Wat moet ik nou?!

15-05-2020 16:04 86 berichten
Ik denk dat ik het wel weet, maar wil toch even mn ei kwijt.

Al een tijdje loopt het tussen mijn man mij niet altijd even lekker. Vorig jaar juli ben ik er achter gekomen dat hij een keer heeft afgesproken met een andere vrouw, maar hij zegt zelf dat hier niks is gebeurd.

Ik heb toen een week met onze dochter bij mijn moeder gelogeerd om na te kunnen denken en uiteindelijk toch besloten hem nog een kans te geven. Hij had ingezien dat hij fout zat en wilde heel graag dat wij weer thuis zouden komen. We zouden relatietherapie gaan, vooral omdat onze communicatie echt beroerd is, of eigenlijk niet bestaat.

We zijn alleen op intake geweest, omdat hij het gevoel had alsof het alleen zou gaan over de dingen die hij verkeerd had gedaan. Dit was niet de opzet van uit mij, ik weet heel goed dat ik ook geen heilige ben.

Nu heb in vanaf juli vorig jaar al meerdere keren ontdekt dat hij via bepaalde datingsites (novamora etc) contact zoekt met andere vrouwen. Eerst heb ik een nepprofiel aangemaakt om hem uit de tent te lokken, wat ook is gelukt alleen gaf hij aan alleen te hebben gereageerd omdat hij wist dat ik het was.

Zojuist heb ik, en ik voel me er eigenlijk heel rot over, zijn wachtvoor gekraakt en dus op zijn profiel kunnen kijken. In de afgelopen dagen heeft hij naar 126 vrouwen op die site berichtjes gestuurd. Allemaal standaard tekstjes en niets veelzeggende zinnetjes, maar toch. 126?! Really?

Nu kan ik natuurlijk denken: ach het zijn maar berichtjes op een website.
Maar aan de andere kant; hij weet dat dit mij kwetst en mij raakt in mijn zelfvertrouwen (wat overigens al niet heel sterk is)

Valt dit nou in de categorie vreemdgaan? Of overdrijf ik?
Alle reacties Link kopieren
Serieus 126 berichten? Hij hengelt naar aandacht bij 126 verschillende dames op een dating website. Dan ben je echt wanhopig op zoek naar aandacht en spanning. Hij zal er niet mee stoppen want geen enkele consequentie volgt voor hem. Jij slaapt een weekje elders, komt weer terug en er is geen enkele zelfreflectie van zijn kant. Geen therapie, spijt of verbetering. Ik zou wel weten wat te doen. En nee, ik zou niet diegene zijn die nu elders sliep. Wat een idioot!
If God is watching us, the least we can do is be entertaining
Sjulia schreef:
15-05-2020 21:00
Dit haal je uit het loepen? Check de datum dan even.
Excuus, dat had ik niet gezien. Zag het hier in het topic staan, maar diegene heeft het al verwijderd zie ik nu. Kwam tot dezelfde conclusie blijkbaar.
lemoos2 schreef:
15-05-2020 16:06
Het zou voor mij vallen in de categorie: ‘je had nog een kans en die heb je verpest onbetrouwbaar stuk vreten’. Maar dat ben ik.
Dit dus.

Naar 126 vrouwen berichten sturen, dat is gewoon wanhopig. Dan ben je in mijn ogen echt op zoek naar meer dan alleen contact. En gewoon kijken wie het eerste toehapt. Echt, zo iemand moet je niet willen.
Maar als hij jou er uit heeft gevist kan het ook zijn dat hij 126 postjes heeft gedaan om je te sarren. Niet dat dit het beter maakt maar wel dat er iets goed scheef zit in jullie relatie. Ik zou toch samen die relatietherapie doorzetten, hij zei zelf ook al dat het niet alleen over zijn tekortkomingen moet gaan en jij erkent dat jij ook wel een spiegel kan gebruiken. Ik zou hem er dus niet uitgooien maar wel vragen of hij nog een gooi wil doen voor jullie huwelijk en samen serieus en heel open in relatietherapie te gaan.
Geronimo2 schreef:
15-05-2020 22:42
Maar als hij jou er uit heeft gevist kan het ook zijn dat hij 126 postjes heeft gedaan om je te sarren. Niet dat dit het beter maakt maar wel dat er iets goed scheef zit in jullie relatie. Ik zou toch samen die relatietherapie doorzetten, hij zei zelf ook al dat het niet alleen over zijn tekortkomingen moet gaan en jij erkent dat jij ook wel een spiegel kan gebruiken. Ik zou hem er dus niet uitgooien maar wel vragen of hij nog een gooi wil doen voor jullie huwelijk en samen serieus en heel open in relatietherapie te gaan.
Of hij reageerde omdat zij hem een berichtje stuurde? En gewoon dacht dat hij bij iemand kans maakte. Makkelijk om te zeggen 'Ja ik wist dat jij het was'. Ik zou dat persoonlijk niet geloven hoor.
Geronimo2 schreef:
:-? o_o :-o :facepalm:
Deze vent verandert nooit.
Kun je ermee leven dat hij altijd stiekem doet? Of wil je graag een open relatie?
Nee?
Voor jezelf kiezen dan.
Vergeet niet genoeg taart te eten
Jeetje je klinkt als iemand die zich zometeen een rad voor de ogen laat draaien door hem. Net als vorige twee keren.
Nee je stelt je niet aan. Ik zou wegrennen en heel ver weg.
Geronimo2 schreef:
Ben jij stiekem de man van TO?
Hij heeft je bespeelt en hoe..

Als jij van drama houdt en graag samen bent met iemand die op je schijt... ben je in goede handen bij hem.
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 15-05-2020 23:30
1.83% gewijzigd
Geronimo2 schreef:
:rofl:
maris0211 schreef:
15-05-2020 16:22
Dit is ook precies het punt. Als onze dochter er niet was geweest, was het lang aju paraplu geweest. En dat weet hij ook.
En het is echt niet dat ik bang ben om alleen te zijn/komen te staan.
Maar in je eentje kun je het niet laten werken. Ook als jullie niet bij elkaar zijn is hij haar vader.
zimi schreef:
16-05-2020 00:56
Maar in je eentje kun je het niet laten werken.

Dit. Goed omschreven.

TO: Ik snap dat een scheiding echt niet je nummer 1 keuze is, maar het lijkt erop alsof die keuze al voor je is gemaakt. Door je lamlul-man.
Lieve allemaal,

Allereerst bedankt voor jullie reacties! Dit heeft dingen wel in perspectief gezet, niet in zijn voordeel.

Ik heb hem bij thuiskomst uit zijn werk meteen geconfronteerd. De eerste verdediging was dat al die berichtjes waren om uit te zoeken wel profiel van mij was, maar weest niet bang die vlieger gaat natuurlijk niet op! Daarna gaf hij wel toe dat dat inderdaad niet zo was.

Bovendien "verlulde" hij zich een beetje. Hij zij mijn mail te hebben gezien, waarin mail stond van mijn nepprofiel van Novamora. Dus dan zou hij allang weten welke profielnaam van mij was, dus dikke bullshit.

Op de vraag of hij dit voor onze dochter zou willen later, die overigens in 2017 is geboren, reageerde hij nogal defensief en verweet mij het daarmee over haar rug te spelen. Wat natuurlijk niet zo is.

Hij koppelt de berichtjes los van onze relatie, volgens hem heeft dat er niks mee te maken. Conclusie is alleen wel dat hoe goed of hoe slecht het ook tussen gaat, dit iets is wat altijd aanwezig zal zijn. Er is dus niks wat ik anders kan doen om er voor te zorgen dat dit niet gebeurt.
Dat hij het loskoppelt is misschien wel de reden dat ik heb geprobeerd te begrijpen, een poosje heb geprobeerd te denken: "Het zijn maar berichtjes". Maar dat kan ik niet meer.

Het gekke is dat als hij daarna een tijdje niet in mijn buurt is, de boosheid wel weer afzakt. Maar dat neemt niet weg dat ik wel denk dat uit elkaar gaan echt het beste is, al is dat inderdaad verre van mijn eerste keuze.

Relatietherapie is een gepasseerd station. Als je daar al met een vooroordeel zit over hoe alle psychologen en therapeuten hetzelfde zijn, heeft het weinig zin in mijn ogen.
Ik heb het al eens eerder gelezen dat men een affaire ziet als geen affaire, want het staat los van de relatie met vaste partner. Dat betekent dus ook dat die persoon geen moeite heeft met vreemdgaan en het zo nog een keer doet, want jij hebt er zogenaamd niks mee te maken. Zijn eigen belang is het belangrijkst. Doen waar hij zin in heeft.
Ja, hij kan zoveel bedenken.

Maar succes ermee. Ik hoop dat je ooit een soort van ruggegraat krijgt. Of je laat hem en zeurt er verder niet over. Je weet wat voor relatie hij wil en denkt te kunnen afdwingen.
Heb je nog iets aan deze man verder? Zo niet, weg ermee en snel.
Hij wil zich echt niet schuldig voelen over die berichtjes he? Een therapeut kan dat oproepen, dat wil hij echt niet laten gebeuren. En hij is ook erg defensief (“over de rug van onze dochter”) Brrrr. Je klinkt heel lief en leuk TO, ik gun je een net zo lieve en leuke man.
Wat een bizarre redenaties heeft deze man. Ik zou hem zo snel mogelijk het huis uit sturen.
Wat een lul. Bah. Eerst als een sneue zielepiet al die berichten sturen en daarna zo liegen. Zou echt compleet van opdrogen. Wat een droeftoeter. Sterkte vrouw. Echt kak dit. Onthoud niet alle mannen zijn zo! Echt niet.
Tsja, het is kiezen of delen: voor een vent die dit nu eenmaal doet. Of het over laten gaan. Er zit niets tussen in he. Hij gaat niet veranderen.
juist ook voor je dochter is aju-paraplu de beste optie
Lorem Ipsum
o_o Wat een ongelofelijke dikke lul!!

Eruit met die idioot, echt.
Wat een raar gedraai, staat los van jullie relatie ammehoela.
Sterkte TO.
First of all:

Ik vind "Zou je je dochter een kerel gunnen die dit doet?" een legitieme vraag. Want ik probeer mijn zoon zo op te voeden dat ie het type man wordt waar mijn dochter mee zou "mogen" daten. En ik stelde mijzelf die vraag ook toen ik aan het daten was.

Ten tweede: Dat hij het loskoppelt van jullie relatie maakt het veel gevaarlijker. Als ie het zou doen omdat ie te weinig aandacht van jou krijgt of zoiets, zou het eventueel op te lossen zijn. Nu is het een "Weet ik niet, gewoon, vind ik leuk, trek het je niet persoonlijk aan".

TO: Mijn zoon zou zeggen "Ga loessoe en yeet 'm de deur uit" In normale taal: Pleur 'm het huis uit en vraag een scheiding aan.
Dit valt bij mij in de categorie "ik geloof nu echt niet meer dat er met die vrouw vorig jaar niets is gebeurd". Maar ja, ik geloof dat soort flauwekul toch al niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven