Wat moet ik nou?!

15-05-2020 16:04 86 berichten
Ik denk dat ik het wel weet, maar wil toch even mn ei kwijt.

Al een tijdje loopt het tussen mijn man mij niet altijd even lekker. Vorig jaar juli ben ik er achter gekomen dat hij een keer heeft afgesproken met een andere vrouw, maar hij zegt zelf dat hier niks is gebeurd.

Ik heb toen een week met onze dochter bij mijn moeder gelogeerd om na te kunnen denken en uiteindelijk toch besloten hem nog een kans te geven. Hij had ingezien dat hij fout zat en wilde heel graag dat wij weer thuis zouden komen. We zouden relatietherapie gaan, vooral omdat onze communicatie echt beroerd is, of eigenlijk niet bestaat.

We zijn alleen op intake geweest, omdat hij het gevoel had alsof het alleen zou gaan over de dingen die hij verkeerd had gedaan. Dit was niet de opzet van uit mij, ik weet heel goed dat ik ook geen heilige ben.

Nu heb in vanaf juli vorig jaar al meerdere keren ontdekt dat hij via bepaalde datingsites (novamora etc) contact zoekt met andere vrouwen. Eerst heb ik een nepprofiel aangemaakt om hem uit de tent te lokken, wat ook is gelukt alleen gaf hij aan alleen te hebben gereageerd omdat hij wist dat ik het was.

Zojuist heb ik, en ik voel me er eigenlijk heel rot over, zijn wachtvoor gekraakt en dus op zijn profiel kunnen kijken. In de afgelopen dagen heeft hij naar 126 vrouwen op die site berichtjes gestuurd. Allemaal standaard tekstjes en niets veelzeggende zinnetjes, maar toch. 126?! Really?

Nu kan ik natuurlijk denken: ach het zijn maar berichtjes op een website.
Maar aan de andere kant; hij weet dat dit mij kwetst en mij raakt in mijn zelfvertrouwen (wat overigens al niet heel sterk is)

Valt dit nou in de categorie vreemdgaan? Of overdrijf ik?
Het gaat er toch niet om wat WIJ er van vinden maar wat JIJ er van vindt in deze situatie.. ik ben afgehaakt met lezen, maar als een man niet eerlijk is over afspreken met een vrouw zou het voor mij al einde oefening zijn, waarom zou hij er over zwijgen?
Het zou voor mij vallen in de categorie: ‘je had nog een kans en die heb je verpest onbetrouwbaar stuk vreten’. Maar dat ben ik.
Run, Forrest, run!

En als hij het stiekem doet, weet ie dondersgoed dat het niet okay is. Zou hij het naast je op de bank doen?

En of wij het nou wel of niet vreemdgaan vinden maakt niet uit.
Alle reacties Link kopieren
Zou voor mij einde verhaal zijn. Hij had het verpest, je hebt hem nog een kans gegeven en nu verpest hij het opnieuw. Dat is ook respectloos naar jou toe, blijkbaar boeit het hem niet wat deze (en vorige) situatie met jou doet.
Brrr, ik zou wegwezen bij zo'n man. 126.. wat een grapjas. Wie weet wat ie nog meer uitvreet.
lemoos2 schreef:
15-05-2020 16:06
Het zou voor mij vallen in de categorie: ‘je had nog een kans en die heb je verpest onbetrouwbaar stuk vreten’. Maar dat ben ik.
Oeps, nou heb je je finale uitspraak al gedaan voordat de meute hier een plasje erover heeft kunnen doen. Nou is het voor ons niet leuk meer.
Ik vind het beschamen van vertrouwen. En na de historie die je hier uiteenzet, zou ik me ook op mijn hoofd krabben.

Wat mij betreft is interesse in anderen niet zo’n probleem. Stiekem doen wel.
Het maakt inderdaad niet uit of jullie het wel of geen vreemdgaan vinden, ik ben alleen bang dat ik overdrijf. Nu ik dit zo type voel ik me echt een domme doos!
Hij zelf zegt dat het niet veel voorstelt en niet veel om het lijf heeft, niks betekent.

Of hij het zou doen als ik letterlijk naast hem zit, durf ik niet te zeggen. Ik denk het wel. Maar als ik de tijdstippen bekijk durft ie het in ieder geval wel te doen als we op dezelfde verdieping zijn.

Bovendien is dit alleen wat ik kan vinden op die ene website.
Het maakt niet uit hoe je het noemt, het gaat erom dat dit over jouw grens gaat. Zoals anderen ook zeggen: hij heeft een nieuwe kans gehad en grijpt die niet aan maar heeft er zelfs complete schijt aan. Hopelijk respecteer jij jezelf meer dan dat hij doet en laat je jezelf dit niet langer gebeuren. Wegwezen!

Nu lees ik jouw laatste bericht: wat maakt het uit waar hij precies is? Of op hoe veel websites hij nog meer zit. Wat maakt het uit hoe serieus hij het bedoelt? Niks toch? Hij doet het terwijl hij weet hoe veel pijn het jou doet.
anoniem_653512462fca1 wijzigde dit bericht op 15-05-2020 16:16
27.21% gewijzigd
maris0211 schreef:
15-05-2020 16:11
Het maakt inderdaad niet uit of jullie het wel of geen vreemdgaan vinden, ik ben alleen bang dat ik overdrijf. Nu ik dit zo type voel ik me echt een domme doos!
Hij zelf zegt dat het niet veel voorstelt en niet veel om het lijf heeft, niks betekent.

Of hij het zou doen als ik letterlijk naast hem zit, durf ik niet te zeggen. Ik denk het wel. Maar als ik de tijdstippen bekijk durft ie het in ieder geval wel te doen als we op dezelfde verdieping zijn.

Als het niets voorstelt, had ie er mee kunnen stoppen nadat je een week bij je moeder bent gaan zitten dus dat is natuurlijk gewoon lulkoek van zijn kant. Net als de smoes waarom relatietherapie niet doorging, want een therapeut steekt echt wel stokje voor het gedrag waar hij zo bang voor was.
maris0211 schreef:
Ja 126 berichten op 1 website. Dan heb je ook niet meer nodig.
"In de afgelopen dagen heeft hij naar 126 vrouwen op die site berichtjes gestuurd. Allemaal standaard tekstjes en niets veelzeggende zinnetjes, maar toch. 126?! Really?"

Sowieso gestoord, ook al had hij geen relatie gehad.
Wat anderen ook zeggen: hij had nog een kans maar gaat dan dit soort achterlijke acties doen. Ik kan me toch niet voorstellen dat jij hem dan nog aantrekkelijk vindt.
lemoos2 schreef:
Ik denk dat dit het wel goed samenvat.

En als jullie geen kinderen zouden hebben zou het ook zo eenvoudig zijn. Jullie hebben echter een dochter samen, je kunt niet zomaar de deur achter je dicht trekken en ajuu paraplu. Hoe zie je dat voor je?
lemoos2 schreef:
Dit dus. Voorgoed verkloot.
Ja dat is hartstikke vreemdgaan. Of geloof je serieus dat hij af zou haken als hij een keer beet heeft met zijn berichten?
maris0211 schreef:

En daarmee bepaalt hij dat het voor jou ook niks voorstelt? Zo voel je dat niet, toch?
patchouli_ schreef:
15-05-2020 16:17
En als jullie geen kinderen zouden hebben zou het ook zo eenvoudig zijn. Jullie hebben echter een dochter samen, je kunt niet zomaar de deur achter je dicht trekken en ajuu paraplu. Hoe zie je dat voor je?
Dit is ook precies het punt. Als onze dochter er niet was geweest, was het lang aju paraplu geweest. En dat weet hij ook.
En het is echt niet dat ik bang ben om alleen te zijn/komen te staan.
Maar wat is de andere optie? Blijven en wachten tot ie wel een keer buiten de pot pist?
Ik denk dat je je goed moet gaan beraden op wat je wilt. En niet je spullen en dochter pakken en bij je moeder gaan logeren.
Laat hem zijn tas maar pakken en even bij zijn moeder logeren, zodat jij en dochter in alle rust de dagelijkse gang van zaken door kunnen laten gaan en jij kan nadenken zonder dat je de druk voelt dat je een beslissing moet nemen omdat je ergens heen moet. .
126 berichten :woa:

Sorry maar die kon van mij vertrekken.
Je hoeft niet vreemd te gaan om vertrouwen te beschadigen. Als die berichtjes niks voorstelden, dan had ie er na de eerste keer heibel mee kunnen stoppen, toch? Iets wat niks voorstelt, maar toch blijft doen, stelt dus wel wat voor. Dat is echt gelul, met alle respect.
maris0211 schreef:

Jij bent toch degene die voelt dat je je hier niet goed bij voelt? Dat is toch alles waar het om draait?

Van hem uit is het wellicht heel onschuldig in de zin van dat hij alleen bevestiging zoekt ofzo, maar hij heeft met jou een relatie.

Dus eens samen over hebben of er voldoende basis is om samen door te gaan lijkt mij wel een goede stap.
Zou niet mijn man zijn. Ik ben de enige, en zo niet, oprotten.
Als hij wil blijven zal hij z'n best moeten gaan doen in relatietherapie. Wat een onzin dat het alleen over zijn gedrag zou gaan. Die angst had hij dan bij de eerste sessie maar moeten bespreken met de therapeut. Hij heeft duidelijk een portie inzicht nodig, dus dat zou ik als voorwaarde geven als je hem nog wilt houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven