Uitgerekend eind december 2020/begin januari 2021

21-04-2020 13:35 1381 berichten
Voor alle dames die eind 2020 of begin 2021 zijn uitgerekend en willen meeschrijven over het wel en wee van onze mooie winter baby’s! :heart:

Je kan kon zelf je gegevens toevoegen aan de tabel. Door misbruik van algemene accounts zoals deze is het wachtwoord weggehaald. Wil je het wachtwoord weten stuur dan voor nu een pb naar DaSilva.

NaamLeeftijdKind UD Bevallen J/MBijzonderheden
Pinkie81 38 2 24 december :cheer2: Meisje
DaSilva86 34 2 27 december :cheer2: Meisje
KS week 39
MK begin 2020
Ikhaatgeduld 38 2 30 december :cheer2: Meisje 3 MK Asherman
Molly .. 1 30 december :cheer2: jongen
ElleBowie 30 2 30 december :cheer2: Meisje
Onslow 34 2 31 december :cheer2: jongen
Birdist 31 2 4 januari :cheer2: Meisje hogere kans MK week 6-9
Janna 35 2 5 januari :cheer2: Meisje
anoniem_650bfdde9be72 wijzigde dit bericht op 06-01-2021 11:20
62.74% gewijzigd
Limbogirl, bij mij begin je nu net als bij jou ook echt een buik te zien! Denk zoals je al zegt de combo van minder bewegen, darmen en 2e zwangerschap Ik ben héél blij dat ik nu voornamelijk thuiswerk, al word ik volgende week op kantoor verwacht 2 dagen per week.

Over de vitaliteitsecho, Dasilva, dat klinkt echt totaal niet empathisch! Ik heb 'm expres zo laat mogelijk gezet, het mag tussen 6+2 en 8+4 en ik heb 'm dus op 8+4 gezet. Bij mijn praktijk mag je tussen de 6 en 14 weken ook nog zonder medische aanleiding een keer extra voor een echo. Ze rekenen er dan wel 15 of 20 euro voor van je eigen risico maar doen er absoluut niet moeilijk over. Er is zoveel onzekerheid en hoewel ik zelf dus liever zo laat mogelijk een echo heb, snap ik het omgekeerde ook helemaal! Als je wilt, kun je ook een verloskundige zoeken die los pretecho's doen? Zij krijgen net zo vaak vragen over een extra echo.

Drijfzand, ik duim voor een goeie echo vanmiddag.

Over voorbij je miskraamtermijn zijn, ik moet nog even wachten. Al gaf de gyn vorige keer aan dat je het bij 8+0 weken al kunt zien of het goed is of niet bij mijn specifieke hogere risico. Het zou dan al tot langzamer hartje of minder beweging leiden. Maar ik heb gewoon de hoop dat het deze keer goed zit, en anders kan ik er nu toch niks aan doen :)
Even een ego post. Ik ben zo ontzéttend misselijk. En emotioneel. Vast een deel spanning, en hopelijk de rest een teken van goede hCG en goede zwangerschap. Ik heb om 1000 eerst nog een belangrijke werkafapraak. Weet nog even niet hoe Ik dat doorkom, maar gelukkig dan dat het niet live is ;-)
je kunt t, Drijfzand! Even tanden op elkaar en daarna weer loslaten . Hopelijk duurt de afspraak niet te lang en gaat ie zoals gewenst!
Drijfzand_ schreef:
12-05-2020 09:14
Even een ego post. Ik ben zo ontzéttend misselijk. En emotioneel. Vast een deel spanning, en hopelijk de rest een teken van goede hCG en goede zwangerschap. Ik heb om 1000 eerst nog een belangrijke werkafapraak. Weet nog even niet hoe Ik dat doorkom, maar gelukkig dan dat het niet live is ;-)

:hug: :heart: Nog even en je bent iig van de spanning af :hyper:

En als tip voor de werkafspraak en je voelt je niet goed, gewoon doen als of je beeld of geluid wegvalt. Deed mijn man vorige week toen hij mij even moest helpen met een enorme ontplofte luier en ik over mijn nek ging. Gewoon zeggen "sorry, jongens? Hallo? Ik hoor jullie zo slecht? Horen jullie mij?" En er dan wat moeilijk bij kijken en zeggen dat je even opnieuw opstart ;)

Toen deed ie de laptop uit en zette de douche aan om alles op te ruimen :-D
Buik als ik slank zou zijn zou je denk ik wat kunnen zien. Maar ik ben stevig en draag voornamelijk tunieken op een skinny of a-lijn jurken dus er is niks te zien :

Ik kan trouwens het dragen van een sportBH aanraden :worship:

Voorbij de miskraam, helaas nog niet. Ik was bij de miskraam zo’n 9 weken en vandaag 7 weken. Ik heb de weken niet echt goed onthouden omdat ik daar niet mee bezig wilde zijn en nu wil ik het niet narekenen.

Kwaaltjes die heb ik steeds meer. Ik zou er bijna deze smiley bij zetten :cheer2: Want bij de miskraam vielen die kwaaltjes wel erg mee. Vrijdag nam de pijn aan mijn borsten af maar sinds zondag zit mijn eten tot boven in mijn keel en ben ik al kapot als ik de ramen gelapt heb. Alle energie gaat naar mijn baarmoeder lijkt het wel.

Molligpaard wat handig dat je Verloskindige die echo’s tussendoor doet! Ik zou daar zo voor betalen hoor. Ik denk dat in mijn praktijk de echoscopist niet elke dag werkt en dat ze de aantallen zwangeren niet goed aankunnen. Ze komen iig niet relaxed over. Ik weet niet of ik al bij een andere praktijk langs kan voor pretecho’s ivm Corona.

Wat Raisingirl zegt over voeding klopt wel maar ik hou mij er wel aan én een beetje extra. Als mijn man maar zorgt voor een lekker broodje carpaccio en verse sushi als ik bevallen ben ;)

Ik heb voor geen meter geslapen vannacht. Ik moest telkens plassen en volgens mijn man heb ik lopen slaapwandelen en ben ik boos geworden dat alles vies was en hij moest gaan douchen :bonk: Hier heb ik niks van meegekregen en ik was zelfs een beetje verontwaardigd dat hij zo lekker had liggen slapen telkens als inging plassen :-$
Thanks dames. Over 3 uur weten we meer. Wat een spanning.

Hier aan kwaaltjes ook misselijk, snel vol, moe, afkeer van (bepaald) eten en soms ontzettend zin in iets specifieks, en na het avondeten opgeblazen. Ik koester mijn diner-babies nog steeds. Geen pijnlijke borsten, wel gevoelige tepels. Misselijkheid begon vorige week woensdag in lichte mate, dat was 6+1 weken. Nu is het wel wat erger.

Mijn buik is misschien 's avonds zichtbaar. Maar het zijn sowieso mijn darmen dan, want wanneer ik wakker word is hij helemaal plat.

Ik ben benieuwd wanneer ik hierna weer een echo mag bij de verloskundige. Als het me te lang duurt, ga ik 'gewoon' (als dat überhaupt mogelijk is natuurlijk) naar een echo-bureau. Heb bij mijn oudste en jongste om diverse redenen ook meerdere echo's gehad. Dat is toch wel erg fijn.

DaSilva, wat lief dat je man je op die manier hielp met de luier. Ik vind het ook verschrikkelijk stinken.
Hartje klopt! :heart: En termijn precies wat ik zelf dacht. Het beste nieuws dat ik kon krijgen vandaag. Man is nu taart halen om te vieren, maar ik ben nog steeds misselijk, dus vier het denk ik met biscuitjes oid ;-)
Alle reacties Link kopieren
Drijfzand :cheer2: Proficiat!! Laat ze smaken, die biscuitjes. :)

DaSilva86, slaapwandel je vaker? Ik deed dat vroeger ook regelmatig, vooral als ik stress had. Gelukkig al heel lang geleden ondertussen. :-D
Arme man, 's nachts moeten gaan douchen van je vrouw. :hihi:
Drijfzand_ schreef:
12-05-2020 15:26
Hartje klopt! :heart: En termijn precies wat ik zelf dacht. Het beste nieuws dat ik kon krijgen vandaag. Man is nu taart halen om te vieren, maar ik ben nog steeds misselijk, dus vier het denk ik met biscuitjes oid ;-)
ik eet een melba-toastje met je mee :cheer2:
Wow drijfzand van harte gefeliciteerd!!! Heb nog aan je gedacht vanmiddag.

Zie in de tabel dat Lissiebiss ook vandaag een echo heeft. Hopelijk ook een mooi kloppend hartje?
Super goed nieuws. Van harte gefeliciteerd Drijfzand!!
@Drijfzand yes! Wat fijn! Heb ook aan je gedacht vanmiddag. Nu lekker gaan vieren! Ik doe mee met de misselijkheid hihi. Hopelijk heb jij ook een goede echo gehad @Lissiebiss! :winkie:
Thanks dames! Lief :) Uitwendig zaten mn darmen in de weg, dus ze switchte binnen enkele seconden naar inwendig en toen zag ze het meteen. Heel blij!
Volgens mij zijn Lissiebis, AtLast en tantetetanja al een tijdje niet actief geweest. Weet dus niet of Lissiebis nog een update komt geven.

Willen we mensen in de tabel die langer niet hebben meegeschreven eruit halen?
Hoi allemaal!

Gefeliciteerd Drijfzand! :cheer2: Zooooo’n opluchting. Wanneer mag je nu weer?

Hier net als meerdere ook behoorlijk misselijk. Bijna de hele dag lijkt het alsof het eten tot in m’n keel blijft zitten.
Had jij dat niet ook DaSilva? Toch zit ik dan ‘s avonds laat wel nog aan de tosti’s want ik heb ook wel honger.
Ik herken het eigenlijk niet zo erg van m’n vorige zwangerschap. Bij de drie miskraamzwangerschappen al helemaal niet. Ik zie het maar als positief, er gebeurt daarbinnen kennelijk toch iets.

Hier nog 1.5 dag tot de echo. Ergens heb ik een goed gevoel maar dat durf ik dan ook weer helemaal niet hardop te zeggen. We wachten af...
:cheer2: Jeej Drijfzand! Gefeliciteerd :) Fijn dat het zo goed ging!

Onslow ik slaapwandel ook als ik stress heb of niet goed ben uitgerust. Mijn man is er wel aan gewend inmiddels :-$ Dat hij moet gaan douchen is een milde variant. Gelukkig blijf ik er niet lang in.

Uit de tabel, tja we gaan ook niet zitten wachten toch? Misschien ze verzamelen met een tekstje er bij dat ze altijd welkom zijn in de op? We weten niet waarom ze niet meer reageren.

IHG ik heb dat ook :( Mijn ontbijt zat tot ver na de lunch tot in mijn keel en mijn lunch tot ver na het avondeten. Ik kon geen avondeten zien. Maar om 21:00 wel een bord lasagne wegwerken vanwege de honger o_o I
Spannend al over 1,5 dag de echo :hug:
ik heb de tabel en OP even aangepast.

Vandaag echt mega-misselijk trouwens, niet te doen. Net m'n ontbijtje weer terug overgegeven. <MPaard>
Ohja, de UDdec2020 van gisteren was ik trouwens.

Inderdaad mega opluchting gisteren! En mijn verloskundige was super lief en gaf aan dat ik eventueel elke week of om de twee weken een echo mag tot ik meer vertrouwen heb. Ze zei ook dat dat vertrouwen echt wel weer komt. Ik had mijn afspraak eigenlijk maandag staan, en dan zou ik ook de intake nog hebben. Omdat dat er dus al stond, zei ze dat ik dan ook wel weer even een echo kon hebben. Dus de volgende echo is dan alweer maandag. Zal dan vast ook wel weer spannend worden. Ik wil verder eigenlijk niet elke week een echo. Misschien dan na 8 weken bij 10 weken en daarna weer 12 voor de termijnecho. Maar weet niet bij hoeveel weken dat precies gebeuren moet.

DaSilva, wat grappig dat je slaapwandelt. Ik kan me er niets bij voorstellen ;-) Word je er wel eens wakker van? Ben wel erg benieuwd wat je verder tegen man heb gezegd/gedaan tijdens dat slaapwandelen ;-D

Voor de tabel prima opgelost zo MPaard!

Ik heb qua eten overdag ook echt weinig trek en veel staat me tegen. Bananen gaan goed, biscuitjes ook wel en zo'n rijstwafel waar kaaspoeder op zit kan ik soms ook goed hebben ;-) En dan 's avonds inderdaad opeens wel de mogelijkheid om van alles te eten. Ik heb dan ook telkens zin in ongezonde dingen. Zei gisteren tegen man dat ik wel een saucijzenbroodje wilde, en man zei toen dat we nog van die borrelhapjes hadden, dus die hebben we opgewarmd. Was erg lekker ;-D

Wat eten jullie zoal overdag? Misschien geeft het wat inspiratie ;-)
@Ikhaatgeduld spannend! Nog eventjes en dan zie je hopelijk een mooi kloppend hartje :heart:

@Drijfzand wat fijn dat je extra echo's mag op naar maandag :)

Wat betreft eten, ik ben heel de dag door misselijk, ene moment wel erger dan het andere. Ik heb vandaag maar 2 beschuitjes gehad, 1 appel en 2 of 3 lepels groentes, meer lukte echt niet. Merk zelfs dat ik moeite heb met genoeg te drinken..neem wel de vitamines in, hopelijk wordt het snel wat beter.
Drijfzand, wat fijn van je echo!!

Wat vervelend dat er zo veel zo misselijk zijn! Heb ik niet echt, heb juist honger als een paard. Wordt er echt niet goed van. Normaal eet ik nooit na het avondeten, maar ik heb net al weer een bak yoghurt met een banaan op (uurtje geleden ofzo) en eigenlijk heb ik nu al weer honger. Zo irritant!
@ Molly: dat hoop ik ook. Het begint nu toch wel spannend te worden. Ze belde vandaag al uit het zh of ik geen koorts had of verkouden was. Gelukkig niet. Pff zul je hebben, gaat het niet door.

Heb je niet dat wanneer je iets eet de misselijkheid tijdelijk iets minder wordt? Dat scheelt bij mij wel iets. Met drinken heb ik ook veel moeite. Thee of water krijg ik echt niet weg. Ik heb vandaag wat chocolademelk gedronken, dat gaat aardig.

Super fijn Drijfzand, dat je extra echo’s krijgt. Ik hoop dat ik de komende tijd ook om de 2 weken mag. Vorige zwangerschap ook gehad en dat was echt prettig. Dan is het meestal 1 week relaxed, 1 week weer stress en dan weer de geruststelling 😉.

Dat heb ik dus idd ook DaSilva. Het eten zit me zo hoog en eigenlijk ben ik praktisch de hele dag misselijk. Als ik er aan toe zou geven zou ik het er ook zo uit kunnen gooien maar ik probeer het in te houden 😉.
Ok, tot zover was het gelukt het in te houden. Mijn hemel. Ik was bezig met de boodschappenlijst. Die bestel ik online. Maar het alleen denken aan vlees ed deed al genoeg kennelijk 🤢.
Sorry maar moest het ff kwijt :facepalm:
Ik zat dus ook net online boodschappen te doen en had van de week al een mandje gevuld zodat het bezorgmoment vast lag. Ik dacht dat ik het later wel zou aanvullen als ik wat meer zin had om eten uit te zoeken. Mijn man zegt net Moet je dat niet eens doen? o_o De hele week al geen zin gehad maar nu moet het voor 00:00.

Dus ik blader door recepten en het ene gerecht lijkt mij nog goorder dan het andere. En ik heb alles zonder vlees besteld. Hopelijk ligt er nog wat in de vriezer en anders is het helemaal vega. Ik kreeg het gewoon niet uitgezocht :-? Agh ja, luxeproblemen.

Qua eten eet ik nu veel zuivel. Dat eet ik normaal bijna niet :-D Ik heb deze week meer melk gedronken dan in de 5 jaar er voor. Verder een knäckebrödje met zuivelspread is mijn veiligste optie. Soms wat er op als komkommer, tomaat of avocado.

Slaapwandelen doe ik al mijn hele leven drijfzand :-$ Meestal word ik wakker als ik iets doe zoals stofzuigen of de trap af lopen. Daarom was ik ook zo verbaast dat ik er niks meer van wist. Helaas is het niet altijd onschuldig want ik kan ook bang zijn voor iets in de kamer of kwaad op mijn man. En het komt door stress of slaaptekort. Dus ik moet altijd op tijd naar bed :-D
Dat stukje met vlees is zo herkenbaar haha. Zag net op de reclame vlees, pfoe dat ging net goed, toch typisch :-D
Oi oi, wat herkenbaar wat jullie schrijven over eten. Mijn man at gisteren een Bossche bol. Het idee alleen al... Vanmorgen moest ik brood smeren voor mijn oudste. Onder andere iets met knoflook erin. Heftige tijden ;-)

Zuivel gaat hier inderdaad ook nog goed! Wel een goed idee om meer melk te gaan drinken, want echt veel calorieën krijg ik ook niet binnen.

Molly, het zou inderdaad kunnen dat je misselijkheid wel iets minder wordt als je juist iets eet. Gewoon iets pakken dat je wel aanstaat. Als dat er is tenminste. Bij mijn jongste heb ik ook wel eens met chips geluncht ;-)

Onslow, succes met de echo vandaag! Hoe laat heb je 'm?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven