Mode & Beauty alle pijlers

Wanhopig haar

14-05-2020 21:46 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Jarenlang heb ik mijn haar blootgesteld aan de meest agressieve producten (verf, ontkleuring,..). Nu ben ik op een punt gekomen dat ik mijn haar niet meer wil verven maar gewoon wil laten uitgroeien..

Ik ben radeloos wat betreft de conditie van mijn haar. Erg droog, pluizig, lelijke gespleten punten, korte stukken in mijn haar,.. wie heeft tips voor mij? Ik heb al erg veel producten geprobeerd en heel wat geld hieraan uitgegeven. Ik laat netjes om de 3 maanden mijn puntjes bijknippen. Verschillende kapsters zeggen steeds dat mijn haar niet beschadigd is maar gewoon erg droog. Toch voelt dit voor mij anders, mijn korte stukken breken volgens mij gewoon af doordat het beschadigd is?

Mijn 'uitgroei' glanst een stuk meer dan mijn lengtes. Voel mij erg hopeloos als ik naar mijn haar kijk.

Iemand ervaringen/tips?
Ik zou met een kleurshampoo in je eigen kleur de periode overwinnen tot je volledige lengte terug je naturelle kleur heeft. Kleurshampoo is niet zo agressief en geeft ook wat glans.

Dan goed blijven verzorgen, eventueel mooi op kinlengte laten knippen en dan ben je er snel.
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
Heb je laagjes? Bij mij voelt het altijd stug/droog als er laagjes in m’n haar zitten. Het lijkt dan bet of ik overal puntjes voel. Als het op 1 lengte is voelt het wel glad.
Ik ben het met de anderen eens: knippen, liefst tot daar waar het gezond is maar ik kan me voorstellen dat je niet meteen naar de 5 cm wilt gaan. Dus dan zou ik zeggen: ze kort als je zelf acceptabel vindt, en dan bijhouden. Elke zes weken naar de kapper voor weer een centimeter. Ondertussen wekelijks een masker, shampoo zonder agressieve dingen erin gebruiken en een serum voor het haar bijvoorbeeld. Niet kammen als het nat is om haarbreuk tegen te gaan en verder zoveel mogelijk eraf blijven...
Een kennis van mij is kaal gegaan en laat alles terug groeien. Misschien voor jou te extreem. Het staat haar mooi. Nu heeft al haar natuurlijke haar weer kans.

Ik zou geduld hebben desnoods in een losse staart of vlecht dragen. Er weinig mee rommelen want daar heb je je 'eigen' haar ook mee. Een zachte shampoo gebruiken voor glanzend haar en evt 1x per week een haar masker. Verder niets. Haar groeit vanzelf.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Zebra123 schreef:
14-05-2020 23:43
Biotine slikken ?
Haar is dode materie. Je kan niets slikken om beschadigde lengten en punten te herstellen want er lopen geen bloedbanen door haar om die middelen te transporteren. Gelukkig maar.
Ik zou een kort kapsel nemen en dat een jaar volhouden. Dan kan je mooi haar laten terug lang laten worden. Wat je jaren hebt verknalt gaat niet in een dag beter worden.
Attraverso schreef:
15-05-2020 07:02
Haar is dode materie. Je kan niets slikken om beschadigde lengten en punten te herstellen want er lopen geen bloedbanen door haar om die middelen te transporteren. Gelukkig maar.
Biotine slik je dan ook voor snellere haargroei.
Heeft je haar slag/krul oid of stijl? Indien het 1e kijk dan eens naar de CG (Curly Girl) Methode. Het heeft voor mij enorm geholpen, mijn haar ziet een stuk beter een pluist veel minder. Gaat bij mij wel veel tijd in zitten. Er zijn ook meiden met nauwelijks slag of krul die deze methode aanhouden. Op FB is een groep waar alles uitgelegd staat. Je moet namelijk letten op je krultype, porositeit en elasticiteit e.d. en aan de hand daarvan de producten vinden die fijn zijn voor jouw haar. Het is een sulfaat/silicone vrije methode. Wellicht echt wel even de moeite om op te zoeken.

En wat de rest zegt ben ik het mee eens, haar wat echt funest beschadigd is er gewoon af laten knippen.

Mijn haar was ook beschadigd door jarenlang verven, stijlen en extensions. Toen een heel stuk afgeknipt en vervolgens elke 10 weken weer een stuk er af.
Na ziekte en chemo had ik onmogelijk haar. Wat er nog over was was super droog en onhandelbaar
Heb advies gekregen bij kapperswinkel en van Matrix moisture me rich gekocht. Dat een superadvies geweest. Geen last meer van droog haar
Pastelblauw schreef:
15-05-2020 08:30
Heeft je haar slag/krul oid of stijl? Indien het 1e kijk dan eens naar de CG (Curly Girl) Methode. Het heeft voor mij enorm geholpen, mijn haar ziet een stuk beter een pluist veel minder. Gaat bij mij wel veel tijd in zitten. Er zijn ook meiden met nauwelijks slag of krul die deze methode aanhouden. Op FB is een groep waar alles uitgelegd staat. Je moet namelijk letten op je krultype, porositeit en elasticiteit e.d. en aan de hand daarvan de producten vinden die fijn zijn voor jouw haar. Het is een sulfaat/silicone vrije methode. Wellicht echt wel even de moeite om op te zoeken.

En wat de rest zegt ben ik het mee eens, haar wat echt funest beschadigd is er gewoon af laten knippen.

Mijn haar was ook beschadigd door jarenlang verven, stijlen en extensions. Toen een heel stuk afgeknipt en vervolgens elke 10 weken weer een stuk er af.
Dit. Er loopt ergens een topic hierover, even zoeken. De methode is ook prima toe te passen op stijl haar. Mijn haar breekt veel sneller en wordt stug juist als ik TEVEEL proteïnerijke maskers gebruik. Doe die eenvoudige testjes van de CG methode en je weet al veel meer! Zomaar een voorbeeld: https://www.youtube.com/watch?v=xJ0AphVhSlI
Ze heeft stijl haar.
Kathy1994 schreef:
14-05-2020 22:37
Ik heb stijl haar en normaal redelijk dik. Het laatste jaar zijn ze dunner geworden. Heb wel heel veel haar. Ik gebruik vooral producten op plantaardige basis
Ga je steeds naar dezelfde kapper? Dan eens een keer naar een andere gaan. En dan al het eerder behandelde haar er af laten knippen. Korte bob.
Eventueel een leuk kleurtje erin. In de zomer is korter haar fijner. En als je het bijvoorbeeld nu toch al steeds opsteekt of een staart doet dan maakt het niet uit. Krijg je echt geen spijt van.

Ik ben zelf van lang naar kort gegaan, omdat het ook een dooie boel was geworden. Nu na 5 jaar denk ik er soms over om het weer lang te laten groeien, maar laat het toch steeds weer afknippen.
Lekker hoor, zo in de zomer vooral.
Ik heb ook zoiets, nooit geverfd, zelfs nog nooit een föhn gebruikt of iets dergelijks. Maat toch is mijn haar droog en pluizig. Het enige wat helpt is olaplex, dat is een behandeling bij de kapper, ik laat het ongeveer om de drie, vier maanden doen en op die manier heb ik mooi, krullend haar. Het kost even wat, maar het is de moeite waard.

Succes!
Ik ben 8 jaar geleden gestopt met de blond folie. Mijn haar was erg licht - ik deed denk ik 2x per jaar een halve of een hele blond folie meestal met 2 verschillende tinten blond - en de blonde plukken waren ook erg droog en pluizig.

Mijn haar is er erg van opgeknapt. Mijn eigen haar kwam gezond terug en ik heb weer zacht en handelbaar haar. Toevallig heb ik deze week voor het eerst weer een hele beperkte blond folie laten zetten maar echt maar iets van 10 folies en alleen een paar bij mijn slapen en bovenop. Ik werd opeens wel erg grijzig en dit camoufleert wat meer. En volgens mijn kapster was dit een hele goede blondkleuring.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Olaplex kan je ook zelf kopen.
De kapper wilde er bij mij een keer een leuke kleurspoeling ingooien, 17,50 ofzo. Die fles kon ik zelf online vinden voor 10 euro en daar kan ik het minstens 3 keer zelf voor doen.
LittlePinkBean schreef:
15-05-2020 09:13
Dit. Er loopt ergens een topic hierover, even zoeken. De methode is ook prima toe te passen op stijl haar. Mijn haar breekt veel sneller en wordt stug juist als ik TEVEEL proteïnerijke maskers gebruik. Doe die eenvoudige testjes van de CG methode en je weet al veel meer! Zomaar een voorbeeld: https://www.youtube.com/watch?v=xJ0AphVhSlI

Hier dat topic: mode-beauty/begonnen-met-curly-girl-met ... ges/446993

TO, hier staat veel nuttige info in, ook als je steil haar hebt. Ik heb ongeveer hetzelfde haar als jij. Steil, dik, veel en erg droog en beschadigd. Bij mij kwam uit de testjes (porositeit, elasticiteit, e.d.) dat ik vooral proteïne moet mijden. Heb nu van allerlei produkten proefmonsters besteld en ga hiermee experimenteren. Ik wacht nog op mijn bestelling, dus een uitkomst heb ik nog niet. Maar ik zou zeggen: doe die haartestjes en ga experimenteren. Afknippen kan altijd nog.
Wel of geen proteïne kan echt veel verschil maken. Ik dacht er laatst goed aan te doen een mousse te gebruiken zonder siliconen en parabenen. Het bleek een mousse te zijn die zeer proteïnerijk was, waar ik toen nog niet op lette. Nou, dat heb ik geweten. Toen had ik pas echt een ontplofte bos stro op mijn hoofd. ;-D
Ik heb dat ook gehad. Ik heb donker haar en dat maakte ik jarenlang witblond. Dat was dus een bosje stro, dat afbrak. Ik werkte toen ook nog in een zwembad. Op een dag kreeg ik een allergische reactie op de haarverf. Toen heb ik het uit laten groeien. Dat zag er niet uit. Ik heb het kort laten knippen in een korte pixiecut, zodra dat kon qua kleurverschil. Ik zag daar enorm tegenop. Ik ben slank en was bang dat ik een pittigkort manwijf zou worden. Het tegenovergestelde was waar. Ik zag er veel gezonder en vrouwelijker uit en ik leek ook jonger. Iedereen vroeg aan me of ik was afgevallen en zei dat ik er goed uitzag. Ik heb mijn haar volgens mij toen een jaar of meer kort gedragen. Toen heb ik het weer laten groeien, omdat lang haar minder werk is. Nu kan het weer in een staart. Als ik foto’s van mezelf terugzie met dat lange blonde haar denk ik, wat bezielde me toen? Ik heb prachtig donker glanzend haar van mezelf. Succes met je keuze.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven