Uitgerekend eind december 2020/begin januari 2021
dinsdag 21 april 2020 om 13:35
Voor alle dames die eind 2020 of begin 2021 zijn uitgerekend en willen meeschrijven over het wel en wee van onze mooie winter baby’s!
Je kan kon zelf je gegevens toevoegen aan de tabel. Door misbruik van algemene accounts zoals deze is het wachtwoord weggehaald. Wil je het wachtwoord weten stuur dan voor nu een pb naar DaSilva.
Je kan kon zelf je gegevens toevoegen aan de tabel. Door misbruik van algemene accounts zoals deze is het wachtwoord weggehaald. Wil je het wachtwoord weten stuur dan voor nu een pb naar DaSilva.
| Naam | Leeftijd | Kind | UD | Bevallen | J/M | Bijzonderheden |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Pinkie81 | 38 | 2 | 24 december | | Meisje | |
| DaSilva86 | 34 | 2 | 27 december | | Meisje | KS week 39 MK begin 2020 |
| Ikhaatgeduld | 38 | 2 | 30 december | Meisje | 3 MK Asherman | |
| Molly | .. | 1 | 30 december | | jongen | |
| ElleBowie | 30 | 2 | 30 december | | Meisje | |
| Onslow | 34 | 2 | 31 december | | jongen | |
| Birdist | 31 | 2 | 4 januari | | Meisje | hogere kans MK week 6-9 |
| Janna | 35 | 2 | 5 januari | | Meisje |
anoniem_650bfdde9be72 wijzigde dit bericht op 06-01-2021 11:20
62.74% gewijzigd
donderdag 14 mei 2020 om 09:49
Hier was het de boterham met choco die me naar het toilet liet lopen. Confituur met boter ging gelukkig wel vlot binnen.
Dat zwanger zijn is toch een knap staaltje balanceerwerk, vind ik. Niet eten zorgt dat je misselijk wordt, maar het verkeerde eten maakt het nog erger.
Mijn echo is om 11u30. Ik heb het gelukkig al goed druk gehad met mijn dochtertje, maar nu komen de zenuwen toch!
Mijn echo is om 11u30. Ik heb het gelukkig al goed druk gehad met mijn dochtertje, maar nu komen de zenuwen toch!
donderdag 14 mei 2020 om 10:03
Heel veel succes dalijk Onslow. Duim voor nog een mooi kloppend hartje!
Jullie misselijkheid klinkt heel herkenbaar van mijn vorige zwangerschap. Heb toen geleefd op de crackers van Lu en dan de groene verpakking (olijfolie en oregano). Die bleven bij mij altijd binnen en dankzij het zout voelde ik me ook minder slapjes. Daarnaast begon ik de dag met een banaan uit de koelkast. Geroosterd brood met boter lukte vaak ook.
Tot nu toe hier vooral vermoeidheid en opgezette darmen. Zou rond 15 uur zo een dutje kunnen doen. Nog geen misselijkheid maar ik loop ook 1-2 weken achter op de meeste van jullie. Ben vandaag 5+5 wkn. Vorige keer begon de heftige misselijkheid rond 7 weken.
Jullie misselijkheid klinkt heel herkenbaar van mijn vorige zwangerschap. Heb toen geleefd op de crackers van Lu en dan de groene verpakking (olijfolie en oregano). Die bleven bij mij altijd binnen en dankzij het zout voelde ik me ook minder slapjes. Daarnaast begon ik de dag met een banaan uit de koelkast. Geroosterd brood met boter lukte vaak ook.
Tot nu toe hier vooral vermoeidheid en opgezette darmen. Zou rond 15 uur zo een dutje kunnen doen. Nog geen misselijkheid maar ik loop ook 1-2 weken achter op de meeste van jullie. Ben vandaag 5+5 wkn. Vorige keer begon de heftige misselijkheid rond 7 weken.
donderdag 14 mei 2020 om 11:25
donderdag 14 mei 2020 om 15:40
Hoi allemaal, ik meld me héél voorzichtig in dit topic, als jullie dat goed vinden
Ik ben heel pril zwanger, iets meer dan 6 weken nu. Ik maak me zó veel zorgen want ik voel echt aan niets dat ik zwanger ben. Wachten op de eerste echo duurt eindeloos. Misschien vind ik hier wat herkenning? Al lees ik al veel over allerlei kwaaltjes
Ik ben heel pril zwanger, iets meer dan 6 weken nu. Ik maak me zó veel zorgen want ik voel echt aan niets dat ik zwanger ben. Wachten op de eerste echo duurt eindeloos. Misschien vind ik hier wat herkenning? Al lees ik al veel over allerlei kwaaltjes
donderdag 14 mei 2020 om 15:55
Een voorzichtige proficiat, Janna!
De onzekerheid zal hier zeker herkend worden, met of zonder kwaaltjes.
Kwaaltjes willen trouwens echt niet zo veel zeggen. Bij mijn dochter begonnen ze pas rond week 8. Probeer erop te vertrouwen, hoe moeilijk ook. Wanneer mag je voor je echo?
DaSilva, haha, nee. Hier alles puur natuur. Ik denkt dat vroedvrouwen en gynaecologen daar echt niet mee bezig zijn, dus ik doe daar geen extra moeite voor.
De onzekerheid zal hier zeker herkend worden, met of zonder kwaaltjes.
Kwaaltjes willen trouwens echt niet zo veel zeggen. Bij mijn dochter begonnen ze pas rond week 8. Probeer erop te vertrouwen, hoe moeilijk ook. Wanneer mag je voor je echo?
DaSilva, haha, nee. Hier alles puur natuur. Ik denkt dat vroedvrouwen en gynaecologen daar echt niet mee bezig zijn, dus ik doe daar geen extra moeite voor.
donderdag 14 mei 2020 om 17:47
@DaSilva herkenbaar haha als ik aan maandag denk kan ik al zenuwachtig worden. Werd vandaag gebeld door de praktijk dat de intake ook meteen maandag mag en niet telefonisch:)
Vloerkleed haha moest daar wel ff om lachen
ik houd het meestal wel bij, voel me dan wat prettiger, maar denk idd dat ze alles daar wel gewend zijn 
@Janna welkom en gefeliciteerd! Het is allemaal spannend he, ik ben morgen 7 weken en heb sinds deze week pas echt het heftigere misselijkheidsgevoel gekregen, het zegt allemaal niks. In mijn omgeving zijn er heel weinig mensen ziek geweest.
Vloerkleed haha moest daar wel ff om lachen
@Janna welkom en gefeliciteerd! Het is allemaal spannend he, ik ben morgen 7 weken en heb sinds deze week pas echt het heftigere misselijkheidsgevoel gekregen, het zegt allemaal niks. In mijn omgeving zijn er heel weinig mensen ziek geweest.
donderdag 14 mei 2020 om 21:12
Hee! Sorry een hele tijd geleden.. ik kan het zo moeilijk volgen.. zodra jullie een whatsapp groep gaan opstarten zou ik graag mee willen doen...Drijfzand_ schreef: ↑07-05-2020 21:09Lissiebiss en AtLast2018, lezen jullie nog mee? Hoe gaat het met jullie?
Wat vervelend voor de dames die een miskraam hebben gehad .
Ik heb afgelopen dinsdag de eerste echo gehad en hebben een kloppend hartje gehoord .
donderdag 14 mei 2020 om 21:15
Spannend!!! Succes
vrijdag 15 mei 2020 om 08:00
Fijn dat je ook een goede echo had Lissiebiss! Wil je weer terug in de tabel? Als je (nu) liever in een whatsappgroep aansluit, zou je je hierbij kunnen aansluiten: zwanger/whatsapp-groepje-ud-dec-20-jan- ... ges/461587
DaSilva, succes met het doorkomen van de ochtend. Ik heb een heel positief gevoel voor je
DaSilva, succes met het doorkomen van de ochtend. Ik heb een heel positief gevoel voor je
vrijdag 15 mei 2020 om 09:21
Welkom Janna! Gefeliciteerd 
En welkom terug Lissiebiss! Fijn dat jullie het hartje hebt kunnen horen
Ik heb best wel een pittige ochtend met onze peuter. Hij heeft precies deze ochtend 1001 vragen over álles. Ondertussen heb ik het vloerkleed bijgewerkt en moeite gedaan om niet flauw te vallen of te kotsen tijdens het maken van ontbijt.
Maar ik ben heel blij dat ik vandaag de echo heb en niet nog een week moet wachten. Ik hoop zo dat ik zo ziek ben voor iets moois
Ik ben trouwens vannacht wakker geworden omdat ik honger had
Dat heb ik nog nooit gehad.
En welkom terug Lissiebiss! Fijn dat jullie het hartje hebt kunnen horen
Ik heb best wel een pittige ochtend met onze peuter. Hij heeft precies deze ochtend 1001 vragen over álles. Ondertussen heb ik het vloerkleed bijgewerkt en moeite gedaan om niet flauw te vallen of te kotsen tijdens het maken van ontbijt.
Maar ik ben heel blij dat ik vandaag de echo heb en niet nog een week moet wachten. Ik hoop zo dat ik zo ziek ben voor iets moois
Ik ben trouwens vannacht wakker geworden omdat ik honger had
vrijdag 15 mei 2020 om 09:24
Drijfzand_ schreef: ↑15-05-2020 08:00Fijn dat je ook een goede echo had Lissiebiss! Wil je weer terug in de tabel? Als je (nu) liever in een whatsappgroep aansluit, zou je je hierbij kunnen aansluiten: zwanger/whatsapp-groepje-ud-dec-20-jan- ... ges/461587
DaSilva, succes met het doorkomen van de ochtend. Ik heb een heel positief gevoel voor je![]()
Dankjewel
vrijdag 15 mei 2020 om 10:02
Bedankt voor de felicitaties en het warme welkom
Ik heb mijzelf aan de tabel toegevoegd, maar zal me ook nog even voorstellen. Ik ben nog net geen 36, heb een dochter van ruim 1,5 en was nu in een vloek en een zucht weer zwanger. Ik ben mega onzeker over deze zwangerschap, want zo veel geluk kun je bijna niet hebben. Tel bijna de minuten af naar de eerste echo op de 25e.
Ik zei dat ik geen klachten heb, maar dat is niet helemaal waar. Ik val om van vermoeidheid
Maar niet misselijk oid, wat ik bij dochter wel was. Tel daar bij op dat ik al best lang bloedverlies heb en ik maak mezelf helemaal gek met nare gedachten. Terwijl het idd allemaal niks zegt.
Ik moet flink bijlezen om jullie een beetje te leren kennen
DaSilva, veel succes straks, dat vervelende wachten duurt niet lang meer!
Ik heb mijzelf aan de tabel toegevoegd, maar zal me ook nog even voorstellen. Ik ben nog net geen 36, heb een dochter van ruim 1,5 en was nu in een vloek en een zucht weer zwanger. Ik ben mega onzeker over deze zwangerschap, want zo veel geluk kun je bijna niet hebben. Tel bijna de minuten af naar de eerste echo op de 25e.
Ik zei dat ik geen klachten heb, maar dat is niet helemaal waar. Ik val om van vermoeidheid
Ik moet flink bijlezen om jullie een beetje te leren kennen
DaSilva, veel succes straks, dat vervelende wachten duurt niet lang meer!
vrijdag 15 mei 2020 om 10:07
Wow wat een prachtig nieuws al die mooie kloppende hartjes! De tabel wordt steeds mooier. Hopelijk komt vandaag die van DaSilva erbij. Duim voor je. Zo jammer dat peuters af en toe geen uit knop hebben he?! Heel herkenbaar! Gaat je peuter mee naar de echo? Zo niet, kun je hem niet "op tijd" weg brengen? En anders toch maar even voor de televisie? Nood breekt wet.
Drijfzand ik vond die crackers de vorige keer ook echt een uitvinding! Heb er op geleefd. Kan je wel vertellen dat je na dit 1e trimester ze een jaar lang niet kunt luchten of zien...
Ik ben wel van plan om mijn vloerkleed bij te werken voordat ik maandagavond naar de echo ga. Weet dat ze alles al gezien hebben maar voel me er toch prettiger bij als het wat getrimd is...
Drijfzand ik vond die crackers de vorige keer ook echt een uitvinding! Heb er op geleefd. Kan je wel vertellen dat je na dit 1e trimester ze een jaar lang niet kunt luchten of zien...
Ik ben wel van plan om mijn vloerkleed bij te werken voordat ik maandagavond naar de echo ga. Weet dat ze alles al gezien hebben maar voel me er toch prettiger bij als het wat getrimd is...