Uitgerekend eind december 2020/begin januari 2021

21-04-2020 13:35 1381 berichten
Voor alle dames die eind 2020 of begin 2021 zijn uitgerekend en willen meeschrijven over het wel en wee van onze mooie winter baby’s! :heart:

Je kan kon zelf je gegevens toevoegen aan de tabel. Door misbruik van algemene accounts zoals deze is het wachtwoord weggehaald. Wil je het wachtwoord weten stuur dan voor nu een pb naar DaSilva.

NaamLeeftijdKind UD Bevallen J/MBijzonderheden
Pinkie81 38 2 24 december :cheer2: Meisje
DaSilva86 34 2 27 december :cheer2: Meisje
KS week 39
MK begin 2020
Ikhaatgeduld 38 2 30 december :cheer2: Meisje 3 MK Asherman
Molly .. 1 30 december :cheer2: jongen
ElleBowie 30 2 30 december :cheer2: Meisje
Onslow 34 2 31 december :cheer2: jongen
Birdist 31 2 4 januari :cheer2: Meisje hogere kans MK week 6-9
Janna 35 2 5 januari :cheer2: Meisje
anoniem_650bfdde9be72 wijzigde dit bericht op 06-01-2021 11:20
62.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
DaSilva: ik zou ook op zoek gaan naar een andere praktijk hoor. Als ze het al zouden doen vanwege verzekering, dan moeten ze dat vermelden.

Janna: bloedverlies is heel spannend altijd, maar het gaat met bloedverlies echt ook heel vaak goed. Als het je zekerheid geeft, zou ik gewoon vragen of een vroegere echo kan. Zelf heb ik ervoor gekozen om alleen de termijnecho te laten doen, maar er werd mij wel op het hart gedrukt dat ik moest bellen bij onzekerheid.

Wij laten de NIPT doen, weet alleen nog niet of we die in- of exclusief Neve bevindingen doen. Hebben jullie daar al ideeën over?
Bedankt dames voor de tips en lieve reacties. Ik dwing mezelf nu iets te eten, vanmorgen waren het perziken, dat ging enigszins. Maandag maar even aan de praktijk vragen of ze misschien nog tips hebben.

@Janna wat vervelend van het bloedverlies. Kan me heel goed indenken dat het onzeker maakt. Misschien dat je een gevoelige baarmoedermond hebt? Ik hoor ook wel veel verhalen van bloedverlies en die dan toch goed gaan of dat er geen verklaring voor is.

@DaSilva he dat is naar om te lezen ja. Ook al willen ze het als reden gebruiken voor de verzekering kan ik me indenken dat het niet prettig is!

Ik denk dat ik wel voor de nipt ga, ik twijfel alleen heel erg over de nevenbevindingen..ik kan nergens vinden wat ik me daarbij moet voorstellen behalve een extra chromosoom of er een te weinig..waar dan vaak dingen onduidelijk over zijn en of het überhaupt tot uiting komt. Zijn het alleen lichamelijke afwijkingen?
Wat vervelend DaSilva. Na alle slechte ervaringen die je al had is zoiets dan natuurlijk de druppel. Ik zou ze maandag wel even bellen om te vragen waarom ze dat er in gezet hebben. Misschien hebben ze een verklaring of misschien is het wel gewoon een domme fout.

Janna: met bloedverlies zeggen ze eigenlijk altijd dat het 50/50 is. Het kan goed gaan maar ook fout. Ik heb er 2x een slechte ervaring mee gehad maar ik lees ook vaak zat dat het niks betekende en de zwangerschap goed ging. Bloedverlies is volgens mij wel altijd een reden voor een vroege echo. Maar het is wel mega vervelend en ik snap dan ook je onzekerheid.

Wij gaan de nipt wel doen. Vorige keer hebben we zonder neven bevindingen gedaan. Ik meende dat daarmee ook een afwijking bij jou zelf opgespoord zou kunnen worden.
Raisingirl, waarom kies je ervoor die vroege echo over te slaan?

Over de nipt: die doen we sowieso. Vorige keer zonder de nevenbevindingen, om de reden die Molly eigenlijk noemt. Er kunnen dan dingen uitkomen waarvan onduidelijk is hoe en of het überhaupt tot uiting gaat komen. Dat soort dingen wilden wij niet weten. Het ging ons echt om de levensvatbaarheid en ernstige afwijkingen bij het kindje.
Als ze bij de nipt iets bij jou vinden, word je daar over ingelicht. Dat staat los van de nevenbevindingen. Dit is iig wat mijn vk toen vertelde.

Ik maak mezelf helemaal gek. Gister een groot deel van de dag erg veel kramp in mijn buik gehad, maar geen bloedverlies meer. Ik ga morgen wéér de vk bellen dat ik echt eerder wil komen want nog een week deze onzekerheid trek ik niet. Ik wil dat of de miskraam doorzet, wat tot nu toe dus niet gebeurt, of weten dat het voor nu goed zit. Ik hoop dat ik snel langs mag komen.
Wat ontzettend naar Janna. Ik hoop echt dat je verloskundige je eerder laat komen. Zou een particulier echobureau anders een optie zijn voor je?

Wij gaan de Nipt ook doen. Mocht er iets zijn kan je het maar beter weten.

Hier een dag met veel vermoeidheid. Gisteren had man ijs en precies al op wat ik daarvan het lekkerste vond (de bovenste laag). Vandaag heeft ie speciaal voor mij een nieuwe gehaald, maar ik heb geen idee of ik daar straks puf voor en zin in heb. Heb elke dag wel weer iets dat goed gaat en wat ik de dag erna absoluut niet wil. Is dat herkenbaar? ;-)
En dames met een echo morgen, veel plezier en succes!
Molly, wat vervelend van t moeilijk drinken. Ik heb ook moeite en eet ijsklontjes, en ingevroren druiven en frambozen. Paksoi gaat als groente ook goed en is redelijk sappig. Thee laat ik afkoelen en maak ik een soort slush puppy van. Oftewel, ik ga goed op bevroren op t moment.
DaSilva, klinkt niet als een prettige praktijk waar je zit, ik zou zeker even bellen.

Kan verder niet op iedereen reageren maar wel alles gelezen. Ben hondsmisselijk helaas dus een andere keer meld k me weer. Ik duim voor de dames die in onzekerheid zitten vanwege bloedverlies of welke reden dan ook.

Wij gaan de NIPT ook doen inclusief nevenbevindingen. Ik ken juist iemand waarbij een ernstige chromosoomafwijking aan het licht is gekomen op die manier. Sja, je zit alsnog in onzekerheid met extra onderzoeken, maar anders was het bij de 20wekenecho ontdekt of pas bij de geboorte. Het was hun derde kindje en zij hebben het bij 16 weken laten afbreken met veel pijn in t hart. Er zijn ook afwijkingen waarbij de ernst veel minder duidelijk is, toch zou ik dat dan toch al willen weten. Maar dat is uiteraard een zeer persoonlijke keuze zonder goed of fout. Ik vind wel dat er maar weinig info over is wat ze nu écht bekijken als nevenbevinding, het is 'experimenteel' wat ze door het licht halen.
Dasilva je hebt het echt niet getroffen met je verloskundige. Ik zou morgen zeker even bellen en alles met ze bespreken. Daarbij ook aangeven dat je geen vertrouwen meer in hen hebt.

Janna wat naar dat je bloedverlies hebt. Kan me heel goed voorstellen dat je ervan stresst. Ik had bij mijn vorige zwangerschap ook bloedverlies. Heb toen de verloskundige gebeld en ze zei idd dat de kans dat het goed zat 50% was. Bij mij zette direct de dag erna het bloedverlies flink door en had ik een miskraam. Ik heb in die dag heeeeel veel onderzoek gedaan en bloedverlies kan van alles zijn. Je baarmoedermond is goed doorbloed dus wellicht is er een bloedvatje gesprongen. Het kan nog van de innesteling zijn etc. Zou zeker vragen of je eerder een echo mag. Dan weet je waar je aan toe bent. Ik duim voor je!

Molly hopelijk gaat het drinken nu wat beter? Of het eten van voedsel met veel vocht?

Wij gaan voor de NIPT zonder nevenbevindingen. Hebben we de vorige keer ook gedaan. Een vriendin van me heeft met nevenbevindingen gedaan en daar kwam iets uit waarvan niemand wist wat het precies betekende. Gevolg: enorm stressvolle zwangerschap met veel vraagtekens. Kerngezonde dochter geboren. En nu is hun dochter bijna 3 jaar en nog steeds elke keer als ze net even iets 'geks' doet, denken zij direct aan de 'afwijking' in haar DNA. Nog steeds bang dat er een enge ziekte naar voren komt. Wil die onzekerheid echt niet.

Op naar de echo morgen! Jullie ook succes Molly en Drijfzand!
@Janna wat vervelend ik snap de onzekerheid helemaal. Ik zou morgen even bellen en hopelijk mag je dan snel langskomen!

@Drijfzand dat is zeker herkenbaar, als ik al iets wegkrijg dan heb ik daarna vaak een afkeer ervan en is het de dag erna weer iets anders.

Hier nog steeds beroerd, probeerde gister wit brood met een sneetje roggebrood te eten en dat is als enige gelukt.. verder gaat het drinken nog moeizaam, cola gaat wel maargoed daar kan ik ook weer niet teveel van nemen.

Wat betreft de nipt. De reden die jij noemt limbogirly is voor mij de reden dat ik twijfel over de nevenbevindingen. Ik kan een ontzettende stresskop zijn en als er iets uitkomt wat onduidelijkheid is, zal ik me er altijd zorgen om blijven maken..

Ben nu al zenuwachtig voor morgen, komt ook wel omdat ik bang ben voor de inwendige echo. Nog 1 nachtje slapen. @Drijfzand en Limbogirly jullie ook veel plezier morgen!!
Heel veel plezier morgen Molly en Limbogirly :heart: Het is nog even zenuwachtig zijn maar dan komt het vast goed.

De bevroren druiven van Molligpaard ken ik trouwens als tip van Amerikaanse zwangeren op Instagram enzo. Er zit een stofje in druiven dat weefsel stroef maakt en krimpt. Dat met de kou zorgt voor extra krimp en dat is lekker als je misselijk bent. Dan voelt je keel niet zo glad en slap (klaar om te kotsen) meer aan.

De nipt zijn we hier nog niet over uit. Ik probeerde het aan mijn man uit te leggen maar na een hoop discussie bleek dat hij de combinatietest in zijn hoofd had en geen idee had wat een nipt is :-| Ik zou het op zich met nevenbevindingen willen maar dat is ook weer zo vaag. Want die bevindingen kunnen in je baby zitten, in de placenta en in de moeder. Je kan dus een placenta hebben met een chromosoom te veel maar een kerngezonde baby :nooo:
Maar hier dan ook weer het verhaal van een vriendin die een zwangerschap heeft afgebroken na die nevenbevindingen en na de geboorte met 16 weken bleek ook wel dat het niet levensvatbaar kon worden. Ik weet het dus nog niet :-?

De vermoeidheid ken ik wel :-D Ik zou in slaap kunnen vallen op het toilet :-$

Morgen ga ik de verloskundige bellen dat ik geen vertrouwen in de praktijk meer heb. En ik ben niet zo’n confrontatie zoekend iemand dus ben ik daar al 1,5 dag zenuwachtig voor :facepalm:
DaSilva: dat zijn ook gewoon geen fijne dingen om te doen, succes morgen!

Iedereen met een echo morgen: veel plezier, ik duim voor jullie!

Janna: wij willen geen vroege echo omdat het bij mij tijdens de vorige zwangerschap mis ging na twee goede echo's. Ik had toen met 7 weken een echo in het ziekenhuis (ik ben met wat hulp zwanger geraakt) en bij 8 weken eentje bij de verloskundige. Bij de echo daarna klopte er geen hartje meer. Ik werd iedere keer een paar dagen voor de echo's extra zenuwachtig en het zorgde voor heel veel onrust en achteraf had het dus 0 zin, want toen bleek het alsnog niet goed. Dus vandaar dat ik ervoor kies om pas een termijnecho te maken. Hoewel ik het nog lang vind duren, voelt het voor mij rustiger.

Overigens snap ik ook heel goed dat een vroege echo wel fijn kan zijn, vond ik in mijn eerste zwangerschap ook, alleen nu sta ik er iets anders in.
@drijfzand: heel herkenbaar inderdaad. De ene dag vind ik iets heel lekker, de andere krijg ik het niet weg. Ik moet zeggen dat ik de laatste dagen wel minder misselijk ben dan afgelopen week. Wel steeds zo’n knagend honger gevoel maar heb alleen zin in specifieke dingen. Tosti’s is helemaal mijn ding op het moment.

@Raisingirl: ik snap dat wel hoor, je wil onnodig gestress voorkomen. Ik heb ook vaker goede echo’s gehad waarna het daarna alsnog fout ging. Echter was een van mijn miskramen ook een lege vruchtzak, en ik heb geen zin om daar pas bij 10weken achter te komen. Dus dat heeft mij dan weer doen besluiten toch weer een vroegere echo te willen 😉.

Succes voor iedereen met echo’s morgen!

DaSilva: succes met bellen, zijn geen fijne dingen, dat snap ik helemaal.
Succes bij de echo Molly en Limbogirl .

Om dezelfde reden als Raisingirl heb ik mijn echo later gezet, al heb ik dat vooral gedaan omdat mijn man dat niet aankon. Nu ik toch de eerste echo's alleen doe, vanwege oppas en combi werk, ga 'k misschien toch vragen of ie tzt voor t weekend kan ipv erna. Geen weekend om me op te vreten lijkt me wel zo goed.
Met betrekking tot de nevenbevindingen vind ik die verhalen wel lastig. Ik ken van mijn vorige uitgerekend-groepje ook iemand die dankzij de nevenbevindingen erachter kwam dat haar kindje niet levensvatbaar was. Ik neig nu naar met nevenbevindingen, maar ga me er nog weer eens meer over inlezen. Bij mijn jongste hebben we ook NIPT met nevenbevindingen gedaan.

Limbogirly, jij mag vanavond, toch? Molly, hoe laat mag jij? Je gaat de misselijkheid wel aankaarten toch? Mijn verloskundige benoemde richting mij vandaag de emesafene ook.

DaSilva, heel veel succes met het gesprek. Kan me heel goed voorstellen dat je daar erg tegenop ziet/hebt gezien. Ik ben benieuwd hoe het verloopt/is verlopen.

Ik had vanochtend weer echo en de intake. Frummeltje was prachtig gegroeid en we konden al beginnende armpjes en beentjes zien :flirting: Bij de intake gaf de verloskundige aan dat ik wel weer een iets hoger risico heb dat een deel van de placenta niet loslaat bij de bevalling (dit gebeurde bij mijn jongste). Idee was nu om over een aantal weken een gesprek met de gyn in te plannen over de mogelijkheden rondom de bevalling.
Proficiat Drijfzand met de goede echo!! Wat leuk dat je al beginnende armpjes en beentjes kan zien. :D

Veel succes met het gesprek DaSilva. Logisch dat je er tegenop ziet. Helemaal niet makkelijk om zo een gesprek te voeren, maar wel noodzakelijk.

Veel succes, Limbogirl en Molly!

Hier is het de nipt zonder nevenbevindingen. De afwijkingen die daar eventueel gevonden worden zijn echt zeldzaam en als ze er vinden heb je inderdaad vaak geen duidelijkheid wat het wil zeggen.
Wat mooi Drijfzand! Met armpjes en beentjes wordt het steeds echter
Die bevroren druiven trouwens. Ik heb alsnog moeten overgeven dus daar helpt t niet tegen, maar het verlicht echt even. Druiven doormidden snijden en invriezen, zijn binnen halfuur bevroren.
Yes Drijfzand wat fijn en bijzonder!!

Hier vandaag de echo gehad en een kloppend hartje!! De inwendige echo viel me gelukkig heel erg mee. Ze dacht dat ik zelfs 7 weken en 5 dagen was en dus 30 dec. Ben uitgerekend, dit kan nog veranderen. Nu 13 juni in de ochtend de termijnecho :)

Verder qua nevenbevindingen niet veel wijzer geworden. Ze vertelde dat er bijvoorbeeld ook een verhoogde kans op autisme uit kon komen maar dan is de vraag is het daadwerkelijk zo en komt het nog tot uiting. Nu komt er in mijn familie wat autisme voor en ik weet niet of ik jaren in onzekerheid wil zitten of het wel of niet zo is.. lastige keuze vind ik het. Ik neig dus nu naar zonder nevenbevindingen.

@Limbogirly jij nog veel succes met de echo!!

@DaSilva hoe is het gesprek gegaan?
Gefeliciteerd Molly! :cheer2:

En fijn dat de inwendige echo meeviel :) Heb je het nog over de misselijkheid gehad?

Ik wist trouwens helemaal niet dat er ook een verhoogde kans op autisme uit kon komen. Dat autisme blijft maar een raar iets, want ook kinderen die met een keizersnede geboren worden hebben daar (blijkbaar) een hoger risico op. Dat achterliggende mechanisme snap ik nog steeds niet.
@Drijfzand nee inderdaad ik wist dat ook niet en heb het eerlijk gezegd ook nooit gehoord dus ergens vraag ik me af of het zo is.. daarnaast mocht het eruit komen dan kan je er vrij weinig mee dan alleen afwachten denk ik dan..

Ik heb de misselijkheid aangegeven en ze zegt voornamelijk dat zolang ik niet hoef over te geven en genoeg drink het goed moet komen, ze begon eventueel over capsules, alleen nu ben ik een lastig mens die geen pillen kan slikken, zit heel erg tussen mijn oren maar heb het zo ontzettend vaak geprobeerd.. verder ga ik morgen al bloedprikken op een aantal dingen waaronder de 5e ziekte omdat ik met kinderen werk.

Blijft toch onwerkelijk al zo'n klein minimensje te zien zeg :heart:

@Janna hoe is het nu met jou? Had je de praktijk nog gebeld?
Molly, je hebt emesafene ook als zetpillen. Wat ik lees bij jou vind ik meer dan reguliere zwangerschapsmisselijkheid. Natuurlijk zal het op termijn goedkomen, maar het lijkt me niet de bedoeling dat je tegen die tijd 5 kg bent afgevallen en momenteel bijna niets kan. Of dat zo is, weet ik natuurlijk niet.

En het is zeker (ook bij een derde) onwerkelijk. Bijzonder dat de natuur zo werkt he? :heart:
Molly wat fijn dat de echo goed was!

Raisingirl, ik snap jullie keuze nu heel goed. Hoop wel dat de tijd tot jouw eerste echo lekker snel gaat. Ben je druk met werk enzo?

Ik heb vanmorgen gebeld en mocht meteen langskomen. En het hartje klopt! Poeh er viel meteen zoveel spanning van mij af, wat een gedoe zeg, zwanger zijn :D
DaSilva: als je dat niet wil, hoef je toch geen confrontatie aan te gaan? Gewoon zeggen dat je een andere vk hebt gevonden waar je je prettiger bij voelt en klaarrr.
Wat fijn Janna! Kon ze verder iets zeggen over de oorzaak van het bloedverlies?
@Drijfzand dat zou idd nog een optie zijn dan. Ja, ze zei het scheelt dat ik niet hoef over te geven. Vandaag heb ik weer iets meer water kunnen drinken, de cola wil ik toch beperken tot 1 a 2 glaasjes per dag. Hopelijk gaat het weer iets de betere kant op, ik houd het iig in de gaten :)

@Janna wat fijn gefeliciteerd, wat een opluchting! Hoe ver ben je nu precies?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven