Uitgerekend eind december 2020/begin januari 2021

21-04-2020 13:35 1381 berichten
Voor alle dames die eind 2020 of begin 2021 zijn uitgerekend en willen meeschrijven over het wel en wee van onze mooie winter baby’s! :heart:

Je kan kon zelf je gegevens toevoegen aan de tabel. Door misbruik van algemene accounts zoals deze is het wachtwoord weggehaald. Wil je het wachtwoord weten stuur dan voor nu een pb naar DaSilva.

NaamLeeftijdKind UD Bevallen J/MBijzonderheden
Pinkie81 38 2 24 december :cheer2: Meisje
DaSilva86 34 2 27 december :cheer2: Meisje
KS week 39
MK begin 2020
Ikhaatgeduld 38 2 30 december :cheer2: Meisje 3 MK Asherman
Molly .. 1 30 december :cheer2: jongen
ElleBowie 30 2 30 december :cheer2: Meisje
Onslow 34 2 31 december :cheer2: jongen
Birdist 31 2 4 januari :cheer2: Meisje hogere kans MK week 6-9
Janna 35 2 5 januari :cheer2: Meisje
anoniem_650bfdde9be72 wijzigde dit bericht op 06-01-2021 11:20
62.74% gewijzigd
Anoniem, ik zie dus dat je op anoniem gegaan bent. Ik hoop dat alles wel goed met je gaat :hug:

Molly, dat klinkt iets beter. Hopelijk blijft het dan een beetje zo.
Alle reacties Link kopieren
@molly: fijn een goede echo!! :cheer: irritant hè van die cola. Ik heb het ook. Het is ongeveer het enige waar ik ook zin in heb maar ik wil er ook niet te veel van drinken.

@janna: fijn dat je meteen mocht komen en dat je gerustgesteld bent.

Ik ben wel wat minder misselijk dan vorige week. Hebben meer mensen dat?
Helaas nog geen kloppend hartje. De verloskundige denkt dat ik een week minder ver ben, dus nu pas 5+3. Dat is het nadeel van direct na een miskraam zwanger worden; het is geen normale cyclus. Er was wel een vruchtzakje en er zat iets in, dus dat is goed nieuws. Maar ze kon het hartje gewoon nog niet zien, dat past ook bij de termijn 5+3. Heb nu afgesproken dat ik 30-5 een nieuwe echo krijg. Dan moet er zeker iets te zien zijn.

Pfff weet dat het geen slecht nieuws is maar baal enorm!
Oh, dat is inderdaad niet het bericht waar je op gehoopt had! Maar als dit past bij een cyclus direct na een miskraam dan is er dus ook nog geen echte reden tot zorg. Wel klote hoor, sterkte met wachten!

Ik heb even gemist wie er nu anoniem is, ben slecht in dat terugzoeken (mijn hoofd werkt gewoon niet mee na een dag werken.

Janna en Molly: fijn van de hartjes!
He balen Limbogirly. Ik heb even in je berichten terug gelezen en zag dat je 2 mei licht positief testte. Stel dat je toen 10dpo was en dan 6 mei 4 weken. Dan ben je vandaag 5+5 en dat scheelt niet gek veel met de termijn die vandaag gemeten is. Je kan zelfs op 8dpo ook wel positief getest hebben en dan klopt de termijn precies. Hoe zag je test er op 2 mei en de dagen erna uit? 30 mei is dus over 12 dagen. Dat zal dan wel lang voelen, maar ik denk zeker dat er nog een goede kans is dat het gewoon goed zit! Succes met afleiding zoeken :hug:

Raisingirl, de 5e vanaf onder van de tabel is op anoniem. Misschien dat ze herkenbaar is geworden en dat dat de reden is? Ik noem haar iig maar even niet bij naam.

IHG, ik was met name de dag van de eerste echo bizar misselijk en daarna was het ook weer beter te doen. Heb vooral heel erg nergens zin in. En soms kokhalzen bij tandenpoetsen. Merk ook dat de vermoeidheid wel de ene dag erger is dan de andere en met meer vermoeidheid heb ik ook meer misselijkheid.

Ik drink de laatste dagen trouwens graag "water met een smaakje", zoals crystal clear. Misschien helpt dat bij anderen ook ;-) Man snapt overigens nog niet veel van mijn veranderde eetgewoonten en vindt het maar niets dat ik dan om 20:00 Met chips op de bank zit ;-D
He wat shit Limbogirly. Dat is inderdaad niet wat je hoopt. Maar gezien je afwijkende cyclus zou het gewoon toch ok kunnen zijn. Toch snap ik dat je baalt hoor.

@drijfzand: ok. het wisselt dus ook een beetje bij jou. Ik weet verstandelijk wel dat dat kan hoor, maar nu ik het kloppende hartje heb gezien ben ik juist iets meer onzeker nu dan daarvoor. Tis wat 😉
Wel heb ik alweer zin in tosti’s! Cola en tosti’s, mijn man eet wel vrolijk een tostietje mee iedere avond 🤣
Thanks Drijfzand!

Man snapt ook niks van mijn eetgewoonten, maar ik zelf ook niet. Zaterdag haalden we lekker verse vis bij de visboer en toen het zondag op mijn bord lag, kreeg ik het maar nauwelijks weg. Heb de helft aan man gegeten. Vorige week deed ik een moord voor tosti's, nu lees ik het woord en denk ik gatver.

Ik heb momenteel ongeveer dezelfde voorkeur als mijn zoon: frietjes, zoute stokjes, crackers met kaas en fruit. Pastasalade ging vanavond ook wel goed, hoewel ik wel wat moeite had om de groenten die erin zaten weg te krijgen.
@limbogirly he wat balen, dat is niet waar je op hoopte. Het zou wel logisch kunnen zijn en dat er een vruchtzakje is met iets erin is positief! Hopen dat de tijd nu snel voorbij vliegt en ook jij een kloppend hartje ziet :hug:

@Drijfzand crystal clear dronk ik erg veel voorheen, zonder prik versie, nu kan ik het ineens niet hebben hoe gek haha. Die met prik heb ik nog niet geprobeerd.

Toch wel apart dat er meerdere een afkeer hebben van eten en daarna weer zin hebben in iets anders, is toch een terugkerend iets :-D
Meiden, ik moet even mijn ei kwijt. Ik heb vannacht ruk geslapen en werd met een enorm kutgevoel wakker. Op het toilet had ik wat dikkig slijm aan mijn toiletpapier en nu maak ik me dus enorm zorgen. Het was niet veel hoor, maar het was wel iets wat ik nog nooit heb gehad. Ik ben ineens zo bang dat het weer mis gaat. En ik wil niet bang zijn, ik wil er gewoon vertrouwen in hebben dat het dit keer wel goed gaat. Maar het lukt me even niet.

Tijdens de zwangerschap van de miskraam, kwam ik bij een vrouw die advies gaf over voeding en supplementen. Ik maakte me toen de hele zwangerschap enorm veel zorgen en zij drukte me op het hart om dat niet te doen, want dat had invloed op de baby. Toen ik dus die miskraam kreeg, ben ik enorm verdrietig geweest omdat ik (lach me please niet uit, dit is volkomen irrationeel) mijn baby dood had gedacht met al mijn angsten en zorgen. Achteraf kon ik dit wel weer relativeren dat ik me misschien ook gewoon zoveel zorgen maakte omdat ik al voelde dat het niet goed ging, maar nu ben ik dus gelijk weer in paniek. Ben bijna in staat om toch te vragen of ik al een echo mag, hoewel ik dat eigenlijk ook echt niet wil. Maar ik ben ineens zo bang en onzeker.... En dan hoor ik gelijk die vrouw weer in mijn achterhoofd, dat ik positief moet zijn, want goed voor de baby. Maar hoe dan?!? Buh, ik wil even gewoon een sprong in de tijd naar januari en een baby in mijn armen.
Lieve RaisinGirl, wat vervelend dat je je zo onzeker voelt :hug: Ik denk dat veel vrouwen die irrationele gedachten wel kennen, en ik lach je zeker niet uit. Ik heb tijdens de zwangerschap van mijn oudste in een boekje nooit iets als 'doodsbang' durven schrijven, omdat ik gewoon dat woord 'dood' al niet in eenzelfde boekje wilde hebben als iets dat ik zo graag levend zag. Alsof dat dan ook dat zou kunnen beïnvloeden.

Was het wit slijm of gekleurd? Ik begin er een beetje aan te wennen dat ik heel veel afscheiding heb, kan me dat van mijn andere zwangerschappen niet zo goed herinneren.

Ik denk trouwens ook dat dingen op bepaalde momenten veel meer binnenkomen dan op een ander moment. Dus jij zat in een kwetsbare positie bij de zwangerschap die je beschreef en die opmerking van die vrouw heeft er daardoor extra ingehakt.

Gaat een echo je nú helpen? Dan zou ik het doen. Ongeacht je eerdere voornemens dat niet te doen/willen. Sterkte :hug:

Nog een toevoeging trouwens: Ik droom soms ook heel irritante dromen, waar ik met een naar gevoel van wakker kan worden. Ik heb ook een keer gedroomd over bloedverlies en vanochtend werd ik ook met een heel naar gevoel wakker, maar ik herinnerde me nog dat het niet te maken had met zwangerschap in mijn droom, dus dat stelde wat gerust. Maar een droom kan je gemoedsrust ongewenst wel veel beïnvloeden, dat herken ik wel.
anoniem_397164 wijzigde dit bericht op 19-05-2020 09:25
18.46% gewijzigd
IHG, bij jou dus toch ook weer onzekerheid. Naar he? Ik merk dat het bij mij nu na twee goede echo's wel wat gezakt is, maar ik blijf blij met mijn kwaaltjes. Heb je iets dat je helpt op dat soort momenten? Heeft Ashermann nu nog invloed op de kans dat het mis kan gaan? Anders is de kans dat het goed gaat toch ruim boven de 90% :hug:
Het was wit slijm, maar het was wel anders dan mijn normale afscheiding. Leek een beetje op slijmpropslijm, hoewel het maar weinig was.

Bedankt voor je lieve woorden, fijn in ieder geval om te lezen dat het niet raar is.

Weet je wat het is? Een echo gaat me nu wel helpen, maar dat gevoel houdt toch maar een dag of wat en dan is de onzekerheid waarschijnlijk weer veel erger dan daarvoor. Dus het heeft gewoon echt geen zin.

Dromen zijn inderdaad irritant, hoewel ik vannacht niet echt gedroomd heb. Tijdens de zwangerschap van mijn eerste droomde ik al ver voor de geslachtsbepaling over een jongetje. Bij de miskraam heb ik een droom gehad dat het mis ging en dit keer droomde ik over een tweeling. Ik ben benieuwd dus! :D
Het klinkt voor mij vrij normaal Raisingirl! Hopelijk vind je ergens vandaag een betere modus voor jezelf :) Zou wat zijn trouwens, een tweeling! ;-)
Ik was bij de zwangerschap van de eerste net een slak. Dik goor melkachtig slijm, de hele dag. Ik had zelfs wasbaar maandverband omdat normaal maandverband ging irriteren.

Had je ook slijm bij de zwangerschap van je eerste raisingirl?
Ik reageer later trouwens meer. Ik val zelfs in slaap bij het smeren van een boterham :zzz:

Verloskundige belt niet terug trouwens. Ik vraag mij af hoe die praktijk aan de goede reviews komt :-| Gister ben ik zelfs niet gebeld voor de telefonische intake.
Dasilva, wat vervelend dat de vk-soap doorgaat. Rust goed uit en als je nu even een slaapje kunt pakken, doen!

Raisingirl, pfff die onzekerheid sloopt he. Als jou nu een echo zou helpen, zou ik dat wel doen. Verder helpt nu niks natuurlijk, weet dat ik en zo te lezen nog meer van die vlagen van bijtende onzekerheid hebben.. Zoals Drijfzand's posts, die helpen mij ook wel

Zelf ben ik nu mijn spannende weken in, dit is waar het bij mijn bloedafwijking het regelmatig fout gaat tot +- 8+2 zeer verhoogde kans en daarna gaat ie terug naar het normale. Ik ben er niet zo humeurig onder als vorige keer. Dat scheelt.
anoniem_63e24575cbc6a wijzigde dit bericht op 21-05-2020 20:10
8.61% gewijzigd
@RaisinGirl vervelend dat je je zo voelt maar absoluut niks om voor uitgelachen te worden. Het is allemaal ook niet niks, ben me er zo van bewust nu dat een zwangerschap zo speciaal is en altijd spannend blijft. Ik moet zeggen dat ik van mezelf vaak erbij moet zeggen 'als het goed blijft gaan' bang dat ik anders afgestraft word ofzo :uh?:

Wat betreft de afscheiding,ik heb dat ook meer, in het begin ging ik vaker naar het toilet, nu ben ik er iets meer aan gewend geraakt.

@DaSilva jeetje dat is echt slecht zeg..vraag me ook af hoe ze dan aan de goede recensies komen, erg vervelend..

@Birdist ik las over jouw bericht heen. Wat ontzettend spannend, ik ga hard voor je duimen dat alles goed blijft gaan :hug:
DaSilva, heb je al een andere verloskundige op het oog? Birdist verwoordt die vk-soap goed...

Birdist, goed om wat van je te lezen. Grappig dat je zegt dat mijn posts je helpen. Ik hoop vooral dat je deze spannende periode goed doorkomt. Helpt het idee je dat het al één keer gelukt is?

Mijn man blijft maar koffie drinken. Ik kan hem wel slaan :whip:
(man is echt verzot op koffie en ik heb er ook niets van gezegd, maar ik vind het zó stinken)

Verder nu even energie verzamelen om de was op te hangen en daarna nog weer werken. Ik heb intense moeite om gemotiveerd en geconcentreerd te blijven. Mijn werk kan ook heel goed vanuit huis. Hoe hebben anderen dat? Enerzijds kan ik me nu niet voorstellen een praktisch beroep zoals verpleegkundige te hebben, want hoe moet ik met die vermoeidheid goed kunnen blijven opletten? En anderzijds lijkt me praktisch werk heerlijk. Dat computerscherm heb ik wel eens gezien ;-D
@raisingirl: klinkt mij ook niet raar hoor, het is bij mij zo nu en dan ook wat slijmeriger (sorry dat klinkt niet heel fris maar kan het niet anders uitleggen). Lijkt ook wel op het vruchtbare slijm van voor je ovulatie.

@drijfzand. Ja ach dat is wat je cadeau krijgt van het verleden. Heb ook na goede echo’s slecht nieuws gehad. Maar ik kan m’n gedachten ook vaak nog wel verzetten hoor. Je hebt er toch geen invloed op.
De Asherman heeft dat gelukkig ook niet bij mijn weten. Dat is straks weer meer een dingetje met placenta weefsel dat niet loslaat enzo maar dat zien we (hopelijk) tegen de tijd van bevallen wel weer☺️.
Molly en Ikhaatgeduld , hier ook meer slijmerige afscheiding.

Vanmorgen werd ik wakker zonder misselijkheid en maakte me erg veel zorgen, maar het is er weer hoor :O ! Hmmm, volgende keer iets meer va n genieten.
Drijfzand_ schreef:
19-05-2020 12:55
Mijn man blijft maar koffie drinken. Ik kan hem wel slaan :whip:
(man is echt verzot op koffie en ik heb er ook niets van gezegd, maar ik vind het zó stinken)

Verder nu even energie verzamelen om de was op te hangen en daarna nog weer werken. Ik heb intense moeite om gemotiveerd en geconcentreerd te blijven. Mijn werk kan ook heel goed vanuit huis. Hoe hebben anderen dat? Enerzijds kan ik me nu niet voorstellen een praktisch beroep zoals verpleegkundige te hebben, want hoe moet ik met die vermoeidheid goed kunnen blijven opletten? En anderzijds lijkt me praktisch werk heerlijk. Dat computerscherm heb ik wel eens gezien ;-D

Mijn man mag alleen koffiezetten als ik boven ben ;-D !

Met werken heb ik deels een vitaal beroep, maar dat is vooral avondvergaderingen en soms eropuit. Overdag kantoorbanerig. Ik hoorde een collega het treffend omschrijven vorige week. Dat het openslaan van je laptop nu een soort handeling is die je maar doet omdat ie moet, maar alle sjeu is er wel uit, je doet niet ff snel nieuwe informatie op of maakt een grapje. Die man is niet zwanger neem ik aan :hihi: , dus ik denk dat meer mensen last hebben van moeite met de nieuwe thuiskantoorsituatie! Ik vind het voor even pauze nemen of gestrekt op bed wel echt een voordeel denk ik, zeker als we dadelijk verder zwanger zijn.
Vandaag voor het eerst misselijk en niet te zuinig ook, het duurt al de hele dag :|
-Janna- schreef:
20-05-2020 15:10
Vandaag voor het eerst misselijk en niet te zuinig ook, het duurt al de hele dag :|

:cheer2: ;) Grapje, sterkte. Je kan proberen morgenochtend een bodempje te leggen met crackers net nadat je wakker wordt.
Ik heb vandaag de telefonische intake met de verloskundige gehad. Ze schrok van de actie van de echoscopist en gaf aan dat het momenteel een beetje te druk is bij hun. En omdat mijn eerste zwangerschap geheel in het ziekenhuis liep en ze daar geen moeite hadden met mijn gewicht met echo’s heb ik "gevraagd" of ik overgedragen kan worden aan het ziekenhuis. Dat ging ze regelen.

Dit schopt wel de planning van de echo’s en het vervolgtraject overhoop en ik weet voorlopig niet wanneer de nieuwe afspraken komen :-? Dat hangt af van wanneer het ziekenhuis belt.
Birdist, jij hebt je man goed afgericht ;-D

Vervelend Janna. Je bent nu 7 weken zwanger ongeveer? Kan ook zijn dat het nu 'pas' begint. Maar kan net zo goed gewoon een slechte dag zijn. Hopelijk is er af en toe wel iets waar je zin in hebt.

DaSilva goed dat jouw verloskundige er ook van schrok; een beetje begrip. Wel fijn dat je nu naar het ziekenhuis overdragen wordt? Lees dat de partners daar vaak nog niet mee mogen en je met een mondkapje die kant op moet. Maar goed, het alternatief is voor jou ook niets. Hopelijk bellen ze snel.

Pinkie en Molly, hoe is het met jullie misselijkheid? Komen jullie de dag nog wat door?

Raisingirl, voel jij je weer wat beter vandaag? En Limbogirly hopelijk ook oké na de echo?

Ik ben vooral nog moe en heb qua eten nog steeds bijna nergens zin in. Kan alle kastjes open trekken en alleen maar denken: Nee, nee nee. Ik ontbijt de afgelopen dagen met eierkoek, dat gaat dan op zich weer wel. Maar hoe moeier ik word, hoe misselijker en hoe minder zin ik heb om te eten. Ohja, heb ook sinds gisteren pijnlijke borsten. Kan ik die nu ook afvinken ;-D Heb net wel onze auto opgemeten of drie zitjes gaan passen. Zou moeten lukken, daar hebben we hem immers ook op uitgekozen :-P Jongste groeit zijn zitje uit, dus wilde het toch even checken voordat ik een nieuwe bestel voor hem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven