Uitgerekend eind december 2020/begin januari 2021

21-04-2020 13:35 1381 berichten
Voor alle dames die eind 2020 of begin 2021 zijn uitgerekend en willen meeschrijven over het wel en wee van onze mooie winter baby’s! :heart:

Je kan kon zelf je gegevens toevoegen aan de tabel. Door misbruik van algemene accounts zoals deze is het wachtwoord weggehaald. Wil je het wachtwoord weten stuur dan voor nu een pb naar DaSilva.

NaamLeeftijdKind UD Bevallen J/MBijzonderheden
Pinkie81 38 2 24 december :cheer2: Meisje
DaSilva86 34 2 27 december :cheer2: Meisje
KS week 39
MK begin 2020
Ikhaatgeduld 38 2 30 december :cheer2: Meisje 3 MK Asherman
Molly .. 1 30 december :cheer2: jongen
ElleBowie 30 2 30 december :cheer2: Meisje
Onslow 34 2 31 december :cheer2: jongen
Birdist 31 2 4 januari :cheer2: Meisje hogere kans MK week 6-9
Janna 35 2 5 januari :cheer2: Meisje
anoniem_650bfdde9be72 wijzigde dit bericht op 06-01-2021 11:20
62.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hier was het de boterham met choco die me naar het toilet liet lopen. Confituur met boter ging gelukkig wel vlot binnen. :) Dat zwanger zijn is toch een knap staaltje balanceerwerk, vind ik. Niet eten zorgt dat je misselijk wordt, maar het verkeerde eten maakt het nog erger.

Mijn echo is om 11u30. Ik heb het gelukkig al goed druk gehad met mijn dochtertje, maar nu komen de zenuwen toch! :-D
Heel veel succes dalijk Onslow. Duim voor nog een mooi kloppend hartje!

Jullie misselijkheid klinkt heel herkenbaar van mijn vorige zwangerschap. Heb toen geleefd op de crackers van Lu en dan de groene verpakking (olijfolie en oregano). Die bleven bij mij altijd binnen en dankzij het zout voelde ik me ook minder slapjes. Daarnaast begon ik de dag met een banaan uit de koelkast. Geroosterd brood met boter lukte vaak ook.

Tot nu toe hier vooral vermoeidheid en opgezette darmen. Zou rond 15 uur zo een dutje kunnen doen. Nog geen misselijkheid maar ik loop ook 1-2 weken achter op de meeste van jullie. Ben vandaag 5+5 wkn. Vorige keer begon de heftige misselijkheid rond 7 weken.
@drijfzand ik probeer inderdaad iets te pakken waarvan ik denk dat lukt wel, alleen is dat niet zoveel helaas. Maandag maar even wat tips vragen, maak me dan toch zorgen of er voldoende bij het kleintje komt plus dat ik geen zuivel kan eten.

@Onslow spannend!! Ik duim voor je!
Jaaa! Een mooi kloppend hartje. :heart: Nu precies 7 weken. Volgende afspraak binnen 5 weken. :-D :-D
Gefeliciteerd Onslow! Prachtig nieuws :heart:

Limbogirly, bij mij begon de misselijkheid inderdaad na 6 weken. Jouw beschrijving van de LU crackers klonk heel goed, dus heb mijn man gezegd dat hij die moet gaan kopen ;-D
Yes wat fijn onslow!! :heart:
Super fijn Onslow!

Hier ook een kloppend hartje :heart:!!
Een heel plan besproken al voor het evt verdere verloop. Maar voor nu eerst maar even genieten van de eerste hobbel die genomen is.
Volgende afspraak over 2 weken.
Jaaa! Proficiat Ikhaatgeduld! :cheer:
:cheer2: :heart: :heart: :cheer2: Gefeliciteerd Onslow en IHG!
Gefeliciteerd Ikhaatgeduld! :cheer:

Ik was al in twijfel of je vandaag of morgen mocht. Dus toch vandaag :)

Hou jij het nog vol DaSilva?
Ik negeer het want als ik er aan denk dat ik morgen de echo heb word ik ineens heel zenuwachtig :$

Ik mag om 12:30 (O) En ik vraag mij af of ik mijn vloerkleed nog ga trimmen. Ik word al misselijk als ik mijn hoofd naar beneden doe. Gaan jullie getrimd?
Vloerkleed?! :HA:

Dat had ik niet bewust getrimd, maar zag er nog prima genoeg uit vond ik ;-D Als je er misselijk van wordt zou ik het lekker laten. Lekker zacht tapijtje ;-)
Hoi allemaal, ik meld me héél voorzichtig in dit topic, als jullie dat goed vinden :$

Ik ben heel pril zwanger, iets meer dan 6 weken nu. Ik maak me zó veel zorgen want ik voel echt aan niets dat ik zwanger ben. Wachten op de eerste echo duurt eindeloos. Misschien vind ik hier wat herkenning? Al lees ik al veel over allerlei kwaaltjes ;-D
Een voorzichtige proficiat, Janna! :-D

De onzekerheid zal hier zeker herkend worden, met of zonder kwaaltjes. :)

Kwaaltjes willen trouwens echt niet zo veel zeggen. Bij mijn dochter begonnen ze pas rond week 8. Probeer erop te vertrouwen, hoe moeilijk ook. Wanneer mag je voor je echo?

DaSilva, haha, nee. Hier alles puur natuur. Ik denkt dat vroedvrouwen en gynaecologen daar echt niet mee bezig zijn, dus ik doe daar geen extra moeite voor. :-D
Limbogirly, die Lu crackers met oregano super lekker! :popcorn:

Janna, gefeliciteerd met je zwangerschap! Welkom om mee te schrijven hoor :) Kan je jezelf in de tabel zetten? Wanneer heb je de eerste echo?
Wat een leuk nieuws zeg, gefeliciteerd met de echo's!

Janna, welkom en gefeliciteerd! Ik had bij mijn dochter ook geen kwaaltjes, nu wel, en hoe! ik weet dus ook dat het écht niks zegt als je geen kwaaltjes hebt.
@DaSilva herkenbaar haha als ik aan maandag denk kan ik al zenuwachtig worden. Werd vandaag gebeld door de praktijk dat de intake ook meteen maandag mag en niet telefonisch:)

Vloerkleed haha moest daar wel ff om lachen XD ik houd het meestal wel bij, voel me dan wat prettiger, maar denk idd dat ze alles daar wel gewend zijn :D

@Janna welkom en gefeliciteerd! Het is allemaal spannend he, ik ben morgen 7 weken en heb sinds deze week pas echt het heftigere misselijkheidsgevoel gekregen, het zegt allemaal niks. In mijn omgeving zijn er heel weinig mensen ziek geweest.
Drijfzand_ schreef:
07-05-2020 21:09
Lissiebiss en AtLast2018, lezen jullie nog mee? Hoe gaat het met jullie?
Hee! Sorry een hele tijd geleden.. ik kan het zo moeilijk volgen.. zodra jullie een whatsapp groep gaan opstarten zou ik graag mee willen doen...

Wat vervelend voor de dames die een miskraam hebben gehad .

Ik heb afgelopen dinsdag de eerste echo gehad en hebben een kloppend hartje gehoord .
DaSilva86 schreef:
14-05-2020 14:57
Ik negeer het want als ik er aan denk dat ik morgen de echo heb word ik ineens heel zenuwachtig :$

Ik mag om 12:30 (O) En ik vraag mij af of ik mijn vloerkleed nog ga trimmen. Ik word al misselijk als ik mijn hoofd naar beneden doe. Gaan jullie getrimd?

Spannend!!! Succes 😘
Fijn dat je ook een goede echo had Lissiebiss! Wil je weer terug in de tabel? Als je (nu) liever in een whatsappgroep aansluit, zou je je hierbij kunnen aansluiten: zwanger/whatsapp-groepje-ud-dec-20-jan- ... ges/461587

DaSilva, succes met het doorkomen van de ochtend. Ik heb een heel positief gevoel voor je :)
Welkom Janna! Gefeliciteerd :)

En welkom terug Lissiebiss! Fijn dat jullie het hartje hebt kunnen horen :heart:

Ik heb best wel een pittige ochtend met onze peuter. Hij heeft precies deze ochtend 1001 vragen over álles. Ondertussen heb ik het vloerkleed bijgewerkt en moeite gedaan om niet flauw te vallen of te kotsen tijdens het maken van ontbijt.
Maar ik ben heel blij dat ik vandaag de echo heb en niet nog een week moet wachten. Ik hoop zo dat ik zo ziek ben voor iets moois :heart:

Ik ben trouwens vannacht wakker geworden omdat ik honger had :-| Dat heb ik nog nooit gehad.
Drijfzand_ schreef:
15-05-2020 08:00
Fijn dat je ook een goede echo had Lissiebiss! Wil je weer terug in de tabel? Als je (nu) liever in een whatsappgroep aansluit, zou je je hierbij kunnen aansluiten: zwanger/whatsapp-groepje-ud-dec-20-jan- ... ges/461587

DaSilva, succes met het doorkomen van de ochtend. Ik heb een heel positief gevoel voor je :)

Dankjewel :)
Bedankt voor de felicitaties en het warme welkom :)

Ik heb mijzelf aan de tabel toegevoegd, maar zal me ook nog even voorstellen. Ik ben nog net geen 36, heb een dochter van ruim 1,5 en was nu in een vloek en een zucht weer zwanger. Ik ben mega onzeker over deze zwangerschap, want zo veel geluk kun je bijna niet hebben. Tel bijna de minuten af naar de eerste echo op de 25e.
Ik zei dat ik geen klachten heb, maar dat is niet helemaal waar. Ik val om van vermoeidheid :zzz: Maar niet misselijk oid, wat ik bij dochter wel was. Tel daar bij op dat ik al best lang bloedverlies heb en ik maak mezelf helemaal gek met nare gedachten. Terwijl het idd allemaal niks zegt.

Ik moet flink bijlezen om jullie een beetje te leren kennen :)
DaSilva, veel succes straks, dat vervelende wachten duurt niet lang meer!
Oh nog wel een vraagje, hoezo krijgen jullie inwendige echo’s?? Ik heb dat bij mijn vorige zwangerschap nooit gehad en heb daar nu eerlijk gezegd ook weinig zin in :$ zijn dat vroege afspraken ofzo?
Wow wat een prachtig nieuws al die mooie kloppende hartjes! De tabel wordt steeds mooier. Hopelijk komt vandaag die van DaSilva erbij. Duim voor je. Zo jammer dat peuters af en toe geen uit knop hebben he?! Heel herkenbaar! Gaat je peuter mee naar de echo? Zo niet, kun je hem niet "op tijd" weg brengen? En anders toch maar even voor de televisie? Nood breekt wet.

Drijfzand ik vond die crackers de vorige keer ook echt een uitvinding! Heb er op geleefd. Kan je wel vertellen dat je na dit 1e trimester ze een jaar lang niet kunt luchten of zien...

Ik ben wel van plan om mijn vloerkleed bij te werken voordat ik maandagavond naar de echo ga. Weet dat ze alles al gezien hebben maar voel me er toch prettiger bij als het wat getrimd is...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven