Leuke meisjes kapsels kort haar

zondag 17 mei 2020 om 20:24

maandag 18 mei 2020 om 10:44
Draai het niet om. Het gaat mij om dat zwakzinnige gelul dat meisjes mooi moeten zijn en lang haar moeten hebben, terwijl dat hier helemaal niet is geschreven en dat mensen hier op persoonlijke titel schrijven dat ze iets niet mooi vinden, zegt ook verder helemaal niks over wat er hier nu allemaal bijgehaald wordt.

maandag 18 mei 2020 om 10:44
Ik vind het ook opmerkelijk hoe kleuters hier op hun uiterlijk worden beoordeeld.
Hier gelukkig heel andere ervaringen. Twee dochters van wie er eentje op 3-jarige leeftijd per se kort haar wilde. Eerst een korte bob laten knippen, maar dat was te ouwelijk. Daarna een soort pixie cut gedaan. Dat was zeker geen playmobilkapsel, maar een perfect bij haar gezicht passend kapsel waarmee niemand haar ooit voor een jongetje had kunnen aanzien (en al was dat wel het geval geweest, who cares?!). Omdat het door een goede kapper werd geknipt, hoefde het uiteraard niet gestyled te worden. Voor de variatie deed ze er vaak een haarbandje in.
Na 2-3 jaar wilde ze het weer laten groeien en inmiddels (groep 7) heeft ze alweer jarenlang lang haar. Ik begrijp gewoon niet goed waarom mensen hier een issue van maken.
maandag 18 mei 2020 om 10:45
Och, nu is het ook al bekrompen om peuters gewoon peuters te willen laten zijn en geen mini-volwassenen. Nou, dan maar bekrompen.lexis schreef: ↑18-05-2020 10:38bekrompen = niet ruim van opvatting.
"twee eigenwijze staartjes met fel gekleurde elastiekjes met figuurtjes eraan" als de norm voor peuterhaar bestempelen noem ik nou niet bepaald ruimdenkend.
je moet helemaal zelf vinden wat je wel of niet mooi vind hoor, maar dan ook niet zeuren dat mensen je bekrompen vinden.
Groot voordeel van die bekrompenheid is dat je kinderen met zelfvertrouwen opgroeien omdat ze eigenlijk altijd alleen maar positieve feedback van de buitenwereld krijgen ipv negatieve.
Am Yisrael Chai!
maandag 18 mei 2020 om 10:45
Er is nog een hele wereld tussen lang en kort. Mijn dochter heeft alle lengtes wel gehad maar wel altijd zo dat er nog staartjes gemaakt konden worden, voornamelijk omdat zij het zelf leuk vond om speldjes uit te zoeken. Van een bob tot halverwege haar rug en alles ertussenin. Het enige dat geen succes was, was een pony.
Knip het gewoon eerst tot net op/over de schouders en kijk dan hoe dat bevalt. Verder afknippen is geregeld in een paar minuten.
Knip het gewoon eerst tot net op/over de schouders en kijk dan hoe dat bevalt. Verder afknippen is geregeld in een paar minuten.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
maandag 18 mei 2020 om 10:47
Ja, precies.Star3 schreef: ↑18-05-2020 10:44Draai het niet om. Het gaat mij om dat zwakzinnige gelul dat meisjes mooi moeten zijn en lang haar moeten hebben, terwijl dat hier helemaal niet is geschreven en dat mensen hier op persoonlijke titel schrijven dat ze iets niet mooi vinden, zegt ook verder helemaal niks over wat er hier nu allemaal bijgehaald wordt.
Ik vind eigenlijk dat kinderen in zijn algemeenheid schattig zouden moeten zijn. De meeste kinderen zijn dat ook van nature, maar sommige worden helaas toegetakeld door hun ouders waardoor ze hun natuurlijke innemendheid verliezen. Dat geldt voor zowel jongens als meisjes.
Am Yisrael Chai!
maandag 18 mei 2020 om 10:59
Tsja dat weet ik niet. ik ben geen ontwikkelingspsycholoog dus ik kan niet beoordelen wat voor effect het op een kind heeft wanneer het steeds op het uiterlijk gecomplimenteerd wordt. Je eerste ingeving is dat dat alleen maar positief kan zijn, maar ik kan me ook indenken dat zo'n kind gaat denken dat het je uiterlijk is wat telt.fashionvictim schreef: ↑18-05-2020 10:45Och, nu is het ook al bekrompen om peuters gewoon peuters te willen laten zijn en geen mini-volwassenen. Nou, dan maar bekrompen.
Groot voordeel van die bekrompenheid is dat je kinderen met zelfvertrouwen opgroeien omdat ze eigenlijk altijd alleen maar positieve feedback van de buitenwereld krijgen ipv negatieve.

maandag 18 mei 2020 om 11:00
Kort haar is een straf, het is kindermishandeling, afschuwelijk, vreselijk, niet doen! Enzovoort.Star3 schreef: ↑18-05-2020 10:44Draai het niet om. Het gaat mij om dat zwakzinnige gelul dat meisjes mooi moeten zijn en lang haar moeten hebben, terwijl dat hier helemaal niet is geschreven en dat mensen hier op persoonlijke titel schrijven dat ze iets niet mooi vinden, zegt ook verder helemaal niks over wat er hier nu allemaal bijgehaald wordt.
Ik vind een aantal berichten echt een andere toon hebben dan een 'ok, zou ik zelf niet doen, maar veel plezier ermee!'.
maandag 18 mei 2020 om 11:03
Niet mijn persoonlijke mening, maar meer dat ik hier lees dat kort haar eigenlijk alleen voor jongens is. Mij maakt het allemaal niet uit. Een blij kind met een stom kapsel vind ik belangrijker dan een verdrietig kind met een mooi kapsel. Geld ook voor volwassenen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

maandag 18 mei 2020 om 11:04
Ik zou de achterkant kort doen en de voorkant lang. De meeste klitten zitten bij kinderen aan de achterkant en ze kunnen dan aan de voorkant hun haar achter hun oren dragen of een haarband indoen.
Ik deed dat bij mijn dochters altijd zo totdat ze zelf hun haren gingen verzorgen. Bij mijn zonen was het haar altijd kort. Een van de twee heeft het weleens lang laten groeien. Zolang ze hun haren zelf verzorgen kan het mij niet schelen hoe mijn kinderen het dragen. Als ik het moet verzorgen wordt het iets wat weinig tijd kost.
Wij werkten beiden fulltime en ik vond het te veel werk om ze alle vier ‘s morgens gestyled de deur uit te krijgen om naar de voorschoolse opvang te gaan. Voor de bezorgde mensen. Mijn dochters en mijn zonen wekken niet de indruk er een trauma van opgelopen te hebben van de gebrekkige stylepogingen van mams. Ik besteedde de tijd met mijn kinderen liever aan wandelen, naar de speeltuin gaan of het park in plaats van aan haren kammen en staarten maken bij kinderen die dat woord niet kunnen uitspreken. Mijn meiden hebben ook geen trauma opgelopen van het korte haar de eerste jaren op school en ze zijn ook niet gepest.
Ik deed dat bij mijn dochters altijd zo totdat ze zelf hun haren gingen verzorgen. Bij mijn zonen was het haar altijd kort. Een van de twee heeft het weleens lang laten groeien. Zolang ze hun haren zelf verzorgen kan het mij niet schelen hoe mijn kinderen het dragen. Als ik het moet verzorgen wordt het iets wat weinig tijd kost.
Wij werkten beiden fulltime en ik vond het te veel werk om ze alle vier ‘s morgens gestyled de deur uit te krijgen om naar de voorschoolse opvang te gaan. Voor de bezorgde mensen. Mijn dochters en mijn zonen wekken niet de indruk er een trauma van opgelopen te hebben van de gebrekkige stylepogingen van mams. Ik besteedde de tijd met mijn kinderen liever aan wandelen, naar de speeltuin gaan of het park in plaats van aan haren kammen en staarten maken bij kinderen die dat woord niet kunnen uitspreken. Mijn meiden hebben ook geen trauma opgelopen van het korte haar de eerste jaren op school en ze zijn ook niet gepest.
maandag 18 mei 2020 om 11:05
Dat vind ik door school, maar dat lijkt me een andere discussiefashionvictim schreef: ↑18-05-2020 10:47Ja, precies.
Ik vind eigenlijk dat kinderen in zijn algemeenheid schattig zouden moeten zijn. De meeste kinderen zijn dat ook van nature, maar sommige worden helaas toegetakeld door hun ouders waardoor ze hun natuurlijke innemendheid verliezen. Dat geldt voor zowel jongens als meisjes.

maandag 18 mei 2020 om 11:06
Dan nog is dat niet hetzelfde als 'lang haar hoort bij meisjes'.

maandag 18 mei 2020 om 11:12
lexis schreef: ↑18-05-2020 10:59Tsja dat weet ik niet. ik ben geen ontwikkelingspsycholoog dus ik kan niet beoordelen wat voor effect het op een kind heeft wanneer het steeds op het uiterlijk gecomplimenteerd wordt. Je eerste ingeving is dat dat alleen maar positief kan zijn, maar ik kan me ook indenken dat zo'n kind gaat denken dat het je uiterlijk is wat telt.
Mijn dochters zijn werkelijk beeldschoon, maar ik prijs ze vooral om hun brein en ambities. Daar moeten ze het namelijk van hebben in het leven als het aan mij ligt.

maandag 18 mei 2020 om 11:14
lexis schreef: ↑18-05-2020 10:59Tsja dat weet ik niet. ik ben geen ontwikkelingspsycholoog dus ik kan niet beoordelen wat voor effect het op een kind heeft wanneer het steeds op het uiterlijk gecomplimenteerd wordt. Je eerste ingeving is dat dat alleen maar positief kan zijn, maar ik kan me ook indenken dat zo'n kind gaat denken dat het je uiterlijk is wat telt.
Van mij tijd in het zwembad weet ik dat van de meisjes die veelvuldig op hun uiterlijk werden gecomplimenteerd dat het daarmee later meestal niet zo goed ging. Ik had ze ook wel in mijn bad als kleuter, schoolkind. Ze bleken vanaf veertienjaar een prooi voor foute vriendjes. Maar dat is mijn ervaring.
maandag 18 mei 2020 om 11:20
Mijn kinderen worden gelukkig om van alles en nog wat gecomplimenteerd. Maar god, wat een off topic geleuter allemaal zeg. Ik vind het gewoon niet zo leuk als ouders het haar van hun kinderen kortwieken of afscheren omdat ze geen zin hebben hun kinderen de basisverzorging te geven. Dat vind ik zonde en nogal egoïstisch. Kindertjes zijn vrijwel altijd schattiger met haar dan zonder.lexis schreef: ↑18-05-2020 10:59Tsja dat weet ik niet. ik ben geen ontwikkelingspsycholoog dus ik kan niet beoordelen wat voor effect het op een kind heeft wanneer het steeds op het uiterlijk gecomplimenteerd wordt. Je eerste ingeving is dat dat alleen maar positief kan zijn, maar ik kan me ook indenken dat zo'n kind gaat denken dat het je uiterlijk is wat telt.
Am Yisrael Chai!
maandag 18 mei 2020 om 11:21
Gut, nu maak je je kind ook al prooi voor loverboys als je gewoon haar haren kamt?PattyJupiter schreef: ↑18-05-2020 11:14Van mij tijd in het zwembad weet ik dat van de meisjes die veelvuldig op hun uiterlijk werden gecomplimenteerd dat het daarmee later meestal niet zo goed ging. Ik had ze ook wel in mijn bad als kleuter, schoolkind. Ze bleken vanaf veertienjaar een prooi voor foute vriendjes. Maar dat is mijn ervaring.
Het moet niet gekker worden.
Am Yisrael Chai!
maandag 18 mei 2020 om 11:24
Ik vind het helemaal niet egoïstisch om het haar van je kind te knippen omdat je dan je kind niet meer hoeft pijn te doen voor iets redelijk onbenulligs.fashionvictim schreef: ↑18-05-2020 11:20Mijn kinderen worden gelukkig om van alles en nog wat gecomplimenteerd. Maar god, wat een off topic geleuter allemaal zeg. Ik vind het gewoon niet zo leuk als ouders het haar van hun kinderen kortwieken of afscheren omdat ze geen zin hebben hun kinderen de basisverzorging te geven. Dat vind ik zonde en nogal egoïstisch. Kindertjes zijn vrijwel altijd schattiger met haar dan zonder.
Nu heb ik makkelijk praten, want kind wilde zelf ook absoluut kort haar en ik heb dus mijn eigen wil bewust opzij gezet hiervoor.
maandag 18 mei 2020 om 11:30
Tja, zo kan je alles wel goedpraten. Feit is dat steeds meer ouders steeds minder zin hebben om hun kinderen gewoon fatsoenlijke basisverzorging te geven, getuige de vele kinderen die hooguit eens per week eens gewassen en gekamd worden en de rest van de tijd als een soort Floddertjes vies en ongekamd in het openbaar verschijnen. De tondeuse over hun hoofd halen of een bloempotkapsel aanmeten valt precies in die trend.Mevrouw75 schreef: ↑18-05-2020 11:24Ik vind het helemaal niet egoïstisch om het haar van je kind te knippen omdat je dan je kind niet meer hoeft pijn te doen voor iets redelijk onbenulligs.
Nu heb ik makkelijk praten, want kind wilde zelf ook absoluut kort haar en ik heb dus mijn eigen wil bewust opzij gezet hiervoor.
Moet iedereen zelf weten, maar persoonlijk vind ik kindertjes altijd leuker als ze er verzorgd uit zien. Maakt mij dat bekrompen? Vast. Heb ik geen moeite mee. Ik vind het oprecht leuk als ik terug hoor dat vreemden over mijn kinderen zeggen dat ze er altijd zo netjes / leuk / schattig / goed verzorgd uit zien.
Am Yisrael Chai!

maandag 18 mei 2020 om 11:30
Het heeft niet zo zeer te maken met geen zin om het te verzorgen. Ik wilde vanalles doen met dochter haar haar, maar als ik er al naar keek was het huilen. Zodra er een borstel in de buurt kwam, werd het gillen en op latere leeftijd gewoon echt continu ruzie over het haren kammen. Dus geen zin slaat nergens op. Ik wil best haar haar kammen en vlechten enz, maar ik mocht er van haar niet aan komen. Met als gevolg dus een bos klitten die ik er soms echt uit heb moeten knippen. En daar pas ik gewoon voor, continu een gevecht moeten aan gaan. Daar wordt de moeder-dochter relatie namelijk echt niet beter van. En hier is ze dus hartstikke blij met een kortere coupe die goed te kammen is zonder gedoe.fashionvictim schreef: ↑18-05-2020 11:20Mijn kinderen worden gelukkig om van alles en nog wat gecomplimenteerd. Maar god, wat een off topic geleuter allemaal zeg. Ik vind het gewoon niet zo leuk als ouders het haar van hun kinderen kortwieken of afscheren omdat ze geen zin hebben hun kinderen de basisverzorging te geven. Dat vind ik zonde en nogal egoïstisch. Kindertjes zijn vrijwel altijd schattiger met haar dan zonder.
maandag 18 mei 2020 om 11:32
Ik heb natuurlijk niet zoveel met al die andere ouders te maken. Wel met mijn dochter en haar welzijn.fashionvictim schreef: ↑18-05-2020 11:30Tja, zo kan je alles wel goedpraten. Feit is dat steeds meer ouders steeds minder zin hebben om hun kinderen gewoon fatsoenlijke basisverzorging te geven, getuige de vele kinderen die hooguit eens per week eens gewassen en gekamd worden en de rest van de tijd als een soort Floddertjes vies en ongekamd in het openbaar verschijnen. De tondeuse over hun hoofd halen of een bloempotkapsel aanmeten valt precies in die trend.
Moet iedereen zelf weten, maar persoonlijk vind ik kindertjes altijd leuker als ze er verzorgd uit zien. Maakt mij dat bekrompen? Vast. Heb ik geen moeite mee. Ik vind het oprecht leuk als ik terug hoor dat vreemden over mijn kinderen zeggen dat ze er altijd zo netjes / leuk / schattig / goed verzorgd uit zien.
maandag 18 mei 2020 om 11:33
Ik heb me juist gek verzorgd met allerlei speciale dure shampoos, conditioners, crèmetjes, speciale borstels en kammen, et cetera, en ik mocht het van haar ook gewoon borstelen en kammen, maar het haalde weinig uit: de eerste jaren was het pluizig en groeide haast niet.
Echt een raar en vals oordeel dat ouders dat doen omdat ze geen zin hebben om het haar van hun kind te verzorgen.
Echt een raar en vals oordeel dat ouders dat doen omdat ze geen zin hebben om het haar van hun kind te verzorgen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

maandag 18 mei 2020 om 11:36
Hier ben ik het zo hartgrondig mee eens.. maar ik kan dan ook al niks met de vraag ‘welk kapsel’ .Betty_Slocombe schreef: ↑18-05-2020 10:28Ik kon mijn peuter sowieso niet echt associeren met stijl of mode. Beide kinderen waren fijne ontdekpeuters, met van die lekkere knuffelspekkige lijfjes die het liefst de hele dag in de tuin aan het rommelen waren of onduidelijke tekeningen maakten. En hun haar moest schoon zijn en zonder klitten en dan was ik allang blij.
Wij gaan gewoon naar de kapper als het haar in de ogen hangt/teveel klit/ om een andere reden niet meer naar de zin van de kinderen is. En dan zeggen ze tegen de kapper wat er moet gebeuren (meestal is dat ‘hetzelfde als de vorige keer’). En dat doe ik al zo sinds ze kunnen praten. Net zoals ze al vanaf die tijd zelf hun kleding uitkozen. En ja, dat levert bijzondere combinaties op, maar ook: geen strijd.
Overigens vind ik kinderen schattig (of niet), om wat ze doen. Niet om hun haar.,
maandag 18 mei 2020 om 11:37
Ja hoor, die shampoos, kammetjes, borstels, conditioners, sprays, crèmetjes heb ik ook allemaal geprobeerd. Ik mocht het uiteindelijk helemaal niet meer aanraken, ik had/heb nog weleens de neiging om toch stiekem met mijn vingers door het haar te gaan om het stiekem te fatsoeneren.Susan schreef: ↑18-05-2020 11:33Ik heb me juist gek verzorgd met allerlei speciale dure shampoos, conditioners, crèmetjes, speciale borstels en kammen, et cetera, en ik mocht het van haar ook gewoon borstelen en kammen, maar het haalde weinig uit: de eerste jaren was het pluizig en groeide haast niet.