de bocht zijn, zwart/wit, betweterig, negatief zijn en iemand de hele tijd willen afbranden dat is pas onaantrekkelijk.

Volgens mij worden eigenschappen zoals assertiviteit, dominantie en extravertie heel vaak gezien als de eigenschappen die vrouwen het aantrekkelijkst vinden in een man.

Natuurlijk niet elke vrouw, maar het helpt als je die eigenschappen hebt. Niet alleen in daten, ook hebben mannen (en vrouwen ook) meer succes in hun carriere als ze die eigenschappen hebben.

Dit is denk ik waar de mythe vandaan komt dat vrouwen specifiek bad boys willen.

Het is niet dat vrouwen op bad boys vallen, eerder op assertieve en sociale mannen. Sommige halen die twee misschien door elkaar. Er zijn zat normale mannen met die eigenschappen die ook veel succes vinden kwa daten. Je hoeft er geen bad boy voor te zijn.

Ik hoor ook heel vaak van andere mannen dat vrouwen op assholes vallen omdat ze mannen in de sportschool aantrekkelijk vinden. En dit terwijl de mensen in de sportschool vaak de aardigste, meest behulpbare mensen zijn.

Sommige proberen een reden te vinden om andere de schuld te kunnen geven van hun eigen falen.

Ik dacht ook zo to be honest. Ik ben een nice guy, de gasten in de sportschool zijn assholes, dus waarom vallen vrouwen niet op mij? Maar toen bleek dat de mannen in de sportschool erg behulpzaam waren, vaak ook socialer en assertiever terwijl diegen die hun afzijkte juist klootzakken en losers waren die zichzelf te hoog inschatten.

Maarja dit is maar mijn hypothese
syntax18 schreef:
13-05-2020 18:47
Volgens mij worden eigenschappen zoals assertiviteit, dominantie en extravertie heel vaak gezien als de eigenschappen die vrouwen het aantrekkelijkst vinden in een man.

Natuurlijk niet elke vrouw, maar het helpt als je die eigenschappen hebt. Niet alleen in daten, ook hebben mannen (en vrouwen ook) meer succes in hun carriere als ze die eigenschappen hebben.

Dit is denk ik waar de mythe vandaan komt dat vrouwen specifiek bad boys willen.

Het is niet dat vrouwen op bad boys vallen, eerder op assertieve en sociale mannen. Sommige halen die twee misschien door elkaar. Er zijn zat normale mannen met die eigenschappen die ook veel succes vinden kwa daten. Je hoeft er geen bad boy voor te zijn.

Ik hoor ook heel vaak van andere mannen dat vrouwen op assholes vallen omdat ze mannen in de sportschool aantrekkelijk vinden. En dit terwijl de mensen in de sportschool vaak de aardigste, meest behulpbare mensen zijn.

Sommige proberen een reden te vinden om andere de schuld te kunnen geven van hun eigen falen.

Ik dacht ook zo to be honest. Ik ben een nice guy, de gasten in de sportschool zijn assholes, dus waarom vallen vrouwen niet op mij? Maar toen bleek dat de mannen in de sportschool erg behulpzaam waren, vaak ook socialer en assertiever terwijl diegen die hun afzijkte juist klootzakken en losers waren die zichzelf te hoog inschatten.

Maarja dit is maar mijn hypothese
Assertiviteit en extravert zijn eigenschappen van een bad boy?
lindaatje1900 schreef:
13-05-2020 19:00
Assertiviteit en extravert zijn eigenschappen van een bad boy?
Tsja vaak wel denk ik.

Wat precies is een "bad boy"? Een crimineel bijvoorbeeld? Die zijn zeker "bad" lmao.

En criminelen scoren gemiddeld hoger kwa assertiviteit en extravertie.

Maar zoals ik zeg, ook al zijn meeste bad boys assertief, niet iedereen die assertief is is een bad boy. Je hoeft niet een bad boy te zijn om assertief of extravert te zijn natuurlijk.

Mijn punt is dat ik denk dat de reden is dat sommige denken dat vrouwen op bad boys vallen. Ze halen twee dingen door elkaar.
Plopper schreef:
13-05-2020 10:09
Nee, het is geen bedenksel. Ik ken er zelf drie.
Femminazi als term is wel degelijk een bedenksel van alt right extremisten en incels. Door die term te gebruiken geef je ruimte aan hun afschuwelijke denkbeelden.

Dat je vrouwelijke gekkies kent geloof ik best. Er zijn ook heus feministen die ergens een afslag hebben gemist. Maar benoem dat aub op een andere manier.
SanneH01 schreef:
13-05-2020 16:14

bel sensoor!
syntax18 schreef:
13-05-2020 19:02
Tsja vaak wel denk ik.

Wat precies is een "bad boy"? Een crimineel bijvoorbeeld? Die zijn zeker "bad" lmao.

Maar zoals ik zeg, ook al zijn meeste bad boys assertief, niet iedereen die assertief is is een bad boy. Je hoeft niet een bad boy te zijn om assertief of extravert te zijn natuurlijk.

Mijn punt is dat ik denk dat de reden is dat sommige denken dat vrouwen op bad boys vallen. Ze halen twee dingen door elkaar.
extravertie en assertiviteit zijn juist breed gewaardeerde karaktereigenschappen. Bij mannen en vrouwen trouwens.
S-Meds schreef:
13-05-2020 19:18
extravertie en assertiviteit zijn juist breed gewaardeerde karaktereigenschappen. Bij mannen en vrouwen trouwens.
Maar dat is toch wat Syntax zegt?
syntax18 schreef:
13-05-2020 19:02
Tsja vaak wel denk ik.

Assertiviteit is een positieve eigenschap. Ik snap je verband niet met bad boys.
lindaatje1900 schreef:
13-05-2020 19:24
Assertiviteit is een positieve eigenschap. Ik snap je verband niet met bad boys.
Criminelen, a.k.a bad boys, scoren vaak hoog omtrent assertiviteit

(Natuurlijk zijn de meeste assertieve mannen geen criminelen/bad boys)

Vrouwen houden van assertieve mannen

Self-proclaimed nice guys zijn niet assertief, vaak ietswat timide

Wat doen ze eraan? Ze zeggen dat vrouwen op bad boys vallen en dat het komt omdat ze zo aardig zijn

Mijn punt is dat ja, assertiviteit alleen is positief, maar veel criminelen zijn ook assertief dus leggen sommige mannen de schuld bij vrouwen i p v dat ze inzien dat vrouwen op "assertiviteit" vallen, niet op het "bad boy" gedeelte

Daarom gebruikte ik de sportschool als voorbeeld. Daar vind je vaak de aardigste, maar ook de meest assertieve mannen. Volgens "nice guys" MOETEN de mannen in de sportschool wel assholes zijn, want volgens hun vallen vrouwen op assholes.

Terwijl iedereen behalve hun kunnen inzien dat je ook aardig EN assertief kunt zijn, en vrouwen niet persé op bad boys vallen, maar op de assertiviteit

Daarom is het voor "nice guys" makkelijker om te zeggen "vrouwen vallen gewoon op bad boys" dan te zeggen "misschien moet ik wat assertiever en socialer zijn"

Hopelijk is het zo wat beter uitgelegd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven